Абсурди в движението и по пътищата у нас

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Абсурди в движението и по пътищата у нас

#1 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 авг 2011 14:35

Изображение

Да не си с камион!


Изображение

Изображение

Изображение



Материалът е от в. 24 часа.


24chasa.bg написа:Вече е ясно защо в България шофьорите на тирове заспиват зад волана!

Съвсем доскоро близо до Перник - града на ужасите! - те внезапно се натъкваха на Т-образно кръстовище, “урегулирано”.
Това е разклонът за с. Люлин от пътя, свързващ селата Голямо и Мало Бучино. Ако пернишкият КАТ се бе сетил да сложи на това място забранителен знак и за обратния завой, за тировете вече нямаше да има мърдане и шофьорите им щяха да се успят на това място завинаги. Вместо това пътят бе рехабилитиран, за да спрат бучинските протести срещу магистрала “Люлин”, и сега из цяла България трябва да се строят паркинги за тирове.
Но на много други места из страната има също такива и дори още по-големи абсурди с пътните знаци и указателните табели.


В Стара Загора например табелите към парк “Ленин” и кв. Васил Коларов все още са в помощ на шофьорите. Паркът обаче отдавна е преименуван и носи името на създателя му “Митрополит Методий Кусев”, нищо че гражданите го наричат Аязмото.
А кой точно квартал е бил Васил Коларов, сигурно не помни и кметът на града от онова време.
Има обаче не смешни, а смъртоносни знаци. Например знакът, който указва на шофьорите по ул. “Боруйград”, че на кръстовището с ул. “Митрополит Кусев” са длъжни да карат само надясно и напред. Нищо лошо, но напред веднага след кръстовището улицата свършва със стълбище, което води към по-ниско ниво.
За да не стават сакатлъци, продавачка от съседна сладкарница е сложила две бетонни саксии като преграда пред заблудените коли, разказа жител на близката сграда.
"Кръговото движение до градския стадион пък е направо квадратно, защото е... полурегулирано. В света има регулирани и нерегулирани кръстовища, но не и като нашето", казва автомобилният инструктор Митко Трайков.

Той показва как от една страна пътни знаци сочат кой е пътят с предимство, но как после в самото кръстовище водачите трябва да се съобразяват с предимството на дясностоящия - въобще една "манджа с грозде".
Както и кръстовището при магазин "Билла" в кв. Трите чучура, където пък двата срещуположни леви завоя се... пресичат
вероятно заради сгрешен проект. От общината обещават да ремонтират това кръстовище, но напред във времето.
Недомислието Петолъчката край Сливен вкарва в произшествия не само чуждите шофьори, но и българи, които не са запознати с положението и се водят по учебник.
"От 1985 г. досега са предлагани различни решения за регулиране на Петолъчката Първият вариант беше със светофари - евтин, но неприемлив заради интензивното движение. После имаше идея за пълна кръгова организация на движението, но се оказа, че няма достатъчно място.
Кардиналното решение е изграждане на пътен възел на 2 нива, като потокът София-Бургас няма да има среща с отиващите към Котел, Ямбол и Стралджа. За такъв проект обаче трябват много пари", обясни инспектор Николай Колев от КАТ - Сливен. (24часа)

БУРГАС

В Бургас конфликтната точка е срещу окръжната болница.
Там е поставена табелата, която показва, че Созопол е надясно. Почти закрита е от дървета и на практика е безполезна. Затова от пътното управление вече са реагирали и са поставили втора, по-голяма табела в близост до първата.
Според шофьори обаче мястото й не е избрано подходящо и често ги подвежда. Табелата се намира само на метри от кръстовището и редовно се случва водачите да я забележат в последния момент. Създават се условия за катастрофи, след като преди това са влезли в платното за центъра на града, и се налага да извършват рисковани маневри, за да влязат в правия път.
При всички случаи, ако табелата бъде поставена поне на стотина метра преди сегашното си място, ще облекчи до максимум водачите на моторни превозни средства и ще ги ориентира навреме да се преустроят в правилната лента за движение, предлагат шофьори.
Проблемът е особено актуален през летните месеци, когато трафикът в тази отсечка е огромен и понякога дори причинява задръствания.

ВЕЛИЗАР МАДЖАРОВ

ВИДИН
Скрити в неизрязани клони на дървета пътни знаци има почти навсякъде във Видин, установи проверката ни.
По една от най-оживените централни пътни артерии - ул. “Цар Симеон Велики” почти на всяко кръстовище има знаци, които не се виждат добре, включително знаци “Стоп” и такива, указващи в коя посока е разрешено движението.
Местните шофьори знаят каква е пътната регулация и за тях това не е проблем, но за гостите на града създава трудности и предпоставки за произшествия.
ВАНЯ СТАВРЕВА

СТАРА ЗАГОРА
Стара Загора е вероятно единственият град в България, където съществува така нареченото реверсивно движение. То се учи на книга, но не се познава от шофьорите, показва практиката. Намира се на надлеза към Хасково и магистрала “Тракия”, където има три платна и средното се регулира със светофари според натоварването на движението - сутрин зеленото над средното платно е за тези, които пътуват към индустриалната зона и София, а следобед и привечер - за тези, които се връщат.
Шофьори с опит по принцип отчитат, че заради правите си улици Стара Загора е трудна за шофиране, особено за хора, които не са от града и не го познават. За тях често е изненада, че на права улица има стоп, като не отчитат, че и другата също е права. За тези затруднения своя принос имат и светофарите. На кръстовището между ул. “Христо Ботев” и “Патриарх Евтимий” много шофьори се объркват, защото зеленият сигнал за завой надясно светва над платното с автомобили, които са се преустроили да продължат направо. На “Хаджи Димитър Асенов” и “Христо Ботев” пък върху червения сектор на светофара е изписано, че по “Ботев” може да се продължи само напред и надясно, а всъщност левият завой не е забранен. “Ами такива стъкла имахме, такива сложихме”, оправдали се преди време от фирмата по поддръжка на светофарите.
ВАНЬО СТОИЛОВ

СЛИВЕН

В Сливенска област национално, а и международно известен, е проблемът при възел Петолъчката на главния път София-Бургас.
Специфичната логика на този разклон е може би единствената в България и от много години концентрира тук тежки катастрофи.
Това не е традиционно кръгово кръстовище, а на практика - отрязан кръг. Направо и транзитно преминават само автомобилите по направлението София-Бургас. По дефиниция който влиза в кръга, е с предимство, останалите намаляват скоростта. А на Петолъчката е обратно - който влезе в кръга, е без предимство и дава път на движението по главната посока. Ако автомобилът е от Сливен към Котел, трябва да напусне пътя си, по който е с предимство, да влезе в кръга вдясно, където вече е изгубил предимство, да обърне наляво и да изчака потока от главния път, който всъщност цепи кръга.
РОСИЦА САНДУЛОВА

ПЛОВДИВ
Неточна маркировка коварно подвежда шофьорите на 2 места в Пловдив.
Стрелките върху асфалта на ул. “Димитър Талев”, в лявата лента преди кръстовището с бул. “Александър Стамболийски”, в район “Южен” задължават водачите да се движат наляво и направо. Когато обаче превозното средство продължи напред, се оказва точно срещу лентата за чакащи да завият наляво. Ако в твоята посока до теб вдясно има кола, която също по правило може да кара направо, ти няма къде да отидеш и рискът от челен сблъсък е много голям, коментират живеещи в района шофьори.
Заради обърканата маркировка кварталът често се оглася от сблъсък на ламарини. За щастие до сериозни инциденти не се е стигало.
В подобна ситуация се озовават и пазаруващите в хипермаркети в началото на район “Тракия”. При влизане в пресечката към търговските обекти откъм бул. “Освобождение” движещите се в лявата лента се чувстват като мишени на праводвижещите се отсреща коли. Набралите скорост превозни средства трудно спират, за да пропуснат за ляв завой застаналите според стрелките върху асфалта точно насреща им превозни средства.
Има такъв проблем, предстои коригиране на маркировката на тези места, казаха от общинската фирма “Охрана и сигнализация”.
ИЛКО ВАСИЛЕВ

БЛАГОЕВГРАД
По главен път Е-79 от Благоевград до Кулата пътните знаци се виждат добре, установи репортерска проверка. Около тях клоните на дърветата са почистени и видимостта е голяма. Забелязват се поне от 200-300 м.
От разклона на главния път за Петрич, където е едно от най-натоварените второкласни шосета, също няма проблем с видимостта. Успяхме да открием само един знак, който бе сгушен в клони. Това е В31 - край на забраната за изпреварване на моторни превозни средства с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош.
"Не е голям проблем обаче точно този знак да е скрит. По-добре да си мислим, че още има забрана за изпреварване и да караме бавно. Лошо е, ако други по-съществени знаци не се виждат", коментира шофьор.
ТОНИ МАСКРЪЧКА

ВАРНА
Във Варна липсват указателни табели
Във Варна объркващите табели са малко. Проблемът е, че на места изобщо липсват указателни надписи. Шофьорите лесно се ориентират накъде да карат към Златните, но никакъв знак не показва Археологическия музей, където е най-старото обработено злато в света. Още по-сложно е, ако трябва да намерите друг туристически хит като Римските4 терми.
Чужденците се объркват много често. Повечето пътуват с градски транспорт от курортите. По спирките няма надписи кой номер автобус минава и на колко минути. Да не говорим за имената на спирките. Група германци стигнаха чак до завод “Елпром” на края на града, защото нямаше кой да им каже къде е катедралата в центъра. В автобусите няма информация коя е спирката в момента и коя предстои, както е в туристическите градове.
Въпреки че е кандидат за Европейска столица на културата през 2019 г. проблемът с указателните табели във Варна си остава същият.
Общината сложи карти на центъра на няколко места, но те са невидими и неясни за туристите. Наскоро беше открит и втори информационен център на пъпа на града под козирката.
На метри от него е спирката с автобуси за курортите, където няма табела с разписание. От общината се оплакват, че редовно слагали, обаче вандали ги чупели и крадели.
ИСКРА СОТИРОВА

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”