Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#1 Непрочетено мнение от Izparitel » 15 яну 2012 01:44

Предстои ми скоро да минавам ГТП. Като собственик на старичък автомобил ме интересува как стоят нещата на практика.
Има ли вече колеги минали ГТП по новите правила?
Моля да HE се уточнява конкретен сервиз за да не изкараме беля на някой от тях. При необходимост могат да се ползват ЛС.

Потребителски аватар
MPbCHuKA
Редовен
Редовен
Мнения: 246
Регистриран: 16 яну 2010 15:48
МПС: Daewoo Lanos 1.4 2000г. LPG
От: Пловдив

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#2 Непрочетено мнение от MPbCHuKA » 15 яну 2012 10:23

Вчера минах тази процедура, но ме хвана много яд. Засега няма да споменавам името на сервиза, защото не знам дали и при другите не е така.
Като съвестен гражданин си почистих колата преди прегледа. Прегледах основните неща (светлини, гуми и т.н.) дали са изрядни. Свалих всичко от багажника за да освободя достъп до газовата бутилка, която е тороидална под кората.
Отидох в сервиза за преглед и паркирах пред него. Заявиха ми, че оттук те продължават. Въвеждат ти всички данни в системата от документите като ги сканират. Колата се снима няколко пъти на снимки. Вкараха ми колата в клетката и вече нямах достъп до нея. След 10 мин. излезе майстора и ми каза, че задните спирачки не държат при натискане на педала. При дърпане на ръчната били добре. Извика ме да ми покаже на уредите, стрелките едвам едвам отлепяха до към 1. Обясни ми, че е минал прегледа с дърпане на ръчната, вместо натискане на педала.
След още малко време в което не знаех какво правят точно, ми казаха, че вече всичко е готово и мога да мина да си платя прегледа на касата. Платих си 32 лв. за преглед. При взимането на колата попитах майстора дали е забелязал нещо нередно отдолу по ходовата част или друго. Каза, че не са я гледали отдолу. Попитах как така не са я гледали, не са ли я вдигали, не са ли проверявали газове и такива неща. Отговора беше отрицателен. Обяснението беше, че са прегледали основните неща, които изисква закона. Явно само спирачките са важни. Газовата бутилка изобщо не са я отразили. Даже се съмнявам дали са вдигнали и капака да видят имам ли двигател или не.
Общо взето съм неприятно изненадан от начина по който минах прегледа. Някой сигурно ще каже "какво ти пука, нали си минал" но не мисля, че това е най-важното. А иначе се тръбеше по медии, че сега вече контрола е затегнат и няма как да има манипулации. Явно тук винаги ще има и "друг начин".
Последна промяна от MPbCHuKA на 15 яну 2012 11:59, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#3 Непрочетено мнение от miroki » 15 яну 2012 11:21

Миналата година и на мен така ми казаха за спирачките, и не знам какво значи това, на уреда видях 1,8 което мисля е норма за задни.
АБС със сигурност не сработи по време на меренето. Но изключваше самата машина.
Жалко, че наскоро минах преглед на Газовото, сега пак ли ще ми го мерят.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#4 Непрочетено мнение от авео » 16 яну 2012 11:12

Всичко е сбъркано в тази държава. Станахме повече европейци от самите европейци. Спускат се разни изисквания от ЕС, които на практика не могат да бъдат изпълнени на 100%. Такъв е примера и с прегледите на МПС. 80% от колите в България живеят втори живот,а някои и трети. Доходите на българина са несигурни и мизерни,говоря за масовия човек,който не може да си подновява парка на всеки 3-5 години и си поддържа колата пред блока по почина "Направи си сам". И досега при преминаването на преглед имаше изисквания,които на практика бяха железни. Имаше технологично време,имаше компютър,които запаметяваше данните от спирачките,данните от изгорелите газове и т.н. Сега има в повече няколко снимки,които да показват, че колата е там. Много важно. Много отдавна,служителя,който прекарва колата ви на преглед е станал,като лечния зъболекар,доктор,козметик фризьор и т.н. Обаждате се предварително и си запазвате ден и час. Така си спестявате главоболия и излишни нерви и пари. Някои може да не са доволни от написаното тук, но действителноста е такава. Всичко се прави за пари или за много пари. Когато стандарта,някой ден се вдигне,поне на нивото на Чехия или Полша, тогава може да се правим на европейци и да караме по-нови коли. До тогава,ще се обаждаме предварително при преглед на МПС,ще даваме някакви пари на ръка и така до края на света,както се пееше в една песен.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#5 Непрочетено мнение от stinbg » 16 яну 2012 15:55

:y: Абсолютно точно.
Все пак искам да ви успокоя - има по стар автопарк от нашия в ЕС - този в Малта. Живях там между 2007/2009 и ви уверявам, че толкова стари коли не бях виждал и в музей. Не че нямат нови, но коли модел '70 или '75 си е нещо нормално. Има си и причина де и тя не е в стандарта, който впрочем съвсем не е нисък - причината е във високите мита за внос на автомобили (същите измами като нашите митници, но на степен), както и десния волан което на практика изключва европейците като "донори" на автомобили, а транспорта от Англия е сравнително скъп, а и колите там преди кризата не бяха толкова евтини. Та на темата с прегледите един колега (Малтиец) ми се жалва, че трябвало да си спира колата от движение, защото не можела да мине преглед - питам го какво и има, да вземем да я "оправим", а той казва, че след като сменил дискове и накладки спирачното усилие на Фордчето, което ми е чичо (тоест модел преди '75) не покривало изискванията спуснати от ЕС. Много му беше тъжно и има за какво защото Фордчето ако не изглеждаше външно като от седемдесетте си беше много лачено и запазено и човека си го държеше в много по-приличен вид от Голф 2-ка примерно. Не разбрах дали се е разделил с него, но най-вероятно ДА и сигурно вече е с някоя фиеста модел 2010 за 15 000 евро (примерно). Разликата между нас и Малтийците все пак е, че въпреки че там колите са 2 пъти по скъпи, както и гражданските - заплатите им са поне 5 х БГ заплатата.
Все пак мисля, че от затягане на дисциплината за ГТП ще има полза - все пак "телефонен" годишен технически преглед си е престъпление. Плюс това нормално поддържана кола дори и на 20 години си минава прегледа (дори за водачите е от полза, защото ако не карат екстремно и не ползват резки спирания, няма как да разберат, че задно ляво колело не им държи, примерно).
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#6 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 яну 2012 18:39

Не знам за какви снимки става въпрос - последно минавах преглед преди около 3 месеца и там имаше камери....
Държаха колата допълнително 4-5 минути в обсега на камерите, защото по план-график прегледа трябвало да бъде 10 минути, а те свършиха по-бързо.
Минавам през един пункт, който ми направи впечатление, че са съвестни хора....
Колата - мръсна и кална (навън валеше гаден дъжд)... Момчето слезе в канала, погледна щангите и управлението. Предния път също в кално време на друг автомобил пак се бе наврял в канала и ми каза, че няма проблеми с проверяемите детайли, но имам закъсан тампон, който е добре да го сменя...
Предполагам, че за нормалните пунктове нищо няма да се промени - както са си работели, така и ще си работят...

Офтопик:
Твърдо съм по-доволен от ГТП сега, отколкото когато бе КАТ....
Тогава бе мъъъка... Все едно те е спрял катаджия за нарушение - имаше едни 'ама така не е редно' , 'какво ще правим', и т.н.
Например са ме връщали, че на що годе съвременен автомобил с барабанни спирачки не блокират задните гуми, и ме пращаха в близък сервиз. Не, че не спирали достатъчно, а че не блокирали.
Направих една обиколка на паркинга и обратно влязох обратно в халето като им казах, че съм ходил в официалния сервиз на марката. Отново колата на стенда - 'ееее, виждаш ли че са го оправили'....
Втория път спорих с тях, защото бяха убедени, че единия фар свети къси, а другия дълги светлини. При условие, че равномерното и регулирано 'отрязване' на късите се виждаше дори на дневна светлина....
Радвам се, че разкараха мизерниците...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
MPbCHuKA
Редовен
Редовен
Мнения: 246
Регистриран: 16 яну 2010 15:48
МПС: Daewoo Lanos 1.4 2000г. LPG
От: Пловдив

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#7 Непрочетено мнение от MPbCHuKA » 16 яну 2012 20:16

Сега вече освен, че си под постоянно заснемане с камера се свалят и 4 снимки за допълнително доказателство. ДАИ имат постоянен достъп до видеото и можели да следят от разстояние при някакви съмнения.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#8 Непрочетено мнение от ogi » 20 яну 2012 13:50

Някой от минавалите преглед ще сподели ли как стоят нещата със замерването на изгорели газове? Имам идеи да си махам катализаторите, но се колебая, че не знам сега как ще са нещата...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#9 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 яну 2012 14:21

Офтопик:
Уви, изгорелите газове са нещото на което най-трудно може да се повлияе. Ако ги сваляш поне ги запази, че, ако не днес то утре може да стане проблем да се мине на преглед без работещи такива.

Потребителски аватар
MPbCHuKA
Редовен
Редовен
Мнения: 246
Регистриран: 16 яну 2010 15:48
МПС: Daewoo Lanos 1.4 2000г. LPG
От: Пловдив

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#10 Непрочетено мнение от MPbCHuKA » 20 яну 2012 15:10

ogi написа:Някой от минавалите преглед ще сподели ли как стоят нещата със замерването на изгорели газове? Имам идеи да си махам катализаторите, но се колебая, че не знам сега как ще са нещата...
При мен нямаше такова измерване. :?::

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#11 Непрочетено мнение от slowtraveler » 20 яну 2012 16:31

При мен имаше замерване в единия пункт още миналата година (на Калоса)....
Слагаха някакъв датчик (явно за обороти), който лепиха с магнит на двигателя, и сондата - отзад....
Така я държаха минута-две....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#12 Непрочетено мнение от ogi » 20 яну 2012 18:08

Тук идва друг интересен въпрос - като съм с 2 ауспуха, в двата паралелно ли мерят, или последователно? Ако нямат 2 сонди, би трябвало да замерят наполовина показанията, или ги сумират после? :ches:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#13 Непрочетено мнение от slowtraveler » 20 яну 2012 18:47

Мерят в единия ауспух (и аз съм с два)....
Не се мери абсолютна стойност (например гр/ч), а процентно съотношение на вредния газ спрямо общите изходящи газове...
Така, че няма никакво значение в кой от ауспусите се мери...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#14 Непрочетено мнение от ogi » 20 яну 2012 19:11

Аха, това не го знаех, мерси. :beer:
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.

#15 Непрочетено мнение от The Stig » 21 яну 2012 01:09

И на мене ми правиха замерване на изгорелите газове миналата година. Без катализатор съм, нямаше проблеми.
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”