Автомобилът и ниските температури

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#16 Непрочетено мнение от miroki » 01 фев 2012 22:53

ogi
Това с бензина го имам и аз.
Тъкмо бях решил да се оплаквам за това.
в четвъртък заредих за 10 лева да речем 4 литра и то, като отидох на работа, че видях какво става. (тъкмо валеше вече)
Петък, Събота и Неделя, стоя на паркинга.
Понеделник и Вторник каране и днес ми светна лампата за бензина.
4 литра свършили.
Имам 3 дена палене и подгрев (колкото за 2 минути да изстържа стъклото) никога не съм минавал повече от километър на бензин. Единият студен ден минах около 2.
като ги събирам 6-7 км с 4 литра. И това се повтори 3-4 пъти вече. Явно е от модела.
Иначе на газ си е нормално. По GPS 7 км до работа и се оказва, че ми гори газ по-малко за 6-те от 1 единият километър бензин.
Ужас 4 литра на 7 км.
От къде ли изтече.
Днес сложих пак 10 лева. Подгрева при мен на бензин приключва, за 15 дена ще ми струва нов изпарител.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Автомобилът и ниските температури

#17 Непрочетено мнение от авео » 02 фев 2012 02:21

С нов акумулатор и 100 октанов пали от раз. Няма залепнали врати,замръзнали прозорци и неработещо централно. Единствената трудност е затруднения ход на лоста на скоростите. Имам шише с вода в багажника,което е на камък от няколко дена,до него седи шише с течност за чистачки,която си е в течно състояние. Взех я на промоция от Кауфланд за 0.99ст за литър концентрат :lol: В този студ имам чувството,че всички тампони по колата са станали на камък. Друса,тропа по паваж,като каруца. Сега,като помисля, всички май бяха за смяна. :lol:
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#18 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 фев 2012 09:09

в. Труд написа:Нафтата на два камиона замръзна по време на движение на пътя между Първомай и Пловдив, което предизвика верижна катастрофа в сряда сутринта. Причината тировете да не бъдат забелязани е и гъстата мъгла по отсечката.
Пътното произшествие е станало при температури минус 25 градуса, разказаха полицаи. Камионите закъсали към 6 часа сутринта, а към 9 ч. в тях се ударили последователно три автомобила и автобус. За преглед в болницата били откарани майка и двете й деца, които пътували в една от колите. Няма опасност за живота им.
"Камионът изгуби мощност и угасна. Воланът и спирачките се втвърдиха. Нафтата беше замръзнала", разказва шофьорът на първия тир Зоран. Той пътувал от Истанбул с 10 тона памперси за Белград.
Сърбинът допълни, че в Русия карал на много по-големи студове, но горивото не е замръзвало. Колите се ударили заради намалената видимост. Заради верижната катастрофа пътят за Първомай остана затворен до обед, движението се отклоняваше по автомагистрала "Тракия".
Руснаците сигурно ще ни се смеят на проблемите при едно такова нищо и никакво за тях застудяване.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#19 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 фев 2012 09:27

Според същите тези руснаци при голям студ е добре да не се ползва високооктановия бензин, а да се премине на минималния октан...
Причината - нискооктановия бензин пали по-лесно при ниски температури.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Автомобилът и ниските температури

#20 Непрочетено мнение от todortv » 02 фев 2012 09:37

Вчера видях нов тарикатлък:крушка за фар в резервоара на камион,поставена до сондата. :clap:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Автомобилът и ниските температури

#21 Непрочетено мнение от авео » 02 фев 2012 11:42

Това е много стар номер,заедно с добавяне на бензин в нафтата. При всички кафе машини,долу при тубата с вода,свети крушка от 220в. Друг номер е впръскване на антифриз в бутилките за въздух.Практикува се предимно в автобусите.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилът и ниските температури

#22 Непрочетено мнение от ogi » 02 фев 2012 19:31

miroki написа:ogi
Това с бензина го имам и аз.
Тъкмо бях решил да се оплаквам за това.
в четвъртък заредих за 10 лева да речем 4 литра и то, като отидох на работа, че видях какво става. (тъкмо валеше вече)
Петък, Събота и Неделя, стоя на паркинга.
Понеделник и Вторник каране и днес ми светна лампата за бензина.
4 литра свършили.
Имам 3 дена палене и подгрев (колкото за 2 минути да изстържа стъклото) никога не съм минавал повече от километър на бензин. Единият студен ден минах около 2.
като ги събирам 6-7 км с 4 литра. И това се повтори 3-4 пъти вече. Явно е от модела.
Иначе на газ си е нормално. По GPS 7 км до работа и се оказва, че ми гори газ по-малко за 6-те от 1 единият километър бензин.
Ужас 4 литра на 7 км.
От къде ли изтече.
Днес сложих пак 10 лева. Подгрева при мен на бензин приключва, за 15 дена ще ми струва нов изпарител.
Моя колега с астрата бистри дилемата и си кълне колата заради този проблем, а тя по-точно е Астра Ф, двигателя е братчето на A16DMS (Нубира, Ланос) - X16XEL, колата му е изхарчила 100 литра бензин, като кара само за подгряване 2-3-5 мин и това в продължение на последните 4 месеца (от толкова я има) и 4000 км. Колата се движи предимно по 20-на км на палене, т.е. не се кара студена само. Груба сметка показва, че трябва да гори по половин литър бензин при запалване в това време и каране няколко минути, дали е възможно? :-o Аз на нубирата не вкарвах бензина в статистиката и не мога да си спомня как зареждах и относителния му разход...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Автомобилът и ниските температури

#23 Непрочетено мнение от dsuzunov » 02 фев 2012 19:42

Сигурно е възможно.
Забелязал съм, че и моята Нубира много бързо дърпа бензина от резервоара.
Обикновено гледам да държа поне половин резервоар и горе-долу, на месец отиват към 8-10 литра бензин.
Около 2% е пробегът ми на бензин спрямо този на газ, като сега в студа работи около 2 минути на место и не повече от 500м. в движение.
Разхода в топло време не е много по-малък от сега.
Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Автомобилът и ниските температури

#24 Непрочетено мнение от stinbg » 02 фев 2012 21:38

За да се повиши температурата на 1 литър вода с 1* С е необходима 1 ккал. За да загреем двигател, скорости, антифриз, масло и всичко свързано с него от -20 до + 90 градуса ( 110 градуса повишение на температурата ) и приемем, че всичко гореизброено тежи 200 кг. и за опростяване на сметките приравним тези 200 кг в 200 литра, ще излезе, че ни е необходимо 200 л. х 110 *С =22 000 ккал. Литър бензин е около 7 750 ккал. При условие, че част от енергията в ДВГ-то отива за механична работа, а друга се губи като топлина от изгорелите газове, се предполага, че около 50-60% от тези 7 750 ккал отиват за повишаване на температурата на двигателя и останалите елементи. Значи ако колата работи на место и не върши никаква полезна работа, а просто я чакаме да загрее до работната и температура - чакането ще изгори около 4-5 литра бензин. Естествено в зависимост от големината на двигателя и външната температура всичко това варира, но всяка загряване на двигателя пък макар и свързано с 5 км придвижване би изхарчило поне 4 + литра.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#25 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 фев 2012 21:53

Основата, на която е стъпил stinbg е правилна, но явно стойностите са доста произволно взети, защото:
1. колата ми загрява докато стигна до офиса, който ми е на около 1.5км-2км... Но за това време не изгаря 4л със сигурност, защото разхода ми е под 13-14л/100км, а не 200л/100км.
2. моментния разход, който показваше Астричката ми при стартиране на двигателя бе около 2л/ч, а след като колата подгрее ламбда сонда и позагрее малко за да и паднат оборотите (обикновено минута - две), то моментния разход спада на 0.6-0.7л/ч... Да кажем, че колата загрява на празен ход около 15 минути, то това ще рече, че за загряване ще бъдат изразходвани под 0.5л дори и да чакаш, а не тръгнеш веднага след като се 'съвземе' автомобила...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилът и ниските температури

#26 Непрочетено мнение от ogi » 02 фев 2012 22:03

Хехе, обичам такива обосновани мнения, като на stinbg :) Физиката ми е много любима и с интерес проследих метода на приблизително изчисление, остава и да включим малко субективен фактор, като мнения на хора с конкретни реални данни като на dsuzunov, също така разгледах и спритмонитора на izparitel, както и други статистически данни. Въпреки, че съм вече на дизел ми е интересно, защото се опитвам да си направя лична сметка кое е по-добре за българина и стария му автомобил - бензинов мотор на газ, или нафта през зимния период - предимства и недостатъци.

Другия ми въпрос е свързан с парното, но там вече нещата са до конкретен автомобил - убедих се в това. Доста се оплакват от парното на корейските коли, но аз имах добро на нубирата, въпреки загубите от изпарителя - за 5 години каране не съм имал проблем да не ми стига топлото, като загрее колата. Само разпределението на въздуха понякога куцаше, заради проблем в клапата и вакуумното управление. Сега в големите студове се возя, освен в моята сегашна кола, в такива на колеги - споменатия Опел Астра и стара Тойота Старлет - и на двете коли парното им не смогваше да стопли в големия студ тия дни, аудито пък стопляше, но пък бавно загряваше (дизел, 6 цилиндъра, 6 литра масло, 8 литра антифриз).

ПС сега видях и мнението на slowtraveler - не вярвам на данни от БК - преди ремонта на ГНП ми показваше половин литър отгоре, сега 30% отгоре. Данните са много фалшиви и могат да се настройват, за това много се дразня на мнения на колеги тук по показанията им от дисплея :envy:
Статистиката!
С ваг-кома бях гледал консумацията ми на място и беше към литър мисля.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Автомобилът и ниските температури

#27 Непрочетено мнение от dsuzunov » 02 фев 2012 22:18

Две години подред, поради слабо парно, пробвах няколко метода докато най на края, уцелих.
При мен обаче, работата се оказа комплексна.
Най напред, възстанових оригиналното захранване с течност на парното. Изпарителя го свързах паралелно към подгряването на колектора.
Смених радиатора на парното с нов, старият протече.
И не на последно място, новият радиатор го уплътних към корпуса, така щото да не преминава въздух покрай него.
Преди това имаше едни чупки в пластмасата, които образуваха малки отвори и през тях част от въздуха минаваше без да се загрява от вентилатора. Запуших ги и вече е топло. Даже вчера, след половин час каране при минус 20 градуса и загряла преди това кола се наложи да намаля топлото, че започна да ме избива пот. / може да е и от ЕГН-то :lol: /
Офтопик:
Между другото, някога като деца с един братовчед заедно карахме ваканциите на село. Баща ми имаше самоходна резачка за дърва, която се задвижваше от едноцилиндров дизел ВАМО 118
Изображение
ето я.
Една зимна ваканция решихме да палим дизела с братчеда. Палеше се с манивела, като за по-лесно развъртане имаше декомпресьор, които натискаше всмукателния клапан, за да не се образува налягане в цилиндъра.Понеже беше студено, а аз гледах от баща ми, как подгрява картера с една горяща факла, направих същото. Започнахме да въртим и като поолекна на манивелата, подадох факлата на въздушния филтър за да поеме топъл въздух. Вдигнах обороти и пуснах декомпресьора. Буталото стигна ГМТ, но не успя да превърти и О, чудо ВАМО-то запали назад! Дърпаше въздух от ауспуха и изкарваше пушека през филтъра. Едвам го загасихме. Понеже ГНП-то е от страната на манивелата, а тя при обратния ход се беше заклинила в храповика, имаше опасност да ни строши ръцете. Дето се казва...детски г..зове! :D
Последна промяна от dsuzunov на 02 фев 2012 22:34, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#28 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 фев 2012 22:19

Оги, погледни статистиката на моя профил в spritmonitor....
Ще видиш, че БК показва учудващо съвпадащ разход с изчисления. И на бензинките ми, и на дизелака...
1л/ч е възможен разход за такъв голям двигател.... 0.6-0.7л/ч бе на 1.6 бензинка
За парното на GM автомобили бях писал - системата на охлаждане е много ляво направена.
Откакто се качих на японци разбрах що е бързо загряване....Виждаш как стрелката се вдига със секунди нагоре...

П.С. на пипана ГНП навярно трябва да се направи калибрация на БК....
Доколкото си спомням на БМВ-то това ставаше като през БК в сервизен режим се пипаха някакви коефициенти... Как е при Ауди - не знам.... Но до момента на всичките автомобили, с неремонтирани/непипани електроники данните от БК съвпадаха с изчислените...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Автомобилът и ниските температури

#29 Непрочетено мнение от stinbg » 02 фев 2012 23:11

slowtraveler написа:Основата, на която е стъпил stinbg е правилна, но явно стойностите са доста произволно взети, защото:
1. колата ми загрява докато стигна до офиса, който ми е на около 1.5км-2км... Но за това време не изгаря 4л със сигурност, защото разхода ми е под 13-14л/100км, а не 200л/100км.
.
Стойностите са относително произволни за да онагледят примера, а за тези за които има конкретни данни са точни.
Пропускаш факта, че изчисленията са на база -20 до +90 градуса (не вярвам за 2 км., която и да е Мазда да е загряла до +90 градуса от -20 ).
Теглото за което се изчисляват необходимите калории е 200 кг, ако при маздата е 140 трябва да свалиш 30% от "изчисления" разход.
Ако не чакаш половин час на место да загрее и тогава да тръгнеш също разхода пада.
Топлинните загуби са изчислени на база 50-60% - реално докато е студена колата и КПД на двигателя е ниско може и до 80% да достигнат въпросните загуби, които в случая ще спомогнат за по-малко необходимо гориво за загряване на двигателя.
Така или иначе идеята ми беше да онагледя донякъде защо се случва така, че зимата колата да харчи 10-те лева по-бързо отколкото лятото, а не да сметна колко точно харчи не загряла Мазда при 1,5-2 км преход на произволна външна температура.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#30 Непрочетено мнение от miroki » 02 фев 2012 23:40

Аз от парното не се оплаквам, вече съм писал, намалям топлото след като стрелката мръдне.
Не си правя майтап, дори и тези дни при минуси.
Не е повече от 10 минути работа на ход. За повече, вече съм стигнал до работа и гася.
Досега ( миналата зима карах служебна кола за работа и сутрешното каране съм пропуснал с Ланоса)
Не съм забелязал такова потребление на бензин. Винаги паля и обръщам веднага, сега понеже четох, че е кофти за изпарителя и държа около 2 минути на бензин и ми излезе солено.
Но както писах в една тема, усеща се лошата миризма на суров бензин. Ако колата е спряна (докато стържа) Иначе не се усеща в движение.
Това говори за неправилно изгаряне и свръх богата смес.
Имам чувството , че през ауспуха излиза и бензин чак.
Днес чак отворих капака, да гледам да не тече от някъде бензин :)
А при газ не е така.
Иначе за паленето вече няма проблем откакто заредих акумулатора, на секундата до 2, без значение температурата, и съм със обикновен бензин.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”