Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#1 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 юли 2009 10:05

Оказа се, че колегите с дизелови автомобили плащат за едно, а в резервоара им сипват друго. Не знам как се отразява тази алхимия на новите коли с модерни двигатели, но едва ли ще е в положителна посока. Защо ли си мисля, че подобно е положението и с другите горива? :devil:

Статията е от тук:
http://dnes.dir.bg/2009/07/02/news4702560.html
Пробутват ни тежко гориво вместо евродизел
02 юли 2009 / News.dir.bg
Митническите мобилни групи и полицията са проверили 17 бензиностанции в Русе, Пловдив и Пазарджик за периода 17-26 юни и са взели проби от близо 500 000 литра горива.
За над 190 000 литра първоначалните тестове показват, че гориво, продавано като евродизел, всъщност е тежко гориво, съобщи БНР...
ddad

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#2 Непрочетено мнение от newcomer » 02 юли 2009 11:36

Izparitel написа:тежко гориво
Тежко гориво ще рече слабо рафинирано или какво? А иначе не се учудвам и едва ли ще се промени.

Потребителски аватар
valmark
Редовен
Редовен
Мнения: 200
Регистриран: 20 окт 2008 21:48
МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
От: Видин

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#3 Непрочетено мнение от valmark » 02 юли 2009 11:55

Ами така е,защото се намираме в държавата "Абсурдистан", в която всичко е възможно. ddpom А какво гориво сипваме в резервоара не знаят даже и тия,които го сипват ddmuhaha Принуждават ни да действаме на принципа проба-грешка.Или да си играем на "тука има-тука нема".За това у нас колите като се движат с гориво с неустановен вид и състав много по-бързо се износва и се съсипва двигателя. ddad Но какво да се прави.Ще има още мнооооого да чакаме,докато се превърнем в нормална "бяла" държава.Тук всеки прави каквото си иска,защото знае,че няма кой да му търси отговорност за това.Дано по-скоро спре тази порочна практика.Всеки е имал възможност да се убеди,че при различни зарежадния,дори понякога и от една и съща безино/газостанция колата се държи по различен начин.Явно "пропорцията" всеки път е различна.
ValMarK

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#4 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 юли 2009 12:00

newcomer написа:Тежко гориво ще рече слабо рафинирано или какво? А иначе не се учудвам и едва ли ще се промени.
Не съм сигурен, но мисля, че е с по-голям вискозитет, т.е. по-гъсто.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#5 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 юли 2009 12:07

newcomer написа:...Тежко гориво ще рече слабо рафинирано или какво? А иначе не се учудвам и едва ли ще се промени.
Горе-долу - така е...
Основни параметри на горивото е плътността (леко корабно гориво е около 0.82, а автомобилното сигурно е 0.7ХХХ).
Практически ако сравниш теглата на 1л от автомобилното и 'тежкото', например автомобилното ще тежи около 7-800гр, докато 'тежкото' ще е над 800гр...
Но проблема е другаде - за автомобилното гориво ограниченията за сяра в горивото са доста завишени, докато за тежкото нещата са по-либерални (въпреки, че и тях ги натиснаха да предлагат горива с ниско съдържание на сяра).
Проблема със сярата (освен екологичния) е, че се съединява с влагата във въздуха и горивото, и се получава сярна киселина, която уврежда системите на двигателя...
Разликите в цените са сериозни- в момента леко корабно гориво струва около $600/тон (не 1000л, а около 1200л)...
Т.е. на мошеника горивото му излиза 70ст/л( без 'допълнителните разходи)...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Automatic
Минаващ
Минаващ
Мнения: 29
Регистриран: 02 май 2009 21:49
МПС: Нямам
От: Sofia

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#6 Непрочетено мнение от Automatic » 06 юли 2009 01:01

Как се отразява ли ?
Ами много зле ..
Имам един 2ма познати с А класа 170 цди ...
цитирам " запушва се и трябва да се сменя " ddpom

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#7 Непрочетено мнение от Izparitel » 06 юли 2009 01:25

Честито за безплатната добавка от сярна киселина! ddad
Впрочем когато познат си купи чисто нова кола - дизел /май от Булвария/, продавача го беше предупредил, да слага добавка към нафтата, защото нафтата в BG била некачествена. Добавката не беше евтина и едва ли е заради тежко гориво, а по-скоро заради "нормалната" нафта, която се продава по бензиностанциите ни.

Потребителски аватар
gelen4o
Редовен
Редовен
Мнения: 155
Регистриран: 28 яну 2009 14:02
Skype: gelen4o
МПС: Daewoo Nexia 1.5 16V
От: ШопияЛенд/София
Име: Геле

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#8 Непрочетено мнение от gelen4o » 06 юли 2009 18:45

slowtraveler написа:
newcomer написа:...Тежко гориво ще рече слабо рафинирано или какво? А иначе не се учудвам и едва ли ще се промени.
Горе-долу - така е...
Основни параметри на горивото е плътността (леко корабно гориво е около 0.82, а автомобилното сигурно е 0.7ХХХ).
Практически ако сравниш теглата на 1л от автомобилното и 'тежкото', например автомобилното ще тежи около 7-800гр, докато 'тежкото' ще е над 800гр...
Но проблема е другаде - за автомобилното гориво ограниченията за сяра в горивото са доста завишени, докато за тежкото нещата са по-либерални (въпреки, че и тях ги натиснаха да предлагат горива с ниско съдържание на сяра).
Проблема със сярата (освен екологичния) е, че се съединява с влагата във въздуха и горивото, и се получава сярна киселина, която уврежда системите на двигателя...
Разликите в цените са сериозни- в момента леко корабно гориво струва около $600/тон (не 1000л, а около 1200л)...
Т.е. на мошеника горивото му излиза 70ст/л( без 'допълнителните разходи)...
И после защо колите са ни на тоя хал ... аман от алъж-вериж :)

botzi
Редовен
Редовен
Мнения: 217
Регистриран: 07 ное 2008 18:53
МПС: espero 2.0
От: vraca-sofiq
Име: Борис

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#9 Непрочетено мнение от botzi » 06 юли 2009 21:00

Преди време един приятел сипваше нафта от локомотив на Фокус 1.8тди.Нафтата беше бая червена,а той твърдеше,че колата върви перфектно с нея и разхода бил същия.Да ви кажа честно,щом като може да се преработи дизеловата кола и да върви на отпадъчно филтрирано олио...кой знае каква нафта зареждат хората в БГ :puke:

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#10 Непрочетено мнение от Izparitel » 06 юли 2009 21:10

Навремето колегите с печките твърдяха, че нафтата от локомотивите била много добра.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#11 Непрочетено мнение от ogi » 06 юли 2009 22:29

От колега във фирмата, работил като машинист преди време, знам че на локомотивите се налива много чиста нафта, по-качествена от бензиностанциите.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#12 Непрочетено мнение от Izparitel » 05 сеп 2011 16:58

Лоша БГ нафта скапва новите дизелови коли
автори: Гeорги Луканов, Стефан Чолаков

Изображение
Нафта с количество на сяра, по-голямо от допустимото ниво в ЕС, която се продава по нашите бензиностанции, е причина все повече дизелови автомобили с екостандарта "Евро 4" на двигателя и на възраст от 4-5 години да се превръщат в старо желязо за скрап. Това показа проверка на "168 часа".

Некачественото гориво може буквално да задръсти филтъра за твърди частици (FAP или DPF), който се поставя на моторите, за да изхвърля по-малко отрови ауспухът. Оттам произтичат и значителни проблеми за някои собственици на автомобили.

Зачестяват случаите на шофьори, чиито дизелови коли като във филм на ужасите продължават да бръмчат заплашително, дори да сте извадили ключа от таблото! / :D / Пред "168 часа" се оплака собственик на луксозен дизелов автомобил на няколко години, който успял да изгаси двигателя само като от четвърта скорост спрял внезапно и така "задавил" агрегата.

Заради скапаната нафта собствениците на едно огромно количество дизелови автомобили в България са принудени да дават стотици левове, за да премахнат FAP филтъра, рискувайки да разбъзикат и целия софтуер на колата.

Иначе от всички бензиностанции твърдят, че от 1 януари 2009 г. според изискванията на ЕС у нас е въведен стандартът за горива "Евро 5" с ниско съдържание на сяра (10 ppm) и не трябвало да има проблем с дизеловите коли. Основната разлика между новия и стария стандарт е съдържанието на сяра в горивото.

Докато при "Евро 4" то бе 50 ppm, при "Евро 5" равнището на сярата е пет пъти по-ниско - 10 ppm. Но не става дума само за сярата, а изобщо за съдържанието на тежки фракции парафини в дизеловото автомобилно гориво. Собствениците на малки бензиностанции смесват и по-тежки горива, внесени контрабандно. Няма гаранция и за т.нар. маркови бензиностанции, защото случаите на подобни аварии са като епидемия.

Специалистите от сервизите обясняват, че премахването на споменатия филтър за твърди частици се налага поради различни причини. Най-често това са некачествени горива с високо съдържание на сяра. Това спомага за натрупването на огромни количества сажди във филтъра и нормалната работа на автомобила става невъзможна. Следват повишен разход на гориво, намалена мощност и вкарване на автомобила в "авариен режим". Тези, а и много други проблеми възникват заради данни, с които управляващият блок ECU не работи правилно.
Тази информация се получава от сонди, разположени пред и след филтъра. Друга причина да се премахват тези филтри и катализаторите е модифицирането на автомобила в по-спортен.

Премахването на филтрите се състои от два етапа. Първият е физически, а вторият - софтуерен. При физическото премахване се отстраняват филтърът и сондите. ECU засича данните, които се изпращат от сондите като неправилни или липсващи. Това води до активиране на "авариен режим", който се изразява в ограничение на оборотите на двигателя до около 2000 в минута, и продължителното шофиране става невъзможно.
Това е превантивна мярка на производителите, за да се осигури безопасен за автомобила пробег до сервиз, където да се отстрани проблемът.

При някои от моделите се получават и доста смущаващи симптоми като вдигане на оборотите и загряване на двигателя. Ето защо се налага и софтуерно премахване на филтъра за твърди частици. По този начин се спира "търсенето" на такъв филтър от управляващия модул на автомобила.
За да се премахне един филтър за твърди частици, е нужно препрограмиране на софтуера, управляващ ECU на автомобила. Софтуерът се сваля на компютър, преработва се и се зарежда отново на автомобила. Цялата процедура трае около един час.
В общия случай цената варира от 260 до 800 лева, когато се налага ремонт при камиони или дори земеделски машини. Някои от сервизите предлагат и пакетна услуга, включваща демонтаж на уреда плюс тунинг на двигателя. Технологията Remap става все по-популярна, но крие доста рискове.

Много хора все още казват чип тунинг, но в случая става дума за пренаписване на файла, по който работи ECU. Оригиналният файл се изтегля през диагностичната букса и след като се преработи, се записва отново на ECU. Вторият вариант предполага демонтаж на автомобилния компютър и директна работа върху него.

Некачествената нафта не е единственият проблем за тази така разпространена повреда. Много често причината е свързана с огромния километраж, който са навъртели автомобилите в България. Освен това голяма част от тях се движат предимно в градски условия и това допълнително спомага за задръстването.

Всички знаят, че над 80% от употребяваните автомобили у нас са с превъртян километраж. В Западна Европа се купуват дизелови автомобили предимно по икономически причини. При изминаване на 80 000 - 100 000 километра годишно по-високата им цена се избива безпроблемно. Много често купуваме коли на 4-5 години с нормалния за нас пробег от 85 000 - 100 000 км. А фактическият показател може да е четворно по-голям. Това съответно почти гарантира запушване на филтъра за твърди частици.

Няма предписание на колко километра да се сменят. От Bosch препоръчват да се правят профилактични проверки на специализираните тестери. Диагностиката е най-сигурният вариант и евентуалната подмяна, въпреки че тя излиза скъпо. За това повечето хора прибягват към демонтажа и задължителната промяна на файла в ECU, който контролира и работата на филтъра", добавя Кръстю Димитров, шеф на лицензиран сервиз на Bosch.

Ако карате предимно в градски условия, е препоръчително от време на време да правите и по-продължителни преходи. Движение от порядъка на 30-40 минути подпомага изгарянето на саждите, които се събират по мрежата на филтъра

Цената на нов филтър за твърди частици е доста висока и неоправдана за повечето водачи. Единствената полза от него е по отношение на околната среда, а това, както знаем, все още не е достатъчен мотив за българина. Няма и санкции срещу водачите, които елиминират тази част и съответно така замърсяват повече. В другите европейски държави това се хваща при замерванията на техническите прегледи и се налагат по-големи такси.
У нас процедурата по заменяне на FAP е задължителна при автомобилите в гаранция, но разходите са за сметка на продавача. При някои от производителите се изисква доливане на специална течност за филтъра, която неутрализира частиците. Тази процедура се прави на определен брой километри и също не е от евтините.

Заради солената цена на новите филтри за частици напоследък се констатира друг доста сериозен проблем. Потърпевши разкриха, че са им били откраднати филтри от паркирани пред блока автомобили. Използвало се диамантно въже, с което се сваля цялото средно гърне. Процедурата не отнема много време, а кражбата се оказва доста доходоносна.
По автофоруми се пускат обяви за такива филтри и в повечето случаи купувачите не се интересуват откъде идва стоката. Според запознати функционира мрежа за продажба на употребяваните части в чужбина. Някои пък ги използват заради благородните метали във филтъра и катализатора.

ХАРАКТЕРИСТИКИ

Филтърът за твърди частици носи името си от английския термин diesel particulate filter (DPF), а абревиатурата FAP идва от френското наименование на същото устройство (filtre a particules). DPF (FAP) е предназначен да премахва дизелови сажди от отработени газове, които се изхвърлят в атмосферата.

Полезното действие, което извършва филтърът, се измерва с процентно намаляване на свободно изхвърлените сажди през изпускателната система. По-старите филтри спират около 85% от саждите, а по-новите, например на Mercedes - над 95%!

При дизелови автомобили, оборудвани с правилно функциониращ филтър за твърди частици, не се забелязва пушек, излизащ през ауспусите им, но тези сажди се събират в DPF (FAP), който трябва да бъде почистван по един или друг начин. Процесът на изчистване се нарича регенериране и зависи от вида на филтъра.

Добавките са като витамини

Добавките за гориво са препоръчителни, защото помагат на работата на мотора. Дори най-качествените бензин и дизел да сипваме, това са въглеводороди, които минават през горивната система и изгарят в двигателя. При този процес се отделят налепи и нагари, които затрудняват работата на мотора.

Освен да поддържа чисти горивната система и дюзите, работата на добавка е така да подготви горивото, че изгарянето да е най-пълно. А това води до вдигане мощността и намалява разхода. Двигателят заработва много по-равномерно, тихо и стабилно, удължава се животът му. Дюзите и цялата система са по-чисти, което води до по-ефективна работа. Нагарите и саждите пък изгарят в голяма степен и така разтоварват филтрите за твърди частици и катализаторите.

tosca
Нов
Нов
Мнения: 63
Регистриран: 06 юни 2009 09:15
МПС: daewoo nubira 1 1600cc.
От: plovdiv
Име: tosca

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#13 Непрочетено мнение от tosca » 09 сеп 2011 18:10

Сега, за нафтата разбрах. А какво да кажем ние с АГУ? При 35 литрова бутилка редовно ми "зареждат"33,8 л.газ.При справка с газаджията ,ми каза ,че поплавъка е на ред ,и не го е извивал за повече зареждане. Чудя се на кого да вярвам?

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#14 Непрочетено мнение от ogi » 09 сеп 2011 19:58

Аз станах поредната жертва на кофти нафта... Миналия уикенд помпата се спомина :@ Цената на нова е 4-цифрена...
ИзображениеИзображение
Офтопик:
А за свалянето просто не намирам думи на български, да опиша...половината кола и цялата предница пада долу!!!
Изображение
Изображение
Изображение
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Какво гориво зареждаме на бензиностанциите?

#15 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 сеп 2011 20:33

Уфффф кофти работа.....
Тъкмо мисля да вземам служебен дизелак...
Не знам защо, но ми се струва, че проблема ти не е в нафтата Оги...
Или наредена кола, или нещо 'супер успешния тунинг'...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”