Защо таксиджиите не карат хибриди?

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#31 Непрочетено мнение от stinbg » 17 яну 2011 15:52

Не знам защо съдиш по себе си за света ...
На 90% от населението му трябва градска кола с пробег 50-80 км дневно. Не разбрах какъв е зора да минаваш по 1000 км дневно с едно зареждане. Такситата не ги мисли, те за да спестят 10 лева спокойно ще пият кафе 1 час с колеги ( и без това основно това правят ) докато им се зареди акумулатора. В болшинството от случаите на литиево-йонните батерии толкова им трябва и преди да си написал, че са много скъпи, ще ти кажа че не са повече от двигател, скорости и всички останали неща дето изброихме по-рано.
А като погледнеш какво му тябва на средностатистическия потребител - сутрин отива на работа 20-50-100 км ( за немците да кажем ), цял ден седи там и прави нещо ( евентуално ) - имаш 8+ часа за зарядка и тръгваме към вкъщи пак 20-50-100 км и имаш 12+ часа за зарядка.
Тесла за които споменаваш могат да те уредят да започнеш работа в София примерно и да си пътуваш от Варна всеки ден и пак да не "закъсаш" за ток и в същото време ще ти струва като това на Софиянеца от Владая да стигне до Враждебна в час пик примерно с двулитрова бензинка ( 30-тина километра или 2 часа - което се случи първо :( ).
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#32 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 яну 2011 16:09

Колко разполагат с електрифициран гараж в който спокойно могат да си заредят батерията за да се възползват от предимството? При доста таксита колата се кара 24 часа. Не виждам общината да се засили да електрифицира стоянките им или някой да се засили да го прави за своя сметка без държавни стимули. Впрочем на държавата в момента само й дай да изсмуква в момента, за в бъдеще - може би...
Сметката на такситата ще е икономическа - при съществуващата инфраструктура какво ще плаща за аренда, за текущи разходи и какво ще му остане за него на края на месеца.
При личните и служебни автомобили нещата са малко по-различни, но едва ли само заради едната екология някой ще се набута в неизвестността. Те и сега колите на метан и газ са доста по-екологични от бензиновите и дизелите. Към момента освен, че хибридите са по-скъп и няма къде да се зареждат ще бере ядове и с поддръжката.
Когато е икономически изгодно за собственика и отпаднат пречките пред нормалната експлоатация и поддръжка хибридите ще започнат да навлизат по-масово. Това, кое колко тежи и т.н. е маловажно , просто ще се гледа крайния резултат.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#33 Непрочетено мнение от The Stig » 21 яну 2011 19:08

В последния брой на Ауто Билд(от вчера) има ставнение между Тойота Аурис 2.0. Д(126 к.с.) и Аурис Хибрид(техника от Приус). Подчертавам, че базовите им цена са еднакви. Също и като мощност са близки(хибрида е с 136к.с).
Данни за разход на гориво(при икономично шофиране на тестова отсечка на Ауто Билд, а при нормално шофиране на отсечка 155км-равни части градско, извънградско и движение по магистрала)
-дизелът- при икономично шофиране 5,0/100 , а при нормално шофиране 6,2/100
-хибридът- при икономично шофиране 4,0/100, а при нормално шофиране 5,5/100
Като поведение, хибридът вози малко по твърдо заради по-късите ходове на окачването. Багажника на хибрида е незначително по-малък. Това са разликите между двата модела.
Има и таблица с разходите, като вътре са посочени данъци, ГО, Каско, масло/подръжка и т.н. За 4 години експлотация и 10 000 км годишен пробег, хибрида спестява 4 000 лв. на собственика си. Съответно при по-висок пробег, икономията ще е по-висока.
Аурис хибрид е с близо 15 000 лв. по-евтин от Приус. За мен това е по-добрият избор-за половин литър бензин икономия, не си заслужава да се дават допълнително толкова пари..... :!:
Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#34 Непрочетено мнение от stinbg » 21 яну 2011 20:51

Посоката е тази - електрическа. Ще трябва да се примирим с хибридите на първо време преди да се преборим окончателно с горивата и да минем на чисти ( екологични ), икономични и безшумни коли с показатели надхвърлящи представите ни ( говоря за ускорения най-вече, но без 6 литров мотор под капака ). Така или иначе половината път е изминат - връщане назад няма.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#35 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 30 яну 2011 08:28

Нямам идея, какви са цените в България, но ето какво предлага един от най-популрните модели на Хонда:

http://www.honda.ca/automotive" onclick="window.open(this.href);return false;

Базовата цена на Хонда Сивик седан започва от около 17 000$. Хибрида на това купе започва от 31 000$. Сложете няколко екстри, сложете по-висока застраховка и сметнете, за колко години и колко хиляди километра, аз ще избия 15 000 $ във вид на гориво.

Потребителски аватар
MadMax
Редовен
Редовен
Мнения: 291
Регистриран: 09 авг 2007 22:52
МПС: SAAB 9-3 SS
От: Red village
Контакти:

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#36 Непрочетено мнение от MadMax » 09 мар 2011 18:57

както казва един приятел,монтьор-по добър хибрид от този-бензин/газ няма :c37

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#37 Непрочетено мнение от Proximus » 19 май 2011 08:59

Сега ми дойде на ум, че тук Приус-а може да го до-хибридизират преспокойно с ГИ. Гледи само българина на какви неща е способен в името на екологията... :D

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#38 Непрочетено мнение от авео » 20 май 2011 02:28

Точно преди месец се интересувах по този въпрос. Няма никакъв проблем на Приус да се сложи пропан-бутан. За мен,по-добрия избор е фабрично газовия хибрид на Хюндай. http://www.automedia.bg/read/2019.html" onclick="window.open(this.href);return false;
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#39 Непрочетено мнение от stinbg » 21 май 2011 20:13

Това с ГИ ще бъде интересно, може да се продава после като хибрид "на квадрат".
Гледах някъде мисля в e-bay , че са разработили софтуеър и комплект батерии за Приуси 1во и 2ро поколение с което се осигурява зарядка вкъщи и пробег 50-60 км без да се "пали" двигателя - доста интересно. Чак в 3то поколение "разрешиха" зареждане с ток през мрежата.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#40 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 дек 2011 13:17

Бях поканен на тест-драйв на Инфинити.
Днес представителите им бяха във Варна, та 'поразходих' едно М35h и FX3.0d...
Та за хибрида на Инфинити:
На БК стоеше 'успокоителния' разход 11л/100км...
Все пак това е извънградски разход със 'стъпка' (според представителя на Инфинити предния ден са пътували бързо към Варна)...
Вярно - машината върви (5.5сек до 100км/ч), но не както очаквах...
Нямаше я 'рязкостта' на реакция. Отдадох го на 'заспалия' шофьор, който я е карал преди това - скоростната кутия и двигателя се настройват към шофьора.
Освен това двигателя при нормално каране извън града никога не гаснеше... Дори и при голямо спускане (батерията се зареди 100%)...
Пробвах да седна и отзад - мястото сравнително малко особено за стъпалата (аз съм с 42 номер обувки - да не си помислите че съм 50-ти номер)...
Колата е почти 5м (4.945m), та си викам - поне багажник има....
Познайте колко и е багажника (все пак е седан).... 350л!!!
Два куфара трудно ще съберете...
Явно хибрида не е за всеки - при Лексъса ги няма тези проблеми - там всичко някакси е по-обмислено...
И като че ли - по-икономично (RX400h прави разход около 7-8л/100 при нормално каране)...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#41 Непрочетено мнение от ogi » 03 дек 2011 13:39

Е то какво излиза - няма никаква далавера в хибрида тогава... Просто получаваш един ужасно сложен автомобил.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#42 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 дек 2011 13:58

Ами от конкретния хибрид и аз останах с такова впечатление...
Явно лафа Sebastian, you have KERS issue не е случаен :lol:
Иначе имаха интересни екстрички колите...
От сензори за мъртва зона, през следене на лентата (звуков сигнал и сработване на спирачките от 'правилната' страна за да те върне в лентата), та до следене на дистанция до предходния автомобил (избутва ти педала на газта обратно и удря спирачка ако се доближиш, което пък ме спъваше при изпреварване)...
Но за хибрида наистина се поразочаровах - все пак това е автомобил за почти 130х.лв....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#43 Непрочетено мнение от stinbg » 03 дек 2011 18:21

Докато тока се произвежда на борда през сложна верига от ДВГ, генератор, акумулатор и двигател схемата леко се обезсмисля - начина е или в гаража да зареждаме или на "електро-колонки" за да се рентира инвестицията. Това ДВГ с умрялото КПД от 30-40% и непрекъснато увеличаващите се цени на горивата няма перспектива, докато тока (около 9 ст на нощна тарифа) и на 100% да се увеличи пак ще излиза 10 пъти по-евтино. Аз така и не разбирам защо не слагат дизели в тия хибриди да увеличат поне малко КПД-то - с тия бензини е пълна безсмислица ( жалко, че БМВ го схванаха това след милиони за разработки и накрая спряха да се занимават или поне го имат като опция заради конкуренцията ).
Схемата е "Tesla" само с батерии и преход до 400 км или супер малък и икономичен дизелов агрегат дето да произвежда толкова, че да зарежда батериите при нужда( Фолксваген XL1 ) - всички други Тойота/Хонда глупости са безсмислени и за сметка на това добре рекламирани - все пак от най-много реклама се нуждаят най-безсмислените продукти. Това да си предплатиш 10/20 000 лева за хибрид дето я икономисва половин литър я не, си е авантюра някаква (а има и подмяна на батерии рано или късно).
Перспектива има и в гореспоменатия от колегата KERS (Kinetic Energy Recovery Systems - Система за възстановяване на кинетичната енергия) разновидност на която е SMART MHD (Micro Hybrid Drive) - ползваме енергията при спиране за стартиране на двигателя след отпускане на спирачката ( вид start-stop система, но се ползва енергията от спирането ). При Формулата е най-добрия вариант, защото се ползва голяма част от енергията при спиране а последващо ускоряване, но и доста скъп за момента.
А за такситата към момента - еднолитровки бензинки на газ докато паднат електричките.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#44 Непрочетено мнение от slowtraveler » 03 дек 2011 18:42

На Тойота хибрида е доста по-добър....
Приуса спокойно достига разход под 4л/100km, което е изключително постижение за такъв пълноразмерен автомобил...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
Напреднал
Напреднал
Мнения: 312
Регистриран: 19 сеп 2010 00:27
Skype: snaiperisto
МПС: Шеврлолет Калос седан 2005г
От: Sofiq
Име: Emo

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#45 Непрочетено мнение от snaiperisto » 21 сеп 2012 00:08

Не изчетох цялата тема , обаче искам да попитам , колко по "зелени" са зелените Приуси-таксита от "Гриин такси" в София , при положение че колегите които ги карат , твърдят че харчат над 5л бензин на 100км , а моята три цилиндрова Фабия , гори 6кг МЕТАН за същия пробег...та кой е по "зелен" в случая , та чак заради тази фирма промениха наредбите за таксиметров превоз и задължителния за такси жълт цвят , вече не е толкова задължителен за някой и "любимата" ни кметица Фандъкова , позволи пак заради тези "зелени" коли , да се движат в бус-лентите , да паркират безплатно в синя и зелена зона и тн ?

Кво им е "зеленото" и екологичното , що не ги направиха хибриди на ток и метан , не виждам по екологично гориво от метана?

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”