Страница 1 от 1

Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 23 ное 2011 14:58
от Izparitel
Преди време мина една новина по медиите
Колата на трупчета за разногледи фарове
Изображение
До 150 лв. глоба, ако караме със заслепяващ ксенон
Фар с ксенон и лупа на късите светлини (крушката вдясно), който не заслепява останалите водачи.
АЛЕКСАНДЪР МИХАЙЛОВ, МАРИН КРЪСТЕВ
Зам.-шефът на Охранителна полиция Алекси Стратиев и началникът на Пътна полиция Антон Антонов (вдясно).
Спиране на автомобила от движение и глоби до 150 лева очакват всички водачи, които карат с нерегулирани фарове или заслепяващи ксенонови светлини. Това обяви вчера началникът на Пътна полиция главен инспектор Антон Антонов при старта на ежегодната акция „Светлина”. За първи път екипи на КАТ в цялата страна ще получат уреди, с които ще измерват на пътя дали светлините ни са изрядни. Досега устройства стояха в пунктовете на Пътна полиция и с тях се проверяваха фаровете единствено при регистрация на нов автомобил.
По предложение на столичния КАТ обаче с тях ще се извършват проверки и на ключови булеварди в София. През следващата седмица два екипа на Пътна полиция ще спират шофьори за тестове на светлините на бул. „Цветан Лазаров“ в кв. „Дружба” до блок 202 и на булевард „Андрей Ляпчев” в района на „Макдоландс” в кв. „Младост”. Проверките ще се извършват от 8 до 17 часа.
„Не се крием, защото искаме работата ни да има превантивен ефект, а не да глобяваме”, коментираха от Пътна полиция. Интересна подробност е, че, ако водачите доброволно отидат да си проверят фаровете на двете места, няма да бъдат глобявани при констатирана неизправност. Безплатни консултации за светлините ще се извършват и в пунктовете на СБА.
„При интерес от страна на водачите ще обиколим всички квартали.
Още от понеделник сме изкарали екипите”, обясниха още от ръководството на КАТ - София. „Ще се местим всяка седмица в различни квартали на София, за да може всички желаещи да си изпробват светлините“, обясниха още от КАТ. Освен за нерегулирани фарове стриктно ще се следи и за използването на заслепяващ ксенон. Според главен инспектор Антон Антонов част от шофьорите си сменят обикновените халогенни крушки с ксенонови, без фабрично фарът да е пригоден за тях. Резултатът от това е светлина, която заслепява останалите шофьори.
За да не пречи на останалите водачи, ксеноновият фар трябва да бъде с определени лупи, които концентрират светлината в една посока, без да я разпръскват, обясниха експерти. При проверките на КАТ с уредите за регулиране ще се следи дали след определени метри лъчът светлина се пречупва надолу, каквито са показателите на добре регулираните светлини.
„Ако ксенонът ви след дадени метри свети надолу, това означава, че не би заслепил водача срещу вас и ние няма за какво да ви санкционираме”, коментираха от КАТ.
При констатирано нарушение обаче автомобилът може да бъде спрян от движение с мотив, че е технически неизправен и катаджията да вземе талона на колата
Това обаче може да се случи единствено в тъмната част от денонощието, се посочва в член 100 от Закона за движение. Засега няма статистика колко катастрофи са станали поради заслепяване. ...
Предположих, че и у нас ще започнат като по Европата да се борят с нефабричния ксенон, но май всичко е в сферата на приказките и до сега не съм чул да правят нещо реално.
Освен чрез КАТ, ако наистина са решили да го правят борбата може да се води и чрез ГТП. Впрочем, стане ли това, ксеноните по магазините ще се превърнат в непродаваема стока. Лупи за колите вероятно ще се намерят, сигурно и система за миене на фаровете ще може да се добави, но едва ли ще е лесно да се сложи система за автоматично регулиране на нивото на фаровете. А пък като опрат накрая нещата до бюрокрация и Технотест предполагам, че всички ще се върнат на фарове с класически крушки.

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 23 ное 2011 16:02
от ogi
Много ми е интересно как примерно катаджия (ако те ще съблюдават) ще ми обяснява дали примерно баласта ми е фабричен от завода, или аз съм го добавил, крушката е ясно, че не може да види, а пък за нивелажната система е абсурд (говорим все пак за фарове с лупи).

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 23 ное 2011 17:58
от slowtraveler
Предполагам, че ще гледат маркировката на фара....
При мен баласта също не се вижда - монтиран е отдолу на фара, и е част от долния му капак...

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 23 ное 2011 20:21
от Izparitel
Сега остава и да се окаже, че полицаите от Пътна полиция на улицата са наясно с маркировките на фабрично монтираните фарове...

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 23 ное 2011 23:01
от slowtraveler
Ами трябва да запомнят 3 букви... Ако ги няма на фара - не става за ксенон...

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 10:25
от ogi
slowtraveler написа:Ами трябва да запомнят 3 букви... Ако ги няма на фара - не става за ксенон...
Аха, товая не го знаех...

Като порових намерих някаква таблица на кодовете - http://www.avto-xenon.ru/article-31

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 10:37
от авео
Всеки може да направи разлика между фабричен и допълнително слаган ксенон. Лично аз,никога не съм заслепяван от фабричен,за разлика от другия. Все пак,коли на 10 и повече години сигурно на са излезли от завода със ксенон.

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 17:03
от Proximus
Може да се започне с това да гледат дали ксенона е монтиран на огледално-рефлексен фар или на такъв с лупи. Не че тоя с лупите пак не може да те заслепи, но за този обикновеният гаранцията клони към 100%.

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 17:22
от ivobivo
Аз съм ЗА САНКЦИИ към всички коли с незаводски и заслепяващ ксенон. Не е нормално само и само защото не виждаш с нормалните си фарове, да си слагаш китайски ксенон и да заслепяваш всички, с които се разминаваш. Ако ти трябва повече светлина е елементарно да си сложиш по-мощни +ХХ% халогенни крушки на рефлекторния си фар и да не вадиш очите на насрещните шофьори. Проверките и санкциите могат да се правят от КАТ или пък при ГТП да не те пускат, ако не си с оригинални крушки според маркировката на фара...

Ето какво бях писал за разсейките и заслепяването преди - http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... 983#p58983" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 17:39
от tosco
Тази тема за незаводския ксенон циркулира из авто-форумите по 2 пъти в година през 5-6 месеца всяка година.
Естествено , че не подмина и тук. Факт- пунктовете проверяват за различни светлини от бяло и жълто а също така
и за светлини нерегулирани. За ксенон за сега нямат нормативна база както и КАТ по която да санкционират.
По-скоро имат, но ако тръгнат да я спазват на 100% -по пътищата трябва да останат не повече от 10% от автомобилите.
Да и мен са ме заслепявали, както с ксенон, така и с нерегулирани фарове. Последния случай беше едноок на дълги.
А какво да кажем за колите внос от Англия с обратна дирекция? На къде им светят фаровете на тях?
А обикновените халогенни крушки, разни ми ти найт-брейкъри, 50%+, 100%+ тях кой да ги гледа и не заслепяват ли и те?

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 18:59
от ogi
авео написа:Всеки може да направи разлика между фабричен и допълнително слаган ксенон. Лично аз,никога не съм заслепяван от фабричен,за разлика от другия. Все пак,коли на 10 и повече години сигурно на са излезли от завода със ксенон.
Фабричен ксенон има от преди поне 15 години.
Иначе аз също съм "за" да има проверки, но по-добре да почнат ПЪРВО с нерегулираните фарове, защото по-често ми се случва да бъда заслепяван от нерегулирани фарове с халогенна крушка, отколкото с модифицирани, после вече да почнат да мислят за ксенонови крушки на рефлекторни фарове, та чак после вече да има реакция срещу нефабричен ксенон в прожекторен фар. Не съм чул досега да има проверки и глоби за нерегулирани фарове, както и масови проверки... Нашата работа стана "от главата за краката"... Те половината коли в БГ ще се разпаднат в движение по пътищата, последните пък нямат маркировки, нямат знаци, нямат светлоотразители, нямат предупреждения за опасности, движението е лошо регулирано и сигнализацията е липсваща, или неадекватна, човек може да се пребие, ако не познава маршрута си...

Аз също се дразня на заслепяващите, но също се дразня и от последните изброени, които са ежедневието в Булгаристан, за това съм правил компромис, тъй като съм се старал да бъда винаги толерантен на пътя. Бях си купил ксенон на нубирата, която бе с рефлекторния си фар Н4, на втория ден на пътя ми съобщиха, че блестят фаровете, още същата вечер върнах халогенните крушки и след мнооого търсене си намерих оргигинални, фабрични 2-секционни прожекторни фарове за модела в интернет, които ми стъпаха на 1/5 от цената на колата, отделно ми костваха преправяне за целите, купих си още един ксенонов комплект за новия цокъл и направих експерименти да карам зад приятели и да карат с моята кола зад мен и съм убеден, че заслепяваха много по-малко, отколкото стандартен рефлекторен фар с халогенна крушка. Даже вечерта, докато си играх да ги настройвам тествах при ускорение колко подскачат нагоре (клипче).

Изображение

...та така, че дайте поред на нещата!

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 24 ное 2011 19:16
от stinbg
Еее трябва да проявим търпение все пак КАТ е една тежка, държавна и малоумна (както всичко държавно) машина. Трябват им от 5 до 10 години за да се ориентират в обстановката и да схванат, че всичко което се монтира допълнително на колата е незаконно. Приятел от Белгия ми каза че там за "тунинг" гърне без документи рискуваш престой зад решетките - на момента. Естествено че заслепяват ксеноните при това и тия с лупите и тия без - то няма как да стане хем да ни е светло хем да не пречим на останалите. Но за мен е съвсем редно КАТ да проверяват за документи и при съмнения да проверяват има ли ксенон или не - то е елементарно да се види де.
А относно КАТ абсурдите ще кажа само, че спокойно си регистрирате кола с десен волан, нищо че не е пригодена от никъде с нашето движение и е практически опасно да се кара както за водача така и за околните ( естествено че заводски е направена да заслепява тази кола ), но автомобил с ляв волан от Америка пригоден за нашите условия не може да се регистрира защото видите ли не му светят фаровете като на европейските ами малко по-така ... а как светят Английските. Но как да се сърдим на малоумните чичковци в КАТ превзели разни постове и настървено защитаващи заплатите, които от никъде не заслужават.
П.С. Последния сблъсък с ниската компетентност в КАТ - София ( то направо липсва де ) беше като прехвърлях на един приятел от Германия колата в София - тя се води на баща му и понеже човека е на 80+ години не подлежи на смяна на лични документи и пълномощното му е със старите - да ама не , малоумниците в КАТ държаха човека да пристигне и да си смени личната карта, щото му е изтекла и тогава ще прехвърлим колата - та трябваше да проведа поне 10 разговора за да им се налее на малоумниците какво е необходимо и какво не за продажба/прехвърляне на автомобил - а тези хора вземат заплати платени от нас самите ...
Няма да се учудя да почнат да глобяват за ароматизатори в колите и в същото време тия "десните" да си движат из улиците необезпокоявани - това е КАТ.

Re: Ще санкционират ли наистина за незаводски ксенон?

Публикувано: 09 апр 2012 17:51
от Izparitel
Май отговора на въпроса от заглавието към момента е ясен.
Сега от дистанцията на времето мога да кажа само едно - не знам какво са мислили, ама стана както винаги. :D
Що поне се изхвърлят, та после да стават за смях?