Дата и час: 23 Фев 2018 19:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума


Моля всички потребители да попълнят в профила си данните за местоположение и автомобил. Другите полета попълнете по желание!



 Страница 8 от 9 [ 123 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Мар 2012 18:04 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 19 Май 2010 08:32
Мнения: 3092
Местоположение: Varna
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Offline
Има нещо вярно :D



_________________
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 06 Мар 2012 03:00 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Руснаци са си направили труда да тестват реагенти за зимна обработка на пътищата след доста верижни катастрофи по "обработени" вече пътища.

Обикновена гайка е сложена в буркан с разтвор на готварска сол /в ляво/ и разтвор на реагент /в дясно/:

Изображение



Опитна постановка за проверка на сцеплението на пътя:

Изображение

Изображение

Изображение


Резултата от показаната по-горе опитна постановка:
- за да се плъзга гумата по утъпкан сняг е било необходимо усилие около 5 кг. ;
- известно време след третиране с реагент необходимото усилие е вече е станало 8–9 кг. ;
- по-късно обаче за плъзгане вече са били достатъчни 2-3 килограма.

Източник

Разбира се горния пример е за някакъв конкретен реагент с който е бил третиран път, който преди това не е бил изчистен "до асфалт", но е показателен, че през зимата човек може да очаква всичко на пътя.

П.П. На собствениците на Опел не препоръчвам да гледат първата снимка с бурканите касаеща корозията.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 06 Мар 2012 09:52 
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2008 08:04
Мнения: 1923
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Offline
Офтопик:
Izparitel написа:
... П.П. На собствениците на Опел не препоръчвам да гледат първата снимка с бурканите касаеща корозията.

И не си плюнчете пръстите,когато разглеждате авто-списания по същата причина :rofl:



_________________
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Мар 2012 23:29 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 19 Май 2010 08:32
Мнения: 3092
Местоположение: Varna
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Offline
Както писах по-предното мнение, че ми натиснаха калника. Днес докато чаках колата да загрее след смяна термостата, натиснах леко надолу пластмасовата кора, под калника-без да я откачам и бръкнах вътре с цялата китка, успях с 2 пръста да натисна малкото хлътнало и то каза пук и се изправи, почти не се забелязва вече. Имало и предимство на тънките ламарини :)
Да му се чуди на човек от кое са му килограмите на Ланоса. Преди Опелите бяха почти по 700кг като Жигулитата. А това тон и 200 като Москвич, че и 100 кила отгоре. :)



_________________
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 31 Дек 2014 22:53 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Тия дни в студа малко след палене алтернатора вдигна 14.6V, а след като поработи двигателя напрежението слезе малко надолу. Никога при нормални температури или в топлото не е вдигало такова напрежение - в останалата част на годината напрежението беше по-ниско. При ниски температури необходимото напрежение за зареждане на клетките на акумулатора се повишава и предполагам, че в блока за управление на алтернатора е предвидена температурна компенсация.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Яну 2015 14:01 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Напълно вероятно е да има температурна компенсация... Ама 12.6В не са ли малко?
Да не е било 14.6? :)
На дисплея при мен преди няколко седмици в студа се появи числото 15В.....
А ОБД даваше стойности 14.9-15.0В.... Което малко ме постресна, ама като прочетох за AGM, се поуспокоих - там явно са позволени по-големи напрежения, въпреки, че на самия акумулатор с червено е написано в никакъв случай да не бъде превишавано напрежението 14.4В...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Яну 2015 16:43 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Прав си разбира се. Числото е 14.6 и вече го поправих в предния пост.
Принципно в общия случай напрежението не трябва да се превишава - това за средностатистическия потребител. Няма да тръгнат да обясняват, че при определени условия /много ниски температури/ стандартните напрежения ще остават акумулатора недозареден.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Яну 2015 16:22 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
При мен през зимата редовно ми показва заряд от 15V. Особено като не съм карал 2-3 дни и са минусови температури. Акумулатора ми е на почти 3 години. Интересно, че предишния акумулатор май е бил оригинално комплектования на колата и е изкарал 10 години, както и подгревните свещи (едва ги свалихме)... Колата е италианка. След 1 година каране тук имаше нужда от смяна и на двете. :ches:

Ето една снимка от телефона с красиво небе и 15 волта на заряд, дори след 10км каране:
Изображение

А това е студен старт на 6 замръзнали нафтови цилиндъра при -16 (в колата винаги показва по-висока темп., като не е карана), след 4 дни престой, (надявам се да разбие митовете за стария дизел, централния дисплей е китайски и за това е замръзнал, добре, че германците са му сложили подгрев да размразява все пак след секунди):



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 17 Яну 2015 19:38 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Ей го джипа при -10С на маслото (обикновено маслото показваше по-висока температура, ама в случая не е така)...
Колата не бе карана 4-5 дни, а същата нощ температурата бе -17С...
Микрофона нещо е прекалено чувствителен... Наяве звуковете се много тихи (например като хващам дръжката първия звук е силно приглушено отключване на вратите.



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Яну 2015 04:18 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Високи обороти на старта. Май е заради автомата. При мен задържа 1000 и после пада. Кодирал си го на руски :)



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Яну 2015 10:14 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
ogi написа:
Високи обороти на старта. Май е заради автомата. При мен задържа 1000 и после пада. Кодирал си го на руски :)

При по-сериозни отрицателни температури държи такива обороти докато леко позагрее (минута-две) само ако е на Паркинг.
Пипнеш ли предавките (дори и да я оставиш на неутрална) оборотите моментално слизат на 700, дори и да е замръзнал автомобила.
Пробвал съм с превключване на предавка (дори към неутрална) секунда след палене (преди това не разрешава работа със скоростния лост).
Затова мисля, че целта е по-бързо достигане до работна температура, а не поддържане на нормалната работа на двигателя до загряването му както е при бензинките...
Иначе оборотите падат доста бързо дори и на паркинг - навярно минута две (но и температурата на маслото през това време е скочила доста)

Офтопик:
Избрал съм руски език поради няколко причини (избора е много лесен от менюто), защото при избран английски се сблъсквам със следните проблеми:

1. гласовото набиране не работи коректно с адресна книга на телефона на кирилица
2. картата на навигацията не излиза на кирилица
3. гласовите команди на навигацията звучат абсолютно неразбираемо при изричане на български градове и улици (които са написани на английски през транскрипция и т.н.)

Има доста голям избор на езици, но за съжаление няма български (какъв ли пазар сме за тях - никакъв).

П.С. скоростния лост на Джипа и на новите големи Аудита май е един и същ (както и скоростните кутии де) :)



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 18 Яну 2015 23:07 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 30 Юли 2010 22:32
Мнения: 411
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Offline
Като чакмак! :y:


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Яну 2015 21:29 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Много хубава екстра е печката. Един колега е събрал някакви, свалени от автомобили и пак много се замислям дали да си взема, ама нямам никакво място в коша и само оригинална би паснала добре + управление през фабричния компютър, меню и копчета, но и на някакъв афтърмаркет бих се зарадвал, като си представя как просто влизаш в колата и топлото те чака, снега по купето се размразява и спестяваш на мотора пагубния студен режим...



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Яну 2015 22:26 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Оги, бях се замислил за печка, докато не видях как стопля джипа.... Не съм усетил никакъв дискомфорт дори в студовете...
Първите секунди като влезеш те сгрява седалката и волана. Нататък поема парното (цялостното размразяване на стъкло става за около 3 минути, а долу започва размразяване след около 1мин).
Температурата на маслото също я гледаш как скача с изключително високи темпове.
Та без да му мисля много се отказах... То и при мен има сериозен проблем с мястото - не съм сигурен, че въобще може да се намести



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Автомобилът и ниските температури
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Окт 2015 00:01 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline
Зимните гуми стават задължителни

Видяла жабата, че подковават коня, и тя вдигнала крак! Честито на перичани, сега КАТ трябва да се предаде челния опит и на братска Гърция! Какво ще е следващото - да има по два чифта топли ръкавици, зимни палта, консерви и газов котлон, та като не почистят пътищата хората да преживеят до стопяването на снега? Току-виж въвели санкции и за зимни гуми извън зимния сезон - сигурно и за това ще се намерят аргументи.
Какъв е проблема, ако някой с летни гуми отиде до магазина в сух слънчев зимен ден при +15 градуса?
Разбирам да са задължителни в сняг, но някой е решил да се равняваме по северните народи и тяхната зима. Аз така или иначе слагам зимни гуми, но не съм съгласен някой да ми определя кога да го правя. Зимата може да хване и по-рано, може и доста да закъснее.
Гледам вече откакто караме задължително на запалени фарове катастрофите са на изчезване, та чак тенекиджиите останали без работа!


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 8 от 9 [ 123 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  

cron
Gemius