Случка с аларма...

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Случка с аларма...

#1 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 авг 2011 20:06

Здравейте колеги,
Тъй-като днес прекарах голяма част от времето по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на дистанционните ги разкарах да не направят някоя беля.
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Днес вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи (при мен алармата е заводска и се командва от самия ключ).
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....

Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се едното дистанционно (двете се различават едно от друго).
Та така... Случват се и такива 'нелогични' действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Случка с аларма...

#2 Непрочетено мнение от Proximus » 09 авг 2011 20:11

Е чакай сега, излиза че предавателя на мотоциклетната аларма е бил постоянно включен, т.е. е предавал сигнал. И по някакво смотано стеченеие на радиовълните, е заглушава предавателя на автоалармата ти ли :?::

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Случка с аларма...

#3 Непрочетено мнение от dsuzunov » 09 авг 2011 20:39

Добре де, нали дистанционните на моторджийската аларма са били без батерии?
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Случка с аларма...

#4 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 авг 2011 23:35

Така излиза.... Ама кой го знае...
Мотоциклетната аларма по принцип е с двупосочно действие (връща сигнал и към дистанционното за статус и т.н.), като обявения и обхват е 1200м в режим пейджър и 600м за команди (пряка видимост)....
На проблемното дистанционно батерията не бе пипана повече от 4г (изглежда като капсуловано, и затова не го бях пипал), та затова не вярвам да е излъчвала през цялото време.
А и дори да е излъчвала, то батерията отдавна да е била умряла....
Пробвахме след това на един Пасат - явно там честотите са различни, защото проблем нямаше...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Случка с аларма...

#5 Непрочетено мнение от ogi » 10 авг 2011 01:01

Значи все пак е имало батерия в някой предавател... По късмет честотите са съвпаднали с маздата или чрез хармоници се е получила интерференция, достатъчна за да се разпознае трудно кода.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Случка с аларма...

#6 Непрочетено мнение от slowtraveler » 10 авг 2011 11:27

Навярно е имало батерия (въпреки, че светодиод не светваше и т.н.). А честотите 100% съвпадат (гледах книжката на алармата).
Но по какъв начин се е активирало дистанционното - не знам....
Твърдо няма натиснат бутон.
И с неговата си аларма работи добре...
Може заради това, че е доста мощно (все пак 600м обхват от тая въшка - по-малко и тънко е от другите дистанционни, които съм виждал - почти като карта) има някаква по-обемна антена, която влиза в резонанс с другия приемник...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Случка с аларма...

#7 Непрочетено мнение от Izparitel » 10 авг 2011 13:14

Честотния спектър отделен за подобни устройства е доста ограничен. Вероятно дистанционното на алармата за мотоциклета се е задействало от излъчването на дистанционното за автоалармата.
Лошо е, ако дистанционното на мотоалармата се влияе от други устройства излъчващи наблизо - току-виж батерията паднала заради подобни излъчвания. Интересно, ако двете дистанционни са в теб пак ли алармата на колата се смущава?
Офтопик:
Сещам се за една голяма БГ фирма за алармени системи - на времето взеха да рекламират вносни автоаларми с много екстри - като швейцарско армейско ножче, мисля, че и пейджър имаха. Даже бяха оборудвали и автомобилите на шефовете на фирмата с тях. Малко след това тихомълком махнаха тези аларми от шефските автомобили - понякога автомобилите не могат да запалят. Оказа се, че по някакви причини алармите успяваха да разредят автомобилните акумулатори, ако колата не се кара няколко дни.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Случка с аларма...

#8 Непрочетено мнение от slowtraveler » 10 авг 2011 13:23

Конкретната мотоциклетна аларма е с много малък ток на потребление, за да не изтощава мотоциклетното акумулаторче. Но е точно от този тип - доста гъдели има и показва доста статуси на дистанционното - пейджър...
А и всичко и е вградено в нея - шок сензор, сензор за наклон и т.н.
Когато двете дистанционни бяха в мен отключването на колата бе трудно - явно пак се смущаваха....
Като се замисля - всеки път когато дистанционното на мотоциклета бе по-близо физически до приемателя от автомобилното - алармата на автомобила не работеше.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Случка с аларма...

#9 Непрочетено мнение от stinbg » 10 авг 2011 14:37

slowtraveler написа:Навярно е имало батерия (въпреки, че светодиод не светваше и т.н.). А честотите 100% съвпадат (гледах книжката на алармата).
Но по какъв начин се е активирало дистанционното - не знам....
Твърдо няма натиснат бутон.

Щом е "двупосочна" алармата/дистанционното на мотора при явяване на вълни в нейният честотен диапазон тръгва да върви комуникация ( в случая дистанционното на мотора "казва" примерно - изпрати ми пак този код, защото не го разпознавам ), която се задейства само при "запитване" и не тече постоянно. От своя страна автомобилната аларма приема правилно първия код, но следи за следващ, който в случая идва от дистанционното/алармата на мотора и понеже не е "правилният" не отключва/заключва колата защото "решава" че е саботаж, понеже "текат" безразборни кодове в ефира. Примерно ...
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Случка с аларма...

#10 Непрочетено мнение от slowtraveler » 10 авг 2011 19:12

Напълно възможен е горепосочения сценарий....
Въпроса е, че точно 'пасивното', а не 'двупосочното' дистанционно създава проблем....
На двупосочното батерийката лесно се вади (АА) и затова си бе без батерия, докато еднопосочното наистина е много малко и тънко.
И се води 'еднопосочно' - не информира за статуса на алармата.
Но няма данни дали все пак не се договарят с размяна на кодове с алармата (по принцип размяната на кодове да е двупосочна)....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”