Страница 1 от 1

Някои хитринки.

Публикувано: 09 окт 2009 20:35
от Izparitel
Днес в сервиз неколкократно ми сваляха и слагаха свещите на Нубирата. Същите се намират в дълбоки отвори и са доста на вътре.

:idea: За ваденето и поставянето един от механиците използваше тънко фенерче с магнит накрая. С него ставаше елегантно и за отрицателно време. Горната част на свещта е желязна и се лепва за магнита. :idea:
Офтопик:
Аз използвах дълги пинцети, но поне според мен това е доста по-неудобно.
По принцип на ключа има гумена вложка, но номера не ставаше само с ключа, защото при поставяне гумения пръстен избираше да остане долу, при свещта. Налагаше се неколкократно да вадя свещите за да си прибирам пръстена преди да го отсвиря.

Re: Някои хитринки при работата по автомобила!

Публикувано: 09 окт 2009 20:57
от slowtraveler
Офтопик:
Можеше да пробваш да запалиш двигателя - той сам щеше да изплюе свещите когато са развити :devil: (процедурата се прави с каска и жилетка) :D
С гумата става лесно, но навярно ключа ти е бил омазнен и гумата се е пързаляла по него - можеш да го почистиш и да капнеш с лепило гумата към него...
Иначе магнита е много използван в механиката :D
На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...

Re: Някои хитринки при работата по автомобила!

Публикувано: 09 окт 2009 22:22
от todortv
Офтопик:
slowtraveler написа:Можеше да пробваш да запалиш двигателя - той сам щеше да изплюе свещите когато са развити :devil: (процедурата се прави с каска и жилетка) :D
С гумата става лесно, но навярно ключа ти е бил омазнен и гумата се е пързаляла по него - можеш да го почистиш и да капнеш с лепило гумата към него...
Иначе магнита е много използван в механиката :D
На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...
Феромагнитите нямат свойствата на постоянния магниит и се ползват при високи честоти.

Re: Някои хитринки при работата по автомобила!

Публикувано: 09 окт 2009 22:31
от Izparitel
Офтопик:
slowtraveler написа: С гумата става лесно, но навярно ключа ти е бил омазнен и гумата се е пързаляла по него - можеш да го почистиш и да капнеш с лепило гумата към него...
Чисто нов ключ, първа свещ - едва ли е бил омазан, но пък гумата беше доста твърда, повече докарваше на пластмаса. За лепило не бях се сетил. Сега се чудя къде я дянах, май отлетя в храстите. :)

Re: Някои хитринки при работата по автомобила!

Публикувано: 09 окт 2009 23:30
от slowtraveler
Офтопик:
todortv написа:
slowtraveler написа:На времето имаше и едни феромагнитни отвертки, които 'хващаха' когато им допреш магнитчето в дръжката и пускаха като го отделиш...
Феромагнитите нямат свойствата на постоянния магнит и се ползват при високи честоти.
Точно така - не се намагнитват, но провеждат добре магнитните полета....
Но не си прав, че се ползват само при високи честоти - сигурно си спомняш феритните стабилизатори на времето - все пак са само на 50Hz :D
Отвертките имаха постоянен магнит в дръжката, който като се преместеше, затваря магнитния поток през феромагнитното стебло.
В това положение тя привлича болтчета и други неща.
След като преместиш детайла до 'кривото' място, отново щракваш магнита, и отвертката изведнъж става немагнитна и пуска детайла...
Ако за стебло се ползва магнитен материал (както при повечето отвертки), нещата пак стават но еднопосочно: допираш отвертката до магнит, и от там нататък почва да 'лови' изгубени болтчета и стружки, но не можеш да ги 'пуснеш'... (coolbeer)

@Izparitel - вече няма значение дали ще оправиш ключа - нали си сменил свещите (n2)

Re: Някои хитринки при работата по автомобила!

Публикувано: 09 окт 2009 23:36
от Izparitel
Офтопик:
slowtraveler написа:@Izparitel - вече няма значение дали ще оправиш ключа - нали си сменил свещите (n2)
Сменени са, но не са вечни. И без гумата ще развива - пинцетите са насреща. :-PP

Re: Някои хитринки.

Публикувано: 07 фев 2010 14:04
от Izparitel
Аварийно прибиране без радиатор за охлаждане на двигателя.

Случайно попаднах на този пост - сетен пример, че неволята учи. С две думи в резултат на "лек" удар в предния автомобил е пострадала предницата на колата, включително и радиатора. Охлаждащата течност е изтекла. Вътре в купето поражения не е имало с изключение на това, че тъщата, която е била без колан е разбила предното стъкло. Човека се оказал насред нищото с жена, дете и тъща /вероятно със сменена физиономия/.
Спасението било прибиране с използване на радиатора на парното. Махнал радиатора и затапил единия маркуч с дървена клечка, а другия свързал към разширителното казанче. Край пътя намерил празни пластмасови бутилки с които налял вода от близка рекичка. С голям труд обезвъздушил и с парното на макс се прибрал.

Изображение

Машинен превод.

Re: Някои хитринки.

Публикувано: 10 фев 2010 13:41
от dsuzunov
Аварийно прибиране със спукан картер.
На всички ни се случва да караме из дупките по "европейските" ни пътища.
Понякога те са толкова дълбоки, че при пропадане в тях дъното на картера се удря в пътната настилка.
И ако се случи неприятната комбинация-алуминиев картер и камък под него, резултатът от рязкото им съприкосновение е спукан картер. Прибавяйки към комбинацията извън населено място, проблемът става сериозен.
В такава ситуация, ако усетите силен удар при хлътване на предницата в зоната под двигателя, незабавно спрете и погледнете отдолу за евентуална пукнатина по дъното на картера. Ако лампата за маслото не е светнала, не гасете мотора,а внимателно продължете пътя си. Ако пътувате повече от 10 км, периодично спирайте с работещ двигател и наблюдавайте капките от пукнатината.
Трябва да се има в предвид, че при работещ двигател и обороти над 1500 об/мин почти всичкото масло е горе, в двигателя и на дъното на картера остава минимално количество /около 100-200 мл./
Като пример мога да посоча, че съм се прибирал със спукан картер на служебен Опел Астра от с. Бойково, високо в Родопите до Пловдив. Разстоянието беше 38 км. Когато спрях в службата, от картера източих 2.5 литра масло, при норма 3.5 л.

Re: Някои хитринки.

Публикувано: 10 фев 2010 14:01
от slowtraveler
При спукан картер може да използвате обикновен сапун ако ви се намира такъв...
Натърквате пукнатината с твърдия сапун и забравяте за нея...
Маслото не отмива сапуна, и пукнатината се запълва много успешно...
След такава случка карах така със сапуна около година, докато не реших да измия двигателя на пароструйка ddmuhaha
Иначе съм карал в проливни дъждове и не съм имал проблем (coolbeer)