Страница 1 от 2

Коя кола от списъка ще върви повече

Публикувано: 20 юни 2009 21:58
от paci
колеги да ва питъм според вас коя кола 150 коня въри
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее

Съобщение от модератор:
Паци, смени наименованието на темата. Например 'Коя кола 150к.с. върви повече'
Превод на съобщението (възможни са неточности в превода):
Колеги, да ви питам според вас коя от колите, ако са 150к.с., върви повече?
голф 2; голф 3; опел астра, опел кадет, форд ексорт, опел вектра, опел калибра, VW корадо, VW polo.
Според вас коя е с най-малко килограми?

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 20 юни 2009 22:27
от Izparitel
paci написа:колеги да ва питъм според вас коя кола 150 коня въри
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее
Това не го разбрах съвсем. Ако е за масата на колата най-леко мисля, че е Полото. Вектрата ще да е от най-тежките.

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 20 юни 2009 22:30
от paci
спорд вас ако се сложат на чертатъ кой ще напъне

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 20 юни 2009 22:32
от Izparitel
Предполагам, че най-лекия.

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 20 юни 2009 22:33
от paci
според мене кадетчето

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 20 юни 2009 22:42
от Izparitel
Има едно такова понятие "конска сила на килограм", колкото са повече, толкова е по-пъргава колата. Не е все-едно дали с 1 кс ще задвижваш 0.5 кг или 2 кг.
Но не съм сравнявал на живо тези коли и не мога да кажа. Само знам, че според мен Нубира 100 кс бяга по-зле от Астра 100 кс и е много по-зле от Поло 100 кс.

Съобщение от модератор:
Само промени заглавието за да се знае за какво иде реч, че това "Според Вас" е много общо!

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 21 юни 2009 08:46
от slowtraveler
Зависи какво разбираш под вървене...
Ако е чист драг - Астрата и Кадета се представят доста добре.
Кадета май е по-лек и от Астра Ф.
Но доколкото си спомням нито една от изброените коли няма стоково 150к.с.
Така-че - зависи коя е подготвена по-добре....

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 22 юни 2009 07:38
от todortv
paci написа:спорд вас ако се сложат на чертатъ кой ще напъне
Тази с най-добър въртящ момент.

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 22 юни 2009 08:44
от slowtraveler
За дърпане - да, ако влачи рало - този с най-голям въртящ момент ще дръпне ddmuhaha
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 22 юни 2009 10:38
от todortv
slowtraveler написа:За дърпане - да, ако влачи рало - този с най-голям въртящ момент ще дръпне ddmuhaha
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...
Тук грешиш.Въпроса,ако съм разбрал правилно е :Кой ще дръпне първи на старта.
Въртящия момент или казано по друг начин-момент на сила не зависи от оборотите,
а показва силата,с която колелата се завъртат като моментна стойност.Мощността
зависи от оборотите и показва колко дълго моментната сила ще се задържи.
Мощността: P=T.n.C /kW
P-мощност
n-обороти
Т-въртящ момент
C-константа
Затова при автомобилите се въвежда още едно понятие-wheel horsepower или конски сили
при колелата,която единица е по-малка от мощността ,защото зависи от въртящия момент
и включва всички загуби.
Като заключение ще добавя,че на старта ще дръпне колата с най-висок въртящ момент и
най къси предавки.След това нещата опират вече до мощността.

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 22 юни 2009 12:05
от Izparitel
Погледнах набързо времето за ускоряване до 100 км/ч на различните коли - колкто и условно да е, защото са произвеждани в различни години, а данните са официалните. Оказа се, че всички имат 150 к.с. вариант, като двигателя на Астрата и Вектрата е 147 к.с.

8.0 s - Opel Kadett 2.0 GSi 16V
8.2 s - Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI
8.5 s - Opel Calibra 2.0i 16V
8.7 s - Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V
8.7 s - Ford Escort RS 2000i
8.8 s - Opel Astra 2.2i-16V /147 к.с/
9.5 s - Opel Vectra 2.2i-16V /147 к.с./

Извън класацията:
9.0 s - Daewoo Nubira 2.0 , но е 133 к.с.
10.0 s - Chevrolet Cruze 1.8 /133к.с./
10.0 s - Chevrolet Cruze 2.0 D /150к.с./

Вектрата очаквано е на опашката, но не знам как така Кадета изпреварва и Полото и Калибрата. Впрочем двигателя на Астрата и Вектрата е един и същ.
Беше ми интересно къде са колите на Деу и Шевролет, но се оказа, че поне на по-разпостранените модели двигателите са им слаби и не докарват до 150 к.с., дори и при наследника на Нубирата, а какво остава за Ланос или Авео.
При доработки предполагам, че нещата биха могли да се променят доста.

Данните съм ползвал от тук и
http://news.data.bg/9/auto/22792/chevro ... ото_начало
/линка е целия предишен ред/.

Re: СПОРЕД ВАС

Публикувано: 22 юни 2009 23:14
от slowtraveler
@todortv
Колега, въобще не греша....
Явно не си вникнал във широкоприлаганото понятие 'въртящ момент'.
В конкретния случай се прилага за въртящ момент на двигателя.
Въртящия момент на двигателя също е функция на оборотите - можеш да погледнеш графиките на въртящия момент за всеки двигател...
Обикновено с него се определя еластичността на автомобила...
Принципно въртящия момент зависи от силата и от приложеното рамо. Затова по- голям въртящ момент имат двигателите с по-голям ход на буталото, защото прилагат силата с по-голямо рамо...
А също така и турбо двигателите, защото при тях силата върху буталото е по-голяма.
Не случайно дадох примера с трактора - огромен въртящ момент, но липса на мощност..
За самата формула си прав, и от нея се вижда, че практически мощността зависи от това колко 'въртящ момент' може да се отдаде за единица време...
Т.е. ако въртящия момент е малък, но оборотите са големи - резултата ще е същия както ако въртящия момент е огромен, но оборотите са малки.
Ф1 също не са много бавни коли на ускорение, а не се славят с голям въртящ момент :rofl:
Wheel horse power си е мощността, която се отдава на колелата - там си прав...
Просто заради загуби в трансмисията, част от отдадената от двигателя мощност се губи в загряване на масло, детайли и т.н.
И затова до колелата се предава по-малка мощност...

Re: Коя кола от списъка ще върви повече

Публикувано: 23 юни 2009 09:54
от todortv
STR-97012901-kW-Nm-C.pdf
Става въпрос за старт от място.Ето как изглеждат графиките:

Re: Коя кола от списъка ще върви повече

Публикувано: 23 юни 2009 14:13
от slowtraveler
Явно имаш впредвид въртящ момент при колелата, а не на двигателя?
Защото на един стандартен двигател кривата на въртящия момент е значително по-остра
(например: http://www.p914.com/p914-resources/p914 ... que-gc.gif )
Разбира се, ако не става въпрос за 'ограничен' турбо двигател, защото там правата зона на въртящия момент наистина е голяма.
Факторите за драг са доста: въртящия момент на двигателя се променя значително, докато достигне колелата ( пропорционално на предавателните числа на трансмисията).
Така дефакто висок въртящ момент на двигателя, но невъзможност да се развърти на по-високи обороти, води като цяло до по-ниска мощност и по-слабо ускорение (за да вдигнеш зададената скорост, предавателното отношение на трансмисията ще ти намали въртящия момент върху колелата)...
Имаше много интересна статия на тази тема, в която сравняваха на драг хонда S2000 май със скайлайн 3.5л (доста по-висок въртящ момент) .
Точно там имаше добре показани графики на мястото за достигане на максималния въртящ момент и мощност, и доколкото си спомням - точно едни 500-800об/мин в повече при S2000 позволяваха да дръпне при тестовете....
Ако я намеря пак тази статия - ще я пусна, защото бе много занимателна.. (coolbeer)

Re: Коя кола от списъка ще върви повече

Публикувано: 23 юни 2009 14:31
от nikolaigrozev
това е колата която не е в този списък,според мен тя ще върви
http://www.youtube.com/watch?v=NJAPpcQIXtA