Страница 2 от 4

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 06 юни 2013 12:55
от papata
Може да е стара вражда. :) Това е малък град и се познават почти всички.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 06 юни 2013 13:20
от dsuzunov
Ще взема думата, макар и да не съм в Пътна полиция:
В Пловдив 99% процедират по следния начин:
-при изгоряла крушка се предупреждава водача и ако има резервна, се сменя без санкция.
-при оспорване на констатираното нарушение - фиш.
-при оспорване на фиша - акт.
Всичко останало са подробности.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 06 юни 2013 13:37
от Proximus
И на мен са ми правили акт за изгоряла къса светлина. Беше ми първият, и определено не съм спорил. Глобата беше минимална - 20лв., но ми се наложи да ходя 3 пъти да ми бият печат на акта, защото наказателното постановление се бавеше.
Или може и да съм нацелил един период, в който КАТ трябваше по закон да използват фиш по евро образец, а повсеместно нямаха ? Иначе и аз съм на мнение, че ако си в нарушение, било и дребно е безсмислено да се караш с тях. Да се пробваш да им се помолиш културно - да, ама иначе..

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 06 юни 2013 16:01
от The Stig
Не съм оспорвал въобще, papata е прав. :) Ами остава да се надявам, че НП ще излезе бързо.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 06 юни 2013 17:54
от slowtraveler
Аз навярно бих оспорвал ако не е било нощ.....
Чл. 101. (1) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) При възникване по време на движение на повреда или неизправност в пътно превозно средство, която застрашава безопасността на движението, водачът е длъжен да спре и да вземе мерки за нейното отстраняване. В този случай, ако спряното пътно превозно средство се намира в обхвата на пътното платно, водачът, когато се намира извън превозното средство, трябва да е облечен със светлоотразителна жилетка.
(2) Когато отстраняването на повредата или неизправността на място е невъзможно, водачът може да придвижи пътното превозно средство на собствен ход до място за тяхното отстраняване, но само след като вземе необходимите мерки за безопасност на движението.
Ако ми изгори крушка при мен нищо не може да се направи на пътя - трябва си сервиз...

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 07 юни 2013 21:20
от JelqzkoJelqzkov
Истината се крие в отношенията между The Stig и ченего.
Спиран съм многократно за неработещи светлини и отпред, и отзад, и през нощта. Винаги са ме предупреждавали устно и толкова.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 25 юни 2013 13:20
от Izparitel

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 24 сеп 2013 22:03
от Izparitel
Цветлин Йовчев забранява рутинните проверки на пътни полицаи
blitz.bg написа:В МВР подготвят специална инструкция, която да разрешава спиране на автомобил на пътя само в строго определени 4 случая. Няма да се разрешава да се проверяват “по принцип” шофьорите, за да се ограничи корупцията в Пътна полиция...

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 дек 2013 10:22
от Izparitel
КАТ ще глобява и за силна аларма
Глоба от 300 лв. ще отнася всеки собственик на автомобил, който преди прехвърляне на собствеността върху пътното превозно средство на лице без постоянен адрес.
До 150 лева може да стигне глобата за собственик на автомобил, ако алармата му се включва неоснователно и стряска хората.

Това гласят промените в Закона за движение по пътищата, внесен от правителството в парламента в петък. Санкцията ще се налага, ако алармата вие като линейка или като автомобилите със специален режим на движение.

Новото нарушение се приравнява със сериозни нарушения като преминаване през железопътен прелез в нарушение на правилата или паркиране на спирките на превозните средства от обществения транспорт. Идея за подобна санкция за силна аларма имаше още през 2004 г., но така и не бяха гласувани подобни поправки.

Глоба от 300 лв. ще отнася всеки собственик на автомобил, който преди прехвърляне на собствеността върху пътното превозно средство на лице без постоянен адрес в страната не изпълни задължението си да прекрати регистрацията на превозното средство и не върне табелите с регистрационния номер в службата, където са издадени.

В мотивите на законопроекта изрично е посочено, че такъв проблем съществува с румънските граждани. При тези продажби автомобилите не се регистрират в другата държава и продължават да се движат с български регистрационни табели. В същото време бившият собственик (български гражданин) в съответствие със законодателството след представяне на договор за покупко-продажба в данъчните служби отписва автомобила от негово име и спира да плаща дължимите за него данъци.

С проекта се въвежда евродиректива, според която ще се обменя информация между страните от ЕС за различни пътни нарушения. Това са превишена скорост, неизползване на предпазен колан, неспиране на червен сигнал на светофара, управление на МПС след употреба на алкохол или наркотици, както и незаконно използване на мобилен телефон по време на шофиране.

(в. Преса, печатно издание, брой 328 (679 от 1 декември 2013)
Офтопик:
Сега предполагам, че ще се наложи да се закупят технически средства за измерване на нивото на звука издаван от алармите на автомобилите, освен, ако не решат глобите да се налагат "на ухо".

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 дек 2013 10:42
от Proximus
Представям си как собственикът на "незаконната" аларма обжалва наложената му акция в съдът. Свидетели - двамата пътни полицаи. Показания : "Миии стори ни се че вие по противозаконнен начин". Разни съвременни способи като камери и т.н. не важат. И акта пада.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 дек 2013 12:29
от dsuzunov
Актове за шум от алармите на колите се съставяха според Наредба №1 на Общините за опазване на обществения ред.
Ако сега са решили да го включат като нарушение и в ЗДвП ще е поредната простотия, която ще да сътворят тези!!!

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 дек 2013 17:04
от Izparitel
Офтопик:
По този повод се сещам какъв "акт" отнесе един колега когато един ден беше оставил колата пред жилищен блок близо до местоработата. Беше сложил една аларма която сработва на консумация, а имал проблеми с бутона на аварийните светлини и той понякога ги включвал когато сам си реши. След работа беше заварил алармата да пищи и цялата кола намазана с боя. Оказало се, че по някое време аварийките се задействали и заради играещата консумация на ток сирената е вила цял ден. Явно на някой от живущите не са му издържали нервите в резултат на което на колегата му се беше наложило да пребоядиса колата наново и да си оправи бутона за аварийките.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 дек 2013 18:19
от ogi
Офтопик:
Напълно нормално... Аз също имам подобен грях, но от другата страна - веднъж се бях прибрал от командировка с часова разлика, беше лято, исках да спя през деня, ама една кола виеше и се късаше долу, без спиране от сутринта и по някое време не издържах и следобед слязох да й намаля броя на огледалата, без да ме интересува как, къде, какво, защо...

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 ное 2014 10:35
от Izparitel
Хайки на КАТ за чистачки и парно. Спират от движение коли при акция “Зима” от Понеделник
в.Труд написа: Неработещи чистачки, изгорели крушки на фаровете, неизправни отоплителни системи в купето и на прозорците, гуми с изтрит грайфер. За такива технически неизправности катаджиите ще спират колите от движение до отстраняването им. На шофьорите ще се налагат глоби по 30 и по 50 лв. В случай че повредите създават опасност от катастрофа, санкцията може да скочи до 150 лв.
От понеделник полицаите от КАТ в цялата страна започват акцията “Зима” - масови проверки дали автомобилите са подготвени за студентите месеци. Хайките, в които ще участват и инспектори от ДАИ, ще се правят по т.нар. холандски метод. При него ченгетата отбиват встрани от пътя и проверяват по 10-15 автомобила едновременно.
Подобни акции се правят у нас повече от три десетилетия, но в миналото бяха по-известни под името “Светлина”. От 2011 г. обаче карането на фарове стана задължително през цялата година и проверките се насочиха предимно към гумите и парното в колите.
Законът не задължава шофьорите да слагат зимни гуми и няма глоба за тези, които карат с летни. Но всички специалисти - от производители и търговци до водачи с дълъг стаж и пътни полицаи, препоръчват гумите да се сменят според сезона. Изискването за дълбочина на грайфера за летните гуми е 1,6 мм, а за зимните - 2 мм. Препоръчителната дълбочина за зимните гуми е 4 мм. Служителите на КАТ и ДАИ имат специални уреди дълбокомери, които са минали на метрологичен тест. С тях установят дали гумите са изтрити.
Юристи се съгласиха, че за неизправни чистачки или изтрити гуми има основания за спиране на колата от движение, но за неработещи отоплителни системи случаят трябва да е драстичен. Например - ако в автобус или микробус с пътници започне задимяване от отоплителната система и има опасност от пожар.
При спиране от движение се взема малкият талон за собственост на автомобила, а на предното стъкло се лепи червен триъгълен стикер с надпис: “Спрян от движение”. С него колата не може да се движи със скорост над 50 км/ч. След като повредата бъде отстранена в сервиза, се издава протокол, с който водачът може да отиде в КАТ и да подаде молба да му пуснат колата в движение.
Изображение
в.Труд написа:Полицаите от КАТ и инспекторите от ДАИ имат специални уреди дълбокомери, с които установяват дали гумите са изтрити.
Снимка АНДРЕЙ МИХАЙЛОВ
Нещо не са писали да са им раздали калибрирани термометри в КАТ, а и интересно по Наредбата за топлоснабдяването ли се канят да санкционират при проблем с парното? Иначе с изтрити гуми през зимата водача е опасен и за себе си и за околните.

Re: КАТ- въпроси, проблеми, правила за движението по пътищат

Публикувано: 02 ное 2014 13:15
от slowtraveler
Хм... Това, че ще следят зимните гуми да са с над 2мм грайфер къде го измислиха?
Няма такова изискване, нито някакво делене на гумите на 'зимни и летни' в закона...