И аз си мислих/твърдях така, но фактите говорят друго дори по този параметър....emil nikov написа:Хибридите,и по-точно Prius :.....При извънградско колата си гори колкото една нормална 1500 куб.см. А ако говорим за екология изобщо,какво правим с над 100 кг литиева батерия,когато излезе от строя? Колко би струвала поддръжката и евентуален ремонт на сложната електрическа система? Екологията е скъпо удоволствие и някои умело се възползуват от това.
Хибрида гаси двигателя дори и при нормално извънградско каране.... Роднина с Акура МДХ (300к.с.) НИКОГА не може да докара извънградски разход под 10л/100 дори и при най-внимателно каране. Колегата с хибрида докарва извънградско 7-9, а същия колега с Тойота FJ крузър (пак около 300к.с.) също не може да слезе под 11-12л/100 извънградско.
За в града да не говорим - там наистина разликата е фрапираща.
За здравината - Приус много години е само на първо място като здравина и безпроблемност. Например в Калифорния гаранцията на батерията е 10г/160х.мили (около 260х.км). Живота на батерията е толкова дълъг,че практически все още не се сменят батериите дори на приусите от 2000г (електрониката се грижи за леката експлоатация на батерията). А новата батерия е под 2.5к$ дори ако искаш да я смениш цялата. Батерията не тежи над 100кг, а е около 50кг (колкото зареден резервоар бензин)...
Електрониката не изисква никаква поддръжка. За евентуален ремонт - не се знае, защото засега не се е налагало (и е изключително рядко явление в световен мащаб).
За екологията - новите приуси се рециклират на 95%. За рециклирането им се използват под 2% от отровите, изпуснати през целия експлоатационен цикъл на автомобила.