Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
- gelen4o
- Редовен
- Мнения: 155
- Регистриран: 28 яну 2009 14:02
- Skype: gelen4o
- МПС: Daewoo Nexia 1.5 16V
- От: ШопияЛенд/София
- Име: Геле
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Икам да попитам колегите, които са минали ГТП през 2012та, искаха ли ви бележка за платен данък ?
- MPbCHuKA
- Редовен
- Мнения: 246
- Регистриран: 16 яну 2010 15:48
- МПС: Daewoo Lanos 1.4 2000г. LPG
- От: Пловдив
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Аз си дадох всички документи накуп и после ги сканираха един след друг. Не знам дали може и без квитанцията
- pipo
- Напреднал
- Мнения: 414
- Регистриран: 24 май 2011 13:39
- МПС: daewoo takuma 1.8
- От: София
- Име: pipo
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
ами май май зависи от сервиза в който ще минеш ,на майка ми колата като я закарах миналата година и погледнаха само едни спирачки и ми написаха документите( после се оказа че колата никога не и е плащан данък ) та и сега си е така ,зависи на кой къде ще попаднешgelen4o написа:Икам да попитам колегите, които са минали ГТП през 2012та, искаха ли ви бележка за платен данък ?
-
- Минаващ
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 май 2011 15:56
- МПС: Daewoo Matiz
- От: София
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
здравейте първо !
да попитам понеже матиза не е каран от октомври и са му изтегли прегледите та въпроса ми е трябва ли да се ходи първо при газаджия да прави преглед на АГУ-то или може направо на ГТП и там да се направи и на газовата и съответно може ли да се мине през ГТП без преглед от газаджия на АГУ-то ?
да попитам понеже матиза не е каран от октомври и са му изтегли прегледите та въпроса ми е трябва ли да се ходи първо при газаджия да прави преглед на АГУ-то или може направо на ГТП и там да се направи и на газовата и съответно може ли да се мине през ГТП без преглед от газаджия на АГУ-то ?
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Сега ГТП включва и преглед на газовата, така че направо там отивай... И да не забравиш да си вземеш големия талон, че без него не пускат
-
- Минаващ
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 май 2011 15:56
- МПС: Daewoo Matiz
- От: София
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Вчера минах преглед.Големия талон е задължителен,платен данък все още за миналата година.
Направиха проверка за теч на АГУ,оглед на окачването,светлини,като фаровете ги проверяваха с подвижни устройства
за правилна регулировка,чистачки,пръскалки,спирачки,газове,оглед на целия атомобил.Измерване на спирачната течност за процент конденз.
Направиха проверка за теч на АГУ,оглед на окачването,светлини,като фаровете ги проверяваха с подвижни устройства
за правилна регулировка,чистачки,пръскалки,спирачки,газове,оглед на целия атомобил.Измерване на спирачната течност за процент конденз.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- gochen
- Редовен
- Мнения: 116
- Регистриран: 25 май 2011 23:01
- Skype: gochew
- МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
- От: Ostrov nad Ohří
- Име: Камен
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Здравейте, колеги!
Два пъти съм минавал Технически преглед в Чехия. Тук за личен автомобил се минава на всеки 2 години.
1. Минавах с Рено Клио 2 ( 93 год. модел ) чрез мой приятел, който има свой приятел в техническия пункт. Трябваше да бъдем пред пункта, който е в друг град, точно в уречения час. Дойде човека, който пое автомобила ( другите му колеги не се месят - те си поемат други автомобили ), вкарахме автомобила в помещението за замерване на отработени газове! Той затвори вратата на помещението и каза да изляза за 15 мин. ( имало камери и колата трябвала да престои толкова. ). Реално нищо не е мерил, на гърнето имаше дупка, освен това бях без катализатор ). След 15тина минути каза да я преместя в основното хале, дето мерят всичко останало. Колата мина пълен преглед ( провери всичко възможно ). Имах разбит кормилен болт, а отзад спирачките не държаха изобщо. След уверение на моя приятел, че всичко ще се отремонтира, получихме документите с печат за преминат ТП. Веднага я продадох ( това беше и целта на прегледа - първата работа кояго гледа купувача е кога колата е минала ТП ). При положение , че имах автомобил след преминат ТП, веднага го продадох.
2. През 2011 внесох Есперото с немски транзитни номера, като същевременно започнах процедура по регистрация на мое име тук. От полицията ми казаха, че трябва да премина първоначален ТП, без който не може. Този път без приятел, ( реших да мина реално - колата беше в перфектно състояние ). Отидох пак там - и се почна - от-до, всичко бе прегледано, както се прави. Незнаеха къде е номера на шасито, та търсиха в някакви каталози, и го намериха на пода до дясната седалка отпред. Преминах успешно прегледа, получих документ - няколко страници, та с този документ отидох в полицията, и бях неприятно изненадан - полицая ме връща в сервиза за ТП, за да ми кажат конкретно какъв ЕКО-данък трябва да платя. Връщам се в сервиза, та пича там ми казва, че в немските документи на колата е написано Е2, като емисия.. Каза, че не знае какво значи това ( ?!?! ) . Та трябваше да пращам документите до TUV в Прага, за да ми кажат оттам, че колата е Еуро 1 - което значи да платя - 400 лв. ( Еуро 2 е 200 лв, Еуро 3 е безплато ). Та платих, и така....
Ако колата ти е редовна, нямаш проблеми с ТП. Ако не е , само чрез приятел ( като се плаща нещо на проверяващия ). Преди години е можело само с документи, ама сега вече нещата не са така - колата трябва да присъства. Но във всичко, както и при нас, присъстват " приятелите", така, че в това отношение нещата в Чехия и в България са еднакви.
Два пъти съм минавал Технически преглед в Чехия. Тук за личен автомобил се минава на всеки 2 години.
1. Минавах с Рено Клио 2 ( 93 год. модел ) чрез мой приятел, който има свой приятел в техническия пункт. Трябваше да бъдем пред пункта, който е в друг град, точно в уречения час. Дойде човека, който пое автомобила ( другите му колеги не се месят - те си поемат други автомобили ), вкарахме автомобила в помещението за замерване на отработени газове! Той затвори вратата на помещението и каза да изляза за 15 мин. ( имало камери и колата трябвала да престои толкова. ). Реално нищо не е мерил, на гърнето имаше дупка, освен това бях без катализатор ). След 15тина минути каза да я преместя в основното хале, дето мерят всичко останало. Колата мина пълен преглед ( провери всичко възможно ). Имах разбит кормилен болт, а отзад спирачките не държаха изобщо. След уверение на моя приятел, че всичко ще се отремонтира, получихме документите с печат за преминат ТП. Веднага я продадох ( това беше и целта на прегледа - първата работа кояго гледа купувача е кога колата е минала ТП ). При положение , че имах автомобил след преминат ТП, веднага го продадох.
2. През 2011 внесох Есперото с немски транзитни номера, като същевременно започнах процедура по регистрация на мое име тук. От полицията ми казаха, че трябва да премина първоначален ТП, без който не може. Този път без приятел, ( реших да мина реално - колата беше в перфектно състояние ). Отидох пак там - и се почна - от-до, всичко бе прегледано, както се прави. Незнаеха къде е номера на шасито, та търсиха в някакви каталози, и го намериха на пода до дясната седалка отпред. Преминах успешно прегледа, получих документ - няколко страници, та с този документ отидох в полицията, и бях неприятно изненадан - полицая ме връща в сервиза за ТП, за да ми кажат конкретно какъв ЕКО-данък трябва да платя. Връщам се в сервиза, та пича там ми казва, че в немските документи на колата е написано Е2, като емисия.. Каза, че не знае какво значи това ( ?!?! ) . Та трябваше да пращам документите до TUV в Прага, за да ми кажат оттам, че колата е Еуро 1 - което значи да платя - 400 лв. ( Еуро 2 е 200 лв, Еуро 3 е безплато ). Та платих, и така....
Ако колата ти е редовна, нямаш проблеми с ТП. Ако не е , само чрез приятел ( като се плаща нещо на проверяващия ). Преди години е можело само с документи, ама сега вече нещата не са така - колата трябва да присъства. Но във всичко, както и при нас, присъстват " приятелите", така, че в това отношение нещата в Чехия и в България са еднакви.
Който не може да живее, да....умира!
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Тия са се престарали. Антифриза не го ли замериха или състоянието на маслата,все пак и те са важен фактор в безопастноста на движението Най-страшно е,когато малкото човече се прави на голям началник.Измерване на спирачната течност за процент конденз.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Преди малко се върнах от преглед.
Нещата са наистина по-различни.
1. Ми провериха светлините и се оказа, че и двата стопа не работят , работеше само 3 ти я стоп, вероятно е от вчерашната автомивка, защото до вчера си гледах вечер разликата в стопове и фарове за мъгла. Но хората ми отвиха и двата стопа развъртяха крушките и светлините излязоха. Прегледаха и останалите светлини.
2 Вдигнаха на подемника и прегледаха всички шарнири, носачи, тампони на двигателя и т.н.
3 Провериха спирачките
4 Провериха ел. системата, не знам точно какво, както и изгорелите газове.
5 Провериха газовото
после отидох да платя и не знам, какво още са гледали но вече имаше и лепенка на стъклото.
6 Поздравиха ме за здравата марка автомобил.
7 Казаха ми, че талона от прегледа (понеже е голям и малък) големият стои вкъщи при големият талон, а малкият в колата, така ли трябва? Аз го изрязах по пунктира но внимавайте, че се къса ако се дърпа.
Никъде не видях отразено преглед на газта, поне на големият талон от прегледа, както и на талона на колата пише, че е бензин/газ. На бензиностанциите показвали се вече талон за газовото?
Малко е странно. Или да си гледат стъклото, че вече е минат преглед?
Нещата са наистина по-различни.
1. Ми провериха светлините и се оказа, че и двата стопа не работят , работеше само 3 ти я стоп, вероятно е от вчерашната автомивка, защото до вчера си гледах вечер разликата в стопове и фарове за мъгла. Но хората ми отвиха и двата стопа развъртяха крушките и светлините излязоха. Прегледаха и останалите светлини.
2 Вдигнаха на подемника и прегледаха всички шарнири, носачи, тампони на двигателя и т.н.
3 Провериха спирачките
4 Провериха ел. системата, не знам точно какво, както и изгорелите газове.
5 Провериха газовото
после отидох да платя и не знам, какво още са гледали но вече имаше и лепенка на стъклото.
6 Поздравиха ме за здравата марка автомобил.
7 Казаха ми, че талона от прегледа (понеже е голям и малък) големият стои вкъщи при големият талон, а малкият в колата, така ли трябва? Аз го изрязах по пунктира но внимавайте, че се къса ако се дърпа.
Никъде не видях отразено преглед на газта, поне на големият талон от прегледа, както и на талона на колата пише, че е бензин/газ. На бензиностанциите показвали се вече талон за газовото?
Малко е странно. Или да си гледат стъклото, че вече е минат преглед?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
На мен при прегледа ми казаха, че трябвало да нося и двата талона, при което ми стана интересно как не са се сетили да измислят да се носи и нещо с размерите на двоен спален чаршаф .
По скромните ми разбирания документите трябва да са със стандартните размери на карта за банкомат, ама кой ли ме пита!
По скромните ми разбирания документите трябва да са със стандартните размери на карта за банкомат, ама кой ли ме пита!
-
- Активен
- Мнения: 570
- Регистриран: 05 яну 2009 22:19
- МПС: Ланос 1,5 и Лада Самара
- От: Търговище
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Казали са ти да носиш и големия и малки защото САМО на големия пише че си с многогоривен агрегат /че си на газ/. Така ме посъветваха и мен защото някой педантичен полицай може да ти създаде проблем.
А малкия е точно толкова голям, МАЙ.
И друго за което ме предупредиха е да си пазя и паспорта на уредбата защото не се знаело догодина какво може да се случи и какво да измислят.
А малкия е точно толкова голям, МАЙ.
И друго за което ме предупредиха е да си пазя и паспорта на уредбата защото не се знаело догодина какво може да се случи и какво да измислят.
granichar.org
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Правят сверка на 2 та талона.
само на големият пише номера на двигателят. Преди искаха само големият за прегледите.
До колкото знам е голям точно за това, да не се носи в колата.
вярно, че на малкият не пише че съм газ/бензин. Т.е в движения нямам какво да покажа, че съм на газ и не съм си монтирал вчера газовата.
А на много талони изобщо не пише за второто гориво.
само на големият пише номера на двигателят. Преди искаха само големият за прегледите.
До колкото знам е голям точно за това, да не се носи в колата.
вярно, че на малкият не пише че съм газ/бензин. Т.е в движения нямам какво да покажа, че съм на газ и не съм си монтирал вчера газовата.
А на много талони изобщо не пише за второто гориво.
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Добре, нали задължително условие за преминаване е и да си носиш и бележката за платен данък, а в нея е вписан и номера на двигателя...защо трябва да нося задължително големия талон, който ми седи заклюен в касата на работата...само за да ми видят вида на горивото от него ли?!?
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Годишен технически преглед след 01.01.2012год.
Май стана объркване за кой голям талон става въпрос.
Единият е талона,кото дават при регистрация на колата и там не пише за АГУ,освен(не знам)ако не е фабрична.Този талон е ламиниран.
Другият,е който дават от тази година на ТП.Той е без ламинат и в него е перфориран малък талон за скъсване и носене с документите.
Единият е талона,кото дават при регистрация на колата и там не пише за АГУ,освен(не знам)ако не е фабрична.Този талон е ламиниран.
Другият,е който дават от тази година на ТП.Той е без ламинат и в него е перфориран малък талон за скъсване и носене с документите.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.