Автомобилът и ниските температури
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
ogi
Това с бензина го имам и аз.
Тъкмо бях решил да се оплаквам за това.
в четвъртък заредих за 10 лева да речем 4 литра и то, като отидох на работа, че видях какво става. (тъкмо валеше вече)
Петък, Събота и Неделя, стоя на паркинга.
Понеделник и Вторник каране и днес ми светна лампата за бензина.
4 литра свършили.
Имам 3 дена палене и подгрев (колкото за 2 минути да изстържа стъклото) никога не съм минавал повече от километър на бензин. Единият студен ден минах около 2.
като ги събирам 6-7 км с 4 литра. И това се повтори 3-4 пъти вече. Явно е от модела.
Иначе на газ си е нормално. По GPS 7 км до работа и се оказва, че ми гори газ по-малко за 6-те от 1 единият километър бензин.
Ужас 4 литра на 7 км.
От къде ли изтече.
Днес сложих пак 10 лева. Подгрева при мен на бензин приключва, за 15 дена ще ми струва нов изпарител.
Това с бензина го имам и аз.
Тъкмо бях решил да се оплаквам за това.
в четвъртък заредих за 10 лева да речем 4 литра и то, като отидох на работа, че видях какво става. (тъкмо валеше вече)
Петък, Събота и Неделя, стоя на паркинга.
Понеделник и Вторник каране и днес ми светна лампата за бензина.
4 литра свършили.
Имам 3 дена палене и подгрев (колкото за 2 минути да изстържа стъклото) никога не съм минавал повече от километър на бензин. Единият студен ден минах около 2.
като ги събирам 6-7 км с 4 литра. И това се повтори 3-4 пъти вече. Явно е от модела.
Иначе на газ си е нормално. По GPS 7 км до работа и се оказва, че ми гори газ по-малко за 6-те от 1 единият километър бензин.
Ужас 4 литра на 7 км.
От къде ли изтече.
Днес сложих пак 10 лева. Подгрева при мен на бензин приключва, за 15 дена ще ми струва нов изпарител.
Re: Автомобилът и ниските температури
С нов акумулатор и 100 октанов пали от раз. Няма залепнали врати,замръзнали прозорци и неработещо централно. Единствената трудност е затруднения ход на лоста на скоростите. Имам шише с вода в багажника,което е на камък от няколко дена,до него седи шише с течност за чистачки,която си е в течно състояние. Взех я на промоция от Кауфланд за 0.99ст за литър концентрат В този студ имам чувството,че всички тампони по колата са станали на камък. Друса,тропа по паваж,като каруца. Сега,като помисля, всички май бяха за смяна.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Автомобилът и ниските температури
Руснаците сигурно ще ни се смеят на проблемите при едно такова нищо и никакво за тях застудяване.в. Труд написа:Нафтата на два камиона замръзна по време на движение на пътя между Първомай и Пловдив, което предизвика верижна катастрофа в сряда сутринта. Причината тировете да не бъдат забелязани е и гъстата мъгла по отсечката.
Пътното произшествие е станало при температури минус 25 градуса, разказаха полицаи. Камионите закъсали към 6 часа сутринта, а към 9 ч. в тях се ударили последователно три автомобила и автобус. За преглед в болницата били откарани майка и двете й деца, които пътували в една от колите. Няма опасност за живота им.
"Камионът изгуби мощност и угасна. Воланът и спирачките се втвърдиха. Нафтата беше замръзнала", разказва шофьорът на първия тир Зоран. Той пътувал от Истанбул с 10 тона памперси за Белград.
Сърбинът допълни, че в Русия карал на много по-големи студове, но горивото не е замръзвало. Колите се ударили заради намалената видимост. Заради верижната катастрофа пътят за Първомай остана затворен до обед, движението се отклоняваше по автомагистрала "Тракия".
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Автомобилът и ниските температури
Според същите тези руснаци при голям студ е добре да не се ползва високооктановия бензин, а да се премине на минималния октан...
Причината - нискооктановия бензин пали по-лесно при ниски температури.
Причината - нискооктановия бензин пали по-лесно при ниски температури.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
Вчера видях нов тарикатлък:крушка за фар в резервоара на камион,поставена до сондата.Izparitel написа:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
Re: Автомобилът и ниските температури
Това е много стар номер,заедно с добавяне на бензин в нафтата. При всички кафе машини,долу при тубата с вода,свети крушка от 220в. Друг номер е впръскване на антифриз в бутилките за въздух.Практикува се предимно в автобусите.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
Re: Автомобилът и ниските температури
Моя колега с астрата бистри дилемата и си кълне колата заради този проблем, а тя по-точно е Астра Ф, двигателя е братчето на A16DMS (Нубира, Ланос) - X16XEL, колата му е изхарчила 100 литра бензин, като кара само за подгряване 2-3-5 мин и това в продължение на последните 4 месеца (от толкова я има) и 4000 км. Колата се движи предимно по 20-на км на палене, т.е. не се кара студена само. Груба сметка показва, че трябва да гори по половин литър бензин при запалване в това време и каране няколко минути, дали е възможно? Аз на нубирата не вкарвах бензина в статистиката и не мога да си спомня как зареждах и относителния му разход...miroki написа:ogi
Това с бензина го имам и аз.
Тъкмо бях решил да се оплаквам за това.
в четвъртък заредих за 10 лева да речем 4 литра и то, като отидох на работа, че видях какво става. (тъкмо валеше вече)
Петък, Събота и Неделя, стоя на паркинга.
Понеделник и Вторник каране и днес ми светна лампата за бензина.
4 литра свършили.
Имам 3 дена палене и подгрев (колкото за 2 минути да изстържа стъклото) никога не съм минавал повече от километър на бензин. Единият студен ден минах около 2.
като ги събирам 6-7 км с 4 литра. И това се повтори 3-4 пъти вече. Явно е от модела.
Иначе на газ си е нормално. По GPS 7 км до работа и се оказва, че ми гори газ по-малко за 6-те от 1 единият километър бензин.
Ужас 4 литра на 7 км.
От къде ли изтече.
Днес сложих пак 10 лева. Подгрева при мен на бензин приключва, за 15 дена ще ми струва нов изпарител.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Автомобилът и ниските температури
Сигурно е възможно.
Забелязал съм, че и моята Нубира много бързо дърпа бензина от резервоара.
Обикновено гледам да държа поне половин резервоар и горе-долу, на месец отиват към 8-10 литра бензин.
Около 2% е пробегът ми на бензин спрямо този на газ, като сега в студа работи около 2 минути на место и не повече от 500м. в движение.
Разхода в топло време не е много по-малък от сега.
Забелязал съм, че и моята Нубира много бързо дърпа бензина от резервоара.
Обикновено гледам да държа поне половин резервоар и горе-долу, на месец отиват към 8-10 литра бензин.
Около 2% е пробегът ми на бензин спрямо този на газ, като сега в студа работи около 2 минути на место и не повече от 500м. в движение.
Разхода в топло време не е много по-малък от сега.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Автомобилът и ниските температури
За да се повиши температурата на 1 литър вода с 1* С е необходима 1 ккал. За да загреем двигател, скорости, антифриз, масло и всичко свързано с него от -20 до + 90 градуса ( 110 градуса повишение на температурата ) и приемем, че всичко гореизброено тежи 200 кг. и за опростяване на сметките приравним тези 200 кг в 200 литра, ще излезе, че ни е необходимо 200 л. х 110 *С =22 000 ккал. Литър бензин е около 7 750 ккал. При условие, че част от енергията в ДВГ-то отива за механична работа, а друга се губи като топлина от изгорелите газове, се предполага, че около 50-60% от тези 7 750 ккал отиват за повишаване на температурата на двигателя и останалите елементи. Значи ако колата работи на место и не върши никаква полезна работа, а просто я чакаме да загрее до работната и температура - чакането ще изгори около 4-5 литра бензин. Естествено в зависимост от големината на двигателя и външната температура всичко това варира, но всяка загряване на двигателя пък макар и свързано с 5 км придвижване би изхарчило поне 4 + литра.
Life's a journey, not a destination
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Автомобилът и ниските температури
Основата, на която е стъпил stinbg е правилна, но явно стойностите са доста произволно взети, защото:
1. колата ми загрява докато стигна до офиса, който ми е на около 1.5км-2км... Но за това време не изгаря 4л със сигурност, защото разхода ми е под 13-14л/100км, а не 200л/100км.
2. моментния разход, който показваше Астричката ми при стартиране на двигателя бе около 2л/ч, а след като колата подгрее ламбда сонда и позагрее малко за да и паднат оборотите (обикновено минута - две), то моментния разход спада на 0.6-0.7л/ч... Да кажем, че колата загрява на празен ход около 15 минути, то това ще рече, че за загряване ще бъдат изразходвани под 0.5л дори и да чакаш, а не тръгнеш веднага след като се 'съвземе' автомобила...
1. колата ми загрява докато стигна до офиса, който ми е на около 1.5км-2км... Но за това време не изгаря 4л със сигурност, защото разхода ми е под 13-14л/100км, а не 200л/100км.
2. моментния разход, който показваше Астричката ми при стартиране на двигателя бе около 2л/ч, а след като колата подгрее ламбда сонда и позагрее малко за да и паднат оборотите (обикновено минута - две), то моментния разход спада на 0.6-0.7л/ч... Да кажем, че колата загрява на празен ход около 15 минути, то това ще рече, че за загряване ще бъдат изразходвани под 0.5л дори и да чакаш, а не тръгнеш веднага след като се 'съвземе' автомобила...
Re: Автомобилът и ниските температури
Хехе, обичам такива обосновани мнения, като на stinbg Физиката ми е много любима и с интерес проследих метода на приблизително изчисление, остава и да включим малко субективен фактор, като мнения на хора с конкретни реални данни като на dsuzunov, също така разгледах и спритмонитора на izparitel, както и други статистически данни. Въпреки, че съм вече на дизел ми е интересно, защото се опитвам да си направя лична сметка кое е по-добре за българина и стария му автомобил - бензинов мотор на газ, или нафта през зимния период - предимства и недостатъци.
Другия ми въпрос е свързан с парното, но там вече нещата са до конкретен автомобил - убедих се в това. Доста се оплакват от парното на корейските коли, но аз имах добро на нубирата, въпреки загубите от изпарителя - за 5 години каране не съм имал проблем да не ми стига топлото, като загрее колата. Само разпределението на въздуха понякога куцаше, заради проблем в клапата и вакуумното управление. Сега в големите студове се возя, освен в моята сегашна кола, в такива на колеги - споменатия Опел Астра и стара Тойота Старлет - и на двете коли парното им не смогваше да стопли в големия студ тия дни, аудито пък стопляше, но пък бавно загряваше (дизел, 6 цилиндъра, 6 литра масло, 8 литра антифриз).
ПС сега видях и мнението на slowtraveler - не вярвам на данни от БК - преди ремонта на ГНП ми показваше половин литър отгоре, сега 30% отгоре. Данните са много фалшиви и могат да се настройват, за това много се дразня на мнения на колеги тук по показанията им от дисплея
Статистиката!
С ваг-кома бях гледал консумацията ми на място и беше към литър мисля.
Другия ми въпрос е свързан с парното, но там вече нещата са до конкретен автомобил - убедих се в това. Доста се оплакват от парното на корейските коли, но аз имах добро на нубирата, въпреки загубите от изпарителя - за 5 години каране не съм имал проблем да не ми стига топлото, като загрее колата. Само разпределението на въздуха понякога куцаше, заради проблем в клапата и вакуумното управление. Сега в големите студове се возя, освен в моята сегашна кола, в такива на колеги - споменатия Опел Астра и стара Тойота Старлет - и на двете коли парното им не смогваше да стопли в големия студ тия дни, аудито пък стопляше, но пък бавно загряваше (дизел, 6 цилиндъра, 6 литра масло, 8 литра антифриз).
ПС сега видях и мнението на slowtraveler - не вярвам на данни от БК - преди ремонта на ГНП ми показваше половин литър отгоре, сега 30% отгоре. Данните са много фалшиви и могат да се настройват, за това много се дразня на мнения на колеги тук по показанията им от дисплея
Статистиката!
С ваг-кома бях гледал консумацията ми на място и беше към литър мисля.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Автомобилът и ниските температури
Две години подред, поради слабо парно, пробвах няколко метода докато най на края, уцелих.
При мен обаче, работата се оказа комплексна.
Най напред, възстанових оригиналното захранване с течност на парното. Изпарителя го свързах паралелно към подгряването на колектора.
Смених радиатора на парното с нов, старият протече.
И не на последно място, новият радиатор го уплътних към корпуса, така щото да не преминава въздух покрай него.
Преди това имаше едни чупки в пластмасата, които образуваха малки отвори и през тях част от въздуха минаваше без да се загрява от вентилатора. Запуших ги и вече е топло. Даже вчера, след половин час каране при минус 20 градуса и загряла преди това кола се наложи да намаля топлото, че започна да ме избива пот. / може да е и от ЕГН-то /
При мен обаче, работата се оказа комплексна.
Най напред, възстанових оригиналното захранване с течност на парното. Изпарителя го свързах паралелно към подгряването на колектора.
Смених радиатора на парното с нов, старият протече.
И не на последно място, новият радиатор го уплътних към корпуса, така щото да не преминава въздух покрай него.
Преди това имаше едни чупки в пластмасата, които образуваха малки отвори и през тях част от въздуха минаваше без да се загрява от вентилатора. Запуших ги и вече е топло. Даже вчера, след половин час каране при минус 20 градуса и загряла преди това кола се наложи да намаля топлото, че започна да ме избива пот. / може да е и от ЕГН-то /
Офтопик:
Последна промяна от dsuzunov на 02 фев 2012 22:34, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Автомобилът и ниските температури
Оги, погледни статистиката на моя профил в spritmonitor....
Ще видиш, че БК показва учудващо съвпадащ разход с изчисления. И на бензинките ми, и на дизелака...
1л/ч е възможен разход за такъв голям двигател.... 0.6-0.7л/ч бе на 1.6 бензинка
За парното на GM автомобили бях писал - системата на охлаждане е много ляво направена.
Откакто се качих на японци разбрах що е бързо загряване....Виждаш как стрелката се вдига със секунди нагоре...
П.С. на пипана ГНП навярно трябва да се направи калибрация на БК....
Доколкото си спомням на БМВ-то това ставаше като през БК в сервизен режим се пипаха някакви коефициенти... Как е при Ауди - не знам.... Но до момента на всичките автомобили, с неремонтирани/непипани електроники данните от БК съвпадаха с изчислените...
Ще видиш, че БК показва учудващо съвпадащ разход с изчисления. И на бензинките ми, и на дизелака...
1л/ч е възможен разход за такъв голям двигател.... 0.6-0.7л/ч бе на 1.6 бензинка
За парното на GM автомобили бях писал - системата на охлаждане е много ляво направена.
Откакто се качих на японци разбрах що е бързо загряване....Виждаш как стрелката се вдига със секунди нагоре...
П.С. на пипана ГНП навярно трябва да се направи калибрация на БК....
Доколкото си спомням на БМВ-то това ставаше като през БК в сервизен режим се пипаха някакви коефициенти... Как е при Ауди - не знам.... Но до момента на всичките автомобили, с неремонтирани/непипани електроники данните от БК съвпадаха с изчислените...
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Автомобилът и ниските температури
Стойностите са относително произволни за да онагледят примера, а за тези за които има конкретни данни са точни.slowtraveler написа:Основата, на която е стъпил stinbg е правилна, но явно стойностите са доста произволно взети, защото:
1. колата ми загрява докато стигна до офиса, който ми е на около 1.5км-2км... Но за това време не изгаря 4л със сигурност, защото разхода ми е под 13-14л/100км, а не 200л/100км.
.
Пропускаш факта, че изчисленията са на база -20 до +90 градуса (не вярвам за 2 км., която и да е Мазда да е загряла до +90 градуса от -20 ).
Теглото за което се изчисляват необходимите калории е 200 кг, ако при маздата е 140 трябва да свалиш 30% от "изчисления" разход.
Ако не чакаш половин час на место да загрее и тогава да тръгнеш също разхода пада.
Топлинните загуби са изчислени на база 50-60% - реално докато е студена колата и КПД на двигателя е ниско може и до 80% да достигнат въпросните загуби, които в случая ще спомогнат за по-малко необходимо гориво за загряване на двигателя.
Така или иначе идеята ми беше да онагледя донякъде защо се случва така, че зимата колата да харчи 10-те лева по-бързо отколкото лятото, а не да сметна колко точно харчи не загряла Мазда при 1,5-2 км преход на произволна външна температура.
Life's a journey, not a destination
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Аз от парното не се оплаквам, вече съм писал, намалям топлото след като стрелката мръдне.
Не си правя майтап, дори и тези дни при минуси.
Не е повече от 10 минути работа на ход. За повече, вече съм стигнал до работа и гася.
Досега ( миналата зима карах служебна кола за работа и сутрешното каране съм пропуснал с Ланоса)
Не съм забелязал такова потребление на бензин. Винаги паля и обръщам веднага, сега понеже четох, че е кофти за изпарителя и държа около 2 минути на бензин и ми излезе солено.
Но както писах в една тема, усеща се лошата миризма на суров бензин. Ако колата е спряна (докато стържа) Иначе не се усеща в движение.
Това говори за неправилно изгаряне и свръх богата смес.
Имам чувството , че през ауспуха излиза и бензин чак.
Днес чак отворих капака, да гледам да не тече от някъде бензин
А при газ не е така.
Иначе за паленето вече няма проблем откакто заредих акумулатора, на секундата до 2, без значение температурата, и съм със обикновен бензин.
Не си правя майтап, дори и тези дни при минуси.
Не е повече от 10 минути работа на ход. За повече, вече съм стигнал до работа и гася.
Досега ( миналата зима карах служебна кола за работа и сутрешното каране съм пропуснал с Ланоса)
Не съм забелязал такова потребление на бензин. Винаги паля и обръщам веднага, сега понеже четох, че е кофти за изпарителя и държа около 2 минути на бензин и ми излезе солено.
Но както писах в една тема, усеща се лошата миризма на суров бензин. Ако колата е спряна (докато стържа) Иначе не се усеща в движение.
Това говори за неправилно изгаряне и свръх богата смес.
Имам чувството , че през ауспуха излиза и бензин чак.
Днес чак отворих капака, да гледам да не тече от някъде бензин
А при газ не е така.
Иначе за паленето вече няма проблем откакто заредих акумулатора, на секундата до 2, без значение температурата, и съм със обикновен бензин.