Разход на дизел спрямо бензин
Разход на дизел спрямо бензин
slowtraveler така с това бензинче 1.8 предполагам не ти се вярва ,че дизела е на 3500 оборота с 200 ама е факт .. в момента карам Форд Мондео 2.2 тдци с 6 скорости и 200 на 6та са ми 3100 оборота .. само че мотора е 400 нютона още на 1700 оборота ,а не 150 нютончета при 4500 оборота като 1.8 бензин ... позагледах темата за круизите че ми изглеждат доста евтини евентуално да си взема един за втора кола - задължително дизелов ,бензини около 1.6-1.8 не си струват парите мизерна тяга и висок разход .. някой каза че мотора бил тих .. със 140 тих ли е ? щото при мене 140 са 2000 оборота чувам само чейнджъра и харчи 5/100 с тая скорост ...
Съобщение от модератор:
Темата е разделена от друга ....
/slowtraveler
Съобщение от модератор:
Темата е разделена от друга ....
/slowtraveler
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: CHEVROLET CRUZE Disel
Избора на типа двигател е въпрос на личен избор....
Лично аз избягвам дизелите заради по-шумната работа, по-скъпото обслужване и по-капризния към гориво двигател.
Бензинката твърдо е по-тиха от дизела каквото и да приказваш...
Да, на доста от дизелите им слагат 30-40кг звукоизолации, за да доближат бензинките. И след тази интервенция наистина ги обезшумяват добре. Но факта си е факт...
При 140км/ч при мен двигателя практически не се чува (оборотите са около 3.5х/об/мин)...
Относно 'огромния' въртящ момент на турбо-дизела - направи си труда и сметни какъв въртящ момент прилагат на колелата еднакви по мощност, но различни по тип двигатели (например двулитрови 150к.с. турбодизел и 150к.с. атмосферен бензин). Ще видиш, че практически стойностите са еднакви.
Това, че дизелака е с 3х.об/мин с 200км/ч не значи, че може да вдигне много повече и например да се развърти до ограничител на 5.5х.об/мин с 250км/ч...
Просто на тази предавка стига до някъде с оборотите и отдадената при дадените обороти мощност се изравнява с въздушното съпротивление (което расте много по-бързо - геометрична прогресия от скоростта).
Повечето бензинки също не могат да стигнат до ограничител на максимална предавка - не им достига мощност...
И друго - дизелака е икономичен като караш бавно и с не прекалено висока скорост. Бензинката също е така. Както мога да докарам разход под 6л/100км при скорост 80км/ч, така при 130 разхода скача на 6.8-7.4, а при 150 - вече към 8.5-9л/100км...
При дизелака нещата са същите - високата скорост си иска тунджата и разхода рязко скача нагоре (отново заради рязкото покачване на въздушното съпротивление)
И последно за оборотите - карал съм турбобензинка 2.3, та там на 4-та предавка започваш ускорение от около 120км/ч с 2500об/мин. На шеста трудно ще изпревариш при тази скорост, защото вече си под 2х об/мин и турбото го няма.
Така, че спор бензин/дизел по мощност и въртящ момент твърдо не е в полза на дизела при еднакви други параметри.
Стоков 2.2 турбо дизел е в порядъка на 150-170к.с., а стоков 2.3 турбобензин е 260-280к.с. - почти двойно повече от дизела...
Лично аз избягвам дизелите заради по-шумната работа, по-скъпото обслужване и по-капризния към гориво двигател.
Бензинката твърдо е по-тиха от дизела каквото и да приказваш...
Да, на доста от дизелите им слагат 30-40кг звукоизолации, за да доближат бензинките. И след тази интервенция наистина ги обезшумяват добре. Но факта си е факт...
При 140км/ч при мен двигателя практически не се чува (оборотите са около 3.5х/об/мин)...
Относно 'огромния' въртящ момент на турбо-дизела - направи си труда и сметни какъв въртящ момент прилагат на колелата еднакви по мощност, но различни по тип двигатели (например двулитрови 150к.с. турбодизел и 150к.с. атмосферен бензин). Ще видиш, че практически стойностите са еднакви.
Това, че дизелака е с 3х.об/мин с 200км/ч не значи, че може да вдигне много повече и например да се развърти до ограничител на 5.5х.об/мин с 250км/ч...
Просто на тази предавка стига до някъде с оборотите и отдадената при дадените обороти мощност се изравнява с въздушното съпротивление (което расте много по-бързо - геометрична прогресия от скоростта).
Повечето бензинки също не могат да стигнат до ограничител на максимална предавка - не им достига мощност...
И друго - дизелака е икономичен като караш бавно и с не прекалено висока скорост. Бензинката също е така. Както мога да докарам разход под 6л/100км при скорост 80км/ч, така при 130 разхода скача на 6.8-7.4, а при 150 - вече към 8.5-9л/100км...
При дизелака нещата са същите - високата скорост си иска тунджата и разхода рязко скача нагоре (отново заради рязкото покачване на въздушното съпротивление)
И последно за оборотите - карал съм турбобензинка 2.3, та там на 4-та предавка започваш ускорение от около 120км/ч с 2500об/мин. На шеста трудно ще изпревариш при тази скорост, защото вече си под 2х об/мин и турбото го няма.
Така, че спор бензин/дизел по мощност и въртящ момент твърдо не е в полза на дизела при еднакви други параметри.
Стоков 2.2 турбо дизел е в порядъка на 150-170к.с., а стоков 2.3 турбобензин е 260-280к.с. - почти двойно повече от дизела...
Re: CHEVROLET CRUZE Disel
турбо бензина къде го намеси не знам ,в Круз даже не се монтира такъв все пак темата е за него ... относно момента на гумите - частично си прав .. тънката разлика е при какви обороти идва той .. при турбодизела идва още от 1500-1700 оборота ,а при атмосферния бензин е при 4000-4500 като кривата му е много неравна под 3000 буквално няма тяга .. за това аз мога на 6та от 1600 оборота и 100 км/ч да смачкам газта и колата набира здраво ,а при бензина ако смачкаш газта на последна предавка под 4000 оборота просто нищо не се случва.. и за още едно нещо не си прав - разхода .. при дизела се вдига много по малко с висока скорост .. щото ако 120 са ми 2000 оборота 150 са ми 2500 примерно ,и разликата в разхода е да речем 0.5/100 .. истината е че дизела размазва по съотношение динамика/разход бензина .. относно поддръжката - при нови коли е практически еднаква ,вече с годините при дизела може да излезе някой по скъпичък ремонт но като гледам бензинчетата напоследък с директно впръскване и други нововъведения нещата няма да са много евтини ,че са и нови и неусъвършенствани още ..
и за да не съм тотален офтопик - колеги взимайте дизеловия круз при тая разлика в цената бензина е финансово харакири ще ви гори 3-4/100 отгоре средно и ще върви много по малко
и за да не съм тотален офтопик - колеги взимайте дизеловия круз при тая разлика в цената бензина е финансово харакири ще ви гори 3-4/100 отгоре средно и ще върви много по малко
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: CHEVROLET CRUZE Disel
Разхода на гориво не зависи от оборотите, а от отдадената мощност. Затова и при високи скорости разхода и на бензина и на дизела скачат...
Като показател за рязкото скачане на съпротивлението може да видиш косвения фактор, че 141к.с. бензинка Круз вдига максимална скорост 195км/ч (между другото точно такава максимална скорост имаше Авенсиса ми 1.6/110к.с.), а супербързия дизелак на Круз с 163к.с. има максимална скорост само 205км/ч...
Според spritmonitor усреднения разход за дизел 150к.с. е 7,45л/100км, а на бензинката 141к.с. е 8,87л/100км...
Което ще рече икономия на дизелака в междусервизния период 15х.км от 535лв... Която сума ще я избиваш над 100х.км заради разликата в първоначалната цена.
И чак след това ще почнеш да правиш икономии... Които също ще са силно ограничени.
Пример (данните са от Стефанов) ТО на бензин 141кс. / дизел 150к.с.
ТО15х.км - 161 / 262лв
ТО30х.км - 218 /382
ТО 45х.км - 211/282
ТО 60х.км - 217/1010
ТО 75х.км - 161/262
ТО 90х.км - 743/382
Всичко разход ТО + разликата в цената при бензин/дизел за 180х.км: 3422/(5808+4000) - разлика в покупна цена = 6384 лв разлика в полза на бензинката.
Икономията от гориво за същите 180х.км по сегашни цени на евтината нафта - 2.51лв/л- 6415лв...
Дето се казва - танто за кукуриго...
Към това добави 'зимната нафта', която задължително трябва да наливаш зимата, и финансово нещата стават пак в полза на бензинката...
Турбината дава добра еластичност в ниските, но дизелака по принцип е доста по-капризен към гориво и обслужване. За да нямаш проблеми трябва да си го подгряваш без да го юркаш, и да го натоварваш сериозно чак след като е загрял добре, а това не става толкова бързо колкото бензинката. Трябва да го охлаждаш след сериозно натоварване (като всяка турбина), трябва да се грижиш за капризния му DPF, и най-вече да следиш какво гориво наливаш заради проблемите с БГ нафтата. За цените на аварийни ремонти - дюзи, ПВН, турбина и т.н. - там нещата при дизела съвсем излизат от нормалните граници. Така, че всичко си има плюсове и минуси...
П.С. турбинираните двигатели много лесно се поддава на чип-тунинг - това е безспорен плюс на турбо-дизелаците.
Като показател за рязкото скачане на съпротивлението може да видиш косвения фактор, че 141к.с. бензинка Круз вдига максимална скорост 195км/ч (между другото точно такава максимална скорост имаше Авенсиса ми 1.6/110к.с.), а супербързия дизелак на Круз с 163к.с. има максимална скорост само 205км/ч...
Според spritmonitor усреднения разход за дизел 150к.с. е 7,45л/100км, а на бензинката 141к.с. е 8,87л/100км...
Което ще рече икономия на дизелака в междусервизния период 15х.км от 535лв... Която сума ще я избиваш над 100х.км заради разликата в първоначалната цена.
И чак след това ще почнеш да правиш икономии... Които също ще са силно ограничени.
Пример (данните са от Стефанов) ТО на бензин 141кс. / дизел 150к.с.
ТО15х.км - 161 / 262лв
ТО30х.км - 218 /382
ТО 45х.км - 211/282
ТО 60х.км - 217/1010
ТО 75х.км - 161/262
ТО 90х.км - 743/382
Всичко разход ТО + разликата в цената при бензин/дизел за 180х.км: 3422/(5808+4000) - разлика в покупна цена = 6384 лв разлика в полза на бензинката.
Икономията от гориво за същите 180х.км по сегашни цени на евтината нафта - 2.51лв/л- 6415лв...
Дето се казва - танто за кукуриго...
Към това добави 'зимната нафта', която задължително трябва да наливаш зимата, и финансово нещата стават пак в полза на бензинката...
Турбината дава добра еластичност в ниските, но дизелака по принцип е доста по-капризен към гориво и обслужване. За да нямаш проблеми трябва да си го подгряваш без да го юркаш, и да го натоварваш сериозно чак след като е загрял добре, а това не става толкова бързо колкото бензинката. Трябва да го охлаждаш след сериозно натоварване (като всяка турбина), трябва да се грижиш за капризния му DPF, и най-вече да следиш какво гориво наливаш заради проблемите с БГ нафтата. За цените на аварийни ремонти - дюзи, ПВН, турбина и т.н. - там нещата при дизела съвсем излизат от нормалните граници. Така, че всичко си има плюсове и минуси...
П.С. турбинираните двигатели много лесно се поддава на чип-тунинг - това е безспорен плюс на турбо-дизелаците.
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: CHEVROLET CRUZE Disel
Аз пък се чудя защо у нас още не са пуснали Cruze с бензинов 1.4 Turbo двигател, като по чуждите форуми вече чета доста прилични отзиви за модела с този двигател - 140 коня и 200 Nm при 1850 rpm. Има даже и модификация Eco с 6 степенна автоматична+Overdrive където разхода пада още повече - до 42 mpg на магистрала
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
Re: CHEVROLET CRUZE Disel
това ,че дизела горял само 1 литър по малко от бензина ( който за сметка на това е 40 коня и към 200 нютона отдолу )-
са митове .. при реално каране разликата в разхода е поне 3 литра надолу за дизела .. бензин около 150 коня под 10 средно с моето каране е невъзможно да даде ,и то бензин на БМВ който е лидер в класа си по икономичност .. с дизела със зор качвам на 7 с доста динамично каране и то комбиниран навън и до 6 не мога да го кача трябва да карам със 180 ... разхода зависи от скоростта да но и от типа двигател .. щото дизела позволяващ свръхбедна смес и без тапата на входа си каквато се явява дросела определено има доста по високо КПД .
тука помислих че за друг мотор говориш,но не променя основната ми мисъл |
Последна промяна от Alexi на 25 юли 2011 22:21, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: CHEVROLET CRUZE Disel
Колега, посочвам конкретни параметри и статистика, която е въведена от самите ползватели...
Не знам как правиш сметка примера с Круза, който съм дал - 150-141к.с. не е 40 коня отдолу, а само 9к.с. За многото нютони - както писах по-горе конкретното число въртящ момент няма никакво значение. Има значение мощността и формата на кривата на мощността (но не и нейната стойност)......
Личния опит от малкото дизели, които съм карал (с моя стил на каране):
БМВ 325ТД - шестак 116к.с. гореше над 7.5 само извънградско с 2 човека (да не ти пускам снимки къде му е стрелката моментен разход при равномерно каране по магистралата с около 180-190км/ч)...
Да, понастъпано, но толкова му е душичката на дизелчето .. При подобен стил на каране (но по-бързо заради по-високата мощност, динамика и максимална скорост на бензинката ми) не съм успявал да кача бензинката над 8.4л/100км.
Бензинката ми е 147к.с. и средния разход (75% градско, 20% извънградско, 5% - магистрала) е 8.6л/100.
По гръцките магистрали със 130км/ч разхода спадна на 7.2-7.4л/100 с 4 човека и пълна с багаж, но настъпи ли се, разхода прогресивно скача, като на всеки автомобил.
Друго сравнение с по-големи двигатели и един и същ шофьор: Дизел 3.0 Д4Д/207кс.(чип) Тойота Ленд Круизър... Минимален разход (икономично каране извън града) - 9л/100. Нормален - 11л/100...
Същия човек премина на бензинова Акура МДХ 3.7/302к.с. - минималния му разход е около 10. Нормалния - 11-12л/100...
П.С. ще преместя мненията в Общи теми защото спора стана доста общ....
Не знам как правиш сметка примера с Круза, който съм дал - 150-141к.с. не е 40 коня отдолу, а само 9к.с. За многото нютони - както писах по-горе конкретното число въртящ момент няма никакво значение. Има значение мощността и формата на кривата на мощността (но не и нейната стойност)......
Личния опит от малкото дизели, които съм карал (с моя стил на каране):
БМВ 325ТД - шестак 116к.с. гореше над 7.5 само извънградско с 2 човека (да не ти пускам снимки къде му е стрелката моментен разход при равномерно каране по магистралата с около 180-190км/ч)...
Да, понастъпано, но толкова му е душичката на дизелчето .. При подобен стил на каране (но по-бързо заради по-високата мощност, динамика и максимална скорост на бензинката ми) не съм успявал да кача бензинката над 8.4л/100км.
Бензинката ми е 147к.с. и средния разход (75% градско, 20% извънградско, 5% - магистрала) е 8.6л/100.
По гръцките магистрали със 130км/ч разхода спадна на 7.2-7.4л/100 с 4 човека и пълна с багаж, но настъпи ли се, разхода прогресивно скача, като на всеки автомобил.
Друго сравнение с по-големи двигатели и един и същ шофьор: Дизел 3.0 Д4Д/207кс.(чип) Тойота Ленд Круизър... Минимален разход (икономично каране извън града) - 9л/100. Нормален - 11л/100...
Същия човек премина на бензинова Акура МДХ 3.7/302к.с. - минималния му разход е около 10. Нормалния - 11-12л/100...
П.С. ще преместя мненията в Общи теми защото спора стана доста общ....
Re: Разход на дизел спрямо бензин
от примерите ти става ясно ,че както казах дизела при подобни мощности гори с около 3 литра по малко ,цитирал си само извънградски разход а градско разликата е още по голяма ... понеже гледам масово се препоръчва 1.6-1.8 бензин за Круза и то главно от хора които вече са се "набълбукали" така да се каже с него , при разлика от 1000 лв с дизела просто не знам защо някой би избрал бензиновия мотор ... още повече че вече има 163 коня дизел с 6 скорости - като динамика ще е на светлинни години напред от 1.8 бензин и ще гори доста по малко ... бензин ако ще е трябва да е с турбо че да има малко живец в ниските и повечко кончета .. атмосферния бензин е мъртъв и скоро ще се предлага само в крайно бюджетни автомобили - в новата гама на БМВ примерно няма нито един атмосферен бензин в нито един клас .. нито един .. а те както знаем винаги водят хорото с иновации ..
Re: Разход на дизел спрямо бензин
Ще цитирам коли, на които имам достатъчно навъртяни километри, а не само "пробвани".
Toyota Auris 1.4 Turbo Diesel 90HP '2009 - среден разход на около 10-на автомобила - 5.5-6/100 - колите се карат джелатски
Сегашната ми А6 Turbo Disesl Intercooler 180HP (чип) '2000, 4х4 - среден разход около 7.4, по общи впечатления и БК - градското ще е към 7 и нещо, магистрала - 6, републиканска мрежа - под 6.
Мощността е предостатъчна - климатик и 4 човека с багаж не пречат да се изстреляш на нагорнище рязко и сигурно, при бензинките се иска запознаване с характера . Същото се отнася и до Ауриса със скромните 90 коня. Дизелаците са наистина с много къси скоростни кутии, което е дискомфорт след каране на бензинова кола, но се свиква. Дори и Партнърите на които навъртях бая километри (чист дизел) ме учудваха с всеотдайността си в работен режим на оборотите.
Понеже пътувам по 50км до работа и обратно всеки ден и сме се комбинирали с колеги да се возим на смени (един кара един месец, после другия и т.н., нещо което ако всички софиянци правеха, ехе...), та си правим таблица за сметките и си разпределяме разходите, та казано грубо и просто: дизел под 6/100 е еквивалентен на кола на пропан-бутан до 10/100, което уравнение напълно изхвърля бензинови автомобили. Би било полезно да се смятат и разходите по поддръжка, които никак не са за подценяване, но все още нямам такава статистика.
98% от колегите ми карат на газ, или дизел. 2 % са под 25г., или карат мотори
ПС това за шума на мотора при дизела - на ауриса не е така, за а6, да не говорим... Колите са без никакви вибрации и шумове в купето, предполагам това важи за всички дизели след 2005, или по-стари висок клас.
Toyota Auris 1.4 Turbo Diesel 90HP '2009 - среден разход на около 10-на автомобила - 5.5-6/100 - колите се карат джелатски
Сегашната ми А6 Turbo Disesl Intercooler 180HP (чип) '2000, 4х4 - среден разход около 7.4, по общи впечатления и БК - градското ще е към 7 и нещо, магистрала - 6, републиканска мрежа - под 6.
Мощността е предостатъчна - климатик и 4 човека с багаж не пречат да се изстреляш на нагорнище рязко и сигурно, при бензинките се иска запознаване с характера . Същото се отнася и до Ауриса със скромните 90 коня. Дизелаците са наистина с много къси скоростни кутии, което е дискомфорт след каране на бензинова кола, но се свиква. Дори и Партнърите на които навъртях бая километри (чист дизел) ме учудваха с всеотдайността си в работен режим на оборотите.
Понеже пътувам по 50км до работа и обратно всеки ден и сме се комбинирали с колеги да се возим на смени (един кара един месец, после другия и т.н., нещо което ако всички софиянци правеха, ехе...), та си правим таблица за сметките и си разпределяме разходите, та казано грубо и просто: дизел под 6/100 е еквивалентен на кола на пропан-бутан до 10/100, което уравнение напълно изхвърля бензинови автомобили. Би било полезно да се смятат и разходите по поддръжка, които никак не са за подценяване, но все още нямам такава статистика.
98% от колегите ми карат на газ, или дизел. 2 % са под 25г., или карат мотори
ПС това за шума на мотора при дизела - на ауриса не е така, за а6, да не говорим... Колите са без никакви вибрации и шумове в купето, предполагам това важи за всички дизели след 2005, или по-стари висок клас.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на дизел спрямо бензин
Ауриса е икономичен - спор няма...
Но защо отричате статистиката...
В spritmonitor-а общата пълната статистика на приблизително еднакви по мощност двигатели (145-150к.с.) дизел/бензин показва среден разход не повече от 2л (посочените от мен в предходен пост параметри бяха конкретно за Круз)..
Турбодвигателите са по-удобни за каране поради това, че турбините вече са управляеми, и съответно диаграмата на въртящия момент и мощността са с много удобна форма...
Освен това - вложените материали на един 1.4 турбо-двигател са по-малко от 2.0 атмосферка, макар и да са при по-малкия двигател да се налагат по-високотехнологични решения...
П.С. Оги, виж колко кила изолация има под капака Ауриса.... Имаме Ярис и Рав4... Добре са обезшумени за сметка на голямата изолация...
И при първия студ се чува дизелната твърда работа
Но защо отричате статистиката...
В spritmonitor-а общата пълната статистика на приблизително еднакви по мощност двигатели (145-150к.с.) дизел/бензин показва среден разход не повече от 2л (посочените от мен в предходен пост параметри бяха конкретно за Круз)..
Турбодвигателите са по-удобни за каране поради това, че турбините вече са управляеми, и съответно диаграмата на въртящия момент и мощността са с много удобна форма...
Освен това - вложените материали на един 1.4 турбо-двигател са по-малко от 2.0 атмосферка, макар и да са при по-малкия двигател да се налагат по-високотехнологични решения...
П.С. Оги, виж колко кила изолация има под капака Ауриса.... Имаме Ярис и Рав4... Добре са обезшумени за сметка на голямата изолация...
И при първия студ се чува дизелната твърда работа
Re: Разход на дизел спрямо бензин
Виждал съм Имаме във фирмата и доста РАВ4 и Авенсиси, след фейслифта, но те са ми към графата "пробвани само" и не смея да кажа мнение за тях. Освен изолацията има и доста демпферни шайби и т.н. средства за намаляване на вибрациите, но въпреки всичко - не мисля, че шумят/тракат повече в купето, за отвън няма нужда да се коментира...и все пак при форсаж на ауриса шума от мотора не е по-силен от съответен на бензинова кола, а при а6-цата се чува само виско-перката, но не и чукането на дизела (топли мотори).П.С. Оги, виж колко кила изолация има под капака Ауриса.... Имаме Ярис и Рав4... Добре са обезшумени за сметка на голямата изолация...
И при първия студ се чува дизелната твърда работа
В крайна сметка аз съм за дизел, или газ. БЕНЗИН е мръсна дума в нашето ежедневие!
Както каза колегата по-горе:
Останалото е компромис между комфорт, лични средства и нужди, автомобилен екземпляр.Alexi написа:бензин ако ще е трябва да е с турбо че да има малко живец в ниските и повечко кончета .. атмосферния бензин е мъртъв и скоро ще се предлага само в крайно бюджетни автомобили
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Разход на дизел спрямо бензин
Бензина ще продължи да се предлага независимо от мнението на привържениците на дизела. Екология, цена... Май в Гърция имаше доста рестрикции за дизелите, а по готвената нова методика за акциза в ЕС основана на замърсяването е възможно акциза на дизела да хвръкне яко, ако не променят я променят /методиката/.
Впрочем колко от спортните автомобили са дизели?
Впрочем колко от спортните автомобили са дизели?
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Разход на дизел спрямо бензин
Дизела определено заслужава адмирации по отношение на икономия на гориво и въртящ момент при сравнително ниски обороти ( което е голям плюс, все пак кой си кара бензиновата кола между 5 и 6 000 оборота за да се възползва от наличните коне ). Другото за което аз лично го уважавам е 20-тината процента по-добро КПД освен заради принципа на работа и заради турбината оползотворяваща енергия, която в противен случай трябва да "заглушаваме". Все пак за последните 60-80 години дизела направи революция във всяко едно отношение (мощност, разход, шум, вредни емисии), докато бензина смени карбуратора с дюзи, което свали 5-10% разхода и приключи дотам.
Относно разхода - дизела определено е с до 30% по-нисък разход ( с най-голямо предимство в града ). За сравнение е по-правилно да се вземе малка кола с малко съпротивление за да имаме по-точна представа за "качеството" на съответния двигател (ще ползвам данните на фирмата производител, а не тези на разни дето засичат разход и го постват по сайтове).
Фолксваген примерно на Полото, което е достатъчно малко за да има малко челно съпротивление слагат 1,2 л. бензин с мощност 70 к.с. и разход Г/И/К 7,3/4,5/5,5. Дизела е също 1,2 само че 75 к.с. и там ГИК е 4,6/3,3/3,8 ускорението е по-добро на дизела естествено. Няма смисъл да убеждавам никой, че градско 7,3 срещу 4,6 е разлика от има няма 40% в полза на дизела при това при по-добро ускорение. За извънградско разликата пада на 30-тина процента, но не бива да ги подценяваме, никак не са малко.
Какво направиха с дизела за последните 30 години - ами BMW примерно през 1983 година са имали 2,4 дизел на М21 с мощност 84 к.с., а 10 години по-рано Е21 с 2,0 л бензин 1975 - 125 к.с.Към момента 2,5 дизела е 204 к.с., а 2,0 бензин 170.
Вярно е че има и бензини с турбо, което качват мощността, но не са толкова икономични като дизелите за единица мощност.
Относно експлоатационните разходи е ясно, че дизела изостава, но мисля, че с тези разлики от 20-30% в разхода при нормално каране от 15-20 000 км годишно няма да стреснат никой (особено ако градското му е София).
Та мисълта ми беше, че ако има някаква революция и съществен напредък в двигателите с вътрешно горене, то тя е най-вече при дизела, а шума отдавна не е фактор, дори при някои дизели нивата на шум са по-ниски от тези на еквивалентните бензини ( независимо дали заради повече шумоизолация или нещо друго - все пак нас ни интересува шума който достига до нас).
Аз лично гласувам за дизела, но поради факта, че не бих си купил такъв втора употреба ( най-малкото заради турбините дето след 50-100 000 км вече не са "същите" , а нова турбина си е сериозна инвестиция) си карам бензинки.
Относно разхода - дизела определено е с до 30% по-нисък разход ( с най-голямо предимство в града ). За сравнение е по-правилно да се вземе малка кола с малко съпротивление за да имаме по-точна представа за "качеството" на съответния двигател (ще ползвам данните на фирмата производител, а не тези на разни дето засичат разход и го постват по сайтове).
Фолксваген примерно на Полото, което е достатъчно малко за да има малко челно съпротивление слагат 1,2 л. бензин с мощност 70 к.с. и разход Г/И/К 7,3/4,5/5,5. Дизела е също 1,2 само че 75 к.с. и там ГИК е 4,6/3,3/3,8 ускорението е по-добро на дизела естествено. Няма смисъл да убеждавам никой, че градско 7,3 срещу 4,6 е разлика от има няма 40% в полза на дизела при това при по-добро ускорение. За извънградско разликата пада на 30-тина процента, но не бива да ги подценяваме, никак не са малко.
Какво направиха с дизела за последните 30 години - ами BMW примерно през 1983 година са имали 2,4 дизел на М21 с мощност 84 к.с., а 10 години по-рано Е21 с 2,0 л бензин 1975 - 125 к.с.Към момента 2,5 дизела е 204 к.с., а 2,0 бензин 170.
Вярно е че има и бензини с турбо, което качват мощността, но не са толкова икономични като дизелите за единица мощност.
Относно експлоатационните разходи е ясно, че дизела изостава, но мисля, че с тези разлики от 20-30% в разхода при нормално каране от 15-20 000 км годишно няма да стреснат никой (особено ако градското му е София).
Та мисълта ми беше, че ако има някаква революция и съществен напредък в двигателите с вътрешно горене, то тя е най-вече при дизела, а шума отдавна не е фактор, дори при някои дизели нивата на шум са по-ниски от тези на еквивалентните бензини ( независимо дали заради повече шумоизолация или нещо друго - все пак нас ни интересува шума който достига до нас).
Аз лично гласувам за дизела, но поради факта, че не бих си купил такъв втора употреба ( най-малкото заради турбините дето след 50-100 000 км вече не са "същите" , а нова турбина си е сериозна инвестиция) си карам бензинки.
Life's a journey, not a destination
Re: Разход на дизел спрямо бензин
понеже 10 години съм карал БМВ и им следа иновациите ще вметна някои неща и корекции - 170 коня вадят от 2.2 литра бензин ,нека означението 320 не те заблуждава мотора е 2.2 редови шестак .. разбира се имат мотор който е 2 литра и 195 коня но е стар и не може да се вмести в съвременните еконорми ... в новата единица ще дебютира 1.5 литровия им 3 цилиндров дизел с мощност 163 коня и среден (!) разход около 4.5 литра - къде е еквивалентния на това бензин ? .. а че турбината след 50-100 к не е същата са горублянски митове .. при правилна експлоатация турбината си изкарва поне 200к а понякога и доста повече .. като цяло дизеловия мотор изкарва повече км тъй като се върти по бавно - физични закони ..
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на дизел спрямо бензин
За изолацията съм съгласен - наистина като ги наблъскат с изолация машинките стават тихи...
И яриса и Равката са добре обезшумени. Проблема е като се понатоварят и вдигнат обороти - тогава твърдата работа на дизела 'пробива'...
Но там нещата(правилата) са нагласени така, че дизелите да печелят, позволявайки им други обеми и турбокомпресори.
За икономията на дизела - спор няма. Самите параметри на горивото позволяват такива резултати...
Но това, в което съм убеден е, че реалните разлики не са чак толкова големи...
Колко от дизелите 150к.с. (избрах тази референтна мощност, защото е една от най-разпространените) с пълен автомобил имат извънградски разход под 4.2-4.4л/100 при нормално агресивно каране (традиционно изпреварвам с пълна газ при максимална мощност за най-голяма безопасност)?
Защото такъв разход би направил разлика 3л с моя разход. А карането ми твърдо не е икономично, въпреки, че не и неразумно.
Бензинките също имат сериозен прогрес. Колко от автомобилите на 70-те години могат да се похвалят със спазване на еконормите и нисък разход, дори и далечно приближаващ се до сегашните параметри..
И яриса и Равката са добре обезшумени. Проблема е като се понатоварят и вдигнат обороти - тогава твърдата работа на дизела 'пробива'...
Ами победителите на Льо-Ман...Izparitel написа:...Впрочем колко от спортните автомобили са дизели?
Но там нещата(правилата) са нагласени така, че дизелите да печелят, позволявайки им други обеми и турбокомпресори.
За икономията на дизела - спор няма. Самите параметри на горивото позволяват такива резултати...
Но това, в което съм убеден е, че реалните разлики не са чак толкова големи...
Колко от дизелите 150к.с. (избрах тази референтна мощност, защото е една от най-разпространените) с пълен автомобил имат извънградски разход под 4.2-4.4л/100 при нормално агресивно каране (традиционно изпреварвам с пълна газ при максимална мощност за най-голяма безопасност)?
Защото такъв разход би направил разлика 3л с моя разход. А карането ми твърдо не е икономично, въпреки, че не и неразумно.
Бензинките също имат сериозен прогрес. Колко от автомобилите на 70-те години могат да се похвалят със спазване на еконормите и нисък разход, дори и далечно приближаващ се до сегашните параметри..