Страница 1 от 1

Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 28 окт 2009 18:40
от slowtraveler
Към темата ме подтикна разискването на въпроса дали е по-добре алуминиеви джанти или не зимата...
Лично аз съм кривил няколко стоманени, и нито една алуминиева джанта, въпреки, че навъртените километри на вторите сигурно вече надминаха тези, на стоманените джанти...
Та затова да направим една общообразователна анкета, която няма да е съвсем меродавна, защото не всички колеги са карали сходен пробег алуминиеви и стоманени джанти, но все пак ще има някакъв резултат... (coolbeer)
Позволените отговори са два, защото може някой да е кривил и от двата типа

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 28 окт 2009 18:43
от ogi
Аз ще пропусна гласуването и ще гледам резултатите, дано да бъдат искрени и неповлияни от предубеждения. С тенекиени джанти не съм карал от 10 години.

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 28 окт 2009 19:50
от Fantomasss
Хм, кривил съм всякакви джанти. Според мен каквато и да е джантата, ако гумата е нископрофилна и малките дупки могат да я изкривят и обратното при високи гуми и турските джанти си остават прави след дупката. Значение има и теглото на колата, по-тежката ще криви по-лесно джанта, а по-леката ще подскача и няма да криви толкова лесно. Аз също ще пропусна гласуването, поради изложеното ми мнение.

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 28 окт 2009 21:06
от slowtraveler
Защо не споделяте - пуснете своя глас, и ще видим резултата...
Аз също последните десеттина години съм на алуминиеви джанти, но предишните десеттина бях на стоманени.
За теглото и нископрофилните гуми не съм съвсем съгласен: най-зверското кривене на джанта съм правил на високопрофилни гуми:
Шкода Фаворит с 13" (борда на джантата се обърна обратно и гумата директно гръмна);
Таврия - джантата се скъса при огъването (вярно, че е доста тенекиена на този модел)
Опел Астра Ф (пак с 13") - двете десни джанти си обърнаха бордовете (вярно, колата бе с 5 човека).
Последните години съм с автомобили, доста по-тежки от описаните, а и с по-нископрофилни гуми, но алуминиеви джанти (АстраГ, Авенсис, Мазда6) и да чукна на дърво - не съм кривил джанта...

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 28 окт 2009 21:40
от Izparitel
Алуминиеви не съм кривил, може би защото не съм карал с такива.
На съвестта ми тежи една изкривена тенекиена джанта. По централен столичен булевард минах с чисто нова Фиеста през неголяма дупка, през която бях минавал с други коли без проблем. За съжаление се оказа, че джантата е по-близо до капачките за буркани отколкото до стоманата ddad .
За сметка на това като млад водач съм се бухвал здраво в дупки с Трабанта без последици, но гумите т.нар. "Георги Димитровки" май бяха твърди почти колкото джантата.

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 28 окт 2009 23:15
от ivan80bg
Със стоманени джанти не съм карал много много, но с алуминиеви карах една MAZDA 626- джантите и бяха 14 '' от Nisan Primiera -оригинални: минах с тях около 60000 км и зиме и лете и не съм огъвал джанта-но гумите ми бяха 185/70/14!На Нубирата оригиналните ляти джанти за 20000 км не бяха мръднали -но после си закупих джанти DEZENT(някакви немски били) за 490 лв и за около 15000 км няколко пъти ги огъвах(а гумите ми бяха 195/65/15'')-та извода за мен е :оригинални ли са дянтите няма никакъв проблем и наистина са доста по-здрави от металните!

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 29 окт 2009 15:02
от streetboll
До сега не съм кривил джанта,но с тия които съм в момента много лошо ги надрасках.Бях закъсъл до една плоча от бетон и при опита да изляза назаден (а наклона беше към бетона) и се надаска.

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 29 окт 2009 20:41
от dsuzunov
Кривил съм всякакви джанти.
Тъй като редовно катеря бордюри, и джантите се деформират, макар, че гледам да е по внимателно.
Последните два дни, сменям гуми на служебните Опели и направо ми се реве, като виждам в какво състояние са им джантовете....криви....криви. Добре, че микробуса се кара само от нас дежурните, че да са го бастисали останалите. Такива автотерминатори, няма никъде!
Преди време на Старата ми кола (Кадет-Е) имах едни алуминиеви джанти със ситни спици...много здрави излязоха.

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 15 ное 2009 13:19
от autokorea
Кривил съм всякакви джанти. Лошото е, че си плащаш данъците, после си плащаш за нови гуми, за нови джанти и всичко пак от начало. Ако набиеш по-яко спирачка заради дупка - току-виж този отзад ти влязал в багажника. То по нашите пътища само на БТР джантите са застраховани от кривене.

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 15 ное 2009 14:03
от slowtraveler
Може би тук е добре да се спомене как се преминава дупка, която не може да се избегне:
1. В никакъв случай не натискайте спирачка - така натоварвате предния мост допълнително, а и попадналото в дупка колело ще блокира, което ще доведе до рязък удар в ръба на дупката със спряло колело, и последствията са скъсана гума, крива джанта, а в някои случаи и скъсано окачване
2. Ако не можете да избегнете дупката, в последния момент завийте КЪМ нея - така променяте разпределението на теглото в автомобила, като намалявате поетата тежест от гумата/джантата, която ще влезе в дупката. Освен това окачването ще се разтегне, и ще има по-голяма дистанция за амортисьора да обере енергията от удара. Така и треакторията/управляемостта няма да се повлияе толкова от скока в дупката.
3. По-добре е да влезете в дупката с газ - енергията на двигателя ще спомогне гумата да се 'изкачи' по ръба на дупката (докато влизане със спирачка практически пречи на гумата да се превърти през ръба).
4. Ако дупката или повдигнат ръб напречен и ще попаднеш на него с гумите от двете страни, е добре до последния момент да спираш интензивно, а в последните няколко сантиметра рязко да отпуснеш спирачката (и ако можеш - да дадеш газ, но практически това е невъзможно заради липсата на време). Така окачването отработва мах нагоре, и автомобила влиза в дупката (качва се на ръба) с разтоварено окачване, и отдалечаващ се от асфалта (движещ се нагоре под действие на пружините).

Общо взето принципа е - максимално разтоварено окачване на страната която ще поеме удара (coolbeer)

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 15 ное 2009 14:48
от авео
Офтопик:
Или,както са казали руснаците:"Голяма дупка,голяма газ"

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 15 ное 2009 17:52
от slowtraveler
Офтопик:
Больше газа, меньше ям ddmuhaha
(Повече газ - по-малко дупки ) :D

Re: Кой какви джанти е кривил

Публикувано: 10 дек 2009 09:51
от ivobivo
Същите мъдри неща които slowtraveler е написал за по-успешно преминаване на дупки ги прилагам и при колата и при мотора. При мотора ефекта е много по-голям и дори като наближа някоя страховита гърбица просто намалявам до към 40, бучкам една 2-ра и преди гърбицата подавам рязко газ - просто си прелитам над гърбицата. Вече и приятлката ми свикна и просто се хваща по-здраво за мен :P