Биогорива
Публикувано: 05 мар 2011 16:27
Разните му чиновници си приемат програми и какво ли не за използване на биодизел и био бензини, макар, че се чуха доста гласове и в обратната посока. Ето какво става в Германия:
Германците отказват да купуват екологично чист бензин
/текста по-долу е машинен превод/

60-70 на сто от собствениците на немски автомобил са отказали да зареждат новите бензинови чисти Супер E10 поради страх да развалят техните моторни превозни средства пише DW-WORLD .
Поради липса на търсене на доставките на гориво E10 станции са прекъснати. Новият бензин ще попълни само половината от около 15 000 германски бензиностанции, предимно на изток и юг.
Водачите предпочитат да зареждат по-скъп бензин А-98, който в Германия наречена Super Plus. В резултат на това гориво, магазини, бяха изпълнени с непотърсени E10, докато заводите не могат да се справят с поръчките за Super Plus.
Министърът на икономиката Райнер Брюдерд обеща в близко бъдеще да се свика "среща на върха за бензина", за да намери изход от тази ситуация. В съответствие с ЕС, задължително E10 следва да бъдат въведени през 2013 г. и до 2020 г. на гориво трябва да бъде десет на сто от горивата, използвани в ЕС.
10 на сто от E10 е биоетанол, който се произвежда от растителни вещества, които съдържат захар и нишесте: захар от захарна тръстика, захарно цвекло, царевица и зърно. С въвеждането на органи E10 ЕС се очаква да се намали консумацията на петрол и емисиите на изгорели газове.
В същото време, според пътната агенция на Германия (KBA), за четири милиона коли, т.е. за всяка десета кола в Германия, E10 е неприложим.
Германците отказват да купуват екологично чист бензин
/текста по-долу е машинен превод/

60-70 на сто от собствениците на немски автомобил са отказали да зареждат новите бензинови чисти Супер E10 поради страх да развалят техните моторни превозни средства пише DW-WORLD .
Поради липса на търсене на доставките на гориво E10 станции са прекъснати. Новият бензин ще попълни само половината от около 15 000 германски бензиностанции, предимно на изток и юг.
Водачите предпочитат да зареждат по-скъп бензин А-98, който в Германия наречена Super Plus. В резултат на това гориво, магазини, бяха изпълнени с непотърсени E10, докато заводите не могат да се справят с поръчките за Super Plus.
Министърът на икономиката Райнер Брюдерд обеща в близко бъдеще да се свика "среща на върха за бензина", за да намери изход от тази ситуация. В съответствие с ЕС, задължително E10 следва да бъдат въведени през 2013 г. и до 2020 г. на гориво трябва да бъде десет на сто от горивата, използвани в ЕС.
10 на сто от E10 е биоетанол, който се произвежда от растителни вещества, които съдържат захар и нишесте: захар от захарна тръстика, захарно цвекло, царевица и зърно. С въвеждането на органи E10 ЕС се очаква да се намали консумацията на петрол и емисиите на изгорели газове.
В същото време, според пътната агенция на Германия (KBA), за четири милиона коли, т.е. за всяка десета кола в Германия, E10 е неприложим.