Страница 1 от 1
Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 11 дек 2009 21:49
от Izparitel
Тата ще произведе най-евтиния товарен автомобил
И това доживяхме - автомобилът ще бъде с едноцилиндров дизелеов 350 кубиков двигател и ще струва по-малко от 5 000 $.

Ако някой американец види двигателя му сигурно ще си помисли, че това е двигател за чистачките на американски камион.

Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 08:20
от streetboll
Това може да го ползват общините да извозват братята роми до обектите за почистване.
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 08:52
от todortv
Имаше едноцилиндров мотор произвеждан от Вамо-Варна.
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 17:25
от dsuzunov
todortv написа:Имаше едноцилиндров мотор произвеждан от Вамо-Варна.
Прекрасен двигател.
Едноцилиндров, 1700 см., с хоризонтален цилиндър, и термосифонно водно охлаждане.
Имаше центробежен регулатор на оборотите и сам си ги поддържаше и при нужда (натоварване) сам си даваше газ.
Мощността му е 18 кс. и беше невероятно икономичен.
Използваше се за задвижване на водни помпи за поливане на полето.
моделът е ВАМО 118
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 17:29
от slowtraveler
Има доста едноцилиндрови дизели, но наистина с тези 350куб.см дори и с турбо (което ме съмнява, защото едва ли ще влязат в цената), мощността му ще е някъде около 10к.с....
Особено при рибарските лодки имаше едноцилиндрови дизели, които се палеха по много интересен начин: натискаш декомпресора, който повдига клапаните, започваш да въртиш като гламав една манивела и маховика на двигателя се развърта (клапаните са отворени и няма компресия, затова се развърта лесно).
След като набереш обороти, рязко освобождаваш декомпресора, и ако запали от натрупаната в маховика енергия - запали... Ако не - въртиш отново...
Да не би този да се пали по същия начин

Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 17:34
от dsuzunov
slowtraveler написа:Има доста едноцилиндрови дизели, но наистина с тези 350куб.см дори и с турбо (което ме съмнява, защото едва ли ще влязат в цената), мощността му ще е някъде около 10к.с....
Особено при рибарските лодки имаше едноцилиндрови дизели, които се палеха по много интересен начин: натискаш декомпресора, който повдига клапаните, започваш да въртиш като гламав една манивела и маховика на двигателя се развърта (клапаните са отворени и няма компресия, затова се развърта лесно).
След като набереш обороти, рязко освобождаваш декомпресора, и ако запали от натрупаната в маховика енергия - запали... Ако не - въртиш отново...
Да не би този да се пали по същия начин

А в някои случаи, палеха назад (обратно на посоката на въртене на коляновия вал)
и ставаше много интересно:
от ауспуха засмуква въздух, а от въздушния филтър изкарваше изгорелите газове !! ФАКТ !! (знам го от личен опит)
Става въпрос за горепосочения ДВГ - ВАМО 118
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 17:39
от Izparitel
Това да не се е ползвало за продухване на въздушния филтър?
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 17:49
от slowtraveler
Ха ха- да точно така ще се продуха филтъра
Имам едно извънбордово (3 цилиндрово) дизелово двигателче (30к.с) дето така си е смукнало водичка, та не знам как ще е ако смукне въздух с вода през ауспуха (освен ако е над водата де...)...
Вече му докарах всичките чарколаци за смяна, но не му е дошло времето...
Иначе мъркаше като котенце... [youtubefull]
http://www.youtube.com/watch?v=9HunxrzOE5E[/youtubefull]
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 12 дек 2009 17:55
от dsuzunov
Izparitel написа:Това да не се е ползвало за продухване на въздушния филтър?
Това се получаваше, когато някой хърбав (такъв бях на 15 год) не успяваше да вдигне достатъчно обороти преди да пусне декомпресьора и инерцията не беше в състояние да преодолее налягането в ГМТ.
Тогава точно това налягане изстрелваше буталото обратно и мотора палеше наопаки.
Re: Едноцилиндров товарен дизелов автомобил - 350 кубика ?!
Публикувано: 13 дек 2009 13:28
от autokorea
На времето на мотоциклета - при увеличен аванса на запалването, при палене на загрят двигател с манивелата се е случвало да ми върне назад. Последствията за глезена ми бяха доста неприятни.