Случка с аларма...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Случка с аларма...
Здравейте колеги,
Тъй-като днес прекарах голяма част от времето по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на дистанционните ги разкарах да не направят някоя беля.
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Днес вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи (при мен алармата е заводска и се командва от самия ключ).
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....
Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се едното дистанционно (двете се различават едно от друго).
Та така... Случват се и такива 'нелогични' действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека
Тъй-като днес прекарах голяма част от времето по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на дистанционните ги разкарах да не направят някоя беля.
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Днес вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи (при мен алармата е заводска и се командва от самия ключ).
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....
Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се едното дистанционно (двете се различават едно от друго).
Та така... Случват се и такива 'нелогични' действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Случка с аларма...
Е чакай сега, излиза че предавателя на мотоциклетната аларма е бил постоянно включен, т.е. е предавал сигнал. И по някакво смотано стеченеие на радиовълните, е заглушава предавателя на автоалармата ти ли
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Случка с аларма...
Така излиза.... Ама кой го знае...
Мотоциклетната аларма по принцип е с двупосочно действие (връща сигнал и към дистанционното за статус и т.н.), като обявения и обхват е 1200м в режим пейджър и 600м за команди (пряка видимост)....
На проблемното дистанционно батерията не бе пипана повече от 4г (изглежда като капсуловано, и затова не го бях пипал), та затова не вярвам да е излъчвала през цялото време.
А и дори да е излъчвала, то батерията отдавна да е била умряла....
Пробвахме след това на един Пасат - явно там честотите са различни, защото проблем нямаше...
Мотоциклетната аларма по принцип е с двупосочно действие (връща сигнал и към дистанционното за статус и т.н.), като обявения и обхват е 1200м в режим пейджър и 600м за команди (пряка видимост)....
На проблемното дистанционно батерията не бе пипана повече от 4г (изглежда като капсуловано, и затова не го бях пипал), та затова не вярвам да е излъчвала през цялото време.
А и дори да е излъчвала, то батерията отдавна да е била умряла....
Пробвахме след това на един Пасат - явно там честотите са различни, защото проблем нямаше...
Re: Случка с аларма...
Значи все пак е имало батерия в някой предавател... По късмет честотите са съвпаднали с маздата или чрез хармоници се е получила интерференция, достатъчна за да се разпознае трудно кода.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Случка с аларма...
Навярно е имало батерия (въпреки, че светодиод не светваше и т.н.). А честотите 100% съвпадат (гледах книжката на алармата).
Но по какъв начин се е активирало дистанционното - не знам....
Твърдо няма натиснат бутон.
И с неговата си аларма работи добре...
Може заради това, че е доста мощно (все пак 600м обхват от тая въшка - по-малко и тънко е от другите дистанционни, които съм виждал - почти като карта) има някаква по-обемна антена, която влиза в резонанс с другия приемник...
Но по какъв начин се е активирало дистанционното - не знам....
Твърдо няма натиснат бутон.
И с неговата си аларма работи добре...
Може заради това, че е доста мощно (все пак 600м обхват от тая въшка - по-малко и тънко е от другите дистанционни, които съм виждал - почти като карта) има някаква по-обемна антена, която влиза в резонанс с другия приемник...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Случка с аларма...
Честотния спектър отделен за подобни устройства е доста ограничен. Вероятно дистанционното на алармата за мотоциклета се е задействало от излъчването на дистанционното за автоалармата.
Лошо е, ако дистанционното на мотоалармата се влияе от други устройства излъчващи наблизо - току-виж батерията паднала заради подобни излъчвания. Интересно, ако двете дистанционни са в теб пак ли алармата на колата се смущава?
Лошо е, ако дистанционното на мотоалармата се влияе от други устройства излъчващи наблизо - току-виж батерията паднала заради подобни излъчвания. Интересно, ако двете дистанционни са в теб пак ли алармата на колата се смущава?
Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Случка с аларма...
Конкретната мотоциклетна аларма е с много малък ток на потребление, за да не изтощава мотоциклетното акумулаторче. Но е точно от този тип - доста гъдели има и показва доста статуси на дистанционното - пейджър...
А и всичко и е вградено в нея - шок сензор, сензор за наклон и т.н.
Когато двете дистанционни бяха в мен отключването на колата бе трудно - явно пак се смущаваха....
Като се замисля - всеки път когато дистанционното на мотоциклета бе по-близо физически до приемателя от автомобилното - алармата на автомобила не работеше.
А и всичко и е вградено в нея - шок сензор, сензор за наклон и т.н.
Когато двете дистанционни бяха в мен отключването на колата бе трудно - явно пак се смущаваха....
Като се замисля - всеки път когато дистанционното на мотоциклета бе по-близо физически до приемателя от автомобилното - алармата на автомобила не работеше.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Случка с аларма...
slowtraveler написа:Навярно е имало батерия (въпреки, че светодиод не светваше и т.н.). А честотите 100% съвпадат (гледах книжката на алармата).
Но по какъв начин се е активирало дистанционното - не знам....
Твърдо няма натиснат бутон.
Щом е "двупосочна" алармата/дистанционното на мотора при явяване на вълни в нейният честотен диапазон тръгва да върви комуникация ( в случая дистанционното на мотора "казва" примерно - изпрати ми пак този код, защото не го разпознавам ), която се задейства само при "запитване" и не тече постоянно. От своя страна автомобилната аларма приема правилно първия код, но следи за следващ, който в случая идва от дистанционното/алармата на мотора и понеже не е "правилният" не отключва/заключва колата защото "решава" че е саботаж, понеже "текат" безразборни кодове в ефира. Примерно ...
Life's a journey, not a destination
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Случка с аларма...
Напълно възможен е горепосочения сценарий....
Въпроса е, че точно 'пасивното', а не 'двупосочното' дистанционно създава проблем....
На двупосочното батерийката лесно се вади (АА) и затова си бе без батерия, докато еднопосочното наистина е много малко и тънко.
И се води 'еднопосочно' - не информира за статуса на алармата.
Но няма данни дали все пак не се договарят с размяна на кодове с алармата (по принцип размяната на кодове да е двупосочна)....
Въпроса е, че точно 'пасивното', а не 'двупосочното' дистанционно създава проблем....
На двупосочното батерийката лесно се вади (АА) и затова си бе без батерия, докато еднопосочното наистина е много малко и тънко.
И се води 'еднопосочно' - не информира за статуса на алармата.
Но няма данни дали все пак не се договарят с размяна на кодове с алармата (по принцип размяната на кодове да е двупосочна)....