Страница 1 от 9

Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 11:39
от Izparitel
Синоптиците май познаха и днес сутринта в София си беше доста студено, макар да не разбрах точно колко. Според синоптиците през нощта е било към -20 градуса.
Излизам навън и веднага виждам, че двама съседи носят акумулатори, а един е събрал агитка от 4 човека и прави неуспешни опити да запали с бутане.
Лявата ми врата пак не се отключи чрез централно и естествено остави и другите заключени. Влязох от дясно, а на лостчето за отключване отвътре на лявата му трябваше сериозно усилие за да отключи, при което централното отключи и останалите заключени врати. Междувременно се установи, че електронния термометър е "загубил ума и дума" и не показва нищо.
Макар и нов, само на няколко дена акумулатора завъртя не съвсем уверено и добре, че двигателя запали веднага. Не ми се мисли какво щях да правя, ако при миналото /далеч по-слабо/ застудяване не го бях сменил.
След запалването за 30-тина секунди се чу някакво много силно виене отпред - може би заради гъсто масло в скоростната кутия. Минута след паленето оборотите на празен ход се стабилизираха и сагата приключи.
После имаше упражнението "дръпни колегата за да запали".
Маслото на двигателя ми е синтетика и не би трябвало да се плаши от студ, но съдейки по силното виене в началото май на това в скоростната кутия /с което купих колата/ ще излезе, че му е прекалено студено.
Дано температурите се нормализират, че все-пак нямаме подготовката и навиците на шофьорите от Сибир!

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 12:07
от The Stig
Днес и утре най-много, и после го дават по-нормални температури. Тук през нощта температурата пада до -25, в гаража съм нагласил климатика на -6. :lol:

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 12:13
от papata
При мен в големия студ се чува също виене за малко. От хидравликата е при мен.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 12:20
от Izparitel
Не се сетих да натисна съединителя за да разбера дали виенето е от скоростната кутия или от нещо друго.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 12:32
от dsuzunov
До момента нямам проблеми с палене, отключване и отваряне.
Колата ми стои в гараж и макар и ламаринен, разликата е поне 5 градуса.
Когато съм дежурен я оставям на открито и също не ми създава ядове.
Централното отключва и шофьорската врата се отваря нормално.
Паля винаги с натиснат съединител и след като запали, със съвсем малко газ отпускам амбреажа.
Миналото лято ремонтирах изцяло стартера и акумулатора е нов, така че, за сега всичко е наред.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 12:52
от Proximus
И аз съм доволен от моето Авео. Не го бях припалвал от Петък, но днес при -9 в гаража запали от раз (пу пу, да не му е уруки :) ). Само ме дразни че кората на багажника много дрънчи, но предполагам е от свилата се пластмаса. Миналата седмица направих грешката да пусна задната чистачка, не съобразявайки че чистачката е обледена и залепнала за прозореца и от тогава струва ми се се появи един лек луфт в придържащият перото механизъм :-/

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 13:09
от sashko_bg
Аз пък сутринта си намерих дясното огледало спукано на две. Дали студа му е помогнал или някоя ръка, не се знае :(

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 19:10
от todortv
За сега трети ден при -18-21 гр. нямам проблеми с палене,отключване с изключение,че сутринта контактният
ключ едва го завъртях явно беше замръзнал. Колата е на открито,акумулатора -трета зима.

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 19:42
от gremlin_
И аз да се похваля никакви проблеми нямам относно паленето въпреки че колата седи на вън.Тази вечер без проблем запали от 1 път а не съм ги карал от неделя ,че работата ми е на една цигара път :rock: .Направо му се учудвам на акумулатора ми,с колата си дойде така така вече 3 години и 6 месеца и да чукна на дърво е невероятен.За периода откакто го имам не съм го свалял да го зареждам нито веднъж,2 пъти неволно съм го разреждал до толкова че да не ми запали но с кабели и всичко е на 6 :) .Като гледам цифровия термометър в колата от неделя до тази вечер е засякъл най-ниска температура в колата -19 ,най-ниска външна -20.Бях се позагрижил за течността за чистачки и антифриза уж съм ги разредил за към -30 ма знам ли какъв боклук са ми продали :)

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 19:49
от miroki
Като гледам какви бели стават гумите отстрани , като 10 годишни , направо, се чудя какво са сложили на пътя за тези студове.
Бяха ми казали, че е добре след каране да се изплакне радиатора на климатика, че много прогнива от тези соли и разтвори.
Не знам до колко е вярно.
Иначе и аз вече паля засега добре, след зареждането.
Е една идея по-бавно врътна днес от вчера, но друго е като пренощува акумулатора навън друго е нощувка на зарядно и топло и слагане сутринта :)

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 20:05
от ogi
Нубирата съм я палил във всякакви студове - никога не ми е отказвала и не й пукаше грам, че е минус 20, само малко по-бавно разбиваше маслото, което се изразяваше в по-ниски обороти на стартера и палеше вместо за 0.5 - за 1 секунда. Понеже винаги паля на натиснат съединител по навик и при зверски студове като отпусках съединителя и колата все едно се опитваше да тръгне напред (на неутрална) и оборотите на мотора чуваемо спадаха, съпроводено с разни допълнителни звуци на въртящи замръзнали елементи в началните минути работа, но за мен си бе нормално за сериозен студ и годинките на автомобила. При първоначално каране в мразовитото време, колата направо подскачаше като мома първа младост, когато бутна педала на газта, много пъргаво реагираше, докато не стопли малко и мине гаден период на прекъсване между 1200-1500 об/мин (на бензин), докато влезе в работен температурен режим, или превключа на газ. Все пак да сложа едно голямо "НО" - всичко това ставаше в големия студ, след като съм влязъл през дясната врата :lol: Стъклата през зимата са на практика несмъкваеми, или по-скоро невдигаеми... |(
Офтопик:
...и понеже темата е в "Общ форум за автомобилният свят" - тази сутрин беше мой ред да шофирам от групата колеги, (които се комбинираме да се возим до работа), та колата не бе карана няколко дни и съответно както очаквах нещо да се случи, (предвид големия студ и отиващия си акумулатор), имах шанса да опитам да завъртя мотора точно 4 пъти и половина, преди да се предаде акумулатора и да почне пищене на умряло от таблото. Според мен беше замръзнала нафтата, защото въпреки слабото въртене колата палеше преди. Всъщност се оказа, че поради слабия акумулатор, подгревните свещи не могат да вдигнат температура, защото днес следобед един колега дойде да ми помогне с една астричка и колата запали веднага на кабели, та директно отидох и се прежалих за нов акумулатор (тук - съвет - търсете отстъпка с предаването на стария, при мен бе 50-на лв) и после чух колата да върти както никога не бях чувал, както и паленето бе мигновено - както всички знаете здравия акумулатор е задължителна част за дизеловия мотор, особено при 6 цилиндъра, 6 литра масло и 8 литра антифриз, абе малък камион... Предната сутрин с -20 видях сутринта комшия с Хюндай Елантра (като на бакшишите, но дизелова), беше изкарал разклонител от балкона и наврял една печка-духалка под капака и тогава ми се видя смешно как си решава проблемите, ама...
Бях писал и в друга тема, заради отлагането да сменя акумулатора ми изгоря и алтернатора, та сега като закъсах за втори път въобще не се замислих повече... Между другото момчето от магазина ми каза, че акумулатора ми е към 8-9 годишен :-o на мен ми се стори това доста странно - на практика, ако е прав, то вартата да е била оригиналната с колата (тя е първа зима в БГ, след Италия)...
ПС колегата ми с астричката смени дизелово поло с бензинова (газ) астра, а аз обратното - бензинова (газ) нубира с дизелово ауди, та и двамата бяхме изпаднали в умиление към безгрижието на бензиновите мотори към студа...
ППС астрата на колегата е F-ка, 1.6 16V - аналогичен мотор на нубирата и като гледах като поведение и вървеж бе 1:1 с нубирата - добра динамика на високите обороти, бавно падане на оборотите, понякога забиващи на 1500 по инерция докато спре на място, висок разход на гориво - 13/100 газ и някакъв ненормален на бензин (явно има проблем с дюзите - не прекъсва, но гори по кило за 5 мин подгряване до газ)

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 20:30
от todortv
ogi написа: Стъклата през зимата са на практика несмъкваеми, или по-скоро невдигаеми...
Интересно като гледам какъв луфт има между уплътнителя и стъклото на вратите(разбира се от силното слънце изкривени в една друга държава) и колко вода е минала от там,в момента се свалят стъклата и работи централното.
Още като я купих и махнах корите и мазах навсякъде, може да е помогнало.

Или от големия луфт на външните уплътнения се е проветрявало добре :lol:

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 21:39
от slowtraveler
При мен нямаше никакви проблеми нито с маздата нито с кашкая....
На кашкая след големия сняг имах проблем със стъклата, но след като отчупих замръзналите висулки около стъклото - и то се отпуши....
На маздата единствения ефект бе, че пръскалките на стъклото не тръгнаха веднага, а трябваше да задържа около 10 секунди пръскалката (фаровете пръснаха веднага)...
Ааа, и още нещо - вчера пред офиса паля и се чува здраво дрънчене като от трактор - явно конденз бе замръзнал в някой от ауспусите... Хората се обръщаха да видят откъде е този силен звук... След 3-4 минути звука изчезна... Форсирах я по пътя към къщи да издуха каквото има... Днес нямаше проблем...

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 21:53
от todortv
Офтопик:
В момена е -16 гр. Пуша си си цигарката на терасата и гледам от съседния вход момче носи три бутилки с гореща вода и направо към непочистено от снега Голфче 2(от понеделник не е валяло).Вдигна капака и с двете бутилки поля изпарителя.Влезе в колата,предния капак вдигнат,и голфчето запали на 1/4.Третата бутилка пак върху изпарителя след като е запалил, следва отваряне и силно затваряне на вратите,за да падне снега ,пускане на чистачките и...мръсна газ.... :rofl:

Re: Автомобилът и ниските температури

Публикувано: 01 фев 2012 22:08
от ogi
Изображение