Моля разбиращите схемата и действието на тоя смукач да ми го обяснят...Както на ръчния,така и на автоматичния( )
Горе-доло вече се запознах с принципа на действие на карбуратора и частите му,но не мога да намеря никъде нещо обяснено като хората за смукача..
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 22:13
от Fantomasss
Хе , хе, Саше смукача ако е ръчен на студен мотор го дърпаш за да запалиш без да загасне колата. Какво става? Една клапа в горната част на карбуратора се затваря и ограничава дебита на постъпващия въздух към горивните камери на цилиндрите, като в същото време чрез механизъм се подава малко газ, така че да отива повече гориво, в резултат на обогатената смес( по- малко въздух и повече гориво) колата не гасне и не прекъсва докато е студена. Със затоплянето на мотора работата му се подобрява и може да се връща постепенно смукача, тоест горната клапа дето ограничава въздуха застава вертикално и така не го възпрепятства, а подаването на газ се отнема и колата заработва на обороти според настройките на топъл мотор. Същото прави и автоматичния смукач, но ти не дърпаш нищо и не връщаш нищо, просто като е студено има една биметална пластина и тя кара клапата да застане в затворено положение и подава малко газ, със загряването на мотора (през смукача минава охладителна течност от главата) пластината се загрява и отпуска клапата и газта и колата заработва по зададените настройки на карбуратора. Дано си ме разбрал, обясних го по най- простия начин. Ако имаш въпроси питай...
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 22:39
от sasho
Чудесно го разбрах!Евала!
Сега вече изниква въпросът,който зададох и при VW-тата:
След намесата на карбураторджия(до сега изглежда като компетентна) смукачът ми работи по следния начин:
Паля студеният мотор и оборотите са към 1500.Карам си и оборотите си седят на 1500 някъде докато колата не загрее след средата!Чак тогава падат на нормални към 800.Обаче тук вече се намесва съвестта ми и ме пита:абе ти не караш ли по цял ден на смукач дефакто?Ами тоя бензин струва пари бе майна
Отивам от нас до някъде и колата не успява да загрее до след средата,за да изключи смукача и оборотите до последно си седят високи.Слизам,бавя се 20-30мин и се качвам и колата е малко поизстинала и до нас пак си карам на смукач,а колата вече пак почти до средата загрява,но не до там,че да изключи смукача...
Нормално ли е това и как се регулира,ако въобще се регулира тоя смукач кога да изключва?Защото не ме кефи да си карам на 1500 об,щото особено на газ имам чувството,че много смуче(не и на извънградско-при средна скорост 120 ми даде 8.5!)..
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 22:49
от ogi
Офтопик:
VW винаги имат проблем с температурите - или прегряват бързо, или не знаят, че се е стоплило наоколо...
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 22:50
от sasho
ogi написа:
Офтопик:
VW винаги имат проблем с температурите - или прегряват бързо, или не знаят, че се е стоплило наоколо...
Офтопик:
Не може всичко да е перфектно сега..
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 22:57
от Fantomasss
Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 23:04
от sasho
Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 23:07
от Fantomasss
sasho написа:
Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?
Общо взето когато си иска, но не чака да загрее, дори понякога със самото палене на него не му се работи и аз си давам газ и така потеглям и на 3-4 светофар вече малко е позагряла и почва да си държи оборотите. Малко е объркващо , но е така.
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 23:10
от sasho
Fantomasss написа:
sasho написа:
Fantomasss написа:Ти не каза, но доколкото разбрах твоя смукач е автоматичен. Той не се регулира и докато не загрее колата ще си все във високи обороти. Аз на Полото съм със същия смукач и съм му хванал цаката, като пална изчаквам така да позагрее 2-3 минутки и после малко форсирам (няколко пъти ама по силно до към 4-5000 оборота) и той сам пада оборотите. Ако караш на газ не би трябвало да ти гори повече заради смукача, а заради студения изпарител който пуска повече газ като е студен.
Автоматичен е и имам чувството,че ще започне да ми бърка в джоба!Ако трябва да я чакам да загрее на място докато се изключи тоя смукач,май ще трябва да излизам половин час по-рано...Добре на тебе на Полото ако не го ръчкаш както казваш кога ти изключва?
Общо взето когато си иска, но не чака да загрее, дори понякога със самото палене на него не му се работи и аз си давам газ и така потеглям и на 3-4 светофар вече малко е позагряла и почва да си държи оборотите. Малко е объркващо , но е така.
Моят беше точно така!!!!!!!!!!И след карбураторджията,явно работи както трябва и аз сега не съм му свикнал...Мога само да кажа едно-ГАДОСТ...
На Рейсъра оборотите бяха 6 от всякъде...Там обаче като е загряла,ако не спрях за 10 секунди някъде на 1 място за да паднат цял ден си седяха високи Ама там вече е друга работа...
Добре значи при карбуратора смукача ограничава въздуха и увеличава бензина,а при инжекциона как става номера?
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 23:15
от Fantomasss
При инжекциона е същото , само че там на студено датчика за температурата на водата и на въздуха подават данни на компа и той дава повече гориво, а моторчето за празен ход пък определя въздуха командвано пак от компа. Общо взето принципа е същия.
Re: Смукач
Публикувано: 19 мар 2009 23:20
от sasho
Ясно..Модерна работа
Голямо благодаря за урока!
Днеска вуйчо ми сериозно ме скастри как можело да не знам принципа на карбуратора и смукача,а съм искал в Техническия да влизам и аз се взех в ръце
Re: Смукач
Публикувано: 20 мар 2009 15:40
от slowtraveler
За да сработи 'автоматичния' смукач, трябва да натиснеш педала на газта до дупка преди палене.
Управлението на клапата наистина бе една спираловидна биметална пластина, която задържа клапата в това положение, и постепенно я отпуска. Самата биметална пластина не променя положението на клапата, а само я задържа, затова е необходимо и първоначалното натискане на газта (натискаш, отпускаш и палиш).
При загряване обикновено за да си промени положението клапата, трябва да се снеме напрежението от клапата - т.е. да подадеш газ, при която клапата по принцип да се затвори/отвори повече, а биметалната пластина захваща вече на следващ зъб (по-ниски обороти).
На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
От там можеше да се промени при каква температура да освобождава смукача....
По принцип е добре да освобождава при ниска температура, но след като двигателя работи устойчиво двигателя (смукача не е за по-бързо загряване на двигателя).
Но спомените ми са от почти 10г и може нещо да не си спомням съвсем точно....
Re: Смукач
Публикувано: 20 мар 2009 20:13
от Izparitel
Офтопик:
slowtraveler написа:
На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
Айде сега ще ми обиждаш Опелчето, че било карбураторно.
14NZ е 1.4 моноинжекцион, 60 к.с. и точно в студа работи стабилно.
Re: Смукач
Публикувано: 20 мар 2009 20:54
от Fantomasss
Izparitel написа:
Офтопик:
slowtraveler написа:
На карбуратор Пиербург (двигател опел 14NZ доколкото си спомням) биметалната пластина бе в корпус, който се хващаше на три болта и можеше да се завърти в двете посоки на известен ъгъл.
Айде сега ще ми обиждаш Опелчето, че било карбураторно.
14NZ е 1.4 моноинжекцион, 60 к.с. и точно в студа работи стабилно.
Офтопик:
Не е обида, този мотор се комплектова и с карбуратор и с моноинжекцион...
Re: Смукач
Публикувано: 20 мар 2009 22:08
от slowtraveler
Izparitel, може наистина да греша и да съм объркал двигателите (имах астра карбуратор 93г 1.4 75к.с и астра класик моноинжекция 99г 1.4/60к.с.)
Единия бе 14NZ, а другия 14NV, така, че може карбураторния да е бил 14NV, а не 14NZ....
Но твърдо карбураторния беше по-добре от орязаната инжекция на 'по-новия'...