Автомобилът и ниските температури

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Автомобилът и ниските температури

#31 Непрочетено мнение от авео » 03 фев 2012 02:42

Малко ми е странно,да имам газ и да карам на бензин. Никога не тръгвам,ако колата не е обърнала на газ. Няма значение,колко ще работи на място,на 40гр. обръща и тръгвам.Обикновенно,слагам 10лв бензин на седмица и ми стига,а 10лв. са едва 3.5л.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#32 Непрочетено мнение от miroki » 03 фев 2012 18:40

И аз така правех с Реното, и с Ланоса Лятото, но както споменах ми казаха, че не е добре за изпарителя съвсем студена да е на газ и затова почнах да карма малко на бензин. То обръщането ми е автоматично на 2500 оборота, та се налага да изфорсирам на свободна за целта. А в най-големите мразове при първо палене не е съвсем добре да форсирам.
Е под карам на бензин имам предвид един километър, дори по-малко, докато изляза от кварталната уличка на булеварда.
Ти ако изобщо не караш на бензин, а само палиш може и месец да минеш с 3,5 литра.
(поне с Реното минавах и повече).

Но както и да е това си е 50/100 разход.
Не е нормално.
Сега ще видя следващите 3,5 литра, колко ще изкарам без да карам, само докато стържа.
Вече и аз обръщам преди да тръгна, само за 2 минути докато стържа е на бензин, то и без това се постопли.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
gremlin_
Напреднал
Напреднал
Мнения: 491
Регистриран: 27 авг 2008 21:29
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
От: Плевен
Име: Венци

Re: Автомобилът и ниските температури

#33 Непрочетено мнение от gremlin_ » 03 фев 2012 19:16

С това подгряване зимно време направо ми побеляха косите.Вчера трябваше да ида да пазарувам до Кауфланд 7-10 мин. подгряване на място на бензин докато обърне на газ (с ГИ съм) 600м каране до там :punch: (близо ми е ама 6 чанти са ми многожко да ги нося та дори и с помощник) 1 час обикаля в магазина=изстинала кола и упражнението на ново :@ .Най-мразя да подгрявам зимно време за по 1,5-2км колкото ми е до центъра-като ги сметна пеш 15мин(20 ако е заледено )с кола около 7 мин погряване +2-3 мин път.Е удобството и бързината на колата понякога се оказва неосъществимо щом пеш може да стигнеш по бързо!
Daewoo Lanos - 1.4 SE LPG, year 1998, 55 kW (75 PS), manual Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Автомобилът и ниските температури

#34 Непрочетено мнение от todortv » 03 фев 2012 19:36

gremlin_ написа:..... подгряване на място на бензин докато обърне на газ (с ГИ съм) 600м каране до там .....!
И какво пречи да караш на бензин ,пък тя да си обръща,когато иска.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Автомобилът и ниските температури

#35 Непрочетено мнение от The Stig » 03 фев 2012 19:39

Идеално си е парното, много хора се учудват от бързото затопляне. Климатроникът нагласен на 26 градуса, струята да духа в стъклата и краката, първите 10-15 мин. на втора степен, после намалям на първа.
С уплатненията никакви проблеми, намазал съм ги с това и съм доволен:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#36 Непрочетено мнение от Izparitel » 03 фев 2012 19:48

Аз съм с класическа АГУ и при проблем с бензина дори съм палил на газ. По всяко време мога да мина на газ - били чрез изфорсиране, било чрез ключа. Гледам да позагрее докато стрелката на датчика за температурата започне да отлепва, но с тези цени на бензина вече взех да минавам и по-рано на газ. Все-още мисля, че съм по-добре, че не съм с ГИ, а с обикновена АГУ.
Субективното ми наблюдение е, че в самото начало гори доста съдейки по това колко малко карам на бензин спрямо карането на газ, а пък се налага да зареждам с бензин непропорционално много.

Иначе и при мен уплътненията не залепват, макар, че са мазани с обикновен течен парафин.

Потребителски аватар
gremlin_
Напреднал
Напреднал
Мнения: 491
Регистриран: 27 авг 2008 21:29
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
От: Плевен
Име: Венци

Re: Автомобилът и ниските температури

#37 Непрочетено мнение от gremlin_ » 03 фев 2012 20:09

todortv написа:
gremlin_ написа:..... подгряване на място на бензин докато обърне на газ (с ГИ съм) 600м каране до там .....!
И какво пречи да караш на бензин ,пък тя да си обръща,когато иска.
По принцип нищо освен замръзналото предно стъкло :)
Офтопик:
Колата сутрин я напича(предния прозорец и десните врати) слънце ако го има и по обед като се скрие прави конденз,или се изпотява или замръзва заради разликите вън и вътре в колата
Daewoo Lanos - 1.4 SE LPG, year 1998, 55 kW (75 PS), manual Изображение

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 417
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Автомобилът и ниските температури

#38 Непрочетено мнение от emil nikov » 03 фев 2012 21:00

Stinbg с вчерашния си пост може да хвърли в почуда един технически грамотен човек. Как може да се приравняват специфичните топлини на водата и на стоманата?!Разликата е почти 10 пъти!!! Един двигател от около 1,5 л имал маса 200 кг?! И оттам едни изчисления,едно чудо :ches:

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Автомобилът и ниските температури

#39 Непрочетено мнение от dsuzunov » 03 фев 2012 21:57

emil nikov написа:Stinbg с вчерашния си пост може да хвърли в почуда един технически грамотен човек. Как може да се приравняват специфичните топлини на водата и на стоманата?!Разликата е почти 10 пъти!!! Един двигател от около 1,5 л имал маса 200 кг?! И оттам едни изчисления,едно чудо :ches:
Ами горе-долу, толкова са.
Като прибавиш и скоростната кутия...
За да съм по-точен, Нубира 1.6, комплект мотор със скорости - 187 кг. без течностите.
Изображение

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#40 Непрочетено мнение от miroki » 03 фев 2012 22:35

Izparitel написа: Иначе и при мен уплътненията не залепват, макар, че са мазани с обикновен течен парафин.
За тази опция не се бях сетил, при мен залепнаха леко (но с леко придръпване се отвориха всички та не го броя за залепнала врата), в големият студ в Четвъртък , когато валя. После вече не се и сетиха. Не съм мазал с нищо.
По големият проблем беше да влезе ключът. За първи път от 2 зими наливах препарат. Иначе си ми седи от 3-4 години в джоба на зимното яке недоизползван.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#41 Непрочетено мнение от miroki » 03 фев 2012 22:41

Izparitel написа: Гледам да позагрее докато стрелката на датчика за температурата започне да отлепва, но с тези цени на бензина вече взех да минавам и по-рано на газ.
Аз дори и в най-дългите пробези, минавам по-рано на бензин. Когато стрелката почне да отлепва вече намалям парното. Което означава че отдавна е станало време за обръщане на газ.
Аз проверявах до вчера, почне ли да духа леко топлото и обръщам. Сега вече и преди това.
(Икономически е по-изгодно)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#42 Непрочетено мнение от Izparitel » 03 фев 2012 22:54

Ако чакам да започне да духа топло за да мина на газ ще трябва да си зареждам основно бензин и само чат-пат газ. :rofl:

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Автомобилът и ниските температури

#43 Непрочетено мнение от stinbg » 03 фев 2012 23:16

emil nikov написа:Stinbg с вчерашния си пост може да хвърли в почуда един технически грамотен човек. Как може да се приравняват специфичните топлини на водата и на стоманата?!Разликата е почти 10 пъти!!! Един двигател от около 1,5 л имал маса 200 кг?! И оттам едни изчисления,едно чудо :ches:
Колегата "откри" грешката в уравнението - специфичен топлинен капацитет "СТК". Не съм обръщал внимание, че има такава голяма разлика между СТК на водата и металите . Интересна е и причината - металните решетки не дават много свобода на движение на атомите и по този начин те не могат да "съхранят" много кинетична енергия, която представлява топлината, докато водата и дори въздуха имат пълна свобода да "съхраняват". Другото интересно нещо което прочетох е, че с намаляването на температурата, намалява и СТК - явно не е постоянен, което е малко странно.
Сега вече спокойно можем да кажем на колегата slowtraveler, че всичко е точно с Маздата - харчи точно колкото трябва - с новия "ъпдейт" стойностите се променят от 4-5 л., на 0,4-0,5 л.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_capacity" onclick="window.open(this.href);return false;

П.С.Колега emil nikov - сигурен бях, че рано или късно ще направите и някое смислено включване и ето го и него. Почти де, защото не съм споменавал за двигател 1.5 (и между редовете не го пише), но споменах "двигател, скорости, антифриз, масло и всичко свързано с него".Оценявам творчеството, но не когато се цитира нещо - там не е препоръчително.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#44 Непрочетено мнение от miroki » 04 фев 2012 10:31

Izparitel написа:Ако чакам да започне да духа топло за да мина на газ ще трябва да си зареждам основно бензин и само чат-пат газ. :rofl:
Да и аз почнах по-рано :) Че май правих точно така със зареждането.
Явно при теб е по-различно, спомена, че преди си обръщал при отлепване на стрелката, а при мен започва да духа топло по-рано (около 1 вия километър), а при отлепване на стрелката горещо и вече колата е така да се каже отоплена (все пак е Ланос - по-малък салон)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
gremlin_
Напреднал
Напреднал
Мнения: 491
Регистриран: 27 авг 2008 21:29
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
От: Плевен
Име: Венци

Re: Автомобилът и ниските температури

#45 Непрочетено мнение от gremlin_ » 04 фев 2012 10:58

При всяко преваляване на сняг ми излиза един и същ проблем-не мога да си отворя багажника.Намазал съм всички уплътнения с течен парафин включително и това на багажника и не съм имал проблем с вратите,но бутона на багажника залепва от стеклата се вода и замръзва :@ .Снощи с зверски натиск го натиснах изпука и го отворих -но остана в натиснато положение и се наложи да го върна после обратно.Експерименти с зверски натискания няма да правя вече че да не строша нещо,че трябва да пробвам с някакъв спрей да пръскам да видя дали ще има ефект.
Daewoo Lanos - 1.4 SE LPG, year 1998, 55 kW (75 PS), manual Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”