Alexi написа:.... 500 нютона на гумите ...
Това на коя предавка е този въртящ момент...
Щото моята куца бензинка прави 3182.79Nm на гумите на първа предавка (по изчисления - не съм я качвал на стенд)
(не е заяждане, а молба да се подава правилна информация към колегите, а не подвеждаща и нищо не значеща)....
Вярно е, че турбодизела се поддава на много лесен софтуерен тунинг... Което обаче веднага започва да си личи по димилката, която излиза от ауспуха....
И да се сравнява дори чипосана дизеларка с бърза бензинка е несериозно...
Както писах - приятел ползва за ежедневна стокова Мазда6 MPS (бензин 2.3 директно впръскване, турбо).... В града рядко слиза под 14л/100 просто защото я юрка като за последно. А тази кола обича юркането. Като я караш спокойно - гори малко...
Но искаш ли върховното удоволствие - гори като змей, защото върви като змей (не се дава на Ауди А6 4.2 quatro, а на магистралата успява да изпревари макар и с малко ограничените на 240км/ч БМВ5 и 7).
Жената на колегата има хибриден Лексъс РХ 400h - той гори в града при същото каране около 7л/100км (300к.с.). Но и тя винаги когато има възможност избира маздата заради експлозивната и 'скрита' мощност и острото управление (маздата почти по нищо не можеш да я отличиш от обикновените шестици).
Предполагам, че всеки тук може да смъкне разхода поне с 1-2л/100км при желание.
Но прави ли го?
Едва ли - почти всеки си казва: ще си карам както искам, пък да си гори колкото ще...
Двата литра разлика с дизела не могат да ме откажат от бензинката, защото дизела е по-капризен и към гориво. С бензинката за над 15г не съм имал нито един проблем с гориво или студове. Пали на четвърт и не мисля откъде какво зареждам.