Страница 4 от 6

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 12 мар 2015 18:16
от ogi
Accel написа: и какво точно се случва с такъв автомобил като попадне в Бг например
Слага му се АГУ? :rofl:

Абе има бъдеще в технологията, но още е рано за масова употреба като нормален автомобил. Не подценявай силата и въртящия момент на електромоторите, самия агрегат е единственото хубаво засега в електричките.

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 12 мар 2015 19:13
от Accel
ogi написа:
Слага му се АГУ? :rofl:

Абе има бъдеще в технологията, но още е рано за масова употреба като нормален автомобил. Не подценявай силата и въртящия момент на електромоторите, самия агрегат е единственото хубаво засега в електричките.
Хаха, това ми хареса.
Попринцип си прав.

Преди малко не си изказах мисълта! Побългаряването, което е неизбежно, ще включва вдигане на напреженията за доизтискване на ресурса на батерийте, което ще има трагикомични резултати. За тоя сценарий си залагам заплатата

Аз лично нещо не съм фен на "иновативните" технологий които ги налагат. Моята генерация(аз съм 87 набор) масово си няма представа че преди 90-та година са правени неразрушими автомобили които заминаваха по отпадъците на по половин милион с окачването поставено в завода. Нашите деца няма да вярват че някога е имало такива машини.

Бъдещето ще ни покаже какви ще бъдат електричките, но като гледам накъде върви автомобилостроенето съм скептично настроен. Всеки следващ модел е по-тежък, по-алуминиев и пластмасов(!!!) по носещите елементи, повече електроника и безумни сензори които дефектират за щяло и нещяло. Губи се автономността на водача, електрониката взима решения над които нямаш контрол. Това мен ме влудява. В момента карам вихрокамерен дизел с изцяло механична ротативна помпа. По-адекватна кола като мениджмънт около мен няма.

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 12 мар 2015 20:15
от slowtraveler
Има има.... Тази с редовата помпа :lol:

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 12 мар 2015 20:57
от ogi
Сашо, ще те опонирам доста:

Няма човек, който да не харесва иновативните технологии, въпросът е кой докъде може да си го позволи. Ако ми кажеш, че не искаш колата ти сама да спира, ако заспиш, или да ти паркира, а ти да гледаш мониторче, или да виждаш по-добре нощем, или да не можеш да подведеш траекторията на движение към неконтролируемо плъзгане при нежелание и т.н и т.н., то аз няма да ти повярвам. Както се казва - всеки търси мекото на баницата... Любовта към класическите автомобили е отделна тема и по-скоро свързана с носталгия, дизайнерски поглед, или пък форма на удоволствие, изпитвана от контраста на съвремието, ако да речем се качиш да покараш ЗАЗ паткосъбирачка (с вратите, отварящи се напред).

За автомобилостроенето пък преди 90-та година, що се отнася до българския шофьор да не отваряме тема... В общи линии това е бил автопарка:
Изображение
Както виждаш несравнимо разнообразие и модели, които са били морално остарели, краднати технологии, дори още като нововъведени в руското строене. Не слушай патоса, с който по-възрастните говорят за ладите и жигулките, защото там лириката е причинена от описаните доводи в предния абзац. Хванах малко повече от наличието на тези квалитетни возила и покарах малко семейния Москвич - чист дванайсетак на 80 хил. км. в идеално състояние. Тук има колеги с много повече стаж, опит и впечатления от мен и теб и съм сигурен, че няма да кажат нещо по-различно, след като са се качили на изхвърлени от белите хора преди 10-15 години таратайки за да ги реставрират и върнат в живот (като мен и теб) и са успели да вкусят що е инженерна мисъл, удоволствие от каране и развита технология. Не виждам нищо лошо в пластмасата и алуминА - леки, некорозиращи материали. Какво е предимството на милиметър, дори два, ламарина, окачена на крехко недомислено шаси, която губи геометрия и става на хармоника от мачкането на основата, пред олекотен екстериор, закачен на здрава конструкция, изпитана на деформации? Те за това по-съвременните коли тежат много и са с тънко покритие. Ламарината и тънка и дебела се криви от ритник само, така че не ти дава никакво предимство при колизия. Има и друга част на физиката, свързана с потушаването на енергия при силен сблъсък, която с черната статистика е показала как да се правят податливи шасита, които ако от една страна те ядосват, че имаш крив рог при удар с 20, от друга може да те оставят жив при челен удар.

Алуминиево окачване? Какъв е проблема - давам ти мой статистически опит - нубирата я взех на 9 години, карах я 4 години , има 2 носача отпред, смених 2 биалетки и всички селенови втулки, като се побългаряваше чрез схемата с избиването - 150лв някъде, аудито е с 8 алуминиеви носача отпред, взех го на 9 години, карам го 4 години до тук, смених заден, горен носач на предно дясно колело и пак заради разбити втулки, които има вариант да се пренабият, но аз смених целия носач - 120лв. Интересно ми е кои сензори определяш като безумни и ако може да обясниш?

Борбата СРЕЩУ автономността на водача е започнала още със създаването на първия автомобил, който е направен за да не ходи пеша водача автономно. :) От тогава досега само се доизкусурява "ходенето" му, демек - прогрес.

Що се отнася пък до адекватността на мениджмънта на даден автомобил - това създаде форумите. ;)

Малко се отклонихме от основната тема, но в като продължение на горните обосновки, логично следва следващото поколение автомобили да са електрически. Всъщност то не пита, то е тук и се развива. Не се притеснявай за българина, ще им намери цаката и на тях :)

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 12 мар 2015 21:21
от slowtraveler
Оги, това което ме дразни в новите технологии е недостатъчната им 'шлифованост'.... Още са малко сурови...
Например съм настроил активното спиране да работи в най-агресивен режим - т.е. да чака до последния момент, за да сработва рядко...
И въпреки това пак ме изненадва понякога в града когато бързам...
Например вчера пак имахме интересен казус, при който трябваше да намерим изчезнал човек-чужденец (без местоживеене в района), чието последно местоположение е било фиксирано преди почти 24 часа.. В град като Варна..
Та около 17:00 часа вече имахме някаква по-добра наводка и се юрнах към мястото... Т.е. по-агресивно шофиране..
Системата почна редовно да пищи при по-рязко престрояване - когато застигам автомобил, има достатъчно място за престрояване без да засичам друг автомобил, но само ако не намаля скоростта. И в този момент това чудо се разпищява и удря спирачка... Гадна работа... Добре, че се изключва с един бутон...

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 12 мар 2015 22:16
от Accel
Първо искам да благодаря за прекрасните коментари, прочетох ги с голям кеф.

Второ се извинявам се че отклоних темата!

Трето - редовата помпа е много готино нещо, Владимир Чагин определено И е най-големия фен.

Специални поздрави!

EDIT:
Нали съм инат, та...
Относно сензорите, Ogi, Ти сблъсквал ли си се с датчик за маркировка? В общи линий като се понаслои седалката се опитва са ти изкара бъбреците през гърлото през цялото време. Същата C6 като и нададеш газ за изпреварване с над 160 в завой над 20 градуса конепютъра взима решение че караш рисково и ти връща порцията и аванса... нищо че уж имаш 208 коня за които плащаш данъци. Същата C6 приключи участието на 120 хиляди със скъсан ангренаж 30 секунди след палене в тихи обороти. Едно масло преди това в автомотор K./от където беше купена нова/ бяха обслужвали всичко, дори бяха махали едната глава. Защо моята глава на кадета е поставена 88-ма година в завода и не е мърдала от там?

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 13 мар 2015 00:58
от авео
Много отдавна има Приус с монтирана газова,защото батерията умря .

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 13 мар 2015 08:12
от ogi
авео написа:Много отдавна има Приус с монтирана газова,защото батерията умря .
Приуса е хибрид, не е чиста електричка.

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 13 мар 2015 13:38
от slowtraveler
Офтопик:
Accel написа:...Ти сблъсквал ли си се с датчик за маркировка? В общи линий като се понаслои седалката се опитва са ти изкара бъбреците през гърлото през цялото време. Същата C6 като и нададеш газ за изпреварване с над 160 в завой над 20 градуса конепютъра взима решение че караш рисково и ти връща порцията и аванса... нищо че уж имаш 208 коня за които плащаш данъци. Същата C6 приключи участието на 120 хиляди със скъсан ангренаж 30 секунди след палене в тихи обороти. Едно масло преди това в автомотор K./от където беше купена нова/ бяха обслужвали всичко, дори бяха махали едната глава. Защо моята глава на кадета е поставена 88-ма година в завода и не е мърдала от там?
За Оги не знам, но аз съм се сблъсквал с такава система на Инфинити и на Мазда... Работеше си добре и при двата автомобила...
Мигаше ламБа и придръпваше леко в правилната посока (удряйки спирачка на колелото, в която посока иска да дръпне автомобила)..
Що годе добре работеше... А за зацапване на датчика - не знам как е системата на С6, ама и при мен датчика, който може да се 'понаслои' е на челното стъкло и на радара...
Има ли проблем - директно изключва системата (може и временно) и изписва на дисплея например 'Включи си чистачките и изчисти челното стъкло'... И докато не го направиш, системата не работи...
Това е що годе нормално поведение.. Съмнява ме при проблем със системата тя да се включва постоянно. По-вероятно е да се изключва...
По темата - електричките не са толкова много, и за съжаление проблема им са батериите - плътността на енергията все още е малка. Цената на батериите - висока. Екологическия ефект - съмнителен....
Трябва да попитам куриерите, които са с електрички дали са доволни...

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 13 мар 2015 23:13
от Proximus
Относно съмнителната екологична полза от електромобилите спрямо автомобилите, бих припомнил че всяка година се отърваваме от от по 4-5л моторно масло, което ако не се изхвърли където трябва също може да нанесе големи вреди. Оставям настрани, че изобщо производството на горива и смазочни материали само по себе си е също доста мръсно. Производството на по-голямото количество метали влагани в един автомобил също не е без екологична цена.
А ако търсим простота, електромобилът може да е несравнимо по-просто устроен от аналога си с ДВГ. Не случайно и появата му предхожда тази на автомобилът. Това че Тесла са опорочили цялата идея с вкарването на ужасно много софтуер и екстри на висока цена, не значи че някой незнаен производител няма да изкара на ниска цена някоя ултра лека въшка от много пластмаса имаща само един безчетков мотор, управляващ блок и батерия, на тънки открити гуми с голям диаметър и нафтова печка за отопление. Без климатик, без сложни хидравлики и сервота, със съвсем проста трансмисия и окачване, без да се опитва да прилича на автомобил.

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 14 мар 2015 07:11
от slowtraveler
Proximus, че те китайците продават това изделие по-горе (не е ДЕУ) и то е точно такова (няма как да не прилича на автомобил, защото има ограничения за безопасност и т.н.)...
Ама цената му нещо не е много добра дори и в китайските сайтове...

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 14 мар 2015 11:51
от Izparitel
Ако се получи пробив в производството на батерии с голям капацитет и ниска себестойност може би ще има бум в продажбите. До тогава ще са по-скоро екзотика и ще навлизат постепенно и измъчено покрай стимулите за тях осигурени в различните държави.
Но пак поне в големите градове ще си остане проблема да се добереш до паркомято въобще, още повече пък до такова с електрозахранване.

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 15 мар 2015 13:01
от Izparitel

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 15 мар 2015 13:46
от ogi
Както предрекох за светодиодите, че ще се ползват за автомобилни фарове, преди доста години, така сега си мисля, че в недалечно бъдеще АГУ за старите коли ще бъде изместено от изхвърляне на ДВГ и конверсия към ел. мотор (знам, че има вече осъществени такива проекти и в момента).

Re: Електрически автомобили

Публикувано: 15 мар 2015 13:56
от slowtraveler
Да, из разградско имаше 2 автомобила - Ауди и Нисан с изхвърлени карантии и сложени батерии (ако не се лъжа, всичко е излязло 30х.лв - автомобил на старо, батерии, електрическа система)
Във Варна има Зафира на ход, но май все още не е 'тунингована' - донастроена и т.н.