Разход на дизел спрямо бензин

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#61 Непрочетено мнение от Alexi » 04 авг 2011 09:40

showtraweler не са ти съвсем ясни нещата ,за пореден път ти го пиша .. чети повечко .. като за начало приеми че конски сили няма - всичко е въртящ момент ,обороти и предавки .. и аксиома номер едно - този който слага повече въртящ момент на гумите в даден момент е по бърз в този момент .. няма параметър "мощност на гумите" ,има само въртящ момент на гумите .. конските сили са един показател служещ за най общо представяне на мотора пред масовата клиентела ,нещо като пикова производителност и се смятат като момента се умножава по оборотите които прави мотора и по един коефициент ,но това не говори почти нищо за реалното представяне на мотора .. както отбеляза някой дизеловия камион е 15 000 кубика ,някви си 300 коня ама тегли 50 тона .. подобен бензин би бил примерно 2000 коня ,ама що така не го слагат на камиони...
и да дизела може да изпреварва от 1800 оборота ,щото вече е на максимален момент ,ускорението е еднакво от 1700 до 3500 оборота

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#62 Непрочетено мнение от slowtraveler » 04 авг 2011 10:49

Общо взето започваш да влизаш в правия път (все пак почна да говориш за сили, действащи върху колелата, а не на двигателя), но все още си далеч от истината... Добре е да наблегнеш на класическата механика (учи се в средното училище)...
По-необмислено мнение отдавна не бях чел :lol:
Относно откровено глупавата 'аксиома', която си измислил няма смисъл да се говори....
Защото просто не си вкарал в тази 'аксиома' фактора време.
Все едно да кажеш, че трактора, който слага огромен въртящ момент на гумите в даден момент е по-бърз от един автомобил, движещ се със 100км/ч....
Приеми от мен една теорема (защото е в следствие на прости изчисления, а не 'абстрактни' събития, които дори не можеш да си обясниш и ги обявяваш за аксиома) от класическата механика, която се учи в средното училище : мощността е това : каква работа може да се свърши за единица време.
Ако същата работа я свършваш за по-продължително време (прилагаш същия въртящ момент, но въртящия се вал се върти с по-ниски обороти, то съответно мощността е по-ниска).
Точно поради тази зависимост на Диното се мери мощност (комбинацията от въртящ момент и обороти), а не само въртящ момент. Въртящия момент на двигателя можеш да го получиш съвсем лесно използвайки отдадената при дадени обороти мощност, като го преизчислиш през предавателните числа на трансмисията.

Относно камионите - на теб трябва ли ти 2000коня камион, който гори например 150л/100км?
Или пък бързооборотен изцеден пъргав бензинов двигател с ресурс например 300х.км, при условие, че ти трябват 400-600к.с. за работа с бавно променяни режими на двигателя, който да работи в установени обороти и да издържа милион километра..
Всяко предназначение си има конкретни условия.
Бензиновите камиони бяха на времето - когато бензина бе евтин (сигурно си спомняш и в БГ газките и зиловете, някои от които още се въртят с газови уредби).
И разбира се - сега също ги търкалят бензинките, но предимно на север в по-специфични условия на Канада, САЩ и Русия.
Освен това дизеларката обикновено носи още поне 100кг 'излишно' тегло заради по-голямото тегло на двигател и трансмисия...
До преди няколко десетилетия имаше и кораби (торпедни катери), които се движат на бензин.
Освен това почти навсякъде, където се търси ниско тегло при по-голяма мощност се използват бензинки. (май няма много дизелови самолетчета, въпреки, че има един прототип). Почти всички извънбордови двигатели на развлекателните катери са бензинки (имам двигател, който навярно е единствения в света извънбордов дизел- Yanmar и тежи около 120кг при скромните си 27к.с.).
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#63 Непрочетено мнение от stinbg » 04 авг 2011 22:30

Явно трябват нагледни примери за да се уточни какво им трябва на колелата за да върви колата. При едни и същи обороти на колелата, въртящият момент е този който определя как ще се ускорява въпросната кола. Може да пишем и за мощности, но за конкретни обороти ще разгледаме въртящият момент, защото както вече се спомена мощността е умножение на момента по оборотите, а в случая те са постоянни. Ако вземем Каптивата с 2.2 дизел и 400 Нм при 2300 оборота и приемем, че сме на 5-та предавка с предавателно отношение 1 ( директна ) явно към колелата ще се предават 400 Нм. Сега същата Каптива с 2.4 бензин понеже няма такъв въртящ момент в целия диапазон от обороти, ще отидем на максималния възможен, който е 230 Нм при 4600 оборота - вероятно трябва да слезем от 5-та предавка поне 2 предавки надолу, за да може някак да компенсираме липсата на въртящ момент и за целта ползваме скоростната кутия,която ще ни увеличи момента за сметка на оборотите. При половината обороти-2300 ще дойдат два пъти повече нютони или 460 Нм - това си е ускорение при това по-добро от дизела, но за нещастие радостта ни е кратка,въртящият момента при бензина се срива доста бързо с повишаване или намаляване на оборотите и при 4600 оборота на колелата дизела ще си е все още на 5-та с неговите си 400 Нм, а бензина трябва да се е развъртял вече на 9200 оборота. Да де ама той на 6500 вече издиша откъм нютони, а на 7000 няма смисъл да го мъчим - ще умре, за това е най разумно да минем през 4-та предавка и да снижим шума в купето с 60-тина децибела инютоните към колелата вече ще са доста под 400, а на 5-та , въртящият момент към колелата, ще клони към 250 Нм. Какво се получава на практика - при бензина редиме някакви скорости под рева на мотора, разходомера сочи 40 л/100 км през цялото време, а стрелката на оборотомера се чуди да влиза ли в червеното или да изчака смяната на предавките. Дизела в същото време плавно и тихичко, без да сменя никакви скорости е ускорил от 100 до 200 и си показва разход 15 - ето за тази разлика говоря аз между дизел и бензин. А който иска мощности или въртящи моменти за да ускорява с бензина, да си ръчка 2-ра до 7000 оборота и така до 200 км/ч пък накрая може да се окаже, че след всичкото ръчкане, рев и ужасяващ разход се е приближил до ускорението на дизела. :)
Life's a journey, not a destination

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#64 Непрочетено мнение от Proximus » 04 авг 2011 23:53

stinbg, аз си мисля че разсъжденията трябва да са в посока търсене на разликите при ежедневно каране. Колко често ти се налага да търсиш максималното ускорение? На мен само при изпреварвания извън града, или при излизане от разни пресечки във града. Тогава е важно да си свършиш работата максимално бързо, без значение дали за 5сек време разходът ти ще скочи на 40/100, а в купето ще е шумно защото мотора си го изръчкал на 5000+rpm за момент.

Не съм съгласен с твърдението за "срива" на въртящият момент на съвременният бензинов мотор при високи обороти. Ако обърна внимание на кривата на въртящият момент на 1.4, при 6400rpm, той е 110Nm, което е спад с около 15% от максимумът 130Nm. Да, верно е много под 190те Nm на 1.3DCI, но пък оборотите могат да са и двойно повече (=> "работата"/мощността извършвана за едница време става по-голяма). Това е и причината поради която динамичните характеристики по книжка, на едни и същи автомобили, със сходни като кубатура дизелови и бензинови мотори не се различават, кой знае колко. За това от гледна точка на ежедневното шофиране, като безспорно достойноство на съвременният дизелов мотор може да се посочи ниският разход на гориво.

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#65 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 05 авг 2011 05:57

Спорът е толкова стар, колкото този за яйцето и кокошката, блондинката и брюнетката, сливовата и гроздовата и т.н. и т.н. и т.н.. Аз лично съм имал удоволствието да карам мощни двигатели и от двата типа както за служебни, така и за лични. Предпочитанията ми са за дизела защото:
- на празни обороти на практика не харчи нищо (градско)
- елементарна поддържка
- на 50 км/ч включвам на 5-та и така докато стигна
- добър вътящ момент - необходимо ви е по-малко време да заминете някого и не е необходимо да слизате 2 предавки надолу
- на практика вечен двигател, ремонт се прави след 300-500 000 км, да не кажа повече

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#66 Непрочетено мнение от miroki » 06 авг 2011 20:56

1.3 DCI - 23 930,00 лв
Ускорение 0-100 км/ч (с) 14.9
Максимална скорост (км/ч) 163
Еластичност 80-120 км/ч (с) 16.5
Мощност, макс. (кВт (к. с.)/мин-1) 55 (75) / 4000
Въртящ момент, макс. (Nм/мин-1) 190 /1750-2250
Разход, средно (л/100 км) 4,0-4,2
Разход, градско (л/100 км) 4,8-5,3
Разход, извънградско (л/100 км) 3,5-3,6

1.4 - 20 565,00 лв.
Ускорение 0-100 км/ч (с) 11,9
Максимална скорост (км/ч) 180
Еластичност 80-120 км/ч (с) 16.2
Мощност, макс. (кВт (к. с.)/мин-1) 74 (100) / 6000
Въртящ момент, макс. (Nм/мин-1) 130 / 4000
Разход, средно (л/100 км) 5,5
Разход, градско (л/100 км) 7
Разход, извънградско (л/100 км) 4,6
Към тази схема да добавя, разхода на Газ се увеличава с около 1,1 на 100.
ил 4,2 нафта срещу 6,6 газ. което при сегашните цени, може да се приравни на 3,3 нафта. Което е близо с 1 на 100 нафта по-малко или 2,50 лв. на всеки 100 километра.
Което мисля, че може да финализира темата.
- на 50 км/ч включвам на 5-та и така докато стигна

Може да изглежда странно но и аз съм така, на Газ. от 50 до 200 съм на 5 та.
Изключение при проходите, но и то не винаги.
Само, че съм с кола вероятно около 300 000км. нищо, че станаха по километраж 188 000 днеска. за 3000лв. със все газовото.
С подобни километри и години коли, нямам познат или дори служебна на по-малко, да гори под 5,5 /100 нафта. Всъщност служебните са с около 6.5 нафта извънградско.
Както по-рано писах, с турбото разхода от 4 на 100 отлетя.
Ако все пак има някой на който му гори толкова, дори и 5 на 100 да се обади да ходим за риба с него. Да не е само с моята.
Нищо, че моята гори 8 на 100 газ, т.е като 4 на 100 нафта. (е имаше и случаи с 10 на 100 което е 5 на 100 нафта, но кракът ми не е много мек явно).
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#67 Непрочетено мнение от stinbg » 06 авг 2011 23:25

Колега ставаше въпрос за сравнение между дизел и бензин, а не дизел и газ. Ако е въпроса до стотинките е ясно, че БДЖ печелят като най-тънка оферта, че даже може и да стигнеш там за където си тръгнал.
Спора се отмести постепенно и за ускорението между дизел и бензин и аз ти вярвам, че от 50-200 можеш да ускориш на 5та, даже от 30-200 ще можеш при добър наклон, въпроса е колко минути ще ти трябват ? Затова тези нютони дето дизела ги има а бензина ги няма са важни - за въпросното ускорение.
А най-евтино е на метан ако ще смятаме кое е най-евтино - вземаш кошница "италианка" с метанова уредба и километри до 500 000 км. ( на километража най-вероятно ще пише 180 000 ), даваш 2-3 000 лв. и се возиш евтинко.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#68 Непрочетено мнение от miroki » 07 авг 2011 19:28

Да така е, но в цитата от който дадох част, ставаше въпрос и за цената на автомобила, която е с 3 газови инжекциона повече при дизела и допълних както и писах в мнението, какво се случва с газов инжекцион.
Поради и това, че по-рано някой писа, че имало да се избива този инжекцион.
Е явно няма нужда да се избива инжекциона, даже и остава ресто към 2000лв.
За този автомобил.
Конкретно за разхода, което си е по темата, също се вижда от този цитат, там ясно си пише колко гори при дизел и колко при бензин, (без да се слага газово)
Там вече ползата е за дизела, както и са очакванията.
А понеже фактора разход зависи от крака и конкретният автомобил, е добре , да се гледат точно заводските характеристики, а не колко е рекорда на еди кой си. Нищо, че и те послъгват, послъгването ще е по-малко от грешно сметнат разход или рекорд разход на някой.
Не е въпроса до стотинките, и изобщо не е за БДЖ. (последното го смятам за доста некоректно вмятане). Но все пак половината ни форум е на ГАЗ (може и повече).
Това, че допълних единия литър с ценово изражение не смятам, че съм направил нещо лошо, просто с него може да се приравни разхода към дизел (иначе по какъв начин?? ). То иначе ако говорим за литри разход, на газ той ще е най-голям. :)
А за динамичните характеристики си е чисто за друга тема.
Там предлагам да се сравнят, както автомобили с турбо така и без. И дори смесено както сега, турбо срещу кола без турбо. Ще е интересно, може да се включат и колегите които ходят на драг да се дърпат, може да споделят кой автомобил за колко секунди прави отсечката. ще даде малко ясното относно всичките сметки по мометни, конски сили обороти и т.н. Въпреки,че част от тази информация също я има в цитата който посочих на колегата и там се вижда кой е по-бърз. Но за да е по-реално, а и на някой да не каже само евтини коли сравнявате, може да се добавят и по-луксозни автомобили.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#69 Непрочетено мнение от Alexi » 07 авг 2011 20:17

то хубаво ама колко модела се предлагат с опция за ГИ нови ,и на какви цени е тогава ГИ ? или смяташ да сложиш ГИ пък гаранцията на новата ти кола не ти трябва ? и не ,динамичните характеристики изобщо не са друга тема .. щото за да достигне моята динамика мотор на газ то той трябва да е поне 2.5 и там разхода къде отива .. дали няма да е 15 средно и кой автомобил тогава би се движил по икономично ? то е много лесно да постигнеш едни 7-8 газ с някое моторче 1.4 и да кажеш да ,по евтино от дизел ама то и не върви като дизел горящ 5/100 ..

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#70 Непрочетено мнение от slowtraveler » 07 авг 2011 21:27

Тъй-като сравняваш Мондеото, предполагам, че няма да оспориш, че 2.5 170к.с. бяга по-добре от твоята 156кс....
За твоята - среден разход дизел 7/100. Бензинката (170к.с)10.2л/100км. На газ (LPG) - 12.8л/100км...
Което в сегашни пари означава приблизително следното:
дизел 7*2,47 = 17.29лв/100км
бензин 10.2*2.47 ~25.19лв/100км
газ :12.8*1.26 = 16,13лв/100км

Т.е. на газ по-мощната и бягаща бензинка излиза по-евтино от дизела дори и само по цена на вложените горива, без да се смята разликата в поддръжката на дизел и бензин...
Друг е въпроса, че и на дизелака може да се сложи газчица и ще стане евтинийка :lol:
Но всеки си избира горивото и машинката според личните предпочитания ...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#71 Непрочетено мнение от miroki » 08 авг 2011 00:44

Определено този който търси динамични характеристики, не слага на първо място разхода. Или по-точно се търси компромис в едното или и 2 те.
А газта между другото е един доста умерен компромис.
Не съм казвал на колко години автомобил ще се слага газова, а само дадох пример. То най-добре със заводско газово да си е, но това е друга бира.
Изхождайки от моята гледна точка, при която не вземам нов автомобил и може всеки да си сложи каквото и газово си иска, ако ще и за 500лв.
А газаджиите, като знам как пък си спъват колите, сами си жертват динамиката, явно са си направили компромиса. Е при ламда контрола това не се прави.
Та все пак важна е динамиката, но темата е за разхода. А динамиката идва много лесно с едно копче, когато е необходима.
Поздрави.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#72 Непрочетено мнение от Proximus » 08 авг 2011 09:10

Ами то е много хубаво да се гледа спорът "бензинов vs. дизелов двигатели" комплексно, не само откъм разход на гориво, понеже дилемата си е сериозна.
Бензинов двигател на газ, може да се счита за добър компромис, но до колкото ми е известно с него идват някои други неудобства. Бутилката заема място, пробега на газ е ограничен и трябва по-честичко да посещаваш газостанцийки по пътя си, в някои подземни паркинг има забрана за коли с газови уредби и т.н. Колегата miroki, ще каже дали преувеличавам. Иначе монтаж на ГИ в оторизиран сервиз мисля че беше нещо от порядъка 1800-2000лв.
И ако трябва да гледаме комплексно, съм убеден че ако си купиш 5+ годишен дизел, който не е бил "гледан" особено добре, има твърде голяма вероятност ниският разход и добра динамика при ниски обороти да ти излязат през носа. Просто съвременният дизел е с доста сложно устройство, в следствие което ремонтиращият трябва да е отлично квалифициран. А както знаем у нас от всичко, най-много мразим на мислим...

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#73 Непрочетено мнение от Alexi » 08 авг 2011 09:18

slowtraveler написа:Тъй-като сравняваш Мондеото, предполагам, че няма да оспориш, че 2.5 170к.с. бяга по-добре от твоята 156кс....
За твоята - среден разход дизел 7/100. Бензинката (170к.с)10.2л/100км. На газ (LPG) - 12.8л/100км...
Което в сегашни пари означава приблизително следното:
дизел 7*2,47 = 17.29лв/100км
бензин 10.2*2.47 ~25.19лв/100км
газ :12.8*1.26 = 16,13лв/100км

Т.е. на газ по-мощната и бягаща бензинка излиза по-евтино от дизела дори и само по цена на вложените горива, без да се смята разликата в поддръжката на дизел и бензин...
Друг е въпроса, че и на дизелака може да се сложи газчица и ще стане евтинийка :lol:
Но всеки си избира горивото и машинката според личните предпочитания ...
динамиката им е еднаква ,но усещането е че дизела върви доста повече .. отделно средния ми разход е доста под 7 но грешни са ти сметките така или иначе ,щото мотора на газ гори и бензин и то не малко особено зимата ,а към разликата в поддръжката сложи и цената на един ГИ за 6 цилиндъра както и факта че поддържаш шестак което определено е по скъпо от 4 цилиндъра и нещата ще излязат в полза на дизела .. което е безспорен факт иначе никой нямаше да си купува дизели ,а те държат 80% от пазара на нови коли та явно доста хора са си направили и те сметките правилно .. има и един друг фактор който за мен е съществен - дизела с голямата си тяга и еластичност е много много по приятен за каране от атмосферен бензин с еквивалентна мощност ..
само не знам защо се заговори за газ нали за бензин говорехме :D то май вече никой не кара на бензин та като се каже бензинов мотор се има предвид на газ :D

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#74 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 авг 2011 09:50

Напротив, аз си карам на бензин и нямам никакъв проблем. Дори сега ще сменям колата на жената - избрал съм отново бензин 2.0/140к.с... Дизела го отписах след едно мръзнене зимата с първата ми лична кола, която бе дизел (северно изпълнение с електрически подгрев на двигателя).
Това за шестака е така - като поддръжка може да се доближи до дизела, но го дадох като пример от 'твоята' марка.
Можех да ти дам за пример и четирицилиндрова бензинка с този обем, но той е дори по-мощен, въпреки, че е по-икономичен...
За данните за разхода - щом смяташ, че сметките на всичките ползватели на spritmonitor са грешни - няма какво да се каже...
Относно 80% дял на дизеловите продадени автомобили - можеш ли да покажеш факти, защото според мен не си прав....
Относно поддръжката - кога си чул проблем от бензинка с DPF, лошо гориво, разреждане на маслото, 'златни' дюзи, горене на масло, черен пушек заради турбото, проблемни демферни маховици и трудно палене зимата....
Защото при -27С дизелаци по улицата не се виждаха...
Та като включиш поддръжката, и разхода на дизела скача доста нагоре. Дори и при нов автомобил. Доколкото си спомням ТО на дизеловото лачети бе над 1200лв? А при мен максималното ТО със смяна на всички масла и филтри, сп.течност не ми скача над 360лв.
Това не е малко перо, и също трябва да се отчита като разход...

Откакто дизелите станаха 'бегачки' изведнъж изгубиха голямото си предимство - дълговечност и икономичност :D
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#75 Непрочетено мнение от miroki » 08 авг 2011 10:35

Proximus написа: Бутилката заема място, пробега на газ е ограничен и трябва по-честичко да посещаваш газостанцийки по пътя си, в някои подземни паркинг има забрана за коли с газови уредби и т.н. Колегата miroki, ще каже дали преувеличавам. Иначе монтаж на ГИ в оторизиран сервиз мисля че беше нещо от порядъка 1800-2000лв.
Да това си е ясно и си е така. Слага се патерица в багажника, но си заема и тя място.
Опасно е безспорно.
В подземните паркинги е проблем, който обаче от самите магазини елиминират, като махат табелите. Но аз не влизам вече, нищо, че на повечето ги няма на видно място. :)
Пробега си е 400-500 км. Поне с моята 40 литра май 42 в резервната гума.
При Реното с 60 литра 700 -800км пробег, към същия пробег може да добавим още поне толкова от бензина (при необходимост може да се заредят и 2 та) Тогава няма кола която да измине толкова километри. За надеждност от 2 горивни системи също. Само ел. частта е една. Та нещата са танту-за кукуригу. От към + и - .
Но цената на горивото си е доминиращ +.
По принцип за 1200 лв. ще се сдобие всеки с ГИ на стара кола. Или Без ГИ 500лв на такава като моята, газ + ламда контрол емулатори и т.н.
Което пък се избива с първите 5 000 км. пробег. А ГИ за 10 000км. Една година примерно, при умерено шофиране.
Но не е точно по темата.
На стара та кола динамичните характеристики не се променят толкова много.
Достатъчно е да си има компресия. А до към 200 000 км. всички имат добра такава (ако не са оклепани нещо).
Аз от динамиката на моята 98г. съм си доволен и то на ГАЗ. Просто повече не ми и трябва, но и купето не е много голямо, 1200кг. с добър профил. Но като я натискам си е 10 на100.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”