Страница 4 от 4

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 07 ное 2014 23:41
от emil nikov
Тук трябва да добавим и въпроса "Колко гориво?" Преди 2-3 години на брат ми в маркирана 4л метална туба на "Шел" успели да му налеят 4,5литра.Пак преди 2-3 години съсед останал без бензин и отишъл с туба на бензиностанция.В стандартна 20л туба успели да му налеят 24 литра.На мен преди 2 години на ОМВ-Пазарджик успяха да ми налеят в резервоара "допълнителни" 8 литра.Номерата им край нямат!

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 07 ное 2014 23:47
от emil nikov
Колкото до сярата в дизеловото гориво и запушването на DPF-филтрите,нещата са по-различни от това,което пишат малограмотни журналисти по разни вестници.Там сярата няма нищо общо.Работих в Нефтохима знам някои неща,само че темата е много дълга.

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 07 ное 2014 23:56
от Izparitel
Е сподели поне накратко!

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 08 ное 2014 22:58
от emil nikov
Нещата са резултат от т.н. еко-изисквания. Преди доста години се заговори за "киселинни" дъждове като резултат от серни окиси от автомобилните изгорели газове.Тогава допустимото съдържание на сяра в дизеловото гориво беше 50ппм. 1ппм=1 мг/кг. Постепенно тази норма беше понижавана поетапно и сега е 10ппм.В европейски мащаб. След това се констатира,че нафтата "изсъхна",т.е. не е така "мазна" както на времето,когато беше класическо средство за развиване на запекли ръждясали болтове. От по-стари дизелджии съм чувал,че самата нафта помагала за смазването на мотора.Не съм чувал какво е влиянието на нискосернистата нафта.
Приблизително по същото време усилено се заговори и разшумя за саждите от дизеловите ауспухи,или" дизелови
частици"(diesel particles) и започнаха да въвеждат,а след това станаха задължителни филтрите за дизелови частици DPF(или FAP на френски) .Идеята им е да филтрират изгорелите газове и да задържат фините сажди,и след като се наситят да известна степен,да влязат в режим на регенерация и да ги изгорят до въглероден двуокис СО2.А тези сажди всъщност са въглерод от непълно изгаряне на въглеводородите в нафтата,които са доста дълги вериги( и бензинът е смес от въглеводороди,но с по-къси вериги и пълно изгаряне е по-лесно).Освен това има и ненаситени,и ароматни въглеводороди,които искат повече кислород за пълното им изгаряне.Точно по-високото съдържание на въглерод е причината за образуването на саждите,а не сярата.
Колкото до DPF,изглежда,че не е ефективно "лекарство". Навсякъде-имам предвид и наши,и чужди форуми,хората с такива филтри масово се оплакват от проблеми,обменят опит по премахването или "избушването".Има много реклами за сервизи и "химии" за почистване и какво ли още не.Аз лично не приемам препоръката "Поне веднъж седмично излез на магистралата,покарай 20-30 мин. с 3000 об. и филтърът е готов."
Опитах накратко да споделя знания.Темата е много обширна.Дано не съм бил досаден :)
Колкото до некачествени горива,и коктейли по някои бензиностанции и бази,сигурно ги има,но там въпросът е към г-н Ваню Танов.Тук в Бургас под сурдинка се говори за идващи от някъде танкери,заставащи на определени корабни места....

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 08 ное 2014 23:32
от slowtraveler
Доколкото знам сярата отравя не ДПФ, а катализатора...
ДПФ е изключително ефективна система - който е виждал ауспуха на съвременен дизел, ще потвърди...
Това, че е малко по-капризна - така си е... Но пък ДПФ се мие включително и без химии...

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 08 ное 2014 23:38
от emil nikov
Кой катализатор имате предвид? Не съм дизелист и не ми е съвсем ясно

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

Публикувано: 09 ное 2014 01:12
от slowtraveler
Съвременните дизели имат катализатор, подобен на бензиновите, който оправя газовете, катализирайки химична реакция, при която опасните съединения се преобразуват към по-безопасни... И има още един - ДПФ, който пък да улови саждите...