Страница 1 от 3

Нов или стар автомобил

Публикувано: 28 окт 2010 22:42
от botzi
Съобщение от модератор:
Темата е отделена от друга тема...

Е тва е бръснарницата,всеки се кефи на нова кола ама до едно време.Много ми е смешно когато някой си закупи чисто нова кола,порадва и се 5-6 месеца и после пропищява от обслужване,цени на части,дефекти,условия и други разходи.Единствения плюс е,че отначало мирише на ново,знаеш че ти си я разработваш.Но като теглиш чертата,все пак сме в България и дали наистина има смисъл.

Re: внимавайте със застраховките и ударите

Публикувано: 29 окт 2010 03:45
от The Stig
Незнам дали има смисъл от нова кола, но като гледам цените които е написал колегата stoilov, определено има смисъл от каско(поне за нов автомобил) ... :-))

Re: внимавайте със застраховките и ударите

Публикувано: 29 окт 2010 11:41
от dany
botzi написа:Е тва е бръснарницата,всеки се кефи на нова кола ама до едно време.Много ми е смешно когато някой си закупи чисто нова кола,порадва и се 5-6 месеца и после пропищява от обслужване,цени на части,дефекти,условия и други разходи.Единствения плюс е,че отначало мирише на ново,знаеш че ти си я разработваш.Но като теглиш чертата,все пак сме в България и дали наистина има смисъл.
много интересно изказване, НО не си прав! удоволствието и предимството, между това да караш чисто нов автомобил и автомобил на 10 или повече години доста по-голямо.
1.новите коли предпазват повече при катастрофа!
2.имат от 3 до 5 години гаранция, а не 5-6 месеца!
3.ако има дефект се отстранява гаранционно!
4.разходите за обслужване (масла, филтри..) са от 2 до 3 пъти по-скъпи, заради гаранцията!
5.при старите коли, дето ги вкарват без сервизна книжка на по 300-400хиляди км, с върнати километри поддръжката излиза по-скъпо.
6.винаги има смисъл, стига да имаш хубава работа... ddmuhaha

Re: внимавайте със застраховките и ударите

Публикувано: 29 окт 2010 12:52
от dsuzunov
много интересно изказване, НО не си прав! удоволствието и предимството, между това да караш чисто нов автомобил и автомобил на 10 или повече години доста по-голямо.
1.новите коли предпазват повече при катастрофа!
2.имат от 3 до 5 години гаранция, а не 5-6 месеца!
3.ако има дефект се отстранява гаранционно!
4.разходите за обслужване (масла, филтри..) са от 2 до 3 пъти по-скъпи, заради гаранцията!
5.при старите коли, дето ги вкарват без сервизна книжка на по 300-400хиляди км, с върнати километри поддръжката излиза по-скъпо.
6.винаги има смисъл, стига да имаш хубава работа... ddmuhaha
Вие, това за предпазването от катастрофи, от опит ли го знаете или четете статистиките и краштестовете в нета?
Предполагам, че ще успея да оборя твърдението Ви.

Не всички дефекти се отстраняват гаранционно. Когато Ви се наложи, ще разберете колко неща не се покриват от гаранцията и минават в графата "консумативи".

Винаги има смисъл, стига да имаш високо платена работа, която не винаги ще е хубава.

Re: внимавайте със застраховките и ударите

Публикувано: 29 окт 2010 18:17
от botzi
Да и 3 или 5 години плащаш още една кола успоредно,а вземеш ли новата кола в момента от излизането от магазина цената и пада с 20-30%.Поне при старата кола ако имаш късмета да случиш на достатъчно запазена,няма ядове.Докато и при новата риска от дефекти както забелязвате вече при доста марки никак не малък.И както казва колегата,много относително е кое е гаранционно,кое е консуматив.

Re: внимавайте със застраховките и ударите

Публикувано: 30 окт 2010 11:51
от dany
botzi написа:Да и 3 или 5 години плащаш още една кола успоредно,а вземеш ли новата кола в момента от излизането от магазина цената и пада с 20-30%.Поне при старата кола ако имаш късмета да случиш на достатъчно запазена,няма ядове.Докато и при новата риска от дефекти както забелязвате вече при доста марки никак не малък.И както казва колегата,много относително е кое е гаранционно,кое е консуматив.
говорите пълни глупости, колеги!
1.карате стари коли, защото нямате възможност за нова.. (а не, че не ви се иска нова)
2.в германия по-глупави ли са , че си купуват нови и продават старите си на нас?
надявам се да не съм обидил някой, и пожелавам на всеки да кара нова кола!

Re: внимавайте със застраховките и ударите

Публикувано: 30 окт 2010 12:06
от The Stig
Много оффтопик се натрупа.... :ches:
Повече от ясно е, че новата кола е хубаво нещо и е голям лукс за повечето от нас. Всеки преценява възможностите си и решава дали ще си вложи парите в нов автомобил. :!:
Стига вече по въпроса, да оставим колегата stoilov да покаже как са направили Епиката му като нова. :)

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 30 окт 2010 16:11
от slowtraveler
Покупката на нов автомобил винаги е удоволствие...
Това е единствения начин да се докоснеш по-рано до добри технологии и удобства....
Като искаш стар автомобил - вземаш си ладичка с ръчки на прозорците и т.н.
Но ако искаш сензор за мъртва зона на огледалата, стабилизации на треактории, ABS и т.н., (съвсем примерно - когато тези системи току-що се въвеждат) - то изхода е нов автомобил....
И така получаваш по-сигурен автомобил...
Убеден съм, че по-новия автомобил е по-сигурен поради следното:
1. Повече системи за сигурност, подпомагайки средностатистическия шофьор в екстрени ситуации
2. Повече еърбегове, по-добре конструирано купе. Не знам практиката на Узунов какво му показва, но личните ми впечатления са, че новите коли повече се 'мачкат', поемайки по-голяма енергия от удара, като в същото време клетката остава непокътната... Личните наблюдения - на 'тотализираната' ни Зафира вратите се отваряха безпроблемно и като цяло нямаше дори пукнато стъкло, въпреки страничния и челния удар... Ладичката, в която се удари колегата челно бе сгъната през средните колонки. Шофьора на ладичката според мен се е спасил заради дебело кожено манто (шуба) тип 'СС-овски', защото ладата нямаше здраво стъкло, волана и бе сгънат и се показваше през мястото на предното стъкло и т.н....

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 30 окт 2010 16:52
от Proximus
slowtraveler написа: ...Шофьора на ладичката според мен се е спасил заради дебело кожено манто (шуба) тип 'СС-овски'...
:rofl:

Чисто финансово, най-често покупката на нов автомобил рядко е особено обоснована. Ето например моето Авео е взето за 18 000лв, с лихвите по лизинга ще стане 21 000лв. Когато го изплатим (след още 3 години) то едва ли ще струва повече от 8000лв - 9000лв. Т.е. за 4 години губиш над 10к. Този който би я купил за 8к, ако я кара още да речем 4 години, ще може да я продаде за 3-4 000лв... сиреч губи по-малко. Но хваща периода, в който производителя точно започва да търка ръчички и да очаква първи поръчки за резервни части :)
Ест и купуваш по-нова технлогия (в случая с Авео не е точно така :lol: ) и си спестяваш търченето по сервзи за да оправиш поредното проблемче. Получаваш чистак нови консумативи, гуми, джанти, музика. Каското ти е малко по-високо, но и когато отидеш за щета не се правят на луди (поне в началото). За сигурността е много относително. Авео има по-лоши EuroNCap резултати от 15 годишна Вектра. И един пример за неудачна покупка на кола втора ръка. Единия колега кара Рено Меган ван, 1.9td. Преди половин година, трябваше да й смени турбото (-1200лв), разни неща по окачването, а сега трябва да търси и нов комп (не възприема коректно идващи данни от датчика за темп на горивото, и на студено мн трудно пали).

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 30 окт 2010 18:30
от slowtraveler
За финансова полза не смятам че може да се говори за който и да е автомобил, защото автомобила е необходимост и 'консуматив' - т.е. е само в 'разходната част'....
Но че се губи по-малко със стар автомобил - това е така.... Обезценяване с 20-30% от 40-50х.лв е една цифра, а от 5-8х.лв е съвсем друга :lol:
Има и друг фактор - колкото и да не съвпада със 'социалистическите' правила, ако отидеш на бизнес-среща с раздрънкана жигулка едва ли някой ще те приеме насериозно...
Приятел си купи нов Пасат и сега е много по-доволен от бизнеса отколкото преди със 15 годишното нисанче...

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 30 окт 2010 18:41
от dsuzunov
Аз си мисля, че ако не можеш да си позволиш поддръжката на нов автомобил, не си го купувай.
Ако си скътал 20 000 лв. и решиш да си поглезиш душичката с нещо наистина ново, то трябва да имаш възможността да плащаш пълно автокаско, да не се мръщиш на цените за гаранционните обслужвания.
Ако с тази кола вадиш пари, е естествено да влагаш в нея, но ако караш на една мижава заплата или пенсия, как да си позволиш нов автомобил?
Пример:
Ако сега се пенсионирам, ще ми изплатят като обезщетение около 20000 лв.
Пенсията ми ще е около 600 лв
С обезщетението ще мога да си купя някаква нова кола.
А с пенсията, дали ще мога да я поддържам?
(Между другото, нямам намерение да се пенсионирам - само пример.)

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 30 окт 2010 19:34
от The Stig
Който има възможност- нека кара нов автомобил( както написа dsuzunov самата покупка не е всичко), който няма- ще караме европейския отпадък и ще се надяваме рано или късно да влезем като купувачи в някой лъскав шоурум. Друго няма както да се каже по темата... :)

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 30 окт 2010 20:13
от Vesko1
Не искам да съм генерален в изводите си....но кола произведена след 2005-2006г ...няма да си купя.И ще ви кажа защо.Кризата в адтомобилостроенето не почна в 2009 за да съвпадне с тоталната Световна криза...а доста по рано.При новите коли...ОСОБЕНО ДИЗЕЛИТЕ...всичко е направено като КОНСУМАТИВ...и се скапва между 40 и 50к км.....и са се скъпи чалколяци.Турбото например струва 3000лв..(колкото мойта нубира)...и на всеки 50к...горе долу се сменя.Хидравличната рейка е направена от 2 части-механична и електронна.Ако механичната издържи...то електрическата платка..изгаря на около-40-50к...и няма оправяне.НОВО!Цена..около 1000-1500лв за нова рейка в зависимост от модела на колата....говоря за средна ръка кола а не за БМВ...МЕРЦЕДЕС...ТАМ ЦИФРАТА Е Х3!
Минаваме на ЕКОЛОГИЯТА...там не искам да засягам темата за новите ЕГР КЛАПАНИ и системи.... ФИЛТРИ ЗА ТВЪРДИТЕ ЧАСТИЦИ(с наща нафта заминават на 30к)...които дават имфо на компа и не ти ли е в ред колата минава в сервизен режим на работа....и разхода ти се качва до 20(100км....да не говорим за дизеловите ДЮЗИ...1 да ти изгори (а те са 4) се разделяш директно с 1000лв(без майсторлъка).За "китайските " датчици за АБС-а не искам да говоря..там положението е трагично...на секи 10к км сменяш датчици-справка мой приятел с опел зефира 2008г.
За бензинките пък нямам думи....там са бензинови дюзи...хидравлични рейки...ЕГР-и...ДЕБИТОМЕРИ....СЪЕДИНИТЕЛИ(които отново са консуматив и се скапват на 30к и са по 3-4 бона)...еърбеци...катализатори(1500лв) с по 2 ламбди (и да туриш резонатор си трупа грешки компа)....сурбилюк системи дето нема майстори за тях в БГ.....и така нататък...мога да ви изброявам до сутринта.
Затова....съм привърженик на по простите машинки...поне докато още ги има на пазара...(няма да е задълго)!
тОВА Е!

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 31 окт 2010 01:30
от авео
По тази тема,може да се каже само едно: хвали старо,карай ново. Разликата между старата и новата кола е,че старата я взимате с някакво сервизно досие,в повечето случаи фалшиво,а на новата,самите вие почвате да го пишете това досие :lol:

Re: Нов или стар автомобил

Публикувано: 31 окт 2010 08:23
от slowtraveler
Vesko1 написа:....но кола произведена след 2005-2006г ...няма да си купя.И ще ви кажа защо.Кризата в автомобилостроенето не почна в 2009 за да съвпадне с тоталната Световна криза...а доста по рано.При новите коли......
Веско, не съм съгласен с черните краски, с които оцвети всичко ново...
Карам нови коли от 1999г. С редки изключения (Авенсиса, който си бе 'лява' кола с конструктивен дефект, и щеше да е отстранен гаранционно) не съм имал съществени проблеми - всеки по-нов автомобил е бил по-добре от стария и като качество и като функции и като здравина...
Проблеми с рейка не съм имал (в момента съм на почти 60х.км). Новата рейка е значително по-упростена - електрическа, за разлика от предходните хидравлична и електро-хидравлична.
Няма масла, няма помпи... Има защита от претоварване и прегряване (изключва ако се презори).
А колегата въртя Зафирата последно около 170х.км с електрохидравличната рейка без почти никакъв проблем (само смяна на амортисьори). Вярно - от време на време капваше по 50-100гр масълце на рейката, но това си бе в рамките на нормалното.
Можеш ли да сравниш карбуратор с инжекция? И кое е по-здраво и устойчиво, въпреки, че инжектора също е комбинация от механика и електроника. И колко пъти електрониката е давала проблем?
За мен колкото повече електроника има даден автомобил вместо механика, толкова по-здрав става по принцип. Пример - вече забравихме чукчетата и наковалните, които се зацапваха и нагаряха. Забравихме карбураторите, които се зацапваха с първата капчица вода в горивото. Почти забравихме дистрибуторните капачки (все още се срещат тук-таме), дето се пукаха и пробиваха. И при първия дъжд колата спираше. Всичкото това бе заместено с електроника.
За дизелите - донякъде си прав, че станаха по-капризни, но за мен това бе цената, която бе платена за достигане на 'бензиновите' параметри от дизелаците...
Турбото без проблеми издържа над 200х.км при правилна експлоатация... На колко народ тук му е гръмнало турбото? Във форума на Тойота също не си спомням някой да се е оплаквал от турбо (пък камо-ли да го е сменял на 30-60х.км).
Проблемите с дизелаците започват, когато се намесят 'тунинг-майстори', дето правят 'бИгачки' от дизелите... При турбодизела както при всеки турбиниран двигател много лесно можеш да му вдигнеш мощността с промяна на налягането. Но когато се прави без много мисъл - двигателчето се претоварва и изведнъж получаваш 'ненадежден дизел' :y: ...