Страница 1 от 1

Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 22 сеп 2009 18:29
от dsuzunov
Как бихте ръководили поверената Ви структура, ако бяхте Началник на Пътна полиция?
Смятам, след публикуване на достатъчно сериозни мнения, да копирам линк към темата в:
http://www.police.ba4ka.com

Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 22 сеп 2009 20:37
от slowtraveler
Пътната полиция има за цел (поне според мен) :
1. Осигуряване на безопасността на пътното движение
2. Контрол на спазване правилата за движение
3. Оптимизация и регулиране на движението
4. Административно обслужване на водачите
5. Наказване на провинилите се

Затова бих предприел следното:
1. Периодичен и чест обход на територията с цел установяване на реална и потенциална опасност за движещите се. Разпределяне на резултата към съответните служби (Пътно управление, сигнали към Общината и други структури).
а) Подготовка на рапорт за пълно преразглеждане на поставените пътните знаци и предложение за нови такива: така ще има възможност да се разкарат голяма част от безсмислените знаци, и тези, които ще останат, ще са достоверни. Така шофьорите ще започнат повече да се съобразяват със знаците, защото ще разберат, че вече не е както сега - знака е поставен заради ремонт/фактор, който е бил валиден преди 40-50г, и всички са забравили защо е бил сложен там...
б) Подготовка на рапорт за корекции в пътното платно: има участъци или конкретен завой, който е конструиран толкова тъпо, че редовно на него стават катастрофи.
в) Подаване на информация за повреди по пътното платно
2. Контрола да става на местата, където има реална опасност, а не виртуална (при изпълнение на &1,а, това би станало реалност - знака ще бъде само на точното място). Камерите да стават повече - те се самоизплащат, и дисциплинират водачите (хе хе - кой го казва ) :lol:
3. Даване на предложения за промяна на движението с цел облекчаване на трафика. При нужда - активно включване на полицаите в регулировка на движението (интересно, че например в Атина регулировчиците се появяват по булевардите в час пик, когато светофарите не се справят с трафика, а в България е обратно - появи ли се регулировчик, значи задръстването е в кърпа вързано)... Трябва да се обучават полицаите да са по-широкопрофилни и активни. Навярно много пъти сте виждали катаджии да си стоят на 100м от катастрофа и да не предприемат никакви мерки за обезпечаване безопасността на останалите водачи. Обяснението - чакали друг патрул или колега да дойде да опише произшествието... И си го чакат в колата...
4. Облекчаване на административното обслужване - талони, книжки, автомобили и т.н. Създаване на 'електронна пътна полиция', където да можеш да си подаваш документите в електронен вид, и да получаваш отговор/информация по същия начин. Съкращаване времето за реакция на даден акт. Сега срока е около месец.
5. Безкомпромисно и бързо наказване на нарушителите без значение дали са шофьори или служби (Пътна инфраструктура). Не е задължително глобите да са астрономически и супер рестриктивни. Важното е бързото безкомпромисно наказване (къса връзка нарушение-наказание)...

За съжаление ми се струва, че единствения вариант за постигане на целите е закриване на настоящата ПП, уволнение на служителите й, и откриване на нова структура/служба в която да бъдат назначени само малка част от старите служители след сериозно пресяване...

Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 22 сеп 2009 21:28
от todortv
Веднага бих отказал предложената длъжност,докато стане ясно,че Държавата стои зад мен юридически и
финансово както за мен ,така и за подчинените ми.Иначе има откъде да черпим опит без да измисляме топлата вода.Мисля,че раззполагаме с подготвен личен състав,било в системата и навън.

В момента е пародия това,което се случва на пътя между контролни органи и участници в движението.

Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 23 сеп 2009 00:53
от авео
Мисля,че старите кадри с големите шкембета трябва да излязат вече в пенсия,заедно със старите Лади. А младите да си научат задълженията,а не да разлистват оръфани копия от ЗДП и да се чудят по кое нарушение да те рекетират. Също е важно,съвременния полицай да има визия и да вдъхва респект. Сегашните приличат на бандити в униформа.Еталон за мен е американския и германския полицай. То не са униформи,отличителни знаци,оборудване и най-вече излъчване.За техническо оборудване да не говорим. Не напразно в някои щати на вратите на колите им пише".....to serve and to protect....." т.е. да пази и да защитава. :y:

Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 23 сеп 2009 08:35
от slowtraveler
Офтопик:
За щатския полицай нямам лични впечатления, но едни приятели - руснаци бяха възхитени от тях....
По време на командировка в Хюстън вземат автомобил под наем. След приключване на задачите тръгват със закъснение към летището, движейки се с превишена скорост. Веднага биват спрени от патрул.
Както може да се очаква братушките не са съвсем добре с английския, и се стигнало до ваденето на оръжие от катаджията (шофера директно излязъл от колата да се обяснява).
След проверка на документите и изясняване на ситуацията (закъсняват за презокеански полет, доказвайки го с билетите) полицая решава да им помогне, като пуска буркана и ги съпровожда до летището....

Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 23 сеп 2009 10:05
от dsuzunov
Офтопик:
Мисля,че старите кадри с големите шкембета трябва да излязат вече в пенсия,заедно със старите Лади
В ОД МВР Пловдив, Лади има само в Общинска полиция (2 или 3).

Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...

Публикувано: 23 сеп 2009 18:40
от paci
но във Стара Загора няма вече ладички или баба жужи (car)