Разход на дизел спрямо бензин

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#76 Непрочетено мнение от Alexi » 08 авг 2011 15:11

slowtraveler написа:
Откакто дизелите станаха 'бегачки' изведнъж изгубиха голямото си предимство - дълговечност и икономичност :D
добре е че си се засмял накрая щото твърдението ти е смехотворно .. колко гореше един 150 коня дизел преди 20 години и колко гори сега ? за дълговечност пак е спорно .. 400-500к не са проблем за комън рейл дизел както практиката е показала ,стига да се поддържа с качествени консумативи и навреме ...
относно процента на продадени автомобили с дизелов двг - 60% са ,а не 80 което пак не е малко .

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#77 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 авг 2011 15:35

Съвсем не съм се шегувал в по-горните постове...
Като станаха 'бегачки' и вдигнаха мощностите. От там - разхода скочи. На времето дизеларката ми гореше 5 извън и в града. Колкото и да я настъпвам. Е, не можеше много, защото бе атмосферка 1.5 и на магистралата максимума и бе около 140км/ч.
Сега като настъпиш по същия начин сериозно 150к.с. (да, скоростта ти е 150-200км/ч) и разхода ти скача над 10-12л/100км дизел...

Какъв обем имаха атмосферните дизели 150кс. преди 20г...
Механични помпи, твърд звук, много 'месо' по двигателите, и караха над милион километри...
А тея с редовите помпи горяха и каквото им падне, пушейки, но вървяха и не пукаха глави....
Гледам сега си смъкнал лентата на 400-500х.км, което всяка една нормална бензинка ще ги врътне дори без отваряне на двигател (питай таксиджиите дори на газ)...
Нуждата от качествени консумативи, обслужване и качествено гориво струват пари...
А турбинката я врътне такива километри без ревизия, я не..
Икономичен дизел е sdi на шкодичката.
Лек за обслужване, наистина малко горящ. За в града и такси - супер....
Но съвсем не може да се каже, че е бегачка...
Обаче като се качат мощностите - 'конете си искат зоб', беше писал един колега :lol:

Зимата я кажи, с ОМВ Алпин (дето е доста по-скъпо гориво) ли я караш, или с някаква пърцуца от първата бензиностанция?
Защото при мен обикновената нафта замръзваше в тръбопроводите и филтъра (направих си електрически нагревател около целия тръбопровод след тея случаи). Втория случай със замръзнала нафта (случи ми се със служебния бус) бе при -10С, в 2часа през нощта както се движа извън града. Резултата - смяна на ГНП (на другия ден всичко бе замръзнало)... А помпичката струваше над 2500лв. Викаш сумата съм я избил с разхода на гориво? Или пък с таксито, на което платих двойно за да дойде зимата извън града?

А с бензинката продължавам да нямам проблем да си наливам всякакъв 95....
А и зимата ми е загряла на 3-4 минута до стандартна температура (дизела колко време ти загрява)..
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#78 Непрочетено мнение от Alexi » 08 авг 2011 15:53

ти пак ябълки с круши сравняваш .. 1.5д от преди 20 години е примерно 45 коня ,или 50 .. гори ти викаш 5 .. моя мотор средно си гори 6 ,навън пада на 5( в момента средния ми по борд е 5.1 ,предимно извънградско с климатик и каране 110-130 или 1800-2100 оборота) .. само че колко коня е ,какво купе тегли и с колко км/ч се движа средно ? май всичко е х3 само разхода се е запазил ... аз не искам 1.5д дори и ново да ми го дават :rofl: пробег от 1 млн км също не ме интересува толкова няма да карам ..
нафта за съжаление ми е замръзвала ,и то от Шел .. при -20° някъде .. колата се движеше но нямаше мощност ,наложи се да заменя горивния филтър който явно му беше дошло времето и посгъстената нафта не минаваше през него .. това обаче на пикапа ми който е Кънект 1.8 тдци .. при Мондеото нещата са решени по добре - има подгряване на горивото ,както и печка на ток за антифриза .. отделно има подгреви на предно стъкло, пръскалки огледала и седалки ,зимата е доста комфортно в него .Ако ще ходя накъде където ще пада под -20 бих сложил алпин дизел да ми е мирна главата ,не е чак толкова по скъп на 100 км да ми оскъпи с 1 лв пробега което е нищо ( 5л х 20 ст) .. задължително се избягва нафта от неясни и селски бензиностанции ,зареждам само от големите вериги - това всеки ценящ колата си трябва да прави дори и да е бензинова да не зарежда горива с неясни качества.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#79 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 авг 2011 16:07

Печката на ток и въобще подгревите също гълтат гориво....
А бавното загряване спомага за по-бързо износване на двигателя...
Бавното загряване (по-големи маси по блока и главата) в комбинация с голямата калоричност на нафтата довежда пък до пукане на глави... Ама нейсе...
Факт е, че голямата мощност обикновено не се използва, но е добре да я има. Т.е. при нормално каране използваш същите тези 40-50к.с., които са нужни за движение на приблизително същия автомобил. Разликата в разхода се усеща като почнеш да я юркаш....
При спокойно извънградско каране (80-90км/ч) и моята съм я докарвал до под 5.7л/100км.... Но не казвам, че разхода ми е толкова просто защото я юркам доста по-често и затова средния ми разход е доста висок...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#80 Непрочетено мнение от Alexi » 08 авг 2011 20:21

slowtraveler написа: Гледам сега си смъкнал лентата на 400-500х.км, което всяка една нормална бензинка ще ги врътне дори без отваряне на двигател (питай таксиджиите дори на газ)...
нали не си въобразяваш ,че твоя мотор ( който е на Форд между другото както и всички мотори на Мазда) с директно впръскване под високо налягане безстепенен вариатор на валовете и куп други гениални инженерни нововъведения (и по малка мощност и въртящ момент от двулитров мотор от началото на 90те ) ще изкара толкова ,слез на земята :rofl: и твоята помпа не е много евтина ,нито инжекторите ти .. но пък високия разход няма как да компенсира някакъв ремонт ..

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#81 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 авг 2011 23:18

Колега, извинявай, но в момента показваш явната си некомпетентност...
Защото факта, че разработените от Мазда двигатели, които се използват и във Форд (Duratec серията) не означават точно, че двигатели на Форд се ползват във Мазда....
Както се казва - детайлите ти убягват...
Относно директното впръскване - отново грешка. Моя двигател е най-обикновена пълна инжекция. Цените на помпа и дюзи (инжектори) са несравними с тези на дизела... Турбина няма.
Ако 'безстепенен вариатор на валовете' наричаш променливото газоразпределение - това е система, която досега за десетилетия не е създавала проблеми...
Относно мощността и въртящия момент в историята - винаги можеш да изцедиш един двигател, но въпроса с екологията (а и други фактори) стои...
Същото може да се каже и за един и същ дизелов двигател, който се продава от 120 до 180к.с. - примери колкото щеш...
Ако тръгнеш да правиш такъв тип сравнения, ще отидем и до един малко по-друг тип бензинови двигатели, дето атмосферка вадят 230к.с. от 1.3 двигателче, които заменят едни по-стари 280к.с. турбодвигатели... Но се ползват предимно за спортно насочени автомобили (явно не са се сетили за дизелак)...
Относно ремонтите - разглеждай съвременните дизели като доста усложнена система, включваща система прекалено високо налягане, с много прецизни дозатори (дюзите), които отработват по няколко пъти на всеки работен такт (някои - над 5 впръсквания на такт), което налага допълнителни изисквания към горивото и е предпоставка за износване.
Самото гориво е с лимитирана сяра, защото по принцип тя е присъща за нафтата. А при наличие на сяра същата прави сярна киселина в цилиндрите....
Двигателя включва и бързовъртящите се части, критични към мазане (турбото - няколко десетки хиляди оборота в минута), които на всичкото отгоре работят в 'агресивна' среда - горещите изпускателни газове от една страна на вала, и почти стайна температура от другата....
Към това добави неравномерната работа (големи пикове във въртящия момент на вала), което налага демпферни маховици и по-сериозни съединители и трансмисии (на входа)...
Та сумирай всичко това и тогава разправяй кое ще издържи повече....
Впрочем фактите сами говорят - хората доста се замислят преди да вземат дизел втора ръка... Точно поради скъпите резервни части...
Тъй-като имам достъп online само до цените на БМВ виж за какво става въпрос (сравнение Е36 325тд и 325 бензин...:
ГНП дизел :3382.96лв,дюзата - 782.24 лв, Турбо : 2483.04
Бензин: помпа 528.29 (цялата кошница с бензиномери, капачки и т.н.), инжектор 207лв
Порядъка на разликите в цените мисля че е показателен, дори и ако цените са за БМВ...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#82 Непрочетено мнение от Alexi » 09 авг 2011 01:02

тебе ти убягна въпроса ми - смяташ ли ,че мотора ти ще изкара 500к км - примери конкретни ми дай.. аз смятам ,че няма да изкара .. а за дизелов комън рейл на Форд примери бол ,мотора се монтира и на Транзит ,ето ти един върнат от лизинг закупен от мото пфое ,има го на сайта им :


Ford Transit 2.4 TDCi 100 к.с. 12 500 лв. с ДДС

Възраст :
4 г. 2 м. референтен номер: 1770
Километри : 427295
Двигател : 2.4 TDCi 100 к.с.
Гориво : Дизел

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#83 Непрочетено мнение от miroki » 09 авг 2011 08:46

Има много бензинови двигатели с над 500 000км.
Това зависи най вече от дългата 5 та и поддръжката.
Докато падне компресията на 8 атм. двигателя върви добре (той може да върви и до по-малко но вече не ефективно). Дизела като падне под 30 атм. или 28 атм. и малко не пали.
Внос от чужбина кола под 300 000 са рядкост (основно ударените са на по-малко)
на моята в сервизната книжка си пише 30 000 км на година. Но за съжаление до 3 тата и 5 тата има писано в нея. Внесена на 10 години, ясно колко са километрите. Иначе по километраж станаха 188 000 км.
В момента компресията е 12 атм. За двувалка не е зле. Има да кара още доста до към 8 атм.
А сега за Рено 19 1,7Ми(73 коня) дългата 5 та., Взех го на 167 000 км. по километраж (най-вероятно с още толкова километри) с 14 атм. компресия. Което направо ме смути за вярността на измерване, но си излезе толкова. Та тези двигатели доближават 500 000км и още им вървят на хората.
По-старите дизели на работа са си с оригинални километри на по 300 000км. и взеха да издишат.
Показателя голям пробег е изключително уклончив, но все пак зависи много от извънградското каране-много важно. и второ от дългата 5, та 6 та.
Това кара двигателя да работи по-малко обороти от другите респективно по-малко износване на цилиндрите и буталата и запазване по-дълго на ценната компресия. И маслото и възд. филтър (песъчинки) са другите важни неща за километрите.
Та един автомобил без значение какъв каран само Варна София, ще бие другите по километри.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#84 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 авг 2011 09:05

Alexi, май нещо си се объркал.....
Да искаш примери 'бол' конкретно за моя двигател, който няма 5 г от въвеждането в експлоатация изглежда малко странно...
Освен това да сравняваш двигател, използван в бус с такъв в лек автомобил отново показва некоректността ти в изложените 'факти'...
Посочения от теб двигател странно защо е с доста по-голям обем (2.4), и по-малка мощност от твоя (100к.с.)...
За бус щом е въртял такива километри значи е въртян предимно извън града...
И отново стигаш до моя извод - дизела иска постоянен режим без претоварване за да е издръжлив...

Конкретно на въпроса ти: да, убеден съм, че двигателя ще издържи...
Има всички предпоставки за безпроблемна експлоатация, а и конкретно този двигател се е доказал като много безпроблемен...
А за други по-стари двигатели - примери много..
Спомни си Тико - трицилиндров бензинов двигател. Колко километра въртяха?
Стигнаха си и милион.
Лично аз съм се возил на изключително запазено тико на 680х.км, което до момента бе минало само със смяна на съединител и някой друг тампон по окачването. Собственик (единична езда) и каза, че си го е пазил, защото му била първата 'лична' кола...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#85 Непрочетено мнение от ogi » 09 авг 2011 10:13

Нубирата ми излизаше като разход (пропан-бутан) с 2лв/100км по-евтино от Аудито. Исках да си направя засечка по разходите за поддръжка/ремонт на двете коли, но така и не вкарвах данни за деуто в спритмонитора, а водената от мен "серв. книжка" с ремонтите и цените им замина при новия собственик... Като изключим разликата в нивото на комфорт и мощността на двете коли и се огранича чисто до сравнение в поведението на моторите:

разход: дизел, или АГУ ("бензин" е мръсна дума)
динамика: въпрос на опознаване на мотора, за да използваш максимално възможностите му
удобство: бензинката ми беше удобна за градско каране заради дългите скорости, като последните пък ми пречеха за извънградско, трябва да смъкваш 2 назад за сигурно изпреварване; дизела изпреварва плавно и равномерно от ниски обороти, без да се напъваш излишно, но докато мигнеш и оборотомера е свършил, случвало ми се е по време на изпреварване да се налага да сменям следваща предавка, което с бензинката никога не ми се е случвало по време на самото изпреварване. Дизела е удобен за извънградско повече, но в града ме тормози, защото след всяко тръгване редя предавките от 1 до 6, даже понякога просто ги прескачам - примерно 1,2,4,6

ПС нубирата вървеше напълно еднакво и на газ и на бензин
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#86 Непрочетено мнение от Alexi » 09 авг 2011 10:59

slowtraveler написа:Alexi, май нещо си се объркал.....
мда ,наистина не е коректно ,тъй като буса е с много по къси скорости което предполага движение с по високи обороти ,отделно този конкретно е дългата и висока база та ме съмнява някога да се е движел с по малко от 1 тон товар .. а мотора е същия като моя ,дали ще е 2.2 или 2.4 - аз голяма разлика не виждам в обема .. примери от близкото минало не искам ,питах за твоя мотор .. бил 5 годишен ,нямало примери .. глупости ,тия коли се карат хората не си ги държат в гаража ... моя мотор е измислен 2004г септември ,6 годишен е .. тия новите бензинови мотори и те са със скъсен ресурс ,това ви намеквам и вие си го знаете много добре че е така .. вече никой мотор няма да изкара 1 млн км . производителя му от това полза няма .. достатъчно е да му сменяш маслото на препоръчаните 25-30к км и на 200к е за ремонт .. но е планирано да не е в твои ръце а ти да си спестил от обслужване примерно 5000 лв .. такива са тенденциите ... за съжаление ...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#87 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 авг 2011 11:46

Ами няма пример чак с такива километри, защото колите с тоя двигател не се слагат на микробуси и товарни автомобили...
Затова се карат по-малко.. Лично аз въртя около 25-45х.км на година...
Иначе по мобилето ще ги видиш 360х.км и нагоре... Иначе си прав за това, че тези с по-новите коли не въртят 200х.км с един автомобил.
Относно дългата и висока база - имаме подобен мерцедес, който е с много по-малка товароносимост от малкия ни бус. Защото варианта е такъв - голям обем, с ниска товароносимост (ползват се например за зареждане на аптеки - нашия бе такъв)...
Не знам как е при форда, но нашия 'голям' бус си е ограничен на 90км/ч, а и тахографа малко те спъва от безсмислено юркане....
Хващаш скоростта и не мърдаш... А разликата в двигателите е голяма. Неслучайно двигателя е дефорсиран толкова (ограничен на такава мощност) - за да издържа достатъчно при голямо натоварване.
Ако му пуснеш изцедения автомобилен двигател, и ще е свършил преди 200х.км, просто защото не е изчислен да държи пиковата си мощност постоянно.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

yank68
Минаващ
Минаващ
Мнения: 2
Регистриран: 25 дек 2010 17:50
МПС: Шевролет Лачети вагон
От: Варна
Име: Янков

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#88 Непрочетено мнение от yank68 » 04 яну 2013 09:51

Имам от 3 години шевролет лачети дизел 2.0.Всичко е наред с изключение на разхода за гориво.пише за градско 7,4 а харчи 8.0-8.5 в зависимост от сезона. Сменям филтри и масло на 15000(много изгодно, не е като в сервиза на шевролет- до 3,5 пъти по-евтино).Нямало е случай зимата да не запали.Единствено в студа под -10 градуса подгрявам до 3-4 пъти и тогава завъртам да запали. :y:

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#89 Непрочетено мнение от ogi » 04 яну 2013 12:18

Няма нужда да подгряваш няколко пъти, защото като изгасне лампата свещите продължават да греят, дори след като запалиш продължават. Индикатора за подгрев е само информативен за готовност за старт.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

sisaria
Минаващ
Минаващ
Мнения: 5
Регистриран: 22 фев 2013 11:36
МПС: Chevrolet Aveo
Име: Sis

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#90 Непрочетено мнение от sisaria » 22 фев 2013 12:45

Разход на шевролета, бензин 115 к.с. - градско: 9-10, извънгр. - 6-7
Разход на хюндая, бензин 85 к.с.- градско: 5-6, извънгр. - 4

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”