Електрически автомобили

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Електрически автомобили

#16 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 18 сеп 2011 05:42

Нямам идея колко време ще изкарат електрическите коли при -35С. От друга страна, по някакъв начин ще трябва да се топли и купето през зимата, а там ще ходи яко ток. Говори се, че собствениците на електрокарчета ще са освободени от данъци, ама не ми се вярва да е дълго. Като сметнат 10-50-100 000 автомобила при 300$ годишна такса и набързо ще ги върнат. Разликата е само в това, че на много паркинги тук има изкаран извод да си вържеш колата към мрежата.

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Електрически автомобили

#17 Непрочетено мнение от Proximus » 18 сеп 2011 10:43

Аз си мисля за някакъв вариант в който се използва допълнителна отоплителна система, работеща с конвенционално гориво и подгряваща пътниците и батерията... може и печка на дърва да е :)

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#18 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 сеп 2011 11:45

В първия пост от темата има нещичко и за движението на тези автомобили през зимата, както и една идея за отопление / в offtopic :rofl: /.
Току-виж някой се сетил и за парното на Запорожеца.

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Електрически автомобили

#19 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 18 сеп 2011 14:25

Izparitel написа:В първия пост от темата има нещичко и за движението на тези автомобили през зимата, както и една идея за отопление / в offtopic :rofl: /.
Току-виж някой се сетил и за парното на Запорожеца.
А за разхода му на час?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#20 Непрочетено мнение от Izparitel » 18 сеп 2011 14:41

Ако приемеш, че като минимум са ти необходими 1000 W отопление /само предполагам/ , което за час си е 1 киловатчас и , ако знаеш капацитете на батерията ще можеш да се ориентираш каква част от капацитета й ще отиде за отопление. Едва ли положението ще е розово.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#21 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 окт 2011 12:58

Батерия със специална структура ще даде нов живот на електрическите коли
Автор: В. Василев
Една от основните пречки, които застават на пътя на популярността на електрическите превозни средства е животът на батериите и времето за презареждане. Екологичните автомобили все още са ненадеждни, когато става въпрос за дълги пътувания, а това автоматично ги елиминира от списъка с желания на купувачите, които си търсят кола. Нов вид батерия обаче, има потенциала да премахне някои от недостатъците, за които стана въпрос по-горе, информира Physorg.com.
Учени от Илинойския университет разработват нов дизайн за батерии, които могат да предложат подобрение на сегашната ситуация, при която шофьорите могат да изминат малко километри с едно зареждане и след това трябва да търсят специален пункт за набавяне на още ток. Професор Пол Браун и екип от негови възпитаници са измислили триизмерна наноструктура за производството на нов вид батерия. В резултат може да се получи автомобилен акумулатор, който се зарежда и разрежда много бързо, при това без да се компрометира неговият капацитет.
Зареждането на автомобилна батерия от новия тип ще става за същото време, което сега е нужно за да се напълни резервоарът с гориво. Капацитетът на батерията ще се запазва еднакъв през целия експлоатационен период, което също е много важно. Единственият недостатък е липсата на нужните енергостанции за зареждане, но този проблем е най-вече въпрос на организация, а не на наука.
Според професор Браун, за зареждане ще са нужни не повече от пет минути и по този начин шофьорите ще приемат по-лесно прехода от коли с двигатели с вътрешно горене, към такива, които работят на ток. Удобството и бързината са особено важни, за да се постигне комфортът, който осигурява използването на сегашните масови автомобили, които се движат с бензин, дизел, метан или пропан-бутан.
На външен вид новият тип батерия ще изглежда по същия начин като стария. Тайната се крие под външната обвивка, където се постига чудото. Там ще се намират нов вид електроди, които могат да се зареждат и разреждат от десет до сто пъти по-бързо от най-доброто, с което разполагаме в момента на пазара. Приложението на новите батерии няма да се ограничи само до автомобилите. Те ще влязат в употреба при мобилни устройства, които изискват голяма пикова мощност от рода на медицински апарати, лазери, военни машини и други.
Елементите на новия вид акумулатор са съставени от повърхност с миниатюрни сфери, които са подредени в решетъчна структура. Празните пространства се запълват с метал, а после сферите се стопяват по специална технология, а накрая остава нещо като скеле със структура, подобна на домакинска гъба. После структурата се подлага на електролиза, при която настъпва разширение. Накрая всичко се завива с тънък слой от активния материал на батерията. Технологията може да се ползва с успех при производство на никел-метал хидридни и литиево-йонни батерии, но професор Браун е уверил, че могат да се ползват и други материали.
Изображение
Източник /цялото/:
http://www.kaldata.com/64834/Батерия-съ ... -коли.html

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Електрически автомобили

#22 Непрочетено мнение от miroki » 17 окт 2011 14:51

Това е нещо като т.н. кондензаторен акумулатор, който се чакаше. Вероятно кондензаторен са има ли тогава в предвид заради времето за заряд.
Много е хубаво. Сега остана да ги произведат. И да доживея да станат втора употреба колите 5-6 000лв, че да си купя :)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Електрически автомобили

#23 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 окт 2011 18:47

miroki написа: И да доживея да станат втора употреба колите 5-6 000лв, че да си купя
Chevrolet_Cavalier написа:Нямам идея колко време ще изкарат електрическите коли при -35С. От друга страна, по някакъв начин ще трябва да се топли и купето през зимата, а там ще ходи яко ток.
Е сега ще види света какво значи "българин - жив дявол" ! От сега предвиждам как ще се увеличи търсенето на газовите пити, бутилки и отоплителни печки.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


ddmuhaha

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Електрически автомобили

#24 Непрочетено мнение от stinbg » 17 окт 2011 21:16

На практика КПД на отоплителните уреди клони към 100%, така че няма никакъв проблем да се отопляват с бензин/газ/нафта електроавтомобилите и загубите няма да са съществени - все пак 1 литър бензин е около 11 кВт или колкото е заряда на цялата батерия и наистина няма смисъл да я "хабим" за отопление. Ако се монтира пък едно генераторче дето да превръща и част от енергията на горивото в ток ( независимо с какво КПД - все пак на нас ни е важно отоплението, а тока ще ни е чиста аванта в случая ). Мисля че ще достигнат и до там, но екологията пак ще закъса. Гледах някъде, че най-ефективен от ДВГ-тата е някакъв двутактов дизел с КПД около 51% - мисля това е правилният генератор за извънградски преход/отопление и "евтин" ток в движение - не знам само защо никой не слага такива. Фолксваген мисля експериментират с дизелов мотор за хибрид ( което е доста логично, предвид по-доброто КПД на дизела ) и даже се опитват да докарат разход на дизеловия хибрид под 1/100 - не мисля че някой ще се възмути толкова на 2,50 лв на 100 км. при това без да е дал 60 000 лева за смешна електрокола тип Пежо Йон.
Последна промяна от stinbg на 17 окт 2011 23:19, променено общо 1 път.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Електрически автомобили

#25 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 окт 2011 22:05

stinbg написа:На практика КПД на отоплителните уреди клони към 100%, ...
На практика електрически-топлинното КПД на термопомпите е 300-400-600%, че и нагоре ;)
А ако цената на една такава количка е под 20х.лв, то доста хора ще си сложат шуби и ушанки само и само за да карат на такава цена :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Електрически автомобили

#26 Непрочетено мнение от stinbg » 17 окт 2011 23:26

slowtraveler написа: На практика електрически-топлинното КПД на термопомпите е 300-400-600%, че и нагоре ;)
То ако това беше КПД, значи ВЕЦ-овете, ветрогенераторите и слънчевите батерии са с КПД >1000%, само че това не е КПД. За измерване на реално КПД се взема "затворена" система, а не такава дето на слънцето нещо гори, а ние тука "ловим" безплатна енергия и я броим за МЕГА-КПД.
Термопомпите използват "чужда" енергия и реално тяхното си КПД е 80% примерно.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Електрически автомобили

#27 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 окт 2011 23:35

Прав си, но аз затова уточних какво имам предвид - отделената топлина спрямо използваната електроенергия :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Електрически автомобили

#28 Непрочетено мнение от stinbg » 01 ное 2011 15:39

VW са готови, през 2013 пускат най-смисления към момента електроавтомобил според мен, само да не прецакат цената нещо. Разход под 1/100, Пежо, Тойота, Митсубиши и останалите дето се напъват в сегмента не е лошо да си купят малко акции на VW за да хеджират идващите загуби :D
http://fakti.bg/avto/21290-vw-puska-kol ... tar-na-sto" onclick="window.open(this.href);return false;
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Електрически автомобили

#29 Непрочетено мнение от miroki » 08 ное 2011 18:50

Този красавец не го бях видял.
http://www.chevrolet.bg/avtomobili/volt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Много интересна колица, нищо не пише за клима обаче :)
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Електрически автомобили

#30 Непрочетено мнение от stinbg » 08 ное 2011 20:30

"7 инчов цветен, управляван с докосване екран за контрол (на енергийните източници, стерео, климатика)"

Volta е като последното поколение на Toyota Prius ( с малко повече пари за реклама ).
Life's a journey, not a destination

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”