Разход на дизел спрямо бензин

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#46 Непрочетено мнение от slowtraveler » 31 юли 2011 21:55

Колега, нютоните които споменаваш съвсем не са на колелата. Това се опитах да ти подскажа, но явно за теб е едно и също, защото не вникнал какво точно означава дадения параметър, и за теб въртящия момент (или както казваш - 'нютоните') е някаква абстрактно всесилно число... Директна предавка май от доста години няма...
Относно дизела - при едно от предходните посещения на планината температурата бе -27С...
Да ти казвам ли колко от дизелите запалиха 'от четвърт' и колко въобще запалиха?
А в района има само ОМВ...
С бензинките нямахме никакъв проблем.
Не ти ли прави впечатление, че във всеки форум има много теми за лошото гориво в БГ.
Ама реват само дизелаците.
А същите проблеми се срещат и в западните форуми...
С бензинките мърморят по навик, но без примери.
Колко от дизелаците са пропуснали да сменят горивен филтър? Ами то си е като смяна на ангренажния ремък - не пропускаш...
Помпите високо налягане са капризни поради малките допуски (заради високите налягания) и всеки малък проблем може да извади от строя я самата помпа, я накое клапанче. А те са голяма цифра. За дюзите - същата работа.
Дали 1.8 или 2.0 са мъртъвци - ами мъртви са колкото всеки 140-150-160к.с. стоков двигател независимо от горивото :lol:
Да, разхода на бензинката е с 2л нагоре... Който му е много - може да си сложи газова, и там нещата ще станат несравними откъм цена... Но и там започват проблемите с по-сложната и допълнителна система...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#47 Непрочетено мнение от Proximus » 01 авг 2011 10:08

Един колега има Ситроен С4, 1.6 - 90к.с. Колата си ускорява доста приятно и безшумно. С 20лв дизел го знам че изкарва 130-140км спокойно градско каране из Варна, до сега не е имал никакви сериозни ремонти или да е пропищял от високи разходи по обслужване.
Друг колега си купи Пежо 407. 2.0, дизел, 6-скорости. Уж беше обслужена, а му се наложи да сменя някакви свещи които имали връзка с екологията. После пак някакви проблеми имаше с паленето. На скоро пък нещо се скопила и го посъветвали да смени някакво маркуче за има няма стотина лева.
Трети фен на дизела с Рено Сеник. До тук смяна на турбо за 1000лв и още някакъв ремонт по двигателя за малко по-малко пари.

Всичко това ме кара да си мисля че има смисъл да си купиш дизел, ако караш здраво и го вземеш нов в гаранция.

Мен лично най ме кефи на бензиновия мотор че мога да си го издувам от 1000 до 6000++ оборота, без да губя време и внимание в смяна на предавки, и да се озова на 2-ра със 80 км/ч. Харесва ми че зимно време паля и потеглям, без да мисля за подгряване на мотора за 1-2мин. И да, това че колегата изминава 140км в града за 10лв по-малко от мен, ме кара леко да остана замислен, но това е положението за сега. И в крайна сметка ако ме яде толкова здраво, винаги мога инвестирам 1200лв в едно ГИ.

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#48 Непрочетено мнение от Alexi » 02 авг 2011 16:25

slowtraveler написа:...
извинявай ама си писал глупости .. да си чул някой с нов дизел да реве от гориво ? реват тия дето дизелите им са нов внос уникат на 120к км Горублянски ,10+ годишен обаче .. дето не си знае пробега и естествено почват и проблемите нищо не е вечно ... дали бил сменял филтър ами ако не си обслужва колата навреме ще има проблеми тука типа гориво няма значение .. така за газта какво точно искаш да кажеш не ми стана ясно ,може би че на газ е много по евтино от дизел ? в грешка си .. щото един 2 литра мотор си гори 10-12 газ а дизела гори 5 ,отделно трябва да избива едни 1500 лв за ГИ + перманентни проблеми с настройки и т.н. .. та пак са на кантар работите ,само че с динамиката не са на кантар .. ти го изкара атмосферния бензин бърз като дизела я погледни малко цифри не пиши наизуст .. един 150 коня дизел ускорява до 100 за 8.5-8.7 секунди а един 150 коня бензин за 10-11 секунди ,това е огромна разлика ,която се запазва и от 100 нагоре ... а на газ пък ако е бензина нещата стават плачевни откъм динамика особено при многоклапанни оборотни моторчета които се скопяват в обороти от бавното горене на газта .. тоя колега над мене дето предпочитал да си реже мотора от 1000 до 6000 оборота без да губи време да сменя скорости - разсмя ме .. така губиш много повече време колега :rofl:

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#49 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 авг 2011 17:38

Та какво викаш за дизела....
Да видим отново фактите, а не лиричните отклонения (отново дизел 140-150к.с. срещу бензин 140-150к.с.)
Среден разход на Епика дизел 7,07 l/100km
Среден разход на Епика LPG 10,79 l/100km
И то имайки предвид, че газ слагат преобладаващо тези, които пътуват доста градско.
Според опита на колеги с LPG разхода им е около 10лв/100км. Дизела излиза около 14-15лв/100км.
При CNG разхода спада и под 7лв/100км.. А поддържаш все пак бензинов автомобил, където свещите са консуматив, а не като дюзите на дизела - половината автомобил...
(моля колегите да ме поправят ако някое число им се струва прекалено отличаващо се от нормалните им разходи)

За разликата от 1800лв (едни от най-скъпите ГИ) и 4500лв разликата между покупна стойност на дизел и бензин - къде имаш да избиваш повече пари???

Относно 'бягането' - 150к.с. просто няма как да ти ги направи 8.5сек при теглото на нормален автомобил...
А и тези параметри много често зависят силно от скоростната кутия....
Не можах да подбера близки параметри на двигателите при Шевролет, затова давам пример с мазда6...
Два двигателя: бензин 2.5/170к.с. vs турбо дизел 2.2/180к.с..
Ускорение 0-100: 8.1сек / 8.5сек
Максимална скорост: 220км/ч / 218км/ч....
Моята 2.0/147к.с. я дават 9.9сек/214км/ч (въпреки, че съм я засичал на 217км/ч)...

При GM могат да се видят леки обратни тенденции, които също са навярно заради разлика в скоростните кутии:
Например Insignia
1.8/140к.с. бензинка vs 2.0/130к.с. дизел
0-100: 11.4 / 11.1
макс скорост: 207км/ч./ 207км/ч...

или
1.6/115к.с. срещу 2.0 cdti/110к.с.
0-100: 12.9 / 12.1
max: 192km/h / 190km/h

А за да разбереш донякъде 'убийственото' число 'въртящ момент може да ти помогнат тези данни от два двигателя на insignia, единия от които е с почти двойно по-голям максимален въртящ момент, но с малко по-малка мощност:
1.6 турбо екотек 180кс/230Nm vs 2.0 cdti/160к.с./350Nm
0-100: 8.9s / 9.5s
max: 225km/h / 221km/h

Относно новите автомобили и горивата.... Колко пъти си чувал в този форум за проблем с катализатора на нов бензинов автомобил.
Тогава пусни търсене на 'DPF' за да видиш 'предимството' на дизела...
Към това прибави и здравината на турбото в сравнение с целия двигател. И цената му....
А зимата ще видим отново темата 'откъде зареждате добър дизел'....
Всяко нещо си има цена... Както се казва - безплатен обяд няма :D
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#50 Непрочетено мнение от Proximus » 03 авг 2011 09:44

Alexi, и все пак си стигнал до моето че дизела е хубав когато е нов и в гаранция.
Миналата седмица се разходих до Сл. Бряг, и малко след Обзор нацелих тир, движещ се с около 30-40км/ч . Изпреварих си го преспокойно на въпросната втора предавка, на една иначе доста къса отсечка преди остър завой. Не ти казвам че с дизел нямаше да успееш, но може би щеше да ти се наложи да качиш и после да свалиш предавка, същевременно спирайки и завивайки. В моя случай просто си махнах крака от газта преди завоя и си натиснах леко спирачката, защото използвах моторната такава.

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#51 Непрочетено мнение от Ilyan » 03 авг 2011 12:19

Alexi написа:...един 2 литра мотор си гори 10-12 газ а дизела гори 5
Точно с такъв 2 литров мотор съм и ми гори 10-12 градско с обикновена АГУ. Извън града 8 при 100-120км/ч. Карам и служебна баничарка 1.3CDTI - 6 и нагоре градско, 5 извън града 90-100км/ч.
Изображение

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#52 Непрочетено мнение от Alexi » 03 авг 2011 16:42

Proximus написа:Alexi, и все пак си стигнал до моето че дизела е хубав когато е нов и в гаранция.
Миналата седмица се разходих до Сл. Бряг, и малко след Обзор нацелих тир, движещ се с около 30-40км/ч . Изпреварих си го преспокойно на въпросната втора предавка, на една иначе доста къса отсечка преди остър завой. Не ти казвам че с дизел нямаше да успееш, но може би щеше да ти се наложи да качиш и после да свалиш предавка, същевременно спирайки и завивайки. В моя случай просто си махнах крака от газта преди завоя и си натиснах леко спирачката, защото използвах моторната такава.
колега моята кошара на втора върти гуми само с газ( че и на 3та попревърта) ,та вероятно няма да ми е проблем да изпреваря някой движещ се с 30-40 :lol: ,дори се телепортирам пред такива с лекота ... по интересното е ти как изпреварваш тир движещ се с 90-100 с Авео, предполагам 1.4 бензин ... аз примерно просто подавам газ ,без да гледам на коя предавка съм .. но това упражнение е много кофти с малолитражно бензинче .. на 5та няма тяга ,на 4та .. пак няма тяга .. на 3та идва висока скоростта и оборотите не стигат ..

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#53 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2011 17:04

Опита ми с бензинови малолитражки (и мощности от 44 до 150к.с.) показва, че изпреварване от 80-90км/ч най-безпроблемно и кратко се прави на трета скорост...
В интерес на истината, когато бързам много често изпреварвам дори от около 100км/ч на трета предавка от около 4х.об/мин....
Не, че не може и на 6-та, но предпочитам изпреварването да е максимално бързо, без възможност на някой 'бързак' да се опита да ме засече и забави изпреварването...
При еднакви мощности атмосферните бензинки и турбодизелаците са с изравнена динамика, като малките разлики са заради по-добрата (по-равна) диаграма на мощността на турбодвигателя, която обаче може много лесно да бъде 'компенсирана' от по-ограничения работен диапазон на оборотите и от предавателните числа на трансмисията...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Alexi
Минаващ
Минаващ
Мнения: 31
Регистриран: 21 юли 2011 17:40
МПС: Mondeo 2.2 tdci
От: Шумен

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#54 Непрочетено мнение от Alexi » 03 авг 2011 19:13

постоянно го твърдиш това но просто не е вярно .. я сравни малко доускорения на 4та предавка ,примерно 50-100 или 60-100 ,или 80-120 да речем .. бензина за да тегли добре трябва да е между 3500 и 6000 оборота ,а дизела благодарение на турбината тегли еднакво между 1500 и 4000 та работния диапазон е кажи речи еднакъв

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#55 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2011 19:34

Колега, данни за доускорения на конкретна предавка не гледам, защото все единия двигател няма да е в подходящия режим....
Не може да сравняваш например доускорение от 50 до 100 на четвърта, при условие, че бензинката ще го направи на втора (поне при мен с много късата 6МТ е така. При пет скорости втора може да отиде и по-нагоре)... Дизелака навярно ще е на трета...
Все едно да направим 'официално' сравнение за доускорение от 5500об/мин нагоре... Ами дизела просто не му е комфортно в такива обороти, докато бензинката тепърва ще вдига мощността.
Но за мен е безспорен факт, че турбото (бензин и дизел) е 'по-мързелешки' за каране, защото по-равномерната крива на мощността ти позволява да караш с по-малко смени на предавка при сравнително ниски обороти..

Както неведнъж отбелязах - нямам нищо против турбодизела, но за мен той стои рамо до рамо с атмосферната бензинка.
И всякакви опити да се изкара 'супердвигател', а бензинката - безкрайно остаряла, не ми се струват логични.
Автомобилите с еднаква мощност имат приблизително еднакви параметри. Малките различия са заради разлики в трансмисия и известна разлика в кривата на мощността в конкретния работен диапазон...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#56 Непрочетено мнение от stinbg » 03 авг 2011 19:43

Темата нали беше за разхода....
Спора за ускорението между дизел и бензин мисля отново е в полза на дизела. Все пак за въпросното ускорение е най-определящ въртящият момент ( а ако той е голям на вала на двигателя, ще бъде голям и на колелата независимо кой как го мери ). Дизела с "перфектната" си характеристика на въртящ момента в диапазона 1500-4000 оборота просто е "удобен" и за градско и за извънградско, а и по-принцип. Не можах да намеря за Епика стойностите понеже се цитираха някъде,но за Каптива са 2.2 дизел 350 НМ/2000 оборота и 163 к.с./3800 оборота а за 2.4 бензин 230 НМ/4600 оборота и 167 к.с./5600 оборота. Ускоренията са в полза на по-малкия и по-"маломощен" дизел 9,9 срещу 10,3.
Не казвам, че бензина не ускорява добре, но това се случва в диапазон от обороти в който всички в колата си мислят, че или ще излитаме или нещо ще се счупи 4600-5600 конкретно за Каптивата. Не е нормално някак си да си караш колата непрекъснато на 500-1000 оборота от линията на "разпад" на двигателя и да се чувстваш нормално, ОК за изпреварване с присветващ насреща състезател е допустимо, но в нормални ситуации някак ми се струва малко неестествено - най-малкото разхода ще отлети във висини за които дизела може само да си мечтае (трябва да си му закачил каравана за 8 човека поне).
Този въртящ момент с който разполага дизела в обороти в които бензина не е сигурен какво точно да прави, е определящ за доброто ускорение, при това диапазона съвсем не е малък - от 1500 до към 4500 оборота и когато решиш да превключваш на следващата предавка, то това е момента в който ако караш бензин осъзнаваш, че тази кола има някаква "тяга" все пак и задържаш така до към 6000 оборота за да са сигурни всички наоколо, че се мъчиш да ускоряваш.
Става "изнасилено" някак при бензина, докато при дизела е някак "естествено", но сигурно има хора дето за да са сигурни, че ускоряват имат нужда да чуват рева откъм двигателния отсек и стрелката на оборотите клоняща към червено. Въпрос на възприятия, все пак дизел с по-малка мощност би ускорил по-бързо от по-мощен бензин точно заради големия въртящ момент с който разполага - а той е най-съществен при ускорение.

П.С. А БГ дизелите "нов внос" не са лоши за коли над 300/400 хил.км., просто са малко амортизирани вече и като им се върне километража на 180 000, това не е свързано с ремонти а само с компютърни манипулации, което води до ремонти за новите им собственици.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#57 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2011 20:16

stinbg, мощността върху колелата при дадени обороти и предавка е единствения правилен и значещ показател за ускорението....
Съвсем проста сметка ще те убеди, че при една и съща подадена мощност към трансмисията, въртящия момент върху колелата е един и същ, независимо от въртящия момент на двигателя (затова и .
Затова в случая при ускорението на автомобила се намесват други фактори - формата на кривата на мощността (в полза на турбодвигателя), максималните обороти, които могат да се достигнат преди смяна на предавката (при което въртящия момент върху колелата рязко ще спадне) - в полза на бензинката, и конкретните предавателни отношения на отделните предавки (от там се променя въртящия момент върху колелата, но и диапазона, в който можеш да използваш дадената предавка)...
И поради намесата на взаимнопречещите си фактори даден модел ускорява по-добре от 'конкурентните', но нещата горе-долу се балансират (горе дадох пример как Епика по-маломощен дизел ускорява по-добре от бензинка, а също така как по-маломощна бензинка ускорява по-добре от турбодизела и има по-висока максимална скорост).
Мога да те убедя, че повечето съвременни бензинки (тея, които обичат обороти) при високи обороти съвсем не ги чуваш по-силно отколкото натоварен дизел...
На магистралата обикновено съм с около 3600об/мин при 140км/ч(по GPS).. и си дърпа съвсем разумно (на същата предавка си карам редовно в града с 50км/ч). Но при нужда от рязко ускорение не ми е проблем да сляза на 4-та, с която да ускоря рязко почти до 190км/ч...
При което разхода ще скочи, но и дизелака ако го настъпиш така няма да гори само изпарения :D
Всеки двигател като го настъпиш - ще гори.... (единицата грам/к.с./час си е в едни съпоставими граници, и колкото повече к.с. отдадеш за по-дълго време, повече грамове гориво ще изгориш)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#58 Непрочетено мнение от stinbg » 03 авг 2011 21:26

Всичко което си написал за мощности и моменти е вярно, но това не променя фактите- дизела се представя по-добре при сходни условия от гледна точка на ускорения. Относно разход гр/к.с./час или каквато и друга мерна единица да вземеш трябва да включиш КПД-то, а то както вече писахме е доста по-добро при дизела, а ако го гледаме при 5 - 6 000 оборота за бензин, то там си е чисто разхищение на енергия и конете и грамовете за час отлитат през ауспуха с бясна скорост. Нито изгарянето е добро заради краткото време, нито смесообразуването, нито хидравличните загуби на въздуха, както и на самия двигател - изнасилена работа както се казва- гледам има Каптива с мотор 3.0 на която макс. мощност е при 6900оборота - ами КПД-то и там сигурно е 15-20 % ( шума съм сигурен, че няма да го пропуснат и тези на спирката дето си я подминал преди 500 метра ). Искаш ли да спрем да "цитираме" цифри - просто нещата се влошават за бензина непрекъснато. Аз лично никога не съм имал собствен дизелов автомобил, но от тези които съм карал съм възхитен - както писах по-горе, двигателя се държи "естествено" и без излишни напъни ускорява и пести като никоя бензинка на света към днешна дата.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#59 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 авг 2011 21:47

Кои факти, защото фактите са противоречиви (по-горе ще се убедиш).
Само едно уточнение - при ниски обороти дизела също не разполага с максимална мощност, и също не дърпа така, както би дръпнал на негови високи обороти...
Просто дърпа по-добре отколкото бензина при едни и същи ниски обороти. Това не значи, че можеш да почнеш безпроблемно изпреварване например от 1800об/мин. Поне Круза се държеше така - добре ускоряваше около 4-5х.об/мин. И плавно умираше от около 500об/мин преди червената зона. На бензинката червената зона я усещаш като 'удар' - двигателя може още, но не му се позволява за да се предпази (при мен червените зони са 3 - кратковременна - до около 7000-7100об/мин, средна 6700 и при голямо продължително натоварване - 6500)..
За загубите - дизела 'върти' много по-големи маси, с повече масла, по-трудно загряващ (особено при кратки разстояния не може да достигне номинална температура) - което също компенсира част от по-ефективното горене (гр/к.с./ч при дизела е по-малко от при бензина)..
А може да видите в другата тема как гори настъпан дизел извън града - над 13л/100км...
Абе като включиш и поддръжката - ще се съгласите, че работата е 'танто за кукуриго' :D
Отделни модели имат преимущества, но това е вярно и за разлика в параметрите и само между бензинови модели, и само между дизелови модели...

П.С. големите дизели имат безспорно преимущество, защото дизела иска постоянен непроменящ се или бавно променящ се режим. Което пък води до по-рядко обслужване.
Камионите знаете, че не се обслужват на 15х.км... И работния им диапазон е да кажем 1000об/мин, като в никакъв случай не се форсират така както малките леки автомобилни двигателчета.
Корабните двигатели пък са още по-нискооборотни и големите двигатели (палещи на нафта и след това преминаващи на мазут) могат да имат максимални обороти около 100 об/мин, като работния им диапазон е само двадесеттина оборота в минута... За там - никакъв спор....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Разход на дизел спрямо бензин

#60 Непрочетено мнение от Proximus » 03 авг 2011 23:28

На колегата Alexi мога да отговаря, че всеки се разпостира според чергата. Моята стига за малолитражно Авео. Поради което съм склонен да го сравнявам само със себеподобните му. За това и реших на бързо да хвърля един поглед на Корса с двигатели 1.3DTC и 1.4. Гледам тях, първо защото трябва да се водят бюджетни автомобили, и второ защото бензиновият мотор е подобен на този в Авеото (май че е с верига?), а дизеловият е актуалният малолитражен дизел, който Опел влагат.

1.3 DCI - 23 930,00 лв
Ускорение 0-100 км/ч (с) 14.9
Максимална скорост (км/ч) 163
Еластичност 80-120 км/ч (с) 16.5
Мощност, макс. (кВт (к. с.)/мин-1) 55 (75) / 4000
Въртящ момент, макс. (Nм/мин-1) 190 /1750-2250
Разход, средно (л/100 км) 4,0-4,2
Разход, градско (л/100 км) 4,8-5,3
Разход, извънградско (л/100 км) 3,5-3,6

1.4 - 20 565,00 лв.
Ускорение 0-100 км/ч (с) 11,9
Максимална скорост (км/ч) 180
Еластичност 80-120 км/ч (с) 16.2
Мощност, макс. (кВт (к. с.)/мин-1) 74 (100) / 6000
Въртящ момент, макс. (Nм/мин-1) 130 / 4000
Разход, средно (л/100 км) 5,5
Разход, градско (л/100 км) 7
Разход, извънградско (л/100 км) 4,6

Поне по статистика, динамичните показатели са леко в полза на бензина. Разхода безспорно е на страната на дизела. Но той е и с 4000лв от горе. Толкова струват 3 газови инжекциона.
И понеже обичаме въртящият момент, снех от рекламната брошурка хaрактеристиките на двигателите на Авео (на моето и на stingbg)
Изображение

И всъщност за 1.4 разполагаме с почти максималния въртящ момент от 120Nm в диапазона 2500 - 5100об/мин. През това време дизела ще трябва да е качил на по-висока предавка, и става на кантар дали 190Nm на вала ще предадат на колелата повече въртящ момент, от колкото 120Nm на по-ниска предавка.

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”