Страница 2 от 3

Среща на малка и голяма кола

Публикувано: 16 юли 2009 22:10
от Izparitel
Среща на малка и голяма кола - какво се случва?


Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 27 сеп 2009 19:14
от Izparitel
Удар между Шевролети от различни поколения. Разликата в сигурността е очевидна.

Офтопик:
А това дали е реално или си е рекламен трик?


Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 21 яну 2010 22:27
от Fantomasss
Мисля, че Ланоса (макар и Руски) се представя повече от добре на теста, вижте сами.

П.П. То да не ни се налага де... ddpom

[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=y4OLE3vaTI8[/youtubefull]

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 21 яну 2010 22:33
от ogi
Това е за завода на ЗАЗ, има ли нужда от коментар въобще...
Даже на теста се издъниха с опита с 12км/ч...

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 21 яну 2010 22:51
от Izparitel
Офтопик:
ogi написа:Това е за завода на ЗАЗ, има ли нужда от коментар въобще...
Може да се очаква поне парното му да е добро! ddmuhaha

/Който е запознат със старите ЗАЗ-ки знае за какво говоря./

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 21 яну 2010 23:03
от Fantomasss
ogi написа:Това е за завода на ЗАЗ, има ли нужда от коментар въобще...
Даже на теста се издъниха с опита с 12км/ч...
Що бе? На мен ми се вижда че цялостта на купето е запазена и манекените са в отлично състояние! :?::

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 22 яну 2010 09:48
от dsuzunov
Почти няма деформация на средния обем.
Пространството пред краката на водача е почти същото.
Ако са използвали за купето същата стомана която влагаха при ЗАЗ, това е напълно допустимо.

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 11 фев 2010 00:31
от Izparitel
Краш тест на прословутата Лада 2107, дето се произвежда от 1982 годна и така и не са я направили поне малко сигурна.

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 23 фев 2010 21:53
от Izparitel
Малко нагледна информация - как се държи АГУ в екстремна ситуация. Информацията е от форума на колегите от Хюндай. Немски краш тест с газова бутилка !
EUROGAS написа:Всеки който кара на газ си задава въпроса....какво ли ще стане ако някой ме удари отзад право в газовата бутилка ???

Ето малко немско видео от ADAC, краш тест с Опел Астра която получава удар със 60 км.в час отзад, газовата бутилка е предварително напълнена догоре, накрая след удара умишлено я запалват http://www.youtube.com/watch?v=yDc7iZa5IKo

Тук едно Клио е запалено умишлено с цел демонстрация действието на предпазния клапан на бутилката, клапана изпуска част от газта при свръх налягане и така предотвратява експлозията на бутилката http://www.youtube.com/watch?v=7fVN-AEqz6c

Това е същият тест с друга кола http://www.youtube.com/watch?v=GQbQUza0WlM

Е сега вече можем да караме по-спокойно, съвременните газови системи имат достатъчно защити и са напълно безопасни ! :wave:

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 23 фев 2010 22:01
от todortv
Обикновено и резервоарите с бензин също са отзад.Бензиновите пари имат по-ниска пламна температура
от пропан-бутана и метана.

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 23 фев 2010 22:26
от slowtraveler
Е да, но газта много бързо и лесно се изпарява (или смесва с въздуха) и създава взривоопасна концентрация...
Да оставим настрана и чисто пневматичния удар от високото налягане на метана (спомняте си скорошната случка със загиналото момче в Търговище).
Някъде бях гледал клипче как се държи нормална газова бутилка (тип 'пършинг') пак на опел...
Нещата бяха силно разочароващи - бутилката откъсна скобите от захватите и се поразходи из купето... Съответно скъса и всички тръби към нея...
Спор няма, че има доста защити, но по принцип газта е по-рискова от бензин/дизел...

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 23 фев 2010 22:39
от ogi
slowtraveler написа:Е да, но газта много бързо и лесно се изпарява (или смесва с въздуха) и създава взривоопасна концентрация...
Да оставим настрана и чисто пневматичния удар от високото налягане на метана (спомняте си скорошната случка със загиналото момче в Търговище).
Някъде бях гледал клипче как се държи нормална газова бутилка (тип 'пършинг') пак на опел...
Нещата бяха силно разочароващи - бутилката откъсна скобите от захватите и се поразходи из купето... Съответно скъса и всички тръби към нея...
Спор няма, че има доста защити, но по принцип газта е по-рискова от бензин/дизел...
Така е принципно. Все пак ако се съпостави процентът на аварии до пожар от бензинови срещу газифицирани автомобили какво ли ще каже статистиката...

А какво ще каже статистиката в моя случай където вместо 200лв бих давал 400 за гориво всеки месец...

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 24 фев 2010 08:44
от slowtraveler
ogi написа:Така е принципно. Все пак ако се съпостави процентът на аварии до пожар от бензинови срещу газифицирани автомобили какво ли ще каже статистиката...

А какво ще каже статистиката в моя случай където вместо 200лв бих давал 400 за гориво всеки месец...
Изместваш темата - разхода за гориво няма връзка със сигурността и риска на автомобила.
Иначе за авариите - при бензин/дизел пожара обикновено не води до жертви/поражения. Докато при газта авариите често водят до човешки жертви/поражения заради взрива.

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 24 фев 2010 09:09
от dsuzunov
Докато при газта авариите често водят до човешки жертви/поражения заради взрива.
Ще се опитам да поспоря, макар, че мнението ми, едва ли ще се вземе под внимание.
Според правилата за използване на газови уреди и по конкретно на АГУ, изискванията за да се допусне една уредба до експлоатация са следните: /цитирам по памет/
1-бутилката се проектира, така щото да издържа минимално налягане от 45 кг/см. при работно такова до 15 кг/см
2-нивомера, който всъщност е комбиниран уред, трябва да осигурява следните изисквания:
-ограничаване на пълненето до 80% от обема на балона/бутилката
-при рязко повишаване на налягането във изходящия щуцер /скъсване на тръбата към мотора/ да затвори/блокира изхода
-същото се отнася и за отвора за зареждане
3-не се допускат в експлоатация бутилки над 15 години.
4-технически преглед /реален, а не фиктивен/ всяка година,
5-хидравлична проба на всеки 5 години
6-дефектоскопска проба /ренген/ на всеки 10 години
7-спазване на изискванията за монтаж на бутилката /ако сте забелязали, на всички автомобили с монтирани в Холандия, бутилката е захваната върху допълнителна рамка/

Ако се спазват всичките изисквания за монтаж и експлоатация, едва ли ще се стига до трагични инциденти.

Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test

Публикувано: 24 фев 2010 20:06
от todortv
Обикновено газовите бутилки се намират в близост до резервоарите за бензин.
При ПТП в болшинството от случаите първо се запалва бензина,което води до взрив на газовата бутилка.
Отварял съм бутилка пълна до средата с газ за ремонт на нивомера и околна температура около 15гр.
уверявам ви изпаренията не са толкова,колкото някои си представят.Ако в битовите бутилки за газ имаше
бензин,инцидентите щяха да са доста повече.

Под газ имам предвид пропан-бутан.
Личен опит и мнение,без нагласа за спор.