Автомобилът и ниските температури
Re: Автомобилът и ниските температури
Малко ми е странно,да имам газ и да карам на бензин. Никога не тръгвам,ако колата не е обърнала на газ. Няма значение,колко ще работи на място,на 40гр. обръща и тръгвам.Обикновенно,слагам 10лв бензин на седмица и ми стига,а 10лв. са едва 3.5л.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
И аз така правех с Реното, и с Ланоса Лятото, но както споменах ми казаха, че не е добре за изпарителя съвсем студена да е на газ и затова почнах да карма малко на бензин. То обръщането ми е автоматично на 2500 оборота, та се налага да изфорсирам на свободна за целта. А в най-големите мразове при първо палене не е съвсем добре да форсирам.
Е под карам на бензин имам предвид един километър, дори по-малко, докато изляза от кварталната уличка на булеварда.
Ти ако изобщо не караш на бензин, а само палиш може и месец да минеш с 3,5 литра.
(поне с Реното минавах и повече).
Но както и да е това си е 50/100 разход.
Не е нормално.
Сега ще видя следващите 3,5 литра, колко ще изкарам без да карам, само докато стържа.
Вече и аз обръщам преди да тръгна, само за 2 минути докато стържа е на бензин, то и без това се постопли.
Е под карам на бензин имам предвид един километър, дори по-малко, докато изляза от кварталната уличка на булеварда.
Ти ако изобщо не караш на бензин, а само палиш може и месец да минеш с 3,5 литра.
(поне с Реното минавах и повече).
Но както и да е това си е 50/100 разход.
Не е нормално.
Сега ще видя следващите 3,5 литра, колко ще изкарам без да карам, само докато стържа.
Вече и аз обръщам преди да тръгна, само за 2 минути докато стържа е на бензин, то и без това се постопли.
- gremlin_
- Напреднал
- Мнения: 491
- Регистриран: 27 авг 2008 21:29
- МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
- От: Плевен
- Име: Венци
Re: Автомобилът и ниските температури
С това подгряване зимно време направо ми побеляха косите.Вчера трябваше да ида да пазарувам до Кауфланд 7-10 мин. подгряване на място на бензин докато обърне на газ (с ГИ съм) 600м каране до там (близо ми е ама 6 чанти са ми многожко да ги нося та дори и с помощник) 1 час обикаля в магазина=изстинала кола и упражнението на ново .Най-мразя да подгрявам зимно време за по 1,5-2км колкото ми е до центъра-като ги сметна пеш 15мин(20 ако е заледено )с кола около 7 мин погряване +2-3 мин път.Е удобството и бързината на колата понякога се оказва неосъществимо щом пеш може да стигнеш по бързо!
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
И какво пречи да караш на бензин ,пък тя да си обръща,когато иска.gremlin_ написа:..... подгряване на място на бензин докато обърне на газ (с ГИ съм) 600м каране до там .....!
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Автомобилът и ниските температури
Идеално си е парното, много хора се учудват от бързото затопляне. Климатроникът нагласен на 26 градуса, струята да духа в стъклата и краката, първите 10-15 мин. на втора степен, после намалям на първа.
С уплатненията никакви проблеми, намазал съм ги с това и съм доволен:
С уплатненията никакви проблеми, намазал съм ги с това и съм доволен:
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Автомобилът и ниските температури
Аз съм с класическа АГУ и при проблем с бензина дори съм палил на газ. По всяко време мога да мина на газ - били чрез изфорсиране, било чрез ключа. Гледам да позагрее докато стрелката на датчика за температурата започне да отлепва, но с тези цени на бензина вече взех да минавам и по-рано на газ. Все-още мисля, че съм по-добре, че не съм с ГИ, а с обикновена АГУ.
Субективното ми наблюдение е, че в самото начало гори доста съдейки по това колко малко карам на бензин спрямо карането на газ, а пък се налага да зареждам с бензин непропорционално много.
Иначе и при мен уплътненията не залепват, макар, че са мазани с обикновен течен парафин.
Субективното ми наблюдение е, че в самото начало гори доста съдейки по това колко малко карам на бензин спрямо карането на газ, а пък се налага да зареждам с бензин непропорционално много.
Иначе и при мен уплътненията не залепват, макар, че са мазани с обикновен течен парафин.
- gremlin_
- Напреднал
- Мнения: 491
- Регистриран: 27 авг 2008 21:29
- МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
- От: Плевен
- Име: Венци
Re: Автомобилът и ниските температури
По принцип нищо освен замръзналото предно стъклоtodortv написа:И какво пречи да караш на бензин ,пък тя да си обръща,когато иска.gremlin_ написа:..... подгряване на място на бензин докато обърне на газ (с ГИ съм) 600м каране до там .....!
Офтопик:
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Автомобилът и ниските температури
Stinbg с вчерашния си пост може да хвърли в почуда един технически грамотен човек. Как може да се приравняват специфичните топлини на водата и на стоманата?!Разликата е почти 10 пъти!!! Един двигател от около 1,5 л имал маса 200 кг?! И оттам едни изчисления,едно чудо
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Автомобилът и ниските температури
Ами горе-долу, толкова са.emil nikov написа:Stinbg с вчерашния си пост може да хвърли в почуда един технически грамотен човек. Как може да се приравняват специфичните топлини на водата и на стоманата?!Разликата е почти 10 пъти!!! Един двигател от около 1,5 л имал маса 200 кг?! И оттам едни изчисления,едно чудо
Като прибавиш и скоростната кутия...
За да съм по-точен, Нубира 1.6, комплект мотор със скорости - 187 кг. без течностите.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
За тази опция не се бях сетил, при мен залепнаха леко (но с леко придръпване се отвориха всички та не го броя за залепнала врата), в големият студ в Четвъртък , когато валя. После вече не се и сетиха. Не съм мазал с нищо.Izparitel написа: Иначе и при мен уплътненията не залепват, макар, че са мазани с обикновен течен парафин.
По големият проблем беше да влезе ключът. За първи път от 2 зими наливах препарат. Иначе си ми седи от 3-4 години в джоба на зимното яке недоизползван.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Аз дори и в най-дългите пробези, минавам по-рано на бензин. Когато стрелката почне да отлепва вече намалям парното. Което означава че отдавна е станало време за обръщане на газ.Izparitel написа: Гледам да позагрее докато стрелката на датчика за температурата започне да отлепва, но с тези цени на бензина вече взех да минавам и по-рано на газ.
Аз проверявах до вчера, почне ли да духа леко топлото и обръщам. Сега вече и преди това.
(Икономически е по-изгодно)
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Автомобилът и ниските температури
Ако чакам да започне да духа топло за да мина на газ ще трябва да си зареждам основно бензин и само чат-пат газ.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Автомобилът и ниските температури
Колегата "откри" грешката в уравнението - специфичен топлинен капацитет "СТК". Не съм обръщал внимание, че има такава голяма разлика между СТК на водата и металите . Интересна е и причината - металните решетки не дават много свобода на движение на атомите и по този начин те не могат да "съхранят" много кинетична енергия, която представлява топлината, докато водата и дори въздуха имат пълна свобода да "съхраняват". Другото интересно нещо което прочетох е, че с намаляването на температурата, намалява и СТК - явно не е постоянен, което е малко странно.emil nikov написа:Stinbg с вчерашния си пост може да хвърли в почуда един технически грамотен човек. Как може да се приравняват специфичните топлини на водата и на стоманата?!Разликата е почти 10 пъти!!! Един двигател от около 1,5 л имал маса 200 кг?! И оттам едни изчисления,едно чудо
Сега вече спокойно можем да кажем на колегата slowtraveler, че всичко е точно с Маздата - харчи точно колкото трябва - с новия "ъпдейт" стойностите се променят от 4-5 л., на 0,4-0,5 л.
http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_capacity" onclick="window.open(this.href);return false;
П.С.Колега emil nikov - сигурен бях, че рано или късно ще направите и някое смислено включване и ето го и него. Почти де, защото не съм споменавал за двигател 1.5 (и между редовете не го пише), но споменах "двигател, скорости, антифриз, масло и всичко свързано с него".Оценявам творчеството, но не когато се цитира нещо - там не е препоръчително.
Life's a journey, not a destination
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Да и аз почнах по-рано Че май правих точно така със зареждането.Izparitel написа:Ако чакам да започне да духа топло за да мина на газ ще трябва да си зареждам основно бензин и само чат-пат газ.
Явно при теб е по-различно, спомена, че преди си обръщал при отлепване на стрелката, а при мен започва да духа топло по-рано (около 1 вия километър), а при отлепване на стрелката горещо и вече колата е така да се каже отоплена (все пак е Ланос - по-малък салон)
- gremlin_
- Напреднал
- Мнения: 491
- Регистриран: 27 авг 2008 21:29
- МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
- От: Плевен
- Име: Венци
Re: Автомобилът и ниските температури
При всяко преваляване на сняг ми излиза един и същ проблем-не мога да си отворя багажника.Намазал съм всички уплътнения с течен парафин включително и това на багажника и не съм имал проблем с вратите,но бутона на багажника залепва от стеклата се вода и замръзва .Снощи с зверски натиск го натиснах изпука и го отворих -но остана в натиснато положение и се наложи да го върна после обратно.Експерименти с зверски натискания няма да правя вече че да не строша нещо,че трябва да пробвам с някакъв спрей да пръскам да видя дали ще има ефект.