Новини свързани с автомобилите

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#121 Непрочетено мнение от Izparitel » 21 фев 2012 11:17

Изображение
От ноември в завода текат пробни сглобявания на автомобили.
Анализира се качеството на сглобката и се дават препоръки за подобряването му.

Изображение
На първо време в завода ще се правят SUV-моделът
Н5 (на преден план), "Волекс" С10 (до него) и пикапът "Стийд"
Първият завод за сглобяване на китайски автомобили в Европа се открива днес край ловешкото село Баховица. Проектът е съвместен между най-големия частен автомобилен концерн в Поднебесната империя и притежаваната от Гриша Ганчев "Литекс мотърс".
На откриването, което ще е около 14 часа, се очаква да присъстват премиерът Бойко Борисов, министърът на икономиката Трайчо Трайков, високопоставени гости от китайското министерство на икономиката и г-жа Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на "Грейт уол мотър". С тръгването на завода България отново се появява на картата на автомобилните производители след пауза от 16 години.
Последният опит за производство на нови автомобили у нас беше на британската "Роувър", която откри завод във Варна през септември 1995 г. Плановете бяха в него да се правят по около 10 000 коли годишно от модела "Роувър Маестро", а инвестицията се оценяваше на 20 млн. долара.
Начинанието обаче се проваля с гръм и трясък заради лоша маркетинговата стратегия и неконкурентната цена на моделите. Заводът затвори врати на 4 април 1996, като в него бяха направени едва 2200 коли.

Заводът край Ловеч
Заводът край Баховица е изграден върху гола поляна, като строежът на халетата е отнел година и половина, а оборудването - още три месеца. Инвестицията в проекта е около 189 млн. лева, като тя ще бъде реализирана напълно до 2017 г.
Ангажираните за момента 120 служители са от цялата страна. Плановете са в завода да намерят работа около 2000 души, когато той заработи на пълен капацитет.
През първата година очакванията са заводът край Баховица да сглоби около 2000 коли. Те ще за българския пазар, съседните страни (основно Румъния) и Западна Европа (Италия и Испания).
Производството може и да се удвои, ако има заявки. Капацитетът на завода от 50 000 автомобила при работа на две смени и 70 000 при три смени може да бъде достигнат през 2014 г. В края на 2012 г. ще започне сглобяване на автомобили за британския пазар (с десен волан), а през 2015 г. - за цяла Европа.
За момента колите идват със събрани купета - сложени калници, врати, капаци и т.н. В завода край Баховица ще се поставят вътрешното обзавеждане и различните естетични детайли по каросерията, монтират се броните, двигателят, скоростната кутия, окачването и т.н. Всички детайли ще пристигат в контейнери, боядисани. Всеки контейнер е с тегло 30 тона и за момента те ще идват с камиони. Има и проект за жп линия.
При реализацията на втората фаза на проекта ще се изгради цех за заварки и тогава автомобилите ще идват в "насипен вид". Плановете на "Литекс моторс" предвиждат край завода да се изгради цял индустриален парк, като част от влаганите части (седалки, ауспуси, джанти) се произвеждат в България. На първо време с български ще бъдат сменени използваните акумулатори и масла. Преди това да стане обаче, колите с новите елементи трябва да минат сертифициране.

Ръководители от Великобритания, работници – от цялата страна
Контролът на качеството е сред приоритетите на българския автомобилен завод. За целта висшият менджмънт, включително генералният директор Алекс Крамп и отговорникът по качеството Мартин Брадфилт, са взети от завода на "Нисан" в ЮАР. В хода на сглобяването всеки автомобил ще минава 7 проверки за качество. На края има финална инспекция и тест на полигон с 30 различни вида настилки.
Цялата работа в завода се извършва на ръка, роботи няма, като работните станции са 88. Линията е една, като на нея могат да се правят едновременно всички модели. Средната възраст на шефовете на екипи е 25 години, а на работниците - 19 г.

Моделната гама
През февруари край Баховица започва сглобяването на компактния модел "Волекс С10" (Voleex С10), който до момента е и най-търсеният у нас. През март ще започне производството на пикапа "Стийд" (Steed), а след това и на SUV модела "Ховър Н5" (Hover). До края на 2013 г. сглобяваните модели ще са пет, като към трите познати ще се присъединят седанът "Волекс С30" и "Ховър Н6".
Монтираните двигатели в автомобилите са разработка на "Грейт уол" и "Бош". Те отговарят на еконормите Евро 5, а когато влезе Евро 6, :ches: ще покрият и него.
С китайските партньори е постигнато споразумение за производство на леки коли с газова уредба като заводско оборудване, които ще бъдат много по-икономични. Газовите уредби са на фирмата "Виале" и са модерни, без изпарител. :clap:
Китайската компания "Грейт Уол" прави автомобили от около двадесетина години и в момента е най-големият производител на SUV модели в страната. През тази година пусна свой нов завод в Китай, с който капацитетът на всички мощности става 2 млн. коли на година.
Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – в Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др. "Грейт уол" е първата и все още единствена независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС, като покриват всички стандарти и изисквания на общността.
Компанията разполага със собствен център за дизайн и развойна дейност, в който работят висококвалифицирани инженери от цял свят. Производственият капацитет на компанията на "Грейт уол" за 2012 г. е 1,2 млн. автомобила годишно и ще бъде увеличен до 2 млн. автомобила годишно до 2016 г.
През 2011 година "Грейт уол" е продала 434 500 автомобила, което и отрежда десето място сред производителите в страната
В чужбина компанията има производствени мощности в Сенегал, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет. Всички те са създадени чрез партньорство с местни фирми. Предстои отваряне на заводи на "Грейт Уол" във Венецуела и Малайзия.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Добавка чисти лошата БГ нафта

#122 Непрочетено мнение от ogi » 21 фев 2012 16:17

Изображение
Добавка за прочистване на филтъра за твърди частици (DPF) обещава да премахне доста главоболия на собствениците на по-новите употребявани дизелови коли у нас.

Преди време "168 часа" алармира, че нафта с количество на сяра, по-голямо от допустимото ниво в ЕС, която се продава по нашите бензиностанции, е причина все повече возила с екостандарта "Евро 4" на двигателя и на възраст от 4-5 години да се превръщат в старо желязо за скрап.

Некачественото гориво може буквално да задръсти филтъра за твърди частици (FAP или DPF), който се поставя на моторите, за да изхвърля по-малко отрови ауспухът. Оттам произтичат и значителни проблеми за някои собственици на автомобили.

Заради скапаната нафта собствениците на едно огромно количество дизелови автомобили в България са принудени да дават стотици левове, за да премахнат FAP филтъра, рискувайки да разбъзикат и целия софтуер на колата.

Изображение

Иначе от всички бензиностанции твърдят, че от 1 януари 2009 г. според изискванията на ЕС у нас е въведен стандартът за горива "Евро 5" с ниско съдържание на сяра (10 ppm) и не трябвало да има проблем с дизеловите коли. Основната разлика между новия и стария стандарт е съдържанието на сяра в горивото.

Докато при "Евро 4" то бе 50 ppm, при "Евро 5" равнището на сярата е пет пъти по-ниско - 10 ppm. Но не става дума само за сярата, а изобщо за съдържанието на тежки фракции парафини в дизеловото автомобилно гориво. Собствениците на малки бензиностанции смесват и по-тежки горива, внесени контрабандно. Няма гаранция и за т.нар. маркови бензиностанции, защото случаите на подобни аварии са като епидемия.

Новата добавка се прави от белгийска компания, производител на маслата Champion, които съвсем скоро ще бъдат представени на нашия пазар.

Сместа към нафтата е органо-металическа и се използва като катализатор при възстановяването на филтъра за твърди частици. Тя понижава температурата на запалване на събраните във филтъра сажди, подпомага и оптимизира тяхното периодично изгаряне. Този процес е изместен като регенерация на филтъра. Така добавката предпазва от загубата на мощност при запушване на филтъра за твърди частици и подпомага пълното изгаряне на акумулираните там сажди.

Периодичното използване на тази добавка чувствително удължава живота на тези скъпи филтри. Приложима е към всички дизелови двигатели със стандартни или приспособени филтри за твърди частици.

Ако карате предимно в градски условия, е препоръчително от време на време да правите и по-продължителни преходи. Движение от порядъка на 30-40 минути подпомага изгарянето на саждите, които се събират по мрежата на филтъра. Цената на нов филтър за твърди частици е доста висока и неоправдана за повечето водачи. "Цедката" за твърди частици (DPF), с всичките му съпътстващи аксесоари, струва някъде между 4000 и 8000 лева при различните марки коли.

Единствената полза от него е по отношение на околната среда, а това, както знаем, все още не е достатъчен мотив за българина. Няма и санкции срещу водачите, които елиминират тази част и съответно така замърсяват повече. В другите европейски държави това се хваща при замерванията на техническите прегледи и се налагат по-големи такси.

У нас процедурата по заменяне на FAP е задължителна при автомобилите в гаранция, но разходите са за сметка на продавача. При някои от производителите се изисква доливане на специална течност за филтъра, която неутрализира частиците. Тази процедура се прави на определен брой километри и също не е от евтините.

Заради солената цена на новите филтри за частици напоследък се констатира друг доста сериозен проблем. Потърпевши разкриха, че са им били откраднати филтри от паркирани пред блока автомобили. Използвало се диамантно въже, с което се сваля цялото средно гърне. Процедурата не отнема много време, а кражбата се оказва доста доходоносна.

Какво представлява модерната "цедка"

Филтърът за твърди частици носи името си от английския термин diesel particulate filter (DPF), а абревиатурата FAP идва от френското наименование на същото устройство (filtre a particules). DPF (FAP) е предназначен да премахва дизелови сажди от отработени газове, които се изхвърлят в атмосферата. Полезното действие, което извършва филтърът, се измерва с процентно намаляване на свободно изхвърлените сажди през изпускателната система. По-старите филтри спират около 85% от саждите, а по-новите, например на Mercedes - над 95%!

При дизелови автомобили, оборудвани с правилно функциониращ филтър за твърди частици, не се забелязва пушек, излизащ през ауспусите им, но тези сажди се събират в DPF (FAP), който трябва да бъде почистван по един или друг начин. Процесът на изчистване се нарича регенериране (DPF regeneration) и зависи от вида на филтъра. Основните типове са два, като първият са филтри, които изгарят събраните частици благодарение на пасивни методи (чрез катализатор), а вторият - чрез активни (някакъв вид гориво).

Вторият вид се разделя на два подтипа - чрез силно нагряване на изгорелите газове, които възпламеняват и изгарят саждите, и втория - чрез генериране на газове с много високо съдържание на азотни оксиди, които окисляват задържаните частици при относително ниска температура. (24часа)
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1242090
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#123 Непрочетено мнение от Izparitel » 22 апр 2012 15:10

Пожар в германска фабрика застрашава световната автоиндустрия

Брей, то автомобилопроизводството в цял свят било зависимо от един или друг завод и като стане наводнение или пожар и в цял свят трябва автомобилопроизводителите да спират производството. Преди беше цунами, сега пожар...

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#124 Непрочетено мнение от Izparitel » 16 май 2012 19:49

dnevnik.bg написа:Корейските марки и производителите на луксозни автомобили са сред единствените, който бележат ръст на продажбите в Европа от началото на годината до края на април. Това сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), разпространени днес.
На фона на 7.9% по-малко сделки в еврозоната за четиримесечието "Киа" отчита ръст на търсенето на своите модели с 23.3% (до 106 017 бройки), а "Хюндай" - с 9.3 на сто (144 993). При производителите на луксозни автомобили "Ленд Роувър" и "Ягуар", които са част от групата на "Тата мотърс", се радват на 32.4% повече продажби.
"Ауди", които остават лидер в луксозния сегмент в страните от ЕС за периода януари-април, са намерили с 4% повече клиенти - 231 752. БМВ остават втори за Еврозоната при скъпите коли с 204 458 продажби, но бележат отстъпление с 0.4% спрямо същия период на 2010 г.
"Мерцедес" остават трети с 191 477 доставки за страните от ЕС, което е ръст от 4.8 на сто. Луксозният бранд на "Тойота" - "Лексус", е продал с 10.5% повече коли, но е далеч от лидерите с едва 10 007 сделки. С 8981 доставки "Джип" отчита ръст на сделките от 49 на сто.
От масовите марки поводи за оптимизъм имат единствено в "Шевролет", които са доставили до крайни клиенти с 14.2% повече автомобили (66 780 бройки). На плюс четиримесечието приключват още "Шкода" (164 570 продажби, +2.9%), "Мини" (50 133 коли, +1.4%) и "Ланча/Крайслер" (36 192 +0.7%).
Най-големият производител в Европа - "Фолксваген" приключва тримесечието с 547 418 продадени коли, което е с 2% по-слаб резултат от същия период на миналата година. Далеч по-драматични са нещата при следващите по популярност марки в страните от еврозоната, като при "Форд" сделките са със 7.2% по-малко, при "Рено" с 23.5 на сто, а при "Пежо" с 15.3%.

Най-популярните марки в страните от ЕС*
Фолксваген - 547 418 (-2.0%)
Форд - 352 213 (-7.1%)
Рено - 289 417 (-23.5%)
Опел - 288 419 (-16.4%)
Пежо - 282 142 (-15.3%)
Ситроен - 246 451 (-11.6%)
Ауди - 231 752 (+4.0%)
Фиат - 205 282 (-19.4%)
БМВ - 204 458 (-0.4%)
Мерцедес - 191 477 (+ 4.8%)
Тойота - 177 294 (- 9.3%)
Общо продадени: 4 332 342 (-7.5%)

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#125 Непрочетено мнение от Izparitel » 12 юни 2012 20:01

dnevnik.bg написа:Газовете, които се отделят при изгарянето на дизелово гориво предизвикват рак у хората.
Това е заключението на Световната здравна организация, което увеличава вероятността този тип гориво да бъде обявено за опасно. Твърдението се основава на доказателства, че то води до рак на белите дробове и пикочния мехур.
В съобщението, което ще предизвика объркване сред производителите на автомобили и камиони, Международната агенция за изследване на рака (IARC), обявява, че променя класификацията си на дизела от група 2А (вероятни карциногени) в група 1 (категорично свързани с ракови заболявания).
В тази група компания ще му правят такива субстанции като азбест, арсен, иприт, алкохол и тютюн.
"Експертната работна група установи, че дизеловите газове предизвикват рак на белите дробове, а също така има и връзка с увеличения риск от рак на пикочния мехур", се казва в изявлението на поделението на СЗО за раковите заболявания.
Решението е резултат от едноседмична среща на независими специалисти, които оценяваха най-новите научни доказателства за карциногенния потенциал на газовете, отделяни при изгаряне на дизелово гориво и бензин.
Според групата бензиновите газове би трябвало да бъдат класифицирани като "вероятно карциногенни за хората". Това е потвърждение на оценката, направена още през 1989г.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Трицилиндров двигател на Ford EcoBoost 1.0 /125hp; <5/100l

#126 Непрочетено мнение от ogi » 08 юли 2012 13:05

Приближаващите жестоки санкции от Европейския съюз за изхвърлените от ауспусите вредни газове за добро или лошо принудиха производителите да запретнат ръкави и да започнат да създават такива двигатели, които хем да покриват екологичните норми, хем да са достатъчно мощни и икономични. Е, такова чудо е новият бензинов агрегат на Ford, който спокойно може да се нарече "убиецът на дизела". Еднолитровият трицилиндров мотор EcoBoost не случайно
обра почти всички възможни награди по света с иновативни технологии, доказвайки предимствата си.
Качен първо на новия Focus, твърдо харчи под 5 литра бензин, и то в реални условия при зловещи задръствания. Човек на "24 часа" тества форда с революционния двигател от София до Калотина и обратно в хаоса на жълтите павета. Резултатът бе повече от впечатляващ - 4,8 литра на сто разход на бензин при неразработена кола, включен климатик и баз излишно галене на педала на газта. Така че всеки, който избере този двигател, може да разчита на разход около 5 литра при старт-стоп трафика в столицата и под 4,5 литра при нормално каране извън населените места. Това ще ви спести по 5000 лева при сегашните цени на горивата при пробег от 100 000 км.
Това че 1,0 EcoBoost е икономичен, не означава, че не е мощен.
Агрегатът разполага с приличните 125 коня и определено превъзхожда по тяга и пъргавост предишния бензинов двигател с обем от 1,6 литра, за който си припомнихме, преди да седнем зад волана на новата разработка. Освен това двата двигателя са на една и съща цена.
Удоволствието от новия мотор идва от впечатляващия въртящ момент от 170 Нм, който достига в огромния оборотен диапазон от 1400 до 4500 оборота. Така още при стартирането фордът дърпа повече от прилично, като в същото време не се усеща така характерното в миналото за трицилиндровите двигатели трептене.
Системата на Ford за двойно безстепенно регулиране на времето за отваряне на клапаните (Ti-VCT) изсмуква остатъчните газове от цилиндъра, подобрявайки представянето на турбото. Ti-VCT помага за достигане на максималния въртящ момент при екстремно ниските 1300-1400об/мин Ford Focus 1,0 EcoBoost е стандартно оборудван с автоматична старт-стоп система, която пести още 10 процента от бензина. Програмата за директно впръскване на бензина работи при налягане 150 бара и може да предостави множество впръсквания за един работен такт, което също пести гориво. Компактният чугунен цилиндров блок е с малък диаметър и дълъг ход на буталото. Той е и изключително здрав, позволявайки разстояние между цилиндрите от едва 6,1 мм, което помага за бързото загряване и пести гориво.
Еднолитровият EcoBoost използва алуминиева глава с нов, интегриран изпускателен колектор. Това помага за намаляване на температурата на отработените газове и оптимизира съотношението гориво-въздух.
EcoBoost е оборудван стандартно с активни затварящи се клапи в радиаторната решетка Затваряйки се постепенно при висока скорост, те намаляват въздушното съпротивление и също понижават разхода на гориво.
Уникално е и решението при ангренажния ремък, който е потопен в масло, което допълнително понижава триенето и води до по-нисък разход и по-малко шум. Той е проектиран да работи без замяна през целия живот на двигателя.
За производството на революционния мотор Ford е инвестирал над 200 милиона долара, като се предвижда да се сглобяват по 700 000 двигателя на година.
Източник: 24 часа

Изображение
Изображение
Изображение

Добре са го напомпали това моторче (все едно Матиз на стероиди :) ), турбината под капака изглежда колкото половината двигател :lol: Сигурно разчета на подобен агрегат е до към 200'000 км, интересно след 5-6 години в какво състояние ще пристигат в БГ, като 2-ра ръка...
Все пак това е бъдещето на ДВГ - турбо-моторчета с по-висок КПД и старт-стоп.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Новини свързани с автомобилите

#127 Непрочетено мнение от авео » 09 юли 2012 00:23

Дизайна на Форд става все по-впечатляващ. Най-ми хареса положението с ангренажният ремък и прибиращите се жалузи на радиатора. С такъв двигател,спокойно,ще си карам на бензин,след като науча,че ще е невъзможно слагането на газ
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Новини свързани с автомобилите

#128 Непрочетено мнение от ogi » 14 окт 2012 16:08

Заради кризата и високите цени на дизела и бензина българинът започва да има все по-голямо доверие към хибридните автомобили, установи проверка на “24 часа”.

Търсят се най-вече 6-7-годишни коли с електрически двигатели и батерии, внесени от Швейцария и Америка. Забележителен е интересът към два достъпни модела - Toyota Prius и Honda Civic. В зависимост от състоянието и пробега те вървят по родните автокъщи между 15 - 20 хил. лева. Тези употребявани хибриди са три пъти по-евтини от чисто новите им еквиваленти. Купувачите не се притесняват, че батериите могат да намалят капацитета си вследствие на навъртените километри или в най-лошия случай да излязат от строя напълно, защото колата няма да спре да върви, а просто ще разчита само на икономичен бензинов двигател.

В началото производители и клиенти се притесняваха, че при пробег от над 200 000 километра батериите “ще сдадат” багажа. Оказва се, че акумулаторите издържат повече от очакванато, като в Щатите са регистрирани не един и два случая на хибридни тойоти и хонди, с пробег над половин милион километра без никакви грижи. При други случаи батериите, които са направени от свързани помежду си клетки, пък работят с 80-90 процента от капацитета, което не влияе особено на повишаване на разхода на гориво или на пробега.

Зачестява вносът на хибридни приуси от първото поколение от Щатите на над 10 години. Те се търгуват от Америка за около 3000 долара, а в България при необходимост се купуват чисто нови батерии за около 6000 лева.

Иначе цената на хибридна батерия на второто поколение Prius е 6119 лв., а за най-новия Prius - 6656 лв., като е необходимо клиентът да върне за рециклиране старата.
Търговци и специалисти твърдят, че е много по-изгодно да се купи хибриден бензинов автомобил на 6-7 години, отколто кола с модерен дизелов двигател. Заради не особено доброто качество на нафтата у нас при пробег 150 - 200 хил. километра на дизеловите коли дюзите, смукателните клапани, а често и на цялото турбо плаче за смяна.

Поддръжката на нафтовите автомобили се оскъпява допълнително и от по-честата смяна на накладките на спирачните дискове (минимум 3 пъти на 100 000 км), агренажния ремък и съединителя. При хибридите нямате никакви разходи по обслужване на скоростната кутия заради планетарния механизъм при “автоматика”. Накладките пък се сменят веднъж на 100 000 км.

Иначе за всички нови автомобили Toyota и Lexus фабричната гаранция на хибридната система, включително батерията, е 5 години или 100 000 км.

При избора на употребяван хибриден автомобил Toyota или Lexus клиентите не могат визуално да преценят състоянието на хибридната система или двигателя.

Затова търговците съветват да се посетят специализираните лицензирани сервизи. В Toyota срещу 90 лв. може да бъде направен пълен преглед на автомобила по 99 точки, включително обстоен преглед на хибридната система и батерията.

Заради повишения интерес към автомобилите, които могат да се движат и само на ток, от 1 януари 2013 г. Toyоta ще предложи специална удължена “грижа” за хибридните батерии от 5-ата до 10-ата година. За да я получи, е достатъчно клиентът да посещава сервиз на Toyota на всяка 1 година или 15 000 км, където хибридната система на неговия автомобил да преминава пълен технически преглед, който струва 90 лева. Ако батерията се повреди в този период, Toyota ще я замени безплатно.

Малко над 1000 са хибридните коли в България. Най-много от тях са от “пионера” Toyota Prius, има и около 300 луксозни лимузини и джипове Lexus. Стотина са и хондите Civic, които са и най-изгодни като цена на пазара втора ръка, сред 10-годишните машини. По пътищата се движат и две хибридни S класи на мерцедес и едно BMW 6-а серия.

По най-популярните автокъщи се предлагат и хибридни модификации, като изборът е предимно между Toyota и Honda. Търговци разкриха пред “24 часа”, че все още клиентите подхождат малко плахо към пазара втора употреба.

Напоследък се наблюдавала тенденция за внос за модели от Щатите, където хибридите са на по-голяма почит. Вносител на употребявани коли призна, че наскоро е докарал 4 лексуса и ги продал сравнително бързо.

“Определено нараства интересът към хибридите, особено при хората, които карат предимно градско. Като цяло обаче пазарът на стари коли е много свит”, обясни търговецът Антон Стоименов.
Източник: 24 часа
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1585544
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Новини свързани с автомобилите

#129 Непрочетено мнение от slowtraveler » 14 окт 2012 16:25

И аз май натам се насочвам :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#130 Непрочетено мнение от Izparitel » 01 ное 2012 12:47

Изображение
Данните на ЕС показват, че около 31 000 души в държавите членки са загинали в пътни инциденти миналата година.
Фотограф: Юлия Лазарова
dnevnik.bg написа:Европейските пътища трябва да станат по-безопасни след влизането в сила на нови правила, които са част от усилията за намаляване на смътните случаи в автомобилни катастрофи с 50% до 2020 г., предаде "Франс прес".

Задължителните изисквания включват система за напомняне за предпазен колан, по-лесно поставяне на детските седалки, по-сигурни задни седалки, така че да предпазват от преместване на багаж и система за контрол на налягането в гумите, съобщи Европейската комисия.

"Работим, за да подобрим безопасността на европейските шофьори, пътници и намиращите се на пътя като цяло", каза еврокомисарят по промишлеността и предприемачеството Антонио Таяни. По думите му новите мерки значително ще увеличат нивото на безопасност, намалявайки вероятността от инциденти.

Всички мерки са задължителни за новите видове превозни средства от 1 ноември и ще важат за всички нови продавани превозни средства на пазара на ЕС от 2014 г.

Данните на ЕС показват, че около 31 000 души в държавите членки са загинали в пътни инциденти миналата година.
Офтопик:
Между другото и за съм се замислял за проблема с тежките багажи в багажника и поведението им при евентуален челен удар. Освен другото при мен там се подвизава и една 14" резервна гума която си тежи доста.
За сега това, което съм измислил е да я хвана с колан за скобата за укрепване на багаж, но тази скоба няма да издържи при по-голямо усилие. Другото е, че е сложена зад водача и на задната седалка зад водача не давам да се сяда без нужда, а колана й стои винаги закопчан за да не позволява облегалката да пада при натиск от багажа. Не решава въпроса, но все-пак е нещо.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#131 Непрочетено мнение от Izparitel » 05 ное 2012 20:34

След като компаниите “Хюндай” и “Киа” признаха, че има разлика между официалните и реалните данни, които са пуснали за разхода на гориво на някои от моделите си, пазарите реагираха и акциите им се сринаха със 7% за ден.
Интересно, тези са си признали, но дали няма и други послъгващи?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Новини свързани с автомобилите

#132 Непрочетено мнение от Izparitel » 27 фев 2013 22:06

От март тази година, моделите на Chevrolet Aveo и Cruze, които разполагат с технологията MyLink на Chevrolet, ще се предлагат със Siri - интелигентният асистент, който помага на водача да извършва определни функции само чрез поискване. Напълно новият малък SUV Trax ще се предлага с комуникационно свързано радио MyLink и системата Siri, при представянето си по-късно тази пролет.
“Развълнувани сме от факта, че Chevrolet ще бъде една от първите марки, която ще предлага интеграция на Siri Eyes Free в Европа,” отбелязва Сюзан Дохърти, президент и управляващ директор, Chevrolet и Cadillac Europe. “Сигурната, лесна за използване, надеждна и портативна комуникационна свързаност са важните приоритети за нашите клиенти, и Siri разширява съществуващите възможности на MyLink за да се осигури изключително преживяване при пътуване."
Чрез наличната технология Chevrolet MyLink, клиентите със съвместими телефони iPhone*, използващи iOS 6, могат да насочат Siri да извърши определен брой действия, като едновременно с това не отделят поглед от пътя и ръцете си от волана.
За да се намали допълнително разсейването, Siri пренася функционалността за работа със свободни ръце отвъд това, с помощта на режима Eyes Free, който позволява на водача да комуникира със своя iPhone, използвайки единствено гласа си, без активиране на екрана на апарата.
Потребителите просто свързват своя iPhone с радиото MyLink чрез Bluetooth, съгласуват системата, и използват бутона за гласово активиране на волана за да започнат сесии със Siri в режим Eyes Free.
В моделите Aveo и Cruze, оборудвани с технология MyLink, потребителите могат да използват Siri в режим Eyes Free за да:
Провеждат, активирани с глас, hands-free разговори с контактите в указателя на своя iPhone
Възпроизвеждат песни от базата на iTunes, и дори да превключват автоматично източниците на музика от AM/FM радио към режим iPod
Слушат, създават и изпращат съобщение iMessage, текстово съобщение до телефонен номер, или до такъв съхранен в Контакти
Имат достъп до календара и различни записани ангажименти
Намалят разсейването още повече като оставят екрана на iPhone изключен дори когато Siri отговаря на прости въпроси като резултати от мачове и дати на национални празници
Сегашните притежатели на Aveo или Cruze с комуникационно свързано радио Chevrolet MyLink могат да ъпгрейднат своята система с функционалност за Siri в следващите месеци.

* Siri се предлага в Beta само за iPhone 4S, iPhone 5, iPad (3-то и 4-то поколени), iPad mini и iPod touch (5-то поколение), и изисква интернет достъп. Siri може да не се предлага на всички езици или на всички места, а функциите му могат да варират в зависимост от мястото. Освен това данните за пренос в клетъчната мрежа могат да бъдат допълнително платени.
Източник: www.chevrolet.bg

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

Re: Новини свързани с автомобилите

#133 Непрочетено мнение от Ilyan » 06 мар 2013 09:10

Изображение

boggentod
Редовен
Редовен
Мнения: 111
Регистриран: 07 мар 2012 17:49
МПС: Chevrolet Cruze 1,8 LTZ,MyLink
От: Pernik

нова тема-новини

#134 Непрочетено мнение от boggentod » 06 яну 2014 17:00

Не видях да има такава тема, но ако съм я пропуснал се извинявам. И в тая връзка ето една новина от Chevrolet - http://auto.dir.bg/news.php?id=15880795" onclick="window.open(this.href);return false;

Съобщение от модератор:
Постът е преместен от раздел "Предложения и проблеми" и е обединен със съществуващата вече тема.
Izparitel

Потребителски аватар
pamporov
Активен
Активен
Мнения: 571
Регистриран: 06 май 2012 22:27
Skype: g.pamporov
МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
От: Plovdiv

Re: Новини свързани с автомобилите

#135 Непрочетено мнение от pamporov » 06 яну 2014 17:56

Chevrolet е първият автомобилен производител, предложил радио в автомобилите си още през 1924 година.
Това ме изкефи.. :)

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”