HHO - все по-реално бъдеще на водород.

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

HHO - все по-реално бъдеще на водород.

#1 Непрочетено мнение от ogi » 26 юли 2011 16:13

Водородните хибриди са вече реалност.
- У нас се продават водородни системи за коли, които струват около 750 лева
- Най-добър ефект се отчита при дизелови и турбодизелови агрегати, като е възможно да се достигне до 50 % икономия при постоянна скорост извън градски условия.
- Обслужването на практика е елементарно, като трябва да се допълва съответният резервоар
с вода и електролит, който струва 1,20 лв. и стига за година напред.
Звучи доста интригуващо. Тук мои колеги си направиха експериментално подобна системка, която работи добре на стенд и разгражда успешно водата, даже единия уж мисли да си я пробва на опела.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: HHO - все по-реално бъдеще на водород.

#2 Непрочетено мнение от slowtraveler » 26 юли 2011 17:09

Познат се мъчи с такава система...... Безуспешно...
Руснаците му викат 'лохотрон' :lol:
Не, че не разгражда водата. Въпроса е, че вложената енергия е много, а получения резултат - малък...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

Re: HHO - все по-реално бъдеще на водород.

#3 Непрочетено мнение от Ilyan » 30 юли 2011 10:51

На фирмения бус - Форд Транзит 2.4 турбо дизел 115к.с. монтираха такава клетка преди около месец. Половин литър дестилирана вода на 500км и трябвало да свали разхода с около 40%. Първоначално имаше някаква икономия, но според мен тя отиваше за 25А ток, който се използва за да се разлага водата. Тръгнах за Гърция натоварен и леко притеснен, защото никой не ми даде адекватен отговор на въпроса, какво се случва, като спускаш на скорост по наклон? Подава ли се водород, когато е на моторна спирачка? Преди Солун има близо 15 км спускане, очаквах, че като подам газ, ще има "бум", но нямаше такова нещо.
Като се прибрах им казах, че няма осезаема промяна в динамиката и разхода. Взеха го за центровки - ситемата не била настроена на максимална мощност. Върнаха го уж направнен, айде пак за Атина. От София до Кулата разход около 10л/100км натоварен. Спирам около Катерини да долея вода в системата, аз наливам отгоре, отдолу изтича. :mp: . Отговарят ми, че някакъв клапан се задръствал, и от налягането корпуса на резервоарчето за вода се пукал. Изключих я и, като се прибрах, айде пак на ремонт.
Тази седмица пак бях до Атина. Този път София - Кулата натоварен 8.8/100. В Атина пълня резвоара буквално до капачката от туби и обратно към Костинброд. Ако не зареждам никъде по пътя, се прибирам на резерва, след Дупница светва лампата. Този път резервоара беше на 1/4 като се прибрах, но разход на вода 0,5л на 1600 км, а не 500. Сега пак е на центровки. Като динамика, пак нищо не мога да кажа, защото има проблем може би с ЕГР-клапана, като натиснеш здраво, набира до едно положение и от там само бръмчи, ако е нагорнище намалява скороста, ако е надолнище ускорява още малко и започва да прекъсва и придърпва. Като се върне от ремонт ще пиша още отзиви и ще кача и снимки.

И на мен ми казаха, че при дизела се постига по-голяма икономия от бензина. Попитах ги, защо е така, при положение, че при бензина горивната смес се възпламенява от искра и може да се подаде повече водород, но пак никакъв отоговор.
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”