Защо таксиджиите не карат хибриди?

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#16 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 яну 2011 13:23

emil nikov написа:Хибридите,и по-точно Prius :.....При извънградско колата си гори колкото една нормална 1500 куб.см. А ако говорим за екология изобщо,какво правим с над 100 кг литиева батерия,когато излезе от строя? Колко би струвала поддръжката и евентуален ремонт на сложната електрическа система? Екологията е скъпо удоволствие и някои умело се възползуват от това.
И аз си мислих/твърдях така, но фактите говорят друго дори по този параметър....
Хибрида гаси двигателя дори и при нормално извънградско каране.... Роднина с Акура МДХ (300к.с.) НИКОГА не може да докара извънградски разход под 10л/100 дори и при най-внимателно каране. Колегата с хибрида докарва извънградско 7-9, а същия колега с Тойота FJ крузър (пак около 300к.с.) също не може да слезе под 11-12л/100 извънградско.
За в града да не говорим - там наистина разликата е фрапираща.
За здравината - Приус много години е само на първо място като здравина и безпроблемност. Например в Калифорния гаранцията на батерията е 10г/160х.мили (около 260х.км). Живота на батерията е толкова дълъг,че практически все още не се сменят батериите дори на приусите от 2000г (електрониката се грижи за леката експлоатация на батерията). А новата батерия е под 2.5к$ дори ако искаш да я смениш цялата. Батерията не тежи над 100кг, а е около 50кг (колкото зареден резервоар бензин)...
Електрониката не изисква никаква поддръжка. За евентуален ремонт - не се знае, защото засега не се е налагало (и е изключително рядко явление в световен мащаб).
За екологията - новите приуси се рециклират на 95%. За рециклирането им се използват под 2% от отровите, изпуснати през целия експлоатационен цикъл на автомобила.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#17 Непрочетено мнение от stinbg » 16 яну 2011 13:47

Разхода при хибридите е малко по-голям от този на обикновен бензинов двигател ( казвам бензинов, защото всички хибриди са с такъв - по екологични съображения). По-голям е защото имаме загуби при преобразуването на механичната енергия в електрическа и после обратно и загуби в самия акумулатор заради вътрешни утечки. Икономията на практика идва само от това, че не се налага двигателя да работи по светофари и при трафик, както и на ниски режими когато не се ползва голяма мощност. Другото голямо перо на икономията идва от използването на енергията която губим при спиране - в случая част от нея се регенерира под формата на ток. Това са и основните причини хибридите да харчат като останалите коли на извънградско, че и малко отгоре ( все пак Приуса е с коефициент на челно съпротивление около 0.24 което е много ниско). На извънградско рядко се ползва спирачка и още по-рядко сме на светофар, докато градското е силата на хибрида - там спираме в 49% от случаите и "чакаме" в останалите 49% - оставил съм 2% за реално придвижване. Това е причината хибрида на Мерцедес- Смарт ( ако все още е на Мерцедес ) да не се занимава със сложната Тойота технология, а просто да регенерира енергията от спиране - в цифри 2.9/100 ( оказа се че двигателя е дизел - явно не толкова "зелен", но те Мерцедес и без това никога не са имали нищо общо с нищо зелено ). Така или иначе за мен градската кола трябва да си е само на ток и да си се зарежда в гаража вечер и денем от слънчева батерия на покрива и ще забравим за бензиностанциите ( поне за градско ) - за съжаление обаче петролната индустрия е най-мощната на планетата и трудно ще се преборим с нея, въпреки че технологиите са налице поне от 20-тина години.
Не знам колко изкарва един електрокар, но в Смарта могат да се съберат достатъчно акумулатори и на този етап за да измине градско 50-60 км с едно зареждане при скорост до 80 км/ч и това да ни струва 1-2 лева по нощна тарифа и няма да има по-"зелен" от него гаранция, колкото и да свалят Тойота и Хонда разхода на хибридите си.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#18 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 яну 2011 14:11

stinbg, отново потвърждавам, че при извънградско каране хибрида често преминава на само електрика и гаси двигателя, поради което и при извънградско разхода му също е по-нисък отколкото при нормално задвижване...
За останалите теоритични постановки си прав ( че КПД-то на преобразуването е по-ниско) - за това спор няма. Но като вземеш предвид, че при изгасен двигател избягваш доста загуби, резултата е сериозен.
За зареждането от панели на покрива - няма толкова голяма площ, че да има достатъчен ефект... Приуса доколкото си спомням бяха показали такъв, при който тока стига единствено за известна климатизация....
Технологията на Тойота е много хитра, проста и компактна. Съвсем не е чак толкова сложна.. А многото продажби показват, че е и удобна и търсена...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#19 Непрочетено мнение от stinbg » 16 яну 2011 14:46

Шефа на продажби в Тойота Бургас ми е личен приятел и го е карал прехваления Приус във всякакви режими, и ако не креташ със 70-80 по някое надолнище ме увери че няма начин нещото да изгасне (тоест двигателя).
Постарах се все пак да намеря някаква статистика и въпреки, че тойота тактично са пропуснали да споменат колко е извънградското ( все пак там не са никак силни ) намерих стойности между 4,9 и 5,1 л/100 км. Понеже сме в Шевролет форума ще се възползвам от сравнението с Шевролет Авео седан с ужасния коефициент на челно съпротивление от 0,35 и двигател 1,4 л с разход на извънградско 4.7. Както и да го смятам прехваления Приус не е могъл с всички системи на борда и с гасенето на двигателя да се справи, че даже и супер/свръх аеродинамиката му не е помогнала. Нямам нищо против да твърдиш каквото и да е, стига да имаш някакви факти около това твърдение. Ако се поровиш да намериш кола с коеф. на съпрот. като това на Приуса и добър двигател, ще се убедиш, че въпреки че двигателя на Приуса "гасне" - това не е от голяма полза за разхода.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#20 Непрочетено мнение от The Stig » 16 яну 2011 15:31

Много се изписа, а и от темата се отдалечаваме...
В града-Приус/RX(хибрид) , извън града- модерен дизел, а на пистата- бензин с някое друго охлювче. :lol: Това е истината. :)

П.С. Ето линк към тестдрайв на последния RX. Накрая споменават разхода, който е впечатляващ. http://www.automedia.bg/video-test-drive/video_54.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#21 Непрочетено мнение от stinbg » 16 яну 2011 15:55

( За зареждането от панели на покрива - няма толкова голяма площ, че да има достатъчен ефект... )
При дължина на Приуса 444 см и широчина 170+, покрива да кажем за улеснение на сметките е около 185х160 см или 3м2 примерно. При средно добрите панели имаме около 350 Вата на м2 или 1050 Вата за площта на тавана на Приуса. При 10 часа слънцегреене може да постигнем 10 КВата (около 14 к.с.), които са достатъчни този Приус да се търкаля 1 час с 50 км/час примерно ( или въпросните 50 км за който споменах дневно ) при това разчитайки само на слънчева светлина. Кое те кара да мислиш, че не може да стане това?
Ако сме достатъчно "икономични" ще добавим 1м2 панел и на предния капак и като изхвърлим тежкия двигател заедно с генератора и скоростната кутия, резервоара и съпътстващите ги компоненти - което ще свали поне 500 кг и ще отвори място за акумулатори, колкото ти душа иска, не виждам проблем освен този с петролната индустрия за който споменах.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#22 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 яну 2011 16:24

stinbg,
Хибрида гасне в момента в който не натискаш яко газта ако батерията му е що годе заредена....
Т.е. каране по инерция, каране с достатъчно малка необходима мощност за поддържане на скоростта....
Гасне и на магистралата, където не се 'влачиш'...
За Авеото - виж spritmonitor...
Направих сортиране за PRIUS min/average/max = 3,52/5,23/9,07. Максималната стойност е от единичен случай на един потребител. По принцип обичайния максимален разход е около 7-7.5л/100 (горната част на таблицата)...
Същото сортиране за Авео 1.4/16V = 6,57/7,50/9,38...
А и приуса е доста по-голям, от Авеото..
Двигателя едва ли тежи повече от едни 100-150кг. Генераторите/скоростната кутия няма как да ги изхвърлиш, защото са едновременно и двигателите и трансмисията и стартера при хибрида.
Относно панелите - ами сложи едни 1000Вт за климатизация (минимум) и енергията вече я няма....

The Stig - линкчето потвърждава личните впечатления от практически еднотипния 400h...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#23 Непрочетено мнение от stinbg » 16 яну 2011 17:12

:) Това че двигателя гасне, съвсем не означава, че докато е работил да зареди акумулаторите и да движи колата едновременно разхода не е бил 15 л./100 км.
Когато говорихме за разход на извънградско, цитирах стойности за извънградско. Не съм оспорвал факта, че хибрида харчи по-малко на градско , даже съм изложил мнението си по въпроса защо е така. Това означава, че няма смисъл да повтаряме, че Приуса харчи по-малко комбинирано, в което ти се опитваш да ме убедиш.
Масата на двигателя може и да е 150 кг, но затова съм споменал съпътстващите компоненти, като - масло, водна система, система за запалване, компютър, въздушна система, изпускателна система, възли за окачване, подсилване на конструкцията заради самия двигател, перки с радиатори, тръбопроводи, обезшумяване и т.н. Скоростна кутия ти трябва при това автоматична, защото двигателите с вътрешно горене работят в малък диапазон от обороти 1000-8000 ( в най-общия случай ) докато за ел. двигателите проблем с оборотите няма - тоест там скоростна кутия не ти трябва. Като сметнеш всичко това ще си щастлив да си се отървал само с 500 кг, защото си мисля че може и да са повече.
А климатика дето харчи 1000 вата си го ползвай пак, той ще работи 1 час и ще изхарчи 10% от слънчевия заряд, просто вечер или през две или 3 ще си зареждаш акумулаторите в гаража, аз не съм казал, че непременно от утре трябва да караме само на слънце, казах само че разполагаме с нужните технологии това да се случи.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#24 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 яну 2011 17:47

stinbg,
Двигателя е икономичен, когато е натоварен номинално. Хибрида го използва точно така - или го натоварва номинално, или не го пали въобще.
да се върнем на фактите - бензинов двигател на Приус - 88.3кг (включващо охладителна течност, масло и филтри).
Електрически двигатели/генератори - с течно охлаждане... Без трансмисия трудно става - трябва поне едностепенна....
Не че не може да се направил ел-автомобил....
Може. Французите пуснаха преди 20г такъв. Колко си виждал на пътя (например Ситроен Саксо)?
Дали в случая петролната индустрия ги спира (французите не са известни като любители на американската или английската петролна политика), или типично малкия пробег и неудобства на чисто електрическите автомобили?
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#25 Непрочетено мнение от stinbg » 16 яну 2011 21:58

Добре де щом си толкова любознателен гледай "Who Killed the Electric Car?" - сам ще си отговориш на въпроса със Саксото.
А ГОЛЕМИТЕ пари не французите, а никоя нация не е в състояние да ги спре - 90 000 000 барела петрол дневна консумация в света умножена по 90$ цена към момента за барел - мисля се досещаш че бизнес за 8 100 000 000 $ дневно не може да се обезмисли от ... Ситроен Саксо.

Съобщение от модератор:
Моля избягвайте цитиране на обширни съобщения, особено ако са точно преди Вашето...
/slowtraveler
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#26 Непрочетено мнение от slowtraveler » 16 яну 2011 22:39

Не съм привърженик на теориите за световни конспирации в тази сфера....
Бизнеса си е бизнес, и ако нещо е достатъчно ефективно, то най-малкото китайците щяха да го използват и внедрят..
Просто все още има обективни пречки пред чисто ел-задвижване..
Вземи развитието напоследък - опитват се, но към момента няма заместител на химическото гориво като плътност на енергията и мощността за единица обем/тегло...
Да, Тесла са доста напред. Но дори и те не могат да достигнат до пробега и лекотата на експлоатация на един хибрид...
Според мен Тойота тръгна по правилния път - хибрид с възможност за чисто електрическо задвижване...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#27 Непрочетено мнение от авео » 16 яну 2011 23:12

Хубава дискусия,но заглавието трябва да се промени.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#28 Непрочетено мнение от stinbg » 17 яну 2011 00:26

Световната конспирация около петрола няма да я обсъждам - за мен е повече от ясно кой иска евтини коли с ниски разходи ( като мен и теб ) и кой не иска. Проблема е, че този дето не иска разполага с повечко средства и механизми от мен и теб.
(( Да, Тесла са доста напред. Но дори и те не могат да достигнат до пробега и лекотата на експлоатация на един хибрид...))
А колко точно пробег ти трябва - 50/100/1000 км. Ми те повечето БГ граждани си слагат по 10 лв. газ или бензин, което е пробег 40-80 км. Да не би да няма ток на всеки километър???
По цялата магистрала има ток колкото искаш и какъвто искаш.
Какво няма - акумулатори, ел.двигатели, генератори, зарядни за акумулатори ???
Слънце, батерии - какво ти трябва повече ???
Това, което няма е ЖЕЛАНИЕ да се направи!
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
sashko_bg
Редовен
Редовен
Мнения: 270
Регистриран: 09 ное 2007 16:26
МПС: Daewoo Espero 1,8
От: София

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#29 Непрочетено мнение от sashko_bg » 17 яну 2011 09:15

Бъдещето е ясно, но какво ли ще правят фирмите, производители на петролни продукти? :?:: :?:: :?::

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Защо таксиджиите не карат хибриди?

#30 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 яну 2011 12:50

stinbg, трябва ми бързо презареждане и пробег 700-800км....
На ден без да съм такси въртя около 160км, като се е случвало и да достигна до 1200км освен работата...
Ако трябва през 100км да спирам и чакам 2-3 часа, колкото е един бърз заряд на батерия, нали ти е ясно за колко време бих си свършил работата...
Предполагам, че такситата въртят повече от мен. Вярно, че са в града и може на пиацата да има зарядно, ама това е друг въпрос - все още няма достатъчно добри разработки за чисто електрически автомобил..
Вчера и днес например поръчах такси от Варна - Букурещ и обратно..... Ами това са около 600км за всяко ходене... Каква алтернатива би предложил освен химическото гориво...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”