Страница 1 от 1

TOYAGA - мошеници или просто - некоректни търговци

Публикувано: 12 окт 2011 18:26
от slowtraveler
Здравейте колеги,
Пускам тази тема за да има информация за некоректни търговци.
Историята е следната - преди около година и половина отидох в представителството на TOYAGA в г.Варна.
След разговор с продавача/монтажника реших да взема по-скъп парктроник и закупих от тях парктроник EPS(микровълнов).
Гаранция - 2г.
Гаранционната карта подпечатана от Максимо 2000 - Пловдив, и от ф-ма АХИЛ ЕООД - Варна (явно това е представителя на Toyaga ).
Монтажа не мина съвсем гладко - сваляне на задна броня, почистване, монтаж обратно (с стопове, пластмаси и т.н.), колкото да се види, че парктроника работи от дистанция под 20см, а последния сигнал го пищи след контакт с обекта laugh.gif
Прочетох инструкцията, която се мотаеше около монтажниците, и им показах абзаца, където пише, че антената трябва да се монтира доста по-високо в бронята, защото практически диапазонае разстоянието между земята и антената. Следва демонтаж на стопове, броня, пластмаси в багажника и т.н.... Монтаж на чисто нова самозалепяща се антена. Питах момчетата - сигурно ли е това залепяне - НЯМАЛО ПРОБЛЕМИ ДОСЕГА.
След около 6ч след започване на операцията - всичко е ОК и парктроника работи успешно...
Измина лятото и започна да ми прави впечатление грешното сработване на парктроника - започна да пищи практически постоянно...
Отивам отново в TOYAGA февруари т.г..
Преположиха, че е управляващия блок. Чаках една седмица доставка. С новия блок - същия ефект. Смъкнаха бронята. Оказа се, че антената се е разлепила и виси свободно, като при всяко потрепване от вятър или вибрация пищи на умряло.
Започна чесане на главите. Предложих им да ми сложат обикновен парктроник (който е по-евтин) за тяхна сметка - явно това решение не е ОК. Не можело, защото щели да се опитат да решат проблема.
Залепиха нова антена, като я укрепиха със самовулканизираща лента на няколко места. Отне около 4ч.
До средата на лятото - всичко ОК. Преди месец ми направи впечатление същия ефект - започна да сработва от всичко. Направих една две снимки с GSM наврян на лелината си под бронята - гледам антената отново разлепена в местата, където не е хваната със самовулканизиращата се лента. Явно черния цвят нагрява сериозно колата и антената се отлепя.
До тук добре - случва се...
И напълно ми е ясно, че безгрешни хора няма, но коректността се изявява основно в това как реагираш на рекламации...
Та отивам преди около месец в TOYAGA и им казвам, че имам същия проблем. Следва чесане на глави и т.н. И обещание да ми се обадят като намерят решение. Един месец - тишина. Преди седмица повтарям ходенето на място, където ме поглеждат учудено - 'ама не се ли обадихме?!'. Ще проверим какво става. Тази седмица потретвам посещението колкото да разбера, че техния доставчик някъде се е покрил, и поради това не могат да ми уважат гаранцията....
И започнаха едни усуквания - 'ама те още на времето не знаели дали е успешен парктроника, защото аз съм бил първия купил го'...
Обясних на момчето, че нямам никаква работа с техния доставчик, защото съм платил на тях, а не на доставчика им.
На което получих що годе смислен отговор - ами ще говорим с шефа какво може да се направи. Говориха....
Предложението - да ДОПЛАТЯ 90ЛВ и ще ми монтират обикновен ултразвуков парктроник?!?!?!
Постарах се да бъда достатъчно учтив в отказа си.
На въпроса ми, а как важи гаранцията за новия парктроник ми отговориха - 'ееее, ама този доставчик е сериозен' (явно китайците са най-сериозните хора на света) :whistle:
За мое съжаление съм загубил някъде касовото бонче (или по-точно намерих едно, което е напълно избеляло и не съм сигурен то ли е).
На моето предложение да говоря директно с шефа им ми отговориха - няма проблем. Изчакай едни 2 часа и той ще дойде?!?!
Е не го чаках - загубеното ми време струва повече от разговори с някакви шефчета, които се опитват да правят бизнес със селски номера.

Много по-евтино ще ми излезе да си докарам един парктроник без гаранция и да си го монтирам сам, щом така и така за тея търгашчета гаранцията е относително понятие.

Като си помисля, че смятах да ги карам да ми сложат една DVD с GPS (aftermarket система, точно копие на оригиналната - имаха я в наличност), се радвам, че не им дадох едни 1000лв отгоре.....

Та така колеги....

НИКОГА ПОВЕЧЕ TOYAGA....

P.S. темата я пуснах и в Toyota форума, а навярно ще я пусна и в Опел, Нисан, Фиат и т.н.

Re: TOYAGA - мошеници или просто - некоректни търговци

Публикувано: 12 окт 2011 22:08
от sashko_bg
Комисията за защита на потребителите се занимава точно с такива случаи. Пусни една жалба, опиши случая, приложи документи. TOYAGA сама ще те потърси.
От опит - КЗП няма пропуск (поне за такива дребни неща).

Re: TOYAGA - мошеници или просто - некоректни търговци

Публикувано: 12 окт 2011 22:32
от ogi
sashko_bg написа:Комисията за защита на потребителите се занимава точно с такива случаи. Пусни една жалба, опиши случая, приложи документи. TOYAGA сама ще те потърси.
От опит - КЗП няма пропуск (поне за такива дребни неща).
Така е, но като касовата бележка с тъпата химизирана хартия избелее какво правим? :swear:
Силно съм убеден, че базата им данни ще избледнее също, като си потърси правата...

Re: TOYAGA - мошеници или просто - некоректни търговци

Публикувано: 12 окт 2011 23:00
от Izparitel
Това с касовия бон си е проблем. В старата ми месторабота касовите бонове бяха на някаква термохартия и след няколко месеца избеляваха. Понеже в счетоводството често ставаха грешки на някои частни лица беше трудно да докажат, че наистина са си платили - плащанията бяха два пъти годишно /фирмите представяха фактурата и това вършеше работа/. Там това не беше съзнателно търсен ефект и се установи едва след закупуването на касовите апарати. За да се установи дали човека наистина е платил се проверваха на ръка всички плащания ден по ден и месец по месец.
Аз съветвах всичките си познати да ксерокопират касовите си бонове за всеки случай.

Re: TOYAGA - мошеници или просто - некоректни търговци

Публикувано: 13 окт 2011 01:25
от slowtraveler
Колеги, съвсем не съм от 'меките' клиенти...
Но наистина смятам, че без доказателство за плащане каузата ми е силно застрашена (без касова бележка)...
Затова и не смятам да си губя времето...
Просто не предполагах, че фирма с такава реклама и претенции в днешно време може да е толкова 'куха'...
Междувременно проверих, че представителя/управителя на Ахил - представителя на TOYAGA освен заложна къща е имал и друга фирма, която след като отпада запор, наложен от съда по закона за престъпно получени средства, е успял да продаде фирмата на Мюмюн Азис(името е съвсем леко изменено) и т.н. - явно циганин, който няма никаква представа, че е купил ООД, което се е трансформирало в ЕООД....
Общо взето - лява работа.
Не си заслужава времето и нервите да се занимавам с леви търговци.
Но темата си заслужава, за да предпазя други колеги...