Съвсем не съм се шегувал в по-горните постове...
Като станаха 'бегачки' и вдигнаха мощностите. От там - разхода скочи. На времето дизеларката ми гореше 5 извън и в града. Колкото и да я настъпвам. Е, не можеше много, защото бе атмосферка 1.5 и на магистралата максимума и бе около 140км/ч.
Сега като настъпиш по същия начин сериозно 150к.с. (да, скоростта ти е 150-200км/ч) и разхода ти скача над 10-12л/100км дизел...
Какъв обем имаха атмосферните дизели 150кс. преди 20г...
Механични помпи, твърд звук, много 'месо' по двигателите, и караха над милион километри...
А тея с редовите помпи горяха и каквото им падне, пушейки, но вървяха и не пукаха глави....
Гледам сега си смъкнал лентата на 400-500х.км, което всяка една нормална бензинка ще ги врътне дори без отваряне на двигател (питай таксиджиите дори на газ)...
Нуждата от качествени консумативи, обслужване и качествено гориво струват пари...
А турбинката я врътне такива километри без ревизия, я не..
Икономичен дизел е sdi на шкодичката.
Лек за обслужване, наистина малко горящ. За в града и такси - супер....
Но съвсем не може да се каже, че е бегачка...
Обаче като се качат мощностите - 'конете си искат зоб', беше писал един колега
Зимата я кажи, с ОМВ Алпин (дето е доста по-скъпо гориво) ли я караш, или с някаква пърцуца от първата бензиностанция?
Защото при мен обикновената нафта замръзваше в тръбопроводите и филтъра (направих си електрически нагревател около целия тръбопровод след тея случаи). Втория случай със замръзнала нафта (случи ми се със служебния бус) бе при -10С, в 2часа през нощта както се движа извън града. Резултата - смяна на ГНП (на другия ден всичко бе замръзнало)... А помпичката струваше над 2500лв. Викаш сумата съм я избил с разхода на гориво? Или пък с таксито, на което платих двойно за да дойде зимата извън града?
А с бензинката продължавам да нямам проблем да си наливам всякакъв 95....
А и зимата ми е загряла на 3-4 минута до стандартна температура (дизела колко време ти загрява)..