Автомобилът и ниските температури

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Автомобилът и ниските температури

#46 Непрочетено мнение от The Stig » 04 фев 2012 12:45

gremlin_ написа:При всяко преваляване на сняг ми излиза един и същ проблем-не мога да си отворя багажника.Намазал съм всички уплътнения с течен парафин включително и това на багажника и не съм имал проблем с вратите,но бутона на багажника залепва от стеклата се вода и замръзва :@ .Снощи с зверски натиск го натиснах изпука и го отворих -но остана в натиснато положение и се наложи да го върна после обратно.Експерименти с зверски натискания няма да правя вече че да не строша нещо,че трябва да пробвам с някакъв спрей да пръскам да видя дали ще има ефект.
Не само при тебе, го има този досаден проблем... Ако нямам спрей за размразяване, изобщо не се и мъча да натискам бутона.
Изображение

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#47 Непрочетено мнение от miroki » 04 фев 2012 19:42

Следващият проблем при каране в зимата.
Който ми се случи днес.
Целият месец карам градско, както споменах колата тъкмо загрява докато стигна.
Вчера, като ходих до Кауфланд забелязах, че стрелката за температурата е на средната чертичка, това никога не се беше случвало (винаги 1-2 мм под нея)
Усъмних се да не е протекъл антифриз от разхлабен маркуч при тези студове.
Отворих капака да видя, антифриза си беше наред и до там.
Днес тръгнах извънградско за първи път от доста време и по едно време гледам стрелката на температурата на средата.
Загледах се в нея и изведнъж тя хукна на горе, почти със скоростта на стрелката на скоростомера.
След 5-10 секунди вече беше преминала следващото деление и застрашително се насочи към червеният цвят. Нямаше време за губене преди да достигне (около 5мм преди червеното) изгасих двигателя да не стигна до прегряване. Спрях на банкета на магистралата, километрите бяха 13 от Варна.
Отворих, антифриза там, минаха ми 100 неща през главата, но второто което пипнах беше маркуча от термостата и беше студен.
Стиснах го 2-3 пъти, чукнах малко маркуча и кутията на термостата с ръка и се чу бълбук, бълбук, запалих след малко, стрелката беше на обичайните 2мм под сретата. Кога успя да смъкне не знам, на изгасен двигател.
Извода от каране на студено само на малък кръг - термостата "клеясва".
При надолнището за Девня съвсем очаквано колата започна да се охлажда стигна почти до следващата на долу чертичка, но се осети термостата и затвори. На прибиране мръдна при първо палене с 2мм само нагоре и се оправи.
Ако изобщо не се кара колата това не може да стане, но при каране топло студено се получава.
Ако не сте карали скоро надълго бъдете внимателни с температурата.
Да знаете Ланос 1,6 загрява със затворен термостат за 10-15 километра. Повече става опасно.
Сега се сетих, че преди 12-15 години ми се случи на Опела това, но там термостата си остана тромав, дано тука не стане така.
Това е един от случаите в които правилото да държиш автомобила на обороти да се охлади е безполезен, по-точно много опасен.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Автомобилът и ниските температури

#48 Непрочетено мнение от dsuzunov » 04 фев 2012 19:49

По принцип, при прегряване, (стрелката трябва да е в червеното), двигателя не се гаси, но не се и форсира.
Макар че, противно на принципа, аз гася и то защото не съм карал продължително с прегрял мотор.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#49 Непрочетено мнение от slowtraveler » 04 фев 2012 20:10

Тоя принцип съвсем не го признавам, защото за да оставиш да работи колата трябва да знаеш каква е причината за прегряването....
Гледам да изгася колата, като оставя максимално дълго да превърта коляновия вал...
Това ме е спасявало в два случая в които нямаше да помогне оставянето на работещ двигател. Напротив - щеше да прегрее още повече...
Първия - скъса ми се изходящата тръба от водната помпа... При висока скорост нищо не съм забелязал (слънцето светеше в таблото, а индикатора за прегряване бе едно мизерно светодиодче - няма термометър)... Двигателя започна да затяга като изключих от скорост (за късмет - това е станало съвсем скоро след скъсването на водната помпа). Веднага изключих двигателя и включиш на най-висока предавка - да се превърти колкото може без да отделя топлина...
Втория - скъсан импелер на водна помпа... Външно - никакъв проблем...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 417
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Автомобилът и ниските температури

#50 Непрочетено мнение от emil nikov » 04 фев 2012 23:56

На 01.02. miroki c Lanos 1,6 споделя за висока кохсумация на бензин;на 02.02 dsuzunow пише за подобно нещо,и веднага след това stinbg пише "невероятните " си изчисления.Логично е да се помисли,че визира двата случая непосредствено преди това.За това писах "двигател от 1,5 литра"(имам печатна грешка - 1,5 вместо 1,6).
Stinbg написа 'Колегата "откри" грешката в уравнението" . Грешите,колега,аз посочвам Грешката в постановката ви.
dsuzunow - не съм теглил досега двигател,но приемам безрезервно 187-те кг,които посочвате.

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#51 Непрочетено мнение от miroki » 05 фев 2012 00:16

Да, под прегрял се разбира в червеното и отгоре, и пара и т.н.
Но дори и тогава при затворен термостат работа та на празен ход е грешка.
При блокирала водна помпа или както колегата спомена повреда около и в помпената система също.
Другото колосално, което се случва често е спукан (измъкнат тръбопровод) и изтекла вода, на обороти без вода си е ролетка. Скъсан ремък на някои коли и пак без помпа. Повреда във вентилаторът при градско каране, на място още по-лошо.
В по-малка степен са случаите на издухана гарнитура при която и двата метода са еднакво полезни ( и гасенето и оставянето на празен ход) защото не се знае, колко вода е останала.
За мен един от полезните моменти в които да не се гаси кола, а да се остави на обороти, е при много голям баир да речем с ремарке и плавно покачване на температурата и след стигане до червено да се спре на място и изчака да се охлади.
Или ако е залепнало списанието на мацката пред вас точно на радиаторът ви, като спрете ще има по-добра вентилация поради малкото натоварване на мотора :)
Но в аварийна ситуация 1-во да се гледа да се изгаси преди прегряване (червено), когато е безопасно и второ, ако е изтърван момента и си карате по равното, пак гасене. (ако е било баир и имате лоша центровка или скоро са сменили ангренажа и ли друго може да рискувате и изчакате на обороти да спадне температурата.
Аз като първа кола Москвич 412 (2140-без Д), който ми хвърля няколко пъти водата и щуротии други си гася обикновено преди червеното или 110 градуса на Москвето :)
Но на всеки колата си е неговата та да си взема решението сам. И без това в този момент е малко ролетка.
Но както и да е наложи ми се на първата кола, която имам и не и мръдва стрелката без значение баирът и горещото да ми мръдне. Та окото винаги там. Добре, че и моето беше.
:)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Автомобилът и ниските температури

#52 Непрочетено мнение от авео » 05 фев 2012 01:33

Извода от каране на студено само на малък кръг - термостата "клеясва".
Термостата ти е пътник. Или караш с чешмяна вода или антифризът ти е лош. Може някъде да се е получила ледена тапа и това да е попречило на циркулацията на антифриза. Бълбукането означава,че охладителната система дърпа отнякъде въздух. Още е малко,но ще се увеличи със сигурност. Термостата трудно може да клеяса,освен,ако не караш с някоя супер варовита вода,което ме съмнява.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#53 Непрочетено мнение от miroki » 05 фев 2012 11:13

То ще се разбере.
Мерих го на -30 отговаряше.
А, във Варна не падна под -12 до -15 градуса.
Варовик няма (в смисъл обикновена вода не съм слагал). На една година и половин е Берн.
Единственото което съм слагал преди една година, е това за запушване радиатори, и до вчера нямах проблем. А то отдавна се е отложило.
Като мерих антифриза тази есен излезе от машинката малко кристалчета с антифриза, някакво отлагане може да е. Или от предишният който е мерил нещо е останало.
Но ще видим как ще е за напред.
И ще се разбере какво трябва да правя.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#54 Непрочетено мнение от Izparitel » 05 фев 2012 21:14

Плуващите кристалчета най-вероятно са от препарата за запушване на течове. Виждал съм такива в охладителната течност доста време след третиране с подобен препарат и дори след смяна на охладителната течност.
Ако термостата "заяжда" го сменяй веднага. Аз заради такъв съм прегрявал двигател - уж си му знаех номерата и щях да го сменям, но в града не беше проблем. Уви наложи се спешно да пътувам надалеч и то в екстремни горещини при което белята стана.
Бълбукането не е на добре, но дано всичко се оправи със смяна на термостата.

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#55 Непрочетено мнение от miroki » 05 фев 2012 22:30

Да, възможно е да се отлагат след време, защото отначало не ги видях.
Но мисля са си по-местата където са залепнали и формата и цвета им беше друг. (бяха като светоотразителни лентички като ги слагах, а сега като сол.
Иначе термостата е лесен, 20 тина лева и 2 часа труд.
Миналото лято (не това, а предното) си го сменях писах и тук за това, та вече ми е ясен.
Имаше от 10 лв и от 20 лв та взех от 20лв. Уж за хубаво.
Ще по карам малко и ще се усети.
Винаги някой ден е последният за термостатът ни.
Дали днес или след 10 години, шофьорът трябва да знае температурата и нивото (лампата-при коли без ниво) на маслото се следят на всяка 5 та секунда.
дано пак не спукам някое ухо на фланеца като стягам, е и да стане , ще си взема термостат-колято и готово. (сегашният ми е само патрончето)

Но нека наскоро, ако някой забележи отклонение от тривиалното поведение на стрелката на температурата при доста каране на късо и по-дълго каране след това, се включи да си сверя часовникът.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#56 Непрочетено мнение от miroki » 08 фев 2012 21:59

Аз съм вече със старата нова техника,
След като миналият Понеделник заредих акумулаторът и се държа добре до Срядя- Четвъртък, усетих в Петък, че върти малко по-бавно, Събота пак
И този Понеделник, като запалих малко по-бавно реших да го до заредя малко.
Оставих го за 2,5 часа (толкова време имах) да се позасили малко, от тогава седи вечер с махнат плюс
За сега пали добре. До другият Понеделник, ако няма промяна значи имам утечка.
Този тест е много хубав за утечките, обаче е много кофти за изпълнение, махни кабела - сложи кабела, гадост. Но ще тествам до Понеделник.
ABS може ли да прави утечки?
Че той последно ми прави номерата.
Ако е наред следващият Понеделник махам само неговите кабели и ще се разбере той ли е.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#57 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 фев 2012 22:29

Не вярвам АБС да прави утечки - захранване към него се подава през ключа...
Защо не замериш тока на утечка (започни от режим 10А, че първоначално има доста консуматори)...
Сега като сменях акумулатора мерих многократно тока на утечка - започна от около 5А, през 1.5А, и след около минута и половина слезе на 20-30мА..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилът и ниските температури

#58 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 фев 2012 22:45

Не е зле да замериш как се държи алтернатора при работещ двигател. Мериш върху клемите на акумулатора - без консуматори и с включени стандартните които ползваш през зимата.
Ако замериш от 14 до 14.4 волта е добре.
Под 13.8 V означава, че акумулатора не се зарежда.
Колегата slowtraveler беше писал, че с изправни алтернатор и акумулатор е имал проблеми заради движение на съвсем кратки разстояния.

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Автомобилът и ниските температури

#59 Непрочетено мнение от miroki » 09 фев 2012 18:40

slowtraveler написа:Не вярвам АБС да прави утечки - захранване към него се подава през ключа...
Защо не замериш тока на утечка (започни от режим 10А, че първоначално има доста консуматори)...
Сега като сменях акумулатора мерих многократно тока на утечка - започна от около 5А, през 1.5А, и след около минута и половина слезе на 20-30мА..
Това мерене как се прави?
Имам обикновен уред (с него става ли)
И до колко е нормално.
...

Около 14,5 волта зареждаше и на обороти и на леко форсиран двигател, но не съм мерил с включени обичайни ел.уреди.
А на изгасен двигател беше около 13,5 волта (след като беше зареден).

Но до днес нямам проблем и си пали в този студ. След като откачам. Днес духаше по-малко и сутринта видях, че болтовете на клемата за плюса са са врязани в облицовката на капака. Няма да е опряло в метал чак на капака, защото щеше да изгори бушон, но може ли да прави утечка от там. Може би ако е влажна изолационната материя.
Сутринта и сложих една червена подложка пластмасова, като за плюсова клема отгоре. Да не опира.
А вечерта откачих за по-сигурно.
Предната седмица за една седмица след 12 часов заряд се разреди леко акумулатора, а сега с 2,5 часов няма проблем, след като откачам, което ме наведе на тази мисъл за утечките. (карам едно и също и по около 15-20 километра дневно).
Поздрави.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилът и ниските температури

#60 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 фев 2012 19:27

Меренето - с обикновен уред, но е добре да има диапазон 10А...
Изключват се всички уреди (фарове, плафони и т.н.)
Изключваш едната клема на акумулатора и последователно на акумулатора връзваш уреда в режим 'мерене на ток' (10А).
Сигурно първоначално тока ще е висок, след което постепенно трябва да спадне до под 50мА...
Ако е така - значи нямаш утечка...
В никакъв случай не пускай консуматори (да даваш контакт и т.н.), защото там тока е над 10А и ще изгориш уреда, а и можеш да запалиш кабелчетата му...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”