Ако аз съм Началник на Пътна полиция...
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Ако аз съм Началник на Пътна полиция...
Как бихте ръководили поверената Ви структура, ако бяхте Началник на Пътна полиция?
Смятам, след публикуване на достатъчно сериозни мнения, да копирам линк към темата в:
http://www.police.ba4ka.com
Смятам, след публикуване на достатъчно сериозни мнения, да копирам линк към темата в:
http://www.police.ba4ka.com
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...
Пътната полиция има за цел (поне според мен) :
1. Осигуряване на безопасността на пътното движение
2. Контрол на спазване правилата за движение
3. Оптимизация и регулиране на движението
4. Административно обслужване на водачите
5. Наказване на провинилите се
Затова бих предприел следното:
1. Периодичен и чест обход на територията с цел установяване на реална и потенциална опасност за движещите се. Разпределяне на резултата към съответните служби (Пътно управление, сигнали към Общината и други структури).
а) Подготовка на рапорт за пълно преразглеждане на поставените пътните знаци и предложение за нови такива: така ще има възможност да се разкарат голяма част от безсмислените знаци, и тези, които ще останат, ще са достоверни. Така шофьорите ще започнат повече да се съобразяват със знаците, защото ще разберат, че вече не е както сега - знака е поставен заради ремонт/фактор, който е бил валиден преди 40-50г, и всички са забравили защо е бил сложен там...
б) Подготовка на рапорт за корекции в пътното платно: има участъци или конкретен завой, който е конструиран толкова тъпо, че редовно на него стават катастрофи.
в) Подаване на информация за повреди по пътното платно
2. Контрола да става на местата, където има реална опасност, а не виртуална (при изпълнение на &1,а, това би станало реалност - знака ще бъде само на точното място). Камерите да стават повече - те се самоизплащат, и дисциплинират водачите (хе хе - кой го казва )
3. Даване на предложения за промяна на движението с цел облекчаване на трафика. При нужда - активно включване на полицаите в регулировка на движението (интересно, че например в Атина регулировчиците се появяват по булевардите в час пик, когато светофарите не се справят с трафика, а в България е обратно - появи ли се регулировчик, значи задръстването е в кърпа вързано)... Трябва да се обучават полицаите да са по-широкопрофилни и активни. Навярно много пъти сте виждали катаджии да си стоят на 100м от катастрофа и да не предприемат никакви мерки за обезпечаване безопасността на останалите водачи. Обяснението - чакали друг патрул или колега да дойде да опише произшествието... И си го чакат в колата...
4. Облекчаване на административното обслужване - талони, книжки, автомобили и т.н. Създаване на 'електронна пътна полиция', където да можеш да си подаваш документите в електронен вид, и да получаваш отговор/информация по същия начин. Съкращаване времето за реакция на даден акт. Сега срока е около месец.
5. Безкомпромисно и бързо наказване на нарушителите без значение дали са шофьори или служби (Пътна инфраструктура). Не е задължително глобите да са астрономически и супер рестриктивни. Важното е бързото безкомпромисно наказване (къса връзка нарушение-наказание)...
За съжаление ми се струва, че единствения вариант за постигане на целите е закриване на настоящата ПП, уволнение на служителите й, и откриване на нова структура/служба в която да бъдат назначени само малка част от старите служители след сериозно пресяване...
1. Осигуряване на безопасността на пътното движение
2. Контрол на спазване правилата за движение
3. Оптимизация и регулиране на движението
4. Административно обслужване на водачите
5. Наказване на провинилите се
Затова бих предприел следното:
1. Периодичен и чест обход на територията с цел установяване на реална и потенциална опасност за движещите се. Разпределяне на резултата към съответните служби (Пътно управление, сигнали към Общината и други структури).
а) Подготовка на рапорт за пълно преразглеждане на поставените пътните знаци и предложение за нови такива: така ще има възможност да се разкарат голяма част от безсмислените знаци, и тези, които ще останат, ще са достоверни. Така шофьорите ще започнат повече да се съобразяват със знаците, защото ще разберат, че вече не е както сега - знака е поставен заради ремонт/фактор, който е бил валиден преди 40-50г, и всички са забравили защо е бил сложен там...
б) Подготовка на рапорт за корекции в пътното платно: има участъци или конкретен завой, който е конструиран толкова тъпо, че редовно на него стават катастрофи.
в) Подаване на информация за повреди по пътното платно
2. Контрола да става на местата, където има реална опасност, а не виртуална (при изпълнение на &1,а, това би станало реалност - знака ще бъде само на точното място). Камерите да стават повече - те се самоизплащат, и дисциплинират водачите (хе хе - кой го казва )
3. Даване на предложения за промяна на движението с цел облекчаване на трафика. При нужда - активно включване на полицаите в регулировка на движението (интересно, че например в Атина регулировчиците се появяват по булевардите в час пик, когато светофарите не се справят с трафика, а в България е обратно - появи ли се регулировчик, значи задръстването е в кърпа вързано)... Трябва да се обучават полицаите да са по-широкопрофилни и активни. Навярно много пъти сте виждали катаджии да си стоят на 100м от катастрофа и да не предприемат никакви мерки за обезпечаване безопасността на останалите водачи. Обяснението - чакали друг патрул или колега да дойде да опише произшествието... И си го чакат в колата...
4. Облекчаване на административното обслужване - талони, книжки, автомобили и т.н. Създаване на 'електронна пътна полиция', където да можеш да си подаваш документите в електронен вид, и да получаваш отговор/информация по същия начин. Съкращаване времето за реакция на даден акт. Сега срока е около месец.
5. Безкомпромисно и бързо наказване на нарушителите без значение дали са шофьори или служби (Пътна инфраструктура). Не е задължително глобите да са астрономически и супер рестриктивни. Важното е бързото безкомпромисно наказване (къса връзка нарушение-наказание)...
За съжаление ми се струва, че единствения вариант за постигане на целите е закриване на настоящата ПП, уволнение на служителите й, и откриване на нова структура/служба в която да бъдат назначени само малка част от старите служители след сериозно пресяване...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...
Веднага бих отказал предложената длъжност,докато стане ясно,че Държавата стои зад мен юридически и
финансово както за мен ,така и за подчинените ми.Иначе има откъде да черпим опит без да измисляме топлата вода.Мисля,че раззполагаме с подготвен личен състав,било в системата и навън.
В момента е пародия това,което се случва на пътя между контролни органи и участници в движението.
финансово както за мен ,така и за подчинените ми.Иначе има откъде да черпим опит без да измисляме топлата вода.Мисля,че раззполагаме с подготвен личен състав,било в системата и навън.
В момента е пародия това,което се случва на пътя между контролни органи и участници в движението.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...
Мисля,че старите кадри с големите шкембета трябва да излязат вече в пенсия,заедно със старите Лади. А младите да си научат задълженията,а не да разлистват оръфани копия от ЗДП и да се чудят по кое нарушение да те рекетират. Също е важно,съвременния полицай да има визия и да вдъхва респект. Сегашните приличат на бандити в униформа.Еталон за мен е американския и германския полицай. То не са униформи,отличителни знаци,оборудване и най-вече излъчване.За техническо оборудване да не говорим. Не напразно в някои щати на вратите на колите им пише".....to serve and to protect....." т.е. да пази и да защитава.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
- paci
- Свръх-активен
- Мнения: 1424
- Регистриран: 25 окт 2008 21:45
- Skype: pacu-racer
- МПС: nexia
- От: KOREQ
- Контакти:
Re: Ако аз съм Началник на Пътна полиция...
но във Стара Загора няма вече ладички или баба жужи (car)