Поставяш психологическа и логична донякъде граница пред населението 100к.с.Izparitel написа:Кое му е справедливото? Една конска сила повече и данъка е с 80 /примерно/ лева отгоре?
Когато мощността е над тази граница плащаш доста повече и си казваш - 'брей каква бИгачка карам', и си се радваш
Погледни от друга гледна точка - така се НАГРАЖДАВАТ и стимулират тези, които са избрали маломощни (икономични) и екологични (с катализатор) автомобили.
Като искаш тънък данък на мощен автомобил - вземаш лекотоварен автомобил (баничарка, пикап, или лек, но регистриран като лекотоварен) регистрираш я на фирма и плащаш никакъв данък (че и 20% по-ниска цена на горивото)... Бях писал - без значение дали автомобила е нов или стар в скъпа Варна плащаш 25лв на започнат тон товароносимост (не общо тегло) и без значение от мощността. В София този данък май е 16лв. Да, ако мощността ти е под 100к.с. и има катализатор, данъка отново ти е с 50% по-нисък, но там и по принцип сумата е доста малка..
Е, трябва да минаваш всяка година преглед (дори и да е нова), но това е...
На доблото в скъпа Варна плащам под 12лв данък (като се сметне и отстъпката)...
Ако искаш да караш мощен автомобил, и той е лукс (по българските понятия) и според мен е справедливо да се плаща по-висока сума..