Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10217
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#16 Непрочетено мнение от Izparitel » 04 ное 2012 21:32

автор: Емил Пeтров
trud.bg написа:Искате да купите кола или да прехвърлите взетия на лизинг автомобил на свое име? Очакват ви данъци и такси и ходене напред-назад по различни институции.
Първата работа е да си извадите застрахователна оценка за колата, защото върху нейната стойност се плащат местният данък за придобиване на имущество и нотариалните такси. Странното е, че налогът се плаща в общината по постоянен адрес още преди сключването на сделката.

Първо оценката

С данъка се облага това, което е с по-висока стойност - цената на колата в договора или застрахователната оценка. Неговият размер е между 2 и 3% от стойността, като в София е 2,5%. Тук има възможност да лишите ведомството на Дянков от някой и друг лев. Традиционно сделките за продажба на коли, особено между частни лица, се изповядват на фиктивна цена. Ако имате познат застрахователен брокер, той може да даде оценка на колата, която да е по-ниска от реалната стойност. Но и да нямате, проверете на няколко места. В зависимост от използваната база данни при различните застрахователи може да получите разлика в оценката от над 30%. Което не е малко - данъкът за кола на стойност 10 000 лв. е 250 лв., а за 7000 лв. - 175 лева. Самата застрахователна оценка, която представлява едно написано на ръка хвърчащо листче хартия с печат, струва 10-12 лева.
Покупката на нов автомобил е освободена от този данък.
Нотариалните такси се изчисляват по таблица, като в зависимост от стойността размерът им е между 0,8 и 2%.

Няма опашки

В КАТ вече ги няма дългите колони от чакащи. Ако новият собственик на колата е с адресна регистрация на същото място, където е досегашният номер, не се налага да кара колата в КАТ.
Добрата новина е, че в КАТ системата за смяна на документи е направена по доста съвременен начин. След главния вход са каналите за преглед на коли. В самото начало има зала с доста гишета, където представяте пълния комплект от документи. Трябва да имате копие от договора за покупко-продажба на колата, валидна застраховка “Гражданска отговорност” и да носите старите талони - голям и малък.
Следва плащане на такса от 3 лв., докато ви правят разпечатка на лист с данните с новия собственик, на който закрепват двата стари талона. След това отивате в ниската сграда в края на двора, където баркодът се разчита от друга служителка, която ви дава листче с номер за услугата. Плаща се на касата. Смяната на талоните струва 15 лв. плюс 2 лв. за банката. Ако искате и нов номер, ще трябва да извадите още 17,50 лева.
И така смяната на собствеността върху автомобил на стойност 10 000 лв. излиза приличната сумичка от 470 лева.

Срокове

Срокът за промяна на данните в КАТ е 10 работни дни след нотариуса. Не забравяйте да прехвърлите и полиците за гражданска и каско на ваше име. Това се прави в едноседмичен срок, но някои застрахователи дават само три дни.
След приключване на сделката имате два месеца, за да декларирате в общината автомобила на ваше име, за да плащате данъка върху собствеността му.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10217
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#17 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 апр 2013 22:50

Христо ИЛИЕВ
Лош закон, но закон. Още древните римляни са усетили, че е по-добре да има някаква норма, отколкото свободията да е пълна. В днешно време обаче все по-често се оказва, че освен лоши законите могат да бъдат и безсмислени. През последната една година органите на КАТ - Пътна полиция се надпреварваха да предупреждават къде и по колко нови камери са поставени, за да следят шофьори джигити. Какво се оказа на практика? Сто процента от всички издадени
електронни фишове падат при обжалване в съдебна зала.

И вина за това не носят катаджиите, нито пък адвокатите на шофьорите са проявили особено геройство в съдебна зала. Оказа се, че при определянето на законовата норма, която регламентира дейността на мобилните радарни устройства и камери за засичане на скоростите, някой пак е спал и е сътворил поредната недомислица, която обезсмисля на практика едно полезно средство за контрол на пътя.

Първите пробиви в системата дойдоха още през 2011 година, когато в Районния съд на Пазарджик издадените електронни фишове от мобилни радарни устройства започнаха да падат като есенни листа. На 15 август миналата година Николай Р. от Пазарджик пътувал с колата си по бул. “Георги Бенковски”. Както повечето водачи, минаващи по тази натоварена пътна артерия, и той не спазвал определеното ограничение от 50 километра в час и шофирал със 76 км.
Близо до затвора обаче съдбата му изиграла лоша шега и Николай попаднал на полицейски автопатрул. Той натиснал спирачката, но вече било твърде късно. Мобилното радарно устройство отчело нарушението. Самите полицаи си стояли в автомобила и въобще не си направили труда да спрат нарушителя и да го накажат. В края на работния ден мобилното радарно устройство било предадено в КАТ и данните за всички нарушители през деня били свалени. Няколко дни по късно към тях “полетели” и честитки с глоби. Такава получил и Николай Р. Той трябвало да плати глоба в размер на 100 лева. Мъжът обаче явно има добър приятел адвокат, който му дал съвет да обжалва.

В началото на декември миналата година Районният съд в Пазарджик отмени глобата с мотива, че е незаконосъобразна. Към издаване на такъв фиш се пристъпва, без преди това да е бил съставен и връчен на нарушителя акт за установяване на административно нарушение и без да му е дадена възможност да възрази по акта пред наказващия орган, сочат магистратите в своето решение. В закона е дадена възможност за писмени възражения против електронния фиш пред директора на съответната структура на МВР, които биха могли да доведат до анулиране на фиша само в две хипотези - ако моторното превозно средство е обявено за издирване или ако нарушението е извършено с моторно превозно средство със специален режим на движение.
Въз основа на изложеното може да се направи извод, че предвидената в закона процедура по издаване на електронни фишове е по-кратка в сравнение с уредената в закона за налагане на административни наказания, като възможностите на санкционирания за възражения пред наказващия орган са чувствително стеснени. Затова според съда посочената процедура може да бъде изпълнена само при наличие на визираните в закона предпоставки, като разпоредбата, която ги установява, не може да бъде тълкувана разширително.

А законът изисква нарушението да е установено и заснето с техническото средство в отсъствие на контролен орган и на нарушител. В конкретната хипотеза изискването за установяване на нарушението в отсъствие на контролен орган не е спазено. Въпросната мобилна заснемаща система е била в автомобила на полицейските служители, които безспорно са органи, осъществяващи контрол по спазването на Закона за движение по пътищата и имат право да използват подобно техническо средство с оглед установяване на нарушенията.
Контролните органи са били също в автомобила и са имали възможност да наблюдават преминаващите автомобили и да засичат показанията на измерващото устройство, като са ги отразявали и в нарочен дневник, съставен на място. Следователно нарушението е било установено в присъствие на контролен орган и липсват основания да се премине директно към налагане на глоба с електронен фиш, а е следвало съответният контролен орган, който пряко е наблюдавал нарушението, да пристъпи към установяване на конкретния водач и към съставяне на акт за нарушение срещу същия по общия ред, предвиден в закона, като му се даде възможност да разбере какво административно нарушение му се вменява в отговорност, респективно да се защити в производство пред наказващия орган. По този начин, без да са налице предпоставките за това, е пропусната цяла една фаза на процеса, с което съществено е било накърнено правото на защита на наказаното лице. Затова и издаденият електронен фиш следва да бъде отменен, категоричен е Районният съд.

Скоро след това от полицията оповестиха, че е поставена скоростна камера, която ще следи за нарушения по автомагистрала “Тракия” в района на Пазарджик. Оказа се обаче, че и тази контролна мярка е обречена на неуспех пак по законови причини. Един от първите, които се възползваха от вратичката в закона, стана пазарджиклията Ангел А. На 31 март тази година той шофирал личния си автомобил по автомагистрала “Тракия”. Понеже бързал по работа, Ангел профучал покрай скоростния радар със 181 километра в час при позволена от закона 130 км. Умната машинка моментално реагирала и запечатала за поколенията нарушението на Ангел А. Въз основа на данните от камерата от КАТ - Пътна полиция издали електронен фиш, който бил изпратен на нарушителя. По съвет на неговия адвокат обаче Ангел А. подал жалба до съда и поискал отмяна на глобата от 300 лева поради две основни нарушения, допуснати в акта. На него не бил посочен издател - име и длъжност, както и дата на съставяне на документа. Районният съд в Пазарджик прие доводите на шофьора нарушител и отмени наложената му глоба. В мотивите си магистратите сочат, че електронният фиш представлява електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг носител, създадено чрез административно-информационна система въз основа на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани технически средства. Щом по определението си фишът е изявление, той трябва да има автор, тоест следва да е нечие изявление, категоричен е съдът. По своята легална дефиниция фишът съставлява електронно изявление, но не може да бъде такова на съответната дирекция на МВР.
От друга страна единственото определение за електронно изявление е дадено с разпоредбата на Закона за електронния документ и електронния подпис -електронно изявление е словесно изявление, представено в цифрова форма чрез общоприет стандарт за преобразуване, разчитане и визуално представяне на информацията. Според член 4 автор на електронното изявление е физическото лице, което в изявлението се сочи като негов извършител.

Така че законодателната уредба относно конкретния документ в общия закон и специалния в случая в този за движение по пътищата дава основание да се приеме, че действително електронният фиш следва да има свой обявен и известен издател, категоричен е съдът.
Магистратите коментират, че законодателят очевидно напълно съзнателно не е предвидил автор на електронния фиш в разпоредбата на член 189 от Закона за движение по пътищата, която регламентира основанията за неговото издаване и съдържанието му. Наистина, уточнено е, че фишът е създаден чрез административно-информационна система, въз основа на постъпили и обработени данни, но те се отнасят само до установените нарушения чрез автоматизираните технически средства. Това само затвърждава извода, че идеята е била да няма намеса на административен орган при установяване на нарушението, за което се издава фишът за налагане на глоба. Именно защото с този административен акт се налага и предвиденото административно наказание по вид, решението за това следва да се взема от административен орган, сочи Районният съд.

Източник: http://www.marica.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
JelqzkoJelqzkov
Редовен
Редовен
Мнения: 209
Регистриран: 14 яну 2013 22:44
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#18 Непрочетено мнение от JelqzkoJelqzkov » 02 апр 2013 01:29

Принципно това, което си споделил едно, че не е актуално, друго, че си е малко рисково.
Конкретното дело, което дават като пример (четох решението) е малко специфично. Очевидно, мъжа който го е подал е познавал добре административния процес и е спечелил на базата на 2 неща (а не глупостите, които е написал журналиста):
- КАТ са сбъркали, като са изпратили полицая регистрирал нарушението, като свидетел, а не човека издал акта в действителност- пейпър гай-а (някаква женичка).
- акта, който е обжалвал човека е нямал дата на извършване на нарушението.

Интересното е, че аз съм виждал фиш с дата и час на нарушението + име на човек издал акта. При това е от месец след статията и е от Варненско.

Отделно, съдията има възможност да прецени, дали допуснатите нарушения са незначителни, защото ако питате мен, това, че не пише конкретно име в електронния фиш, но има всички останали реквизити и ясно и точно регистрира нарушението не е основание акта да бъде отменен (по никакъв начин не се компрометира самата регистрация на нарушението). Да се хващаш за подобни неща и да отменяш актове на подобни основания представлява да четеш закона както дявола някое евангелие.

Отделно 2, ако наистина не познаваш добре закона и административния процес ще ти бъде много трудно да убедиш съдията, че видиш ли - ти си извършил нарушение, но то не е било регистрирано правилно. Не си мислете, че в съда нарушителите на ЗДП са добре дошли - ще ви разпънат на кръст.

Идеята на поста не е да изтъкне като грешна унформацията - тя е вярна (интерпетацията и е тъпа но това е друга тема...)
Идеята ми е с тази информация да не нарушаваме всеки бързак решил да нарушава закона да занимава съдебната система с неговите 100 лва, които дори в повечето случаи са му малко.
И не целя да откажа вас, колеги от това да си търсите правата. Целя да ви насъра, да го правите, когато те са нарушени, а не когато не ви пука, че сте сгрешили и не искате да си поемете последствията.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10217
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#19 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 апр 2013 09:30

Всеки има право да се защити чрез предвидените от закона начини, дори на базата на някаква формална неизрядност на издадения фиш. Естествено, това едва ли е по силите на човек без юридически познания, ако не ползва адвокат. Ето нещо по-актуално, с днешна дата и на същата тема Електронните фишове масово падат в съда .

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10217
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#20 Непрочетено мнение от Izparitel » 25 юли 2013 12:23


Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#21 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 юли 2013 14:08

Поредната простотия, която генерира великия български мозък....
Наясно ли са 'законотворците' как това би се отразило на бюрокрацията?
И колко време и човекоресурси биха се загубили за регистрацията (спомнете си опашките в КАТ дори без такава малоумщина)?

И най-вече - каква е ползата и какъв е смисъла от такава идиотщина...
Въпроси:
1. Например колата ми я карат 4-5 човека (служебна или лична). На кого от тях ще изпратят електронния фиш ако всички са се регистрирали? Или все пак отново ще ми я изпратят на мен като МОЛ на фирмата или като собственик... (т.е. - никаква разлика от настоящото положение).
2. Как ще се процедира при инцидентна нужда да услужиш с автомобила (автомобила отдавна не е лукс, а е практична необходимост).
Това значи ли, че ако приятел ме помоли за услуга и му дам автомобила инцидентно, то той трябва да отиде да се регистрира в КАТ? Защото навярно ако не се регистрира и едновременно - отрегистрира, че е карал автомобила от 8:53ч на ХХ дата до 23:58 на УУ дата, то не бих могъл да оборя КАТ ако в това време издаде електронен фиш...
И ще си му услужил с автомобила за половин час, а след това ще губиш ден за регистрация/дерегистрация в КАТ...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5751
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#22 Непрочетено мнение от dsuzunov » 25 юли 2013 15:26

slowtraveler написа:Поредната простотия, която генерира великия български мозък....
Наясно ли са 'законотворците' как това би се отразило на бюрокрацията?
И колко време и човекоресурси биха се загубили за регистрацията (спомнете си опашките в КАТ дори без такава малоумщина)?

И най-вече - каква е ползата и какъв е смисъла от такава идиотщина...
Въпроси:
1. Например колата ми я карат 4-5 човека (служебна или лична). На кого от тях ще изпратят електронния фиш ако всички са се регистрирали? Или все пак отново ще ми я изпратят на мен като МОЛ на фирмата или като собственик... (т.е. - никаква разлика от настоящото положение).
2. Как ще се процедира при инцидентна нужда да услужиш с автомобила (автомобила отдавна не е лукс, а е практична необходимост).
Това значи ли, че ако приятел ме помоли за услуга и му дам автомобила инцидентно, то той трябва да отиде да се регистрира в КАТ? Защото навярно ако не се регистрира и едновременно - отрегистрира, че е карал автомобила от 8:53ч на ХХ дата до 23:58 на УУ дата, то не бих могъл да оборя КАТ ако в това време издаде електронен фиш...
И ще си му услужил с автомобила за половин час, а след това ще губиш ден за регистрация/дерегистрация в КАТ...
...и в същото време, се канят да съкращават администрацията в МВР. Не че няма нужда де.
Изображение

kkirilov
Нов
Нов
Мнения: 85
Регистриран: 05 авг 2011 22:21
МПС: Aveo 1.4
От: sofia
Име: Кирил

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#23 Непрочетено мнение от kkirilov » 29 юли 2013 09:00

Защо трябва да откриваме колелото. На запад от нас хората са го измислили. Харесвам англиската, американската и в канада система, за прилагане на наказания. И при тях има корупция (всъшност навсякъде където има хора и изгода има),но така правят правилата че да няма изгода.
Как е в моментав бг, за полицая е все едно дали ще пише фиш -акт или вземе пари на ръка, няма контрол.
В Канада, всеки шофьор има гражданска отговорност (не колата), като цената варира в огромни граници - от няколко долара месечно до пълен отказ. Зависи от км/ пробег на месец, възраст, стаж, кола (18 годишен с кола под 100кс и над разликата е огромна ) но най вече зависи от нарущенията на пътя, - като пример при второ ПТП с алкохол няма компания която да те застрахова. Малко се отплеснах, но самите застрахователи следят за корупция в кат - дали пишат актове и наказания, преди години имало наколко много шумни дела от застрахователи срещу полицията за корупция (не бай иван срещу кат да обжалва), който завършват с огромни суми платени от държавата, уволнени шефове и влезли в затвора полицаи..
Системата се само регулира като зависи от парите, а не някакви абстрактни наказания. Застраховатея е мотивиран да няма корупция и има лостовете да наказва корумпирани полицаи.

Потребителски аватар
nik
Напреднал
Напреднал
Мнения: 317
Регистриран: 02 яну 2010 15:06
Skype: sectord
МПС: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 150hp
От: Плевенско + София
Име: ЕН3600КА

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#24 Непрочетено мнение от nik » 17 ное 2013 08:37

Наскоро открих този документ, издаден от Министерството на вътрешните работи , обн. ДВ. бр.79 от 10 Септември 2013г
"ИНСТРУКЦИЯ № IЗ-1665 ОТ 22 АВГУСТ 2013 Г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТА И РЕДА ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО КОНТРОЛ НА ПЪТНОТО ДВИЖЕНИЕ"
Ползотворно четене, колеги!

Съобщение от модератор:
Мнението е коригирано за да е по-четливо :)
/slowtraveler
[color=#BF4000]Chevrolet Cruze 2.0D LT VCDi 150 hp MT[/color]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html][img]http://images.spritmonitor.de/377931_5.png[/img][/url]

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 415
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#25 Непрочетено мнение от emil nikov » 17 ное 2013 20:26

нямам толкова търпение :)

Потребителски аватар
gigabate
Активен
Активен
Мнения: 514
Регистриран: 31 мар 2010 20:47
Skype: ivan_444
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE LPG-BRC
От: Казанлък
Име: Иван

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#26 Непрочетено мнение от gigabate » 17 ное 2013 21:52

Това е толкова сухо и скучно четиво,че не бих се захванал да го чета ако някой първо не ми понамекне какво да търся в него! :doh:
http://www.carspending.com/bg/vehicles/ ... ewoo-lanos" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5751
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#27 Непрочетено мнение от dsuzunov » 17 ное 2013 22:23

Ето ви малко извадки, които касаят водачите на ППС:
Чл. 58. (1) Служителят, назначен в наряд за пътен контрол, спира водачите на ППС за проверка, когато

1. има видимо нарушение на правилата за движение по пътищата;

2. има неизправности на ППС или разположението на товара създава опасност за участниците в движението;

3. начинът на движение и поведение пораждат съмнения към водача на МПС за преумора, употреба на алкохол или друго упойващо вещество;

4. съществуват данни или предположения, че водачът на ППС е участвал в ПТП или в извършването на престъпление.

(2) За спиране на ППС, когато водачът не е извършил нарушение на ЗДвП и няма данни по ал. 1, т. 3 или 4, служителят изготвя докладна записка в края на работната смяна.

Чл. 59. Полицейският служител може да спира превозните средства от редовните линии за обществен превоз за нарушения от страна на техните водачи и пътници.

Чл. 60. Не подлежат на спиране и проверка МПС, ползващи специален режим на движение, както и автомобили на Министерството на отбраната, движещи се в обозначена колона.
Чл. 62. (1) Проверка на водач и МПС се извършва задължително при неработещ двигател най-малко от двама полицейски служители при следните тактически действия:

1. проверяващият полицейски служител подхожда към превозното средство отзад и отстрани с необходимото внимание, като застава отстрани на МПС, зад водача извън обсега на отварящите се врати;

2. проверяващият визуално се ориентира за броя на лицата в автомобила и превозвания товар;

3. проверяващият полицейски служител се представя, като произнася длъжността, фамилията, структурното звено и повода за спиране;

4. проверяващият полицейски служител изисква от водача и пътниците необходимите документи, като те се предоставят от тях без служителят да навлиза в пространството на проверяваното ППС;

5. при поискване полицейският служител показва своята служебна карта или полицейски знак;

6. при извършването на проверката полицейският служител следи проверяваните лица да не изхвърлят вещи и предмети.
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#28 Непрочетено мнение от ogi » 17 ное 2013 22:53

(2) За спиране на ППС, когато водачът не е извършил нарушение на ЗДвП и няма данни по ал. 1, т. 3 или 4, служителят изготвя докладна записка в края на работната смяна.
Това е предпоставка за задължително намиране на нарушение, след като е спрян автомобил, освен това не знам как въобще се проследява как и колко автомобила са били спрени за проверка.
3. проверяващият полицейски служител се представя, като произнася длъжността, фамилията, структурното звено и повода за спиране;
Е това в червеното никога не ми се е случвало - или нищо не ми се казва, или мен ме питат защо съм спрян.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#29 Непрочетено мнение от slowtraveler » 17 ное 2013 23:19

dsuzunov написа:Ето ви малко извадки, които касаят водачите на ППС:...
Митак, винаги съм се чудил дали ако ме накарат да изляза от автомобила има легален проблем да им откажа (и да влезем в полемика между 'неизпълнение на полицейско разпореждане', и 'уронване на достойството ми')....
Не ми се е налагало, но например съм виждал как по време на дъжд полицай държи шофьора под дъжда до прозореца на астричката докато му пише акт...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5751
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Закони, правилници, наредби, инструкции, промени...

#30 Непрочетено мнение от dsuzunov » 17 ное 2013 23:32

ogi написа:
(2) За спиране на ППС, когато водачът не е извършил нарушение на ЗДвП и няма данни по ал. 1, т. 3 или 4, служителят изготвя докладна записка в края на работната смяна.
Това е предпоставка за задължително намиране на нарушение, след като е спрян автомобил, освен това не знам как въобще се проследява как и колко автомобила са били спрени за проверка.
3. проверяващият полицейски служител се представя, като произнася длъжността, фамилията, структурното звено и повода за спиране;
Е това в червеното никога не ми се е случвало - или нищо не ми се казва, или мен ме питат защо съм спрян.
По първото:
-примерна ситуация:
получава се сигнал за престъпление, като информация има част от рег. номер и евентуално марка.
Спира всичко, сходно с информацията (почти всичко)
След проверката се вписват данни за МПС и пътниците. Това го прави дежурния в съответното РУ в специален дневник, след уведомяване от патрула. Понякога, това става чак на края на смяната.
По второто:
-всичко се свежда и е въпрос на елементарна култура.
Ще ти стане ли нещо ясно от следното представяне:
-"Узунов, дежурен експерт в сектор БНТЛ ОДМВР Пловдив, Добър вечер"!
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”