Няколко въпроса към по-опитите шофьори

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
gochen
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 25 май 2011 23:01
Skype: gochew
МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
От: Ostrov nad Ohří
Име: Камен

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#46 Непрочетено мнение от gochen » 28 дек 2011 20:32

Здравейте, колеги! Имам следния въпрос - до какво може да доведе продължителното шофиране на автомобила ( около 2-3 хил. км. ) със не добре небалансирана предна гума? Вибрациите се усещат в цялата предница , едва след превишаване на скорост около 70-80 км/ч. Благодаря.
Който не може да живее, да....умира!

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#47 Непрочетено мнение от ogi » 28 дек 2011 22:28

Кормилна рейка, семеринги, маншони, тампони носачи, тампони амортисьори, стержен амортисьори и т.н. всичко гумено, лагери и триещо се по окачването. Т.е. не се толерира продължитено каране с такъв проблем, особено при високи скорости.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
gochen
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 25 май 2011 23:01
Skype: gochew
МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
От: Ostrov nad Ohří
Име: Камен

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#48 Непрочетено мнение от gochen » 28 дек 2011 22:31

А полуоска?
Който не може да живее, да....умира!

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#49 Непрочетено мнение от ogi » 28 дек 2011 22:37

gochen написа:А полуоска?
На полуоската и трябва сериозен камък. Предполагам не си доволен от отговора и твоя бе саркастичен, всичко зависи от състоянието на описаните детайли - кой ще поддаде първи, нека кажат колегите, карали по-продължително с небалансирана гума, аз мисля, че първо ще поддаде кормилната рейка.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
gochen
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 25 май 2011 23:01
Skype: gochew
МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
От: Ostrov nad Ohří
Име: Камен

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#50 Непрочетено мнение от gochen » 28 дек 2011 22:44

ogi, напротив - благодаря ти за отговора! Просто при мен се обади лявата полуоска, та се чудех дали може да е от небалансираната гума, или просто на полуоската и е дошло времето...
Все пак " тресенето " не е ужасно, просто вибрирането се усеща в цялото купе.
Който не може да живее, да....умира!

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#51 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 дек 2011 09:22

Да не би да усещаш вибрациите на заминала полуоска, а не небалансирана гума?
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#52 Непрочетено мнение от todortv » 29 дек 2011 10:46

gochen написа:..... Просто при мен се обади лявата полуоска...
.
Лявата е по-късата .Какво имаш предвид,как се обажда полуоската,какво и става?
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
gigabate
Активен
Активен
Мнения: 514
Регистриран: 31 мар 2010 20:47
Skype: ivan_444
МПС: Daewoo Lanos 1.4SE LPG-BRC
От: Казанлък
Име: Иван

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#53 Непрочетено мнение от gigabate » 29 дек 2011 11:53

Айде и аз да се включа! :) Понеже на Астричката ми бяха много изтънели дисковете на спирачките и загряваха учудващо бързо,най сигурното като се спускам си беше да ползвам двигателя като спирачка и само от време на време да чуквам спирачка преди да сваля предавка.Резултата е че карах като на рали и колата винаги в обороти :rofl: ,а икономия се съмнявал да е имало.Важното е че ми вършеше работа! :rock:
http://www.carspending.com/bg/vehicles/ ... ewoo-lanos" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#54 Непрочетено мнение от dsuzunov » 29 дек 2011 12:28

Каране продължително време с вибрации в предницата може да предизвика всичко, което е описал Оги.
Тресене може да се появи и от полуоските, ако не са балансирани.
Ако има крива гума, тя влияе на каретата като износва допълнително каналите в които се движат съчмите.
И в един хубав ден, при по-остър завой, каретата ще "затракат".
Вибрациите може да не са от окачването. Има вероятност от скъсан или провиснал тампон на мотора или на скоростната кутия също да вибрира. ( личен опит )
Изображение

Потребителски аватар
gochen
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 25 май 2011 23:01
Skype: gochew
МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
От: Ostrov nad Ohří
Име: Камен

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#55 Непрочетено мнение от gochen » 29 дек 2011 16:46

Благодаря , колеги, за изчерпателната информация. От едната гума са вибрациите, ноември месец купих комплект зимни гуми, ПОЧТИ КАТО НОВИ, но за беда едната от тях излезе крива ( гумите са "протектор" ). Наложи се същия месец да попътувам ( към 3000 км ) , и нямах време да се занимавам с тях.
Ами чука лявото каре при десен завой...Яд ме е, защото преди това колата "спеше" на пътя! Май се потвърждава максимата , че евтиното излиза по-скъпо. Сега ще купя 2 нови гуми...
Който не може да живее, да....умира!

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#56 Непрочетено мнение от ogi » 29 дек 2011 18:09

Не се кахъри толкова, случва се, все пак си купил гуми втора ръка и нищо не се знае там... Отделно, че едва ли за 5-10 хил. км нещо сериозно ще стане, особено ако караш градско пък въобще няма проблем. Аз си бях купил 2 чисто нови, сравнително скъпи гуми Нокиан преди време и едната се изкриви без повод още на първия сезон, въпреки че гумите бяха перфектни във всяко друго отношение.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#57 Непрочетено мнение от авео » 30 дек 2011 02:34

Проблема с полуоската не е от небалансираните гуми,просто и е дошло времето. Тези километри са нищожно малко,за да причинят,каквото и да е било по окачването.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
papata
Напреднал
Напреднал
Мнения: 320
Регистриран: 05 сеп 2009 07:59
МПС: Lanos
От: Плевен
Име: Papata

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#58 Непрочетено мнение от papata » 30 дек 2011 10:55

Полуоската или по-точно карето се поврежда от спукан маншон най-често. Когато това се случи през пукнатината при по-висока скорост смазката излиза и цапа джантата от вътрешната страна. Ако уцелиш момента минаваш само със смяна маншон. Но в момента ще ти са наложи смяна на целия комплект- каре и маншон. Крива гума не ми се вярва да причини това. В карето е прецизна сглобка и няма толкова голяма хлабина да се получи удар. От крива гума първото нещо което ще тръгне са кормилните щанги. Изчислени са така, че да са най-уязвимия детайл, понеже лесно се сменят (За разлика от рейката).

Потребителски аватар
gochen
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 25 май 2011 23:01
Skype: gochew
МПС: Daewoo Espero 2.0 , 77kw, 95
От: Ostrov nad Ohří
Име: Камен

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#59 Непрочетено мнение от gochen » 05 мар 2012 21:13

Здравейте. Я да попитам нещо - гледам в нета , че се продават кненонови крушки, всякакви цветове , които са в комплект с кабелите. Като само се заменят с реалните стари крушки ( при мен H1 ). Та да попитам, ще има ли ефект от цялата работа ако ги сменя ?
Който не може да живее, да....умира!

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Няколко въпроса към по-опитите шофьори

#60 Непрочетено мнение от ogi » 05 мар 2012 21:36

gochen написа:Здравейте. Я да попитам нещо - гледам в нета , че се продават кненонови крушки, всякакви цветове , които са в комплект с кабелите. Като само се заменят с реалните стари крушки ( при мен H1 ). Та да попитам, ще има ли ефект от цялата работа ако ги сменя ?
Аз като радио Ереван пак да се обадя - да ще има ефект:

1. На рефлекторен фар ще заслепяваш повече, на 2-секционен ще е по-малко.
2. Ще виждаш много по-добре с всички последствия за насрещните.
3. С оглед на поне минимален комфорт на шофьорите насреща, си почисти/полирай поне пластмасите на фаровете.
4. 4300К е най-добрата температура
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”