Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат
Публикувано: 06 юни 2013 12:55
Може да е стара вражда. Това е малък град и се познават почти всички.
Форум на любителите на автомобили с марките Daewoo и Chevrolet
https://daewoo-chevrolet.com/forum/
Ако ми изгори крушка при мен нищо не може да се направи на пътя - трябва си сервиз...Чл. 101. (1) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) При възникване по време на движение на повреда или неизправност в пътно превозно средство, която застрашава безопасността на движението, водачът е длъжен да спре и да вземе мерки за нейното отстраняване. В този случай, ако спряното пътно превозно средство се намира в обхвата на пътното платно, водачът, когато се намира извън превозното средство, трябва да е облечен със светлоотразителна жилетка.
(2) Когато отстраняването на повредата или неизправността на място е невъзможно, водачът може да придвижи пътното превозно средство на собствен ход до място за тяхното отстраняване, но само след като вземе необходимите мерки за безопасност на движението.
blitz.bg написа:В МВР подготвят специална инструкция, която да разрешава спиране на автомобил на пътя само в строго определени 4 случая. Няма да се разрешава да се проверяват “по принцип” шофьорите, за да се ограничи корупцията в Пътна полиция...
Глоба от 300 лв. ще отнася всеки собственик на автомобил, който преди прехвърляне на собствеността върху пътното превозно средство на лице без постоянен адрес.
До 150 лева може да стигне глобата за собственик на автомобил, ако алармата му се включва неоснователно и стряска хората.
Това гласят промените в Закона за движение по пътищата, внесен от правителството в парламента в петък. Санкцията ще се налага, ако алармата вие като линейка или като автомобилите със специален режим на движение.
Новото нарушение се приравнява със сериозни нарушения като преминаване през железопътен прелез в нарушение на правилата или паркиране на спирките на превозните средства от обществения транспорт. Идея за подобна санкция за силна аларма имаше още през 2004 г., но така и не бяха гласувани подобни поправки.
Глоба от 300 лв. ще отнася всеки собственик на автомобил, който преди прехвърляне на собствеността върху пътното превозно средство на лице без постоянен адрес в страната не изпълни задължението си да прекрати регистрацията на превозното средство и не върне табелите с регистрационния номер в службата, където са издадени.
В мотивите на законопроекта изрично е посочено, че такъв проблем съществува с румънските граждани. При тези продажби автомобилите не се регистрират в другата държава и продължават да се движат с български регистрационни табели. В същото време бившият собственик (български гражданин) в съответствие със законодателството след представяне на договор за покупко-продажба в данъчните служби отписва автомобила от негово име и спира да плаща дължимите за него данъци.
С проекта се въвежда евродиректива, според която ще се обменя информация между страните от ЕС за различни пътни нарушения. Това са превишена скорост, неизползване на предпазен колан, неспиране на червен сигнал на светофара, управление на МПС след употреба на алкохол или наркотици, както и незаконно използване на мобилен телефон по време на шофиране.
(в. Преса, печатно издание, брой 328 (679 от 1 декември 2013)
Нещо не са писали да са им раздали калибрирани термометри в КАТ, а и интересно по Наредбата за топлоснабдяването ли се канят да санкционират при проблем с парното? Иначе с изтрити гуми през зимата водача е опасен и за себе си и за околните.в.Труд написа: Неработещи чистачки, изгорели крушки на фаровете, неизправни отоплителни системи в купето и на прозорците, гуми с изтрит грайфер. За такива технически неизправности катаджиите ще спират колите от движение до отстраняването им. На шофьорите ще се налагат глоби по 30 и по 50 лв. В случай че повредите създават опасност от катастрофа, санкцията може да скочи до 150 лв.
От понеделник полицаите от КАТ в цялата страна започват акцията “Зима” - масови проверки дали автомобилите са подготвени за студентите месеци. Хайките, в които ще участват и инспектори от ДАИ, ще се правят по т.нар. холандски метод. При него ченгетата отбиват встрани от пътя и проверяват по 10-15 автомобила едновременно.
Подобни акции се правят у нас повече от три десетилетия, но в миналото бяха по-известни под името “Светлина”. От 2011 г. обаче карането на фарове стана задължително през цялата година и проверките се насочиха предимно към гумите и парното в колите.
Законът не задължава шофьорите да слагат зимни гуми и няма глоба за тези, които карат с летни. Но всички специалисти - от производители и търговци до водачи с дълъг стаж и пътни полицаи, препоръчват гумите да се сменят според сезона. Изискването за дълбочина на грайфера за летните гуми е 1,6 мм, а за зимните - 2 мм. Препоръчителната дълбочина за зимните гуми е 4 мм. Служителите на КАТ и ДАИ имат специални уреди дълбокомери, които са минали на метрологичен тест. С тях установят дали гумите са изтрити.
Юристи се съгласиха, че за неизправни чистачки или изтрити гуми има основания за спиране на колата от движение, но за неработещи отоплителни системи случаят трябва да е драстичен. Например - ако в автобус или микробус с пътници започне задимяване от отоплителната система и има опасност от пожар.
При спиране от движение се взема малкият талон за собственост на автомобила, а на предното стъкло се лепи червен триъгълен стикер с надпис: “Спрян от движение”. С него колата не може да се движи със скорост над 50 км/ч. След като повредата бъде отстранена в сервиза, се издава протокол, с който водачът може да отиде в КАТ и да подаде молба да му пуснат колата в движение.