Днес в сервиз неколкократно ми сваляха и слагаха свещите на Нубирата. Същите се намират в дълбоки отвори и са доста на вътре.
:idea: За ваденето и поставянето един от механиците използваше тънко фенерче с магнит накрая. С него ставаше елегантно и за отрицателно време. Горната част на свещта е желязна и се лепва за магнита. :idea:
Офтопик:
Аз използвах дълги пинцети, но поне според мен това е доста по-неудобно.
По принцип на ключа има гумена вложка, но номера не ставаше само с ключа, защото при поставяне гумения пръстен избираше да остане долу, при свещта. Налагаше се неколкократно да вадя свещите за да си прибирам пръстена преди да го отсвиря.
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Публикувано: 09 окт 2009 20:57
от slowtraveler
Офтопик:
Можеше да пробваш да запалиш двигателя - той сам щеше да изплюе свещите когато са развити (процедурата се прави с каска и жилетка)
С гумата става лесно, но навярно ключа ти е бил омазнен и гумата се е пързаляла по него - можеш да го почистиш и да капнеш с лепило гумата към него...
Иначе магнита е много използван в механиката
На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Публикувано: 09 окт 2009 22:22
от todortv
Офтопик:
slowtraveler написа:Можеше да пробваш да запалиш двигателя - той сам щеше да изплюе свещите когато са развити (процедурата се прави с каска и жилетка)
С гумата става лесно, но навярно ключа ти е бил омазнен и гумата се е пързаляла по него - можеш да го почистиш и да капнеш с лепило гумата към него...
Иначе магнита е много използван в механиката
На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...
Феромагнитите нямат свойствата на постоянния магниит и се ползват при високи честоти.
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Публикувано: 09 окт 2009 22:31
от Izparitel
Офтопик:
slowtraveler написа: С гумата става лесно, но навярно ключа ти е бил омазнен и гумата се е пързаляла по него - можеш да го почистиш и да капнеш с лепило гумата към него...
Чисто нов ключ, първа свещ - едва ли е бил омазан, но пък гумата беше доста твърда, повече докарваше на пластмаса. За лепило не бях се сетил. Сега се чудя къде я дянах, май отлетя в храстите.
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Публикувано: 09 окт 2009 23:30
от slowtraveler
Офтопик:
todortv написа:
slowtraveler написа:На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...
Феромагнитите нямат свойствата на постоянния магнит и се ползват при високи честоти.
Точно така - не се намагнитват, но провеждат добре магнитните полета....
Но не си прав, че се ползват само при високи честоти - сигурно си спомняш феритните стабилизатори на времето - все пак са само на 50Hz
Отвертките имаха постоянен магнит в дръжката, който като се преместеше, затваря магнитния поток през феромагнитното стебло.
В това положение тя привлича болтчета и други неща.
След като преместиш детайла до 'кривото' място, отново щракваш магнита, и отвертката изведнъж става немагнитна и пуска детайла...
Ако за стебло се ползва магнитен материал (както при повечето отвертки), нещата пак стават но еднопосочно: допираш отвертката до магнит, и от там нататък почва да 'лови' изгубени болтчета и стружки, но не можеш да ги 'пуснеш'...
@Izparitel - вече няма значение дали ще оправиш ключа - нали си сменил свещите
Re: Някои хитринки при работата по автомобила!
Публикувано: 09 окт 2009 23:36
от Izparitel
Офтопик:
slowtraveler написа:@Izparitel - вече няма значение дали ще оправиш ключа - нали си сменил свещите
Сменени са, но не са вечни. И без гумата ще развива - пинцетите са насреща. :-PP
Случайно попаднах на този пост - сетен пример, че неволята учи. С две думи в резултат на "лек" удар в предния автомобил е пострадала предницата на колата, включително и радиатора. Охлаждащата течност е изтекла. Вътре в купето поражения не е имало с изключение на това, че тъщата, която е била без колан е разбила предното стъкло. Човека се оказал насред нищото с жена, дете и тъща /вероятно със сменена физиономия/.
Спасението било прибиране с използване на радиатора на парното. Махнал радиатора и затапил единия маркуч с дървена клечка, а другия свързал към разширителното казанче. Край пътя намерил празни пластмасови бутилки с които налял вода от близка рекичка. С голям труд обезвъздушил и с парното на макс се прибрал.
Аварийно прибиране със спукан картер.
На всички ни се случва да караме из дупките по "европейските" ни пътища.
Понякога те са толкова дълбоки, че при пропадане в тях дъното на картера се удря в пътната настилка.
И ако се случи неприятната комбинация-алуминиев картер и камък под него, резултатът от рязкото им съприкосновение е спукан картер. Прибавяйки към комбинацията извън населено място, проблемът става сериозен.
В такава ситуация, ако усетите силен удар при хлътване на предницата в зоната под двигателя, незабавно спрете и погледнете отдолу за евентуална пукнатина по дъното на картера. Ако лампата за маслото не е светнала,не гасете мотора,а внимателно продължете пътя си. Ако пътувате повече от 10 км, периодично спирайте с работещ двигател и наблюдавайте капките от пукнатината.
Трябва да се има в предвид, че при работещ двигател и обороти над 1500 об/мин почти всичкото масло е горе, в двигателя и на дъното на картера остава минимално количество /около 100-200 мл./
Като пример мога да посоча, че съм се прибирал със спукан картер на служебен Опел Астра от с. Бойково, високо в Родопите до Пловдив. Разстоянието беше 38 км. Когато спрях в службата, от картера източих 2.5 литра масло, при норма 3.5 л.
Re: Някои хитринки.
Публикувано: 10 фев 2010 14:01
от slowtraveler
При спукан картер може да използвате обикновен сапун ако ви се намира такъв...
Натърквате пукнатината с твърдия сапун и забравяте за нея...
Маслото не отмива сапуна, и пукнатината се запълва много успешно...
След такава случка карах така със сапуна около година, докато не реших да измия двигателя на пароструйка
Иначе съм карал в проливни дъждове и не съм имал проблем