Страница 3 от 6

Re: масло

Публикувано: 19 юли 2011 15:26
от slowtraveler
Офтопик:
Izparitel написа:Какво става когато маслото не се сменя своевременно?.....
това е снимка на двигател на BMW, чието масло не е сменяни 30 хиляди километра.
Абсурд....
30х.км вече е нормален експлоатационен срок. На опела смяната на масло вече стандартно му е на 30х.км (по книжка)....
Това ми прилича или на неподходящо масло, или сериозен проблем на двигателя, довел до такова прегряване и коксуване на маслото.

Re: масло

Публикувано: 19 юли 2011 15:35
от Izparitel
Те италианците непрекъснато правят експерименти в тази насока. :D Иначе на колега му се наложи да смени разпределителен вал заради минерално масло сложено вместо синтетика на БМВ.

Re: масло

Публикувано: 03 авг 2011 06:26
от Chevrolet_Cavalier
Шевито и Елантрата на жената вървят само с Кастрол 5W30 пълна синтетика. Тук маслата се сменят на 5000 км, но и цените са по-различни.

Re: масло

Публикувано: 22 авг 2011 08:52
от miroki
Смятам и аз да сменям маслото.
Махам със сигурност GM, че гори доста.
Може да не е маслото виновно, но трябва да проверя.

Преди от Елфа на Реното бях доволен.
Тука прочетох едно мнение за него, но виждам, че колегата го сменя. По-добре ли е с новото?
Опела с Арал карах, но отзив тука за него не видях, как ще е и то за 1,6 двигателя.

Re: масло

Публикувано: 22 авг 2011 09:45
от venci4
Аз сам с GM 10-40 5л-27лв промоция.Втора смяна ми е с това масло ,първата без грам загуба ,но сега на 5000 км от мах в момента ми е паднало на средата на щеката(предполагам сам попаднал на менте или нещо се е променило в двигателя)

Re: масло

Публикувано: 22 авг 2011 10:05
от Vesko1
Колеги...евтино-хубаво няма.Начи масло под 10лв за литър...си е направо руска рулетка да сложи човек такова масло.На туба под 40лв тубата 4л и то цена на едро...аз не слагам ,че понякога 10лв икономия могат да ти докарат доста неприятни емоции..;)

Re:

Публикувано: 22 авг 2011 10:45
от akolevutd
ogi написа:Моя майстор отрече GM, сложи ми Titan 10W40 4л./60лв (FUCHS)
И моя майстор това ми сложи. Засега нямам проблеми.
Актуалната му цена е подобна - 5л/77 лв.

Re: масло

Публикувано: 22 авг 2011 19:45
от The Stig
Аз вече минах около 1000 км с Castrol Magnatec 10-40, колата хич не му се разсърди. Заработи по-тихо и спокойно. По принцип не хапва масло, по-нататък ще видим дали ще й се отвори апетитът(съмнява ме, но все пак..) Заслужава си парите.

Re: масло

Публикувано: 22 авг 2011 23:31
от emil nikov
Във всички дискусии за моторни масла се обсъждат само ВИСКОЗИТЕТНИТЕ КЛАСОВЕ - 10W40, 5W30 и т.н. Само че маслата имат и още една,не по-малко важна характеристика - ЕКСПЛОАТАЦИОННО НИВО! Не знам защо никъде не се обсъжда тя?!А именно експлоатационното ниво определя качеството на маслото и пригодимостта му за даден двигател.На всички опаковки това е посочено.

Re: масло

Публикувано: 23 авг 2011 08:57
от miroki
По-рано такава беше разликата между Диона и Емера.
Но сега нямам инфо. Ако имаш дай.
Аз много скъпо няма да сложа, че сега гори масло, да видя поне дали ще намалее. Но и евтино съвсем не искам. Ако не, ще си карам с по-евтиното GM и ще си наливам. Та скоро трябва да избера, какво да е, но различно от GM, както писах по-рано. За сега се въздържам от минерално. Гледам полусинтетика.
Ще видя сякаш това за което пишете Titan, не съм карал с такова. От Елфа по-ли е добро и от Арала. Или е субективно мнение.

Re: масло

Публикувано: 23 авг 2011 23:59
от gogo67
Не си разбрал какво ти е написал emil nikov. Марката масло не е от кой знае какво значение. Важно е как се разшифроват буквите и цифрите след марката. Пример: GT 20 - за дълги пътувания по магистрала; GT 30 - за градско каране; GT 40 - за газови уредби; GT 50 - за екстремно каране и т.н. Това е съвсем произволно, давам ти пример какво трябва да гледаш. Всеки производител си има специфични обозначения.
Наскоро коментирахме с приятел какво масло да си купи. Като знам стила му на каране му препоръчах да търси масло, добро при студени стартове. Той искаше да си вземе скъпо масло, защото това според него е критерий за качество. И си купи масло на етикета на което пишеше, че е за туризъм т.е. дълги, спокойни пътувания и малко градско. А той кара на къси разстояния най-често по 0,5 км. и по рядко на дълги разстояния. :-o
Дано си ме разбрал.
Успех с избора!

Re: масло

Публикувано: 24 авг 2011 09:03
от miroki
Ами аз ви разбрах и двамата, та затова и написах да ми даде малко инфо колегата, щом знае за какво става въпрос, относно експлоатационното ниво.
И точно това бяха имената преди. Емерата беше за по-голямо натоварване от Дионата, или нещо подобно нищо, че можеше да имат еднакви показатели по вискозитет и един производител. И други варианти имаше, но съм ги забравил.
Добре, тогава поне за "Газова кола" със предимно извънградско-туристическо каране и малко градско, да търся, само дето ще ме гледат продавачите накриво.
Но, не искам да се лепвам по рекламни брошури, а предпочитам споделен опит от форума.

Re: масло

Публикувано: 25 авг 2011 00:59
от emil nikov
Експлоатационното ниво се обозначава,обикновено на малкия етикет на опаковката, с букви,като за бензиновите двигатели започва със S - SF,SG,SH,SI,SL.Koлкото по-висока е втората буква от латинската азбука,толкова по-високо е есксплоатационното ниво на маслото,и е по -под-ходящо за по-нови и модерни двигатели.Нормално в "manual"-a на колата е посочено експлоатационното ниво на мслото,съгласно изискванията на производителя.Например за моята Леганза дават SJ.Говорим за КАЧЕСТВО на двигателното масло! А ВИСКОЗИТЕТЪТ е в зависимост от климатичните условия,при които се кара колата.При експлоатационното ниво може да се отиде на по-високо ниво,например SH вместо SF или
SG, но не и обратното.Колкото до "Диона" и "Емера",това беше побългаряване на някогашните нива SD и SE ot 70-te години,когато колегите от "Плама"-Плевен правеха тези масла.Оттогава изтече много вода.

Re: масло

Публикувано: 25 авг 2011 09:09
от miroki
Мерси, остана да открия на Ланоса какво е.
А Дионата и Емерата си се продаваха и в по-скоро време 95 година например, като взех Москвето. И си наливах доста време такова.

Re: масло

Публикувано: 16 сеп 2011 13:45
от miroki
Е днеска сипах едно което се нарича БМВ Кастрол. Не знам точно така ли беше. Един колега ми го донесе и завъртях руската рулетка, дано е читаво. Каза, че на колите които преди са били с Титан, сложил това и по-го харесал и по-малко горели. Още съм на 2 км и нямам отзиви. Мислех, че е Кастрол Магнетик, но друго излезе :)
пп.Пропуснах да напиша, че беше наливно. Мисля няма нищо общо с Кастрол, a е само БМВ. 10w40. Полусинтетика.