Страница 1 от 4
ЗИМА.. - дневни светлини от 1 Ноември, смяна на гумите и т.н
Публикувано: 21 окт 2009 10:13
от slowtraveler
Здравейте колеги,
От 1 Ноември отново е задължително включването на дневни/къси светлини и през светлата част на денонощието....
Въпреки информацията от медиите, че трябва гумите да се сменят със зимни, не съм на същото мнение.
В медиите има подвеждаща информация (например
тук )
Зимни гуми се слагат единствено ако има възможност за поява на поледица/сняг...
При всички останали случаи, независимо от температурата лятната гума се държи по-добре...

Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 21 окт 2009 10:43
от авео
Да,ама тропа и става на кочан вечер.
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 21 окт 2009 11:16
от dsuzunov
Зимните гуми ще ги сложа при температури под 10 градуса, без значение какво ще е времето.
Прогнозите са, че следващата седмица ще е студено.
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 21 окт 2009 12:04
от Izparitel
Не съм запознат с прогнозата за времето, но, ако това за снеговете на 06 Ноември е вярно - има логика да се сменят гумите предния уикенд. След работа вечер в работни дни е късно и тъмно, гумаджиите са затворили. Много хора нямат втори комплект гуми с джанти и не биха могли да си ги сменят сами. Завали ли сняг става купон при гумаджиите, но много хора продължават да са с летните и причиняват невероятни проблеми.
За карането на къси светлини - яд ме е, че закона не позволява поставянето на дневни светлини. От една страна са разрешени за ползване, ако са фабрични, но от друга - нямаш право да си сложиш допълнително, ако си без такива.
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 21 окт 2009 12:38
от slowtraveler
авео написа:Да,ама тропа и става на кочан вечер.
Така е, но при сухо и мокро има доста по-къс спирачен път и по-добро поведение независимо от температурата....
Зимната си е в пъти по-добре само при сняг и лед, но не и при сухо и мокро...
Вчера жена ми с калоса срязала едната предна гума (борда бе срязан и почти нова гума бе изхвърлена ).
Затова вчера развъртях гумите и сложих зимните....
Но все пак жената кара доста бавно и неагресивно... Така-че не ме притеснява ранната смяна..
Иначе на моята кола ще чакам още няколко седмици (освен ако ми се наложи да ходя по балканите покрай ремонта...).
За съжаление няма къде да си съхранявам гумите, и затова съм принуден да се съобразявам с гумаджиите - плащам им 'хотел'..

Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 21 окт 2009 23:11
от newcomer
Не знам за вас колеги, обаче за мен гумаджийте са най-голямите измамници в автомобилния свят. Правят си далаверите, много са отворени когато сезона им докарва купища клиенти, мислят се за голяма работа, а всъщност повечето са доста прости екземпляри. Поради тази причина на всяка цена бях решил да си купя допълнително още 4 джанти и доколкото може да избягвам неприятните посещения при тях. Това вече е факт и ми е по-скопойно като се сетя какви опашки се извиват когато падне първия сняг.

Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 21 окт 2009 23:39
от paci
аз съм така, летните джанти със летни гуми,и си имъм зимни гуми със железни джанти и като дойде периода си ги сменям ,направо се родих така
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 00:03
от Izparitel
За сега съм 50/50. Предните ми са летни и зимни гуми със собствени джанти, а задните за сега се сменят на едни и същи джанти. Между другото при мен излезе неприятен проблем. Мазето ми е много влажно и джантите докато са там ръждясват, въпреки, че преди да ги сложа там са измити от солта и калта. Нещо нямам нерви да ги херметизирам в големи найлонови чували и да им търся торбички с препарат за подсушаване.
Чудя се още да взимам ли втори комплект джанти.
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 00:08
от Fantomasss
Ооо аз само чакам да падне снега и гумите с железните джанти ме чакат в мазето, само ги менкам за 20 минути и перкам.
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 00:25
от ogi
Дневните светлини ги бях мислил, ама не мога да ги направя така, че да не изглеждат като селски тунинг, оставам с успокоението за намалената консумация на газоразрядните крушки.
Имам много добра оферта за лети джанти (по-непретенциозни 15-ки) и се колебая да ги взема за комплекта зимни гуми... Само се чудя как ще става номера с баланса...
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 00:31
от slowtraveler
Какъв ти е проблема с баланса?
Летите обикновено ги балансират отвън с лепенки (за да не се виждат грозни тежести), а по вътрешния ръб - обикновени тежести...
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 19:41
от Espero2.0
Аз съм ЗА светлините през деня......даже целогодишно да е......а това за дневните светлини-то това е поредния БГ абсурд....колкото до гумите...летните на лети джанти,зимните на желязни......и сега само да падне температурата под 10С и да се задържи по дълго ги сменям за нула време.....без да ми трябва гумаджия...

Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 19:49
от Fantomasss
Espero2.0 написа:Аз съм ЗА светлините през деня......даже целогодишно да е......а това за дневните светлини-то това е поредния БГ абсурд....колкото до гумите...летните на лети джанти,зимните на желязни......и сега само да падне температурата под 10С и да се задържи по дълго ги сменям за нула време.....без да ми трябва гумаджия...

Подкрепям те напълно...

Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 21:19
от newcomer
Espero2.0 написа:летните на лети джанти,зимните на желязни
Интересно ми е защо?
Re: Задължителни дневни светлини от 1 Ноември и смяна на гумите
Публикувано: 22 окт 2009 21:24
от slowtraveler
Доста хора бягат от лети джанти зимата...
Моите впечатления са точно обратни....
От железните джанти заради малките дупки много по-трудно се премахва замръзнал лед/сняг, което докарва сериозен дисбаланс.
Освен това по принцип събират повече сняг от вътрешната страна - пак заради по-малките дупки в джантата и тасовете, които пречат на снега да изпадне.....
За неприятностите покрай тасовете - няма смисъл да се говори...
Недостатък на алуминиевите джанти е цената.
Друго при тях е, че са по-податливи на корозия ако се ожулят и им падне защитния лак. Но въпроса се решава с ново лакиране.