Страница 1 от 4
Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 12:31
от slowtraveler
Здравейте колеги,
Чудя се защо таксиметровите шофьори не предпочитат хибридите за служебни автомобили...
В края на краищата при внимателно градско каране те превъзхождат като разход газовите....
Вярно, че цената им е по-висока, но в края на краищата караш съвременен автомобил, който ще ти се изплати по-бързо от стандартен автомобил....
Май трябва да направим проста сметка кое за колко се изплаща и какъв приход носи (става въпрос за закупуване на нов автомобил)..
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 12:58
от ogi
Защото струват х3 и х4 от базовите корейски коли, нямат доказана издръжливост по нашите пътища, няма да има гаражен майстор, нито друг сервиз да ги оправя и като направят 100'000 трябва да се хвърли батерията...
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 13:31
от slowtraveler
Не струват чак толкова скъпо (примерно - х2.5), имат доказана издържливост в световен мащаб (много години са на първо място като безпроблемни и технически здрави автомобили - Тойота Приус), батерията им има гаранция 8г доколкото си спомням...
Също така доколкото съм чувал - в Западна Европа са доста популярни...
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 15:40
от ogi
На Бай Ганю му е рано още. Нека се научат като начало да не се стрелят по улиците и да не карат с по 60 акта пък после ще видим за хибриди

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 16:38
от The Stig
Като видя такси Приус веднага се качвам...
Ако държавата започне да дава субсидии и данъчни предимства за хибридните автомобили(както на запад) може да има по-голям интерес, но не виждам това да стане скоро....

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 17:33
от Izparitel
Трябва сериозна инвестиция - в автомобили, в зарядни станции... Сега такситата, които са на метан в София преди смяна на шофьорите се зареждат на метанстанцията, но това става бързо. Ако хибрида ще се зарежда от ел.мрежата ще се губи време, а ако ще се сменят батериите ще трябва да се разполага с 2-ри комплект батерии, което си е допълнителна инвестиция. Не знам и до колко ще се усеща ползата в зимния период, когато в София има тотални задръствания и тока няма да стигне само за отоплението на колата при пробег от единия до другия край на града.
Накрая собственика на фирмата ще трябва да тегли чертата и сигурно ще установи, че едва ли на настоящия етап ще може да си изплати инвестицията при сегашните цени на километър превоз.
Впрочем екологичните ангажименти трябва да са основно за държавата и общината, а гражданите да действат в тази насока водени и от интереса си. Хваща се държавата и осигурява стимули, хваща се общината и осигурява или съдейства за осигуряване на мрежа от зарядни станции и чак тогава може да се очаква някаква постепенна миграция към хибридни и електрически автомобили.
Макар, че си мисля, че по-скоро ще се маркират някакви псевдо стимули и ще се пробват основно със забрани както в момента въвеждат сини зелени и бембени зони за "решаване" на проблема с паркирането, т.е. доене на пари от водачите.
Предполагам, че у нас хибридите ще навлязат, но със сериозно закъснение.
Поживем, увидем!
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 18:25
от slowtraveler
Izparitel, хибридите не се нуждаят от никаква зарядна станция - ползват обикновените бензиностанции

...
Просто разхода на Приуса е някъде 3-5л/100 градско...
Така, че няма нужда от нова инфраструктура.
Последните Приуси могат да се включват и в мрежата и да изминават няколко десетки километри и само на ток, като бензиновия двигател винаги може да припали.
В неделя се разхождах с един Lexus RX400h, и като гледам логиката на хибрида бе следната - при стартиране на студен автомобил почти винаги пали двигател (бе студено и явно загрява). След няколко десетки метри го гаси и гледаш как разхода отива към 99MPG(повече не може да покаже). Настъпиш ли сериозно - двигателя се развърта, като дава сериозна мощност (май около 270к.с.). Отпуснеш газта - гаси моментално. Ако изчисли, че му стига тока - пак гаси двигателя. Ускоряваш плавно - не пали въобще двигателя....
Без сериозно юркане усреднения разход из града заби на около 60-70MPG(около 4л/100).
А все пак е 300к.с..
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 18:50
от stinbg
Понеже всеки говори за Приус, ще се включа и аз - на цената на един Приус се вземат 4 Авеота примерно, пак с 5 год гаранция и 150 000 км пробег, който се редуцират на 1 год или 100 000 км понеже за таксита толкова дават. Рентите на автомобилите са 30-35 лв на денонощие, тоест 4те Авеота ще носят по 120-140 лв/ден, а Приуса дори да не харчи бензин, пак няма кой бакшиш да плаща тези пари за него просто, защото не може да изкара толкова и защото не е луд да дава 130 вместо 30 лв/ден - проста математика.
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 11 яну 2011 19:03
от Izparitel
slowtraveler написа:Izparitel, хибридите не се нуждаят от никаква зарядна станция - ползват обикновените бензиностанции

...
Просто разхода на Приуса е някъде 3-5л/100 градско...
Така, че няма нужда от нова инфраструктура.
Олекна ми - значи няма да се трака със зъби през зимата! Само остава да му падне цената достатъчно, и особено, ако успеят да му сложат е по една газова или метанова уредба,

току-виж станала работата за такси в София.

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 12 яну 2011 01:55
от авео
Много интересни разсъждения.
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 15 яну 2011 18:37
от Chevrolet_Cavalier
Правил съм си сметката и стигнах до извода, че само един безумно влюбен в природата би си купил хибрид. Разликата в разхода е само при градско, навън поне по каталог тук гледах е почти едно и също. Разликата в цената я обърнете в литри гориво и вижте колко хиляди км трябва да изминете, за да излезнете на 0, и след това да започнете да икономисвате. Тук съответно не съм приспаднал цената на един, два или повече комплекта с батерии, че става страшно. Не съм приспаднал и по-високи цени на застраховки и т.н.....
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 15 яну 2011 18:41
от stinbg
Относно икономиите на Приуса има интересно виждане от "Топ гиър"
http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 15 яну 2011 19:33
от The Stig
Ако направят сравнението в градски цикъл на движение, резултатът ще е много различен... Хибридите са си автомобили за града, все още един модерен дизел е по-добрия вариант за извънградско пътуване с по-високи скорости.
Изводът от сравнението е, че не е от значение какъв автомобил караш, а как го караш. Иначе Топ Гиър са си най-добрите, голям фен съм на Кларксън и компания.(то си и личи от ника ми)

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 15 яну 2011 20:33
от slowtraveler
Конкретните сравнения в Топгиър могат да изглеждат добре на екрана, но са направени за да са интересни на публиката.
И в случая изкарваш единия автомобил от режима, за който е конструиран и го сравняваш с друг с друга концепция...
Все едно да изкараме на браздата един GT-R и да го сравним с трактор беларус кой по-добре оре и да направим съответните изводи 'кое е по-кола'
Реален пример - приятел с доста рязко каране прави разход извънградско около 12-14л/100км с Мазда6/276к.с. (аз съм я докарвал до над 20л/100км извънградско), и около 7-9л/100км с доста по-зле аеродинамично RX400h/300к.с.
За цените - ако си докараш приус от щатите може да ти излезе към 35-37х.лв. (все пак е 22800$)...
Това, че тукашните дилъри стоят до вратата с брадвата не е оправдание...
Такава цена е съпоставима с обикновен автомобил от класа на Приуса...
Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?
Публикувано: 16 яну 2011 00:11
от emil nikov
Хибридите,и по-точно Prius : Chevrolet Cavalier е абсолютно прав.Тази Тойота дава икономия на бензин само при градско каране.Когато се появи,изчетох,каквото намерих от независими журналисти.При извънградско колата си гори колкото една нормална 1500 куб.см. А ако говорим за екология изобщо,какво правим с над 100 кг литиева батерия,когато излезе от строя? Колко би струвала поддръжката и евентуален ремонт на сложната електрическа система? Екологията е скъпо удоволствие и някои умело се възползуват от това.