Китайците не спят
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Китайците не спят
Китайците не спят но...
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Китайците не спят
Не мога да разбера какво са се прехласнали всички по тия "краш" тестове? А какви са тези тестове за соц.москвич или лада или трабант, а за 20 год. кола - дето я притежава средния българин? Не че имам против въздушните възглавници, но и 30 да наредите в една малка градска кола, пак ще ме е страх да карам с повече от 100, а може да изскубете всички от омега или пасат и пак ще съм "спокоен" на 150.
Какво ви трябва за градска кола със 20-30 км средна скорост ( за София )? Разума и реакциите са тези дето определят дали ще живеем или не, когато говорим за шофиране. Не отричам "новите" технологии, но не мисля че трябва да се преиграва толкова и да даваме 16 000 за 8 еърбега за "IGO" вместо 8 000 за същото без еърбеци и разни измислени системи, които в общия случай повлияват крайния резултат с 1-2%.
Баба и дядо не са карали с възд. възглавници и системи против приплъзване, поднасяне, буксуване и т.н. и не мисля, че са живели по-лошо. Елементарно е - да пуснат тойоти без системи на борда на народни цени и рязко ще им скочат продажбите - да не би 20 годишния голф да ги притежава?
Естествено това няма да се случи и причината е че обявената цена от 500 лв на "еърбег" или 2000 на "ABS" в действителност е 50 и 200 и се оказва накрая, че от производството на колата печелим по-малко, отколкото на "супер" важните системи на борда. Ами погледнете едно елементарно централно заключване дето Китаеца ни го продава на нас за 25 лв с 4 машинки и блок за управление и го продава на Тойота за 15 лв, а тя ни го препродава за 350 примерно - ако сметнем в проценти печалбата от производството на една кола 5-10% и "продажбата" на разни системи наричани "екстри" ще видите, че нещата там са с над 1000% печалба - ето затова е важно да имате 18 еърбега и система против приплъзване и буксуване и т.н. - а не защото на Тойота им пука за вас, единственото за което и пука на Тойота е печалбата на акционерите - нищо друго.
Не казвам че има лошо в това да "подарите" на Тойота или който и да е било друг производител 5-10 или 20 000 лв. - няма нищо лошо в благотворителността (особено ако валят пари отнякъде и се чудите как да не се "удавите" от количествата).
Какво ви трябва за градска кола със 20-30 км средна скорост ( за София )? Разума и реакциите са тези дето определят дали ще живеем или не, когато говорим за шофиране. Не отричам "новите" технологии, но не мисля че трябва да се преиграва толкова и да даваме 16 000 за 8 еърбега за "IGO" вместо 8 000 за същото без еърбеци и разни измислени системи, които в общия случай повлияват крайния резултат с 1-2%.
Баба и дядо не са карали с възд. възглавници и системи против приплъзване, поднасяне, буксуване и т.н. и не мисля, че са живели по-лошо. Елементарно е - да пуснат тойоти без системи на борда на народни цени и рязко ще им скочат продажбите - да не би 20 годишния голф да ги притежава?
Естествено това няма да се случи и причината е че обявената цена от 500 лв на "еърбег" или 2000 на "ABS" в действителност е 50 и 200 и се оказва накрая, че от производството на колата печелим по-малко, отколкото на "супер" важните системи на борда. Ами погледнете едно елементарно централно заключване дето Китаеца ни го продава на нас за 25 лв с 4 машинки и блок за управление и го продава на Тойота за 15 лв, а тя ни го препродава за 350 примерно - ако сметнем в проценти печалбата от производството на една кола 5-10% и "продажбата" на разни системи наричани "екстри" ще видите, че нещата там са с над 1000% печалба - ето затова е важно да имате 18 еърбега и система против приплъзване и буксуване и т.н. - а не защото на Тойота им пука за вас, единственото за което и пука на Тойота е печалбата на акционерите - нищо друго.
Не казвам че има лошо в това да "подарите" на Тойота или който и да е било друг производител 5-10 или 20 000 лв. - няма нищо лошо в благотворителността (особено ако валят пари отнякъде и се чудите как да не се "удавите" от количествата).
Life's a journey, not a destination
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Китайците не спят
Сетих се за надпис в автосалон, който гласи "Напомняме на уважаемите клиенти, че въпреки всички системи на борда на нашите автомобили, физичните закони продължават да важат!".
Разбирай, че този завой от 90 градуса не можеш да го вземеш със 120, нищо че Лексуса струва 200 000 лв. Естествено еърбеците ще те направят "по-приемлив" труп за погребението - това не може да им се отрече - ще изглеждате като живи.
Разбирай, че този завой от 90 градуса не можеш да го вземеш със 120, нищо че Лексуса струва 200 000 лв. Естествено еърбеците ще те направят "по-приемлив" труп за погребението - това не може да им се отрече - ще изглеждате като живи.
Life's a journey, not a destination
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Китайците не спят
Проблема на китайските возила, който се провалиха на краш тестовете в Европа беше тоталната деформация на купето с произтичащите от това последици за пътниците. Гледката е уникална. Иначе Москвичи и Трабанти не останаха, Ладата е зле на тестовете, но това са коли от миналото, а не фабрично нови като на тези тестове. Уви, катастрофи стават често, дори и водача да не е виновен. Редно е човек да знае какво може да очаква от колата си. Тези синтетични краш тестове май дават информация повече за случай на самокатастрофиране. Едва ли може да се очаква сериозна защита от малка кола. Имаше тест на удар между Фиат 500, който е с отлични оценки на краш тестовете и джип. Отличните оценки не биха помогнали на пътуващите във Фиатчето, докато за джипа дори да е с ниски оценки нещата изглеждат доста по-оптимистични.
А новите системи май се изискват от законодателството на ЕС за новите автомобили. Поне аз се оправям и без електронна стабилизираща система някак си.
А новите системи май се изискват от законодателството на ЕС за новите автомобили. Поне аз се оправям и без електронна стабилизираща система някак си.
Re: Китайците не спят
stinbg прав си за баба и дядо, но по тяхно време е нямало МЛ, Х5, Х6 и други летящи чинии дето с тях стълкновението е крайно неприятно. Ето ти една причина защо не бих си купил да возя семейство в днешно време в кола произведена преди 2000-ната или пък измислена много преди това... Просто всички коли от преди това време с изключение на най-високия клас коли са далеч назад от всичко след това,имам предвид коли дето се продават в ЕС поне... Не че те са толкова лоши били, напротив, просто опасностите нарастват с времето пропорционално на конете и скороста, после и изискванията за безопасност с тях.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Китайците не спят
Вярно не е имало "Х"-ове, но е имало ЗиЛ, ГАЗ, КАМАЗ, ИКАРУС и ЧАВДАР, които не биха били особено благосклонни към ламарините на каквото и да е изделие дори при малки скорости.
Аз имах предвид малките градски коли ( за градски скорости до 50-60 км/ч ) - на всички е ясно, че "сървайвъл" шансовете в един "ХАМЪР" са значителни, независимо какво казват "NCAP" по въпроса.
А има и психологически момент в цялата работа и той е:
"- С този нов джип на БМВ определено съм безсмъртен!" или
"- С тоя малък смешен СМАРТ съм отекъл и с 20 км."
Наскоро четох интересна статистика, според която самолети Airbus 320 си удрят по-често "опашките" в пистата при излитане отколкото А 321 - който е доста по-дълъг и му е значително по-лесно да си удари опашката - да ама не. Пилотите знаейки, че А321 е по-дълъг от А320 са много по-внимателни при излитане и не задават голям ъгъл с органите за управление, а като се качат на "късия" А320 и не се притесняват изобщо - той нали е къс и го удрят. Идеята ми е, че като караш кола без "нужните" системи на борда си доста по-внимателен, което е много по-съществено за оцеляването ти отколкото всички еърбеци взети заедно. От друга страна, като се качиш в "космическия" кораб и си мислиш, че гравитацията не важи вече за теб скоро ще се убедиш, че не е точно така.
Естествено, никой не може да предвиди надрусания олигофрен дето изпреварва с 200 без да погледне дали идва някой насреща - но това си е в графата малшанс.
Обобщаващо - хубаво е да има "екстри" на борда, но компромиса е с възможностите на всеки да ги плати. Ако имахме магистрали преди 20 години, поне полувината от загиналите при катастрофи, нямаше да са загинали, но не заради колите които са карали, а заради "организацията" по пътищата. В такъв случай не е ли по-добре да дадем всички по 100 лв и да имаме "организирани" пътища, вместо хиляди за еърбеци ( който впрочем не ни гарантират нищо - освен относителни вероятности някакви ).
Знам че ще ги откраднат, но пак ние сме си виновни.
Аз имах предвид малките градски коли ( за градски скорости до 50-60 км/ч ) - на всички е ясно, че "сървайвъл" шансовете в един "ХАМЪР" са значителни, независимо какво казват "NCAP" по въпроса.
А има и психологически момент в цялата работа и той е:
"- С този нов джип на БМВ определено съм безсмъртен!" или
"- С тоя малък смешен СМАРТ съм отекъл и с 20 км."
Наскоро четох интересна статистика, според която самолети Airbus 320 си удрят по-често "опашките" в пистата при излитане отколкото А 321 - който е доста по-дълъг и му е значително по-лесно да си удари опашката - да ама не. Пилотите знаейки, че А321 е по-дълъг от А320 са много по-внимателни при излитане и не задават голям ъгъл с органите за управление, а като се качат на "късия" А320 и не се притесняват изобщо - той нали е къс и го удрят. Идеята ми е, че като караш кола без "нужните" системи на борда си доста по-внимателен, което е много по-съществено за оцеляването ти отколкото всички еърбеци взети заедно. От друга страна, като се качиш в "космическия" кораб и си мислиш, че гравитацията не важи вече за теб скоро ще се убедиш, че не е точно така.
Естествено, никой не може да предвиди надрусания олигофрен дето изпреварва с 200 без да погледне дали идва някой насреща - но това си е в графата малшанс.
Обобщаващо - хубаво е да има "екстри" на борда, но компромиса е с възможностите на всеки да ги плати. Ако имахме магистрали преди 20 години, поне полувината от загиналите при катастрофи, нямаше да са загинали, но не заради колите които са карали, а заради "организацията" по пътищата. В такъв случай не е ли по-добре да дадем всички по 100 лв и да имаме "организирани" пътища, вместо хиляди за еърбеци ( който впрочем не ни гарантират нищо - освен относителни вероятности някакви ).
Знам че ще ги откраднат, но пак ние сме си виновни.
Последна промяна от stinbg на 01 мар 2011 09:19, променено общо 1 път.
Life's a journey, not a destination
Re: Китайците не спят
Напълно съм съгласен че липсата на пътища и лошото им състояние е причина за много голяма част от катастрофите. Сравнението с ГАЗ, Камаз и други не е баш така, те поне не могът да се движат с 150-200км/ч, камо ли натоварени... Иначе градските коли сега са много по здрави като купе от тия преди 2000-ната, за справка виж в youtube за някой коли като Пежо 205, 406, Ситроен Саксо, Фиат Пунто, Типо, Голф 2-3, първо поколение Ланос и др. на които резултатите са направо отчайващи като деформация сравнено с айде малко GM - Матиз, Спарк(направо извънземни сравнено с горните). Това че е малка не значи че ще е задължително по зле. Имай в предвид че по назад във времето са тествани при 50км/ч, не при 64км/ч както сега. Иначе при 50км/ч и Лада 2107 е здрава, ама при 64 не е никак...(имаше някъде клип на тест със 50км/ч)
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Китайците не спят
Китайците не спят. Трошат суперколи.
Жител на Китай недоволен от сервизното обслужване на неговото Lambo Gallardo е наел бригада работници да го унищожат пред погледа на нарочно поканени журналисти.
Жител на Китай недоволен от сервизното обслужване на неговото Lambo Gallardo е наел бригада работници да го унищожат пред погледа на нарочно поканени журналисти.
Lamborghini Gallardo е купен преди шест месеца, но машината не успя да стартира на 29-ти Ноември, 2010 г. Собственик се свързал с дилъра на Lamborghini дилър в Циндао, и Gallardo бил взет за ремонт в сервизния център. Проблема с двигателя те не оправили, но счупили бронята и повредили шасито при транспортирането. Собственикът се е оплакал на дилъра, но те отказали да поемат отговорност по този въпрос, така, че разярения собственик се свързал с главен изпълнителен директор на Lamborghini Стефан Винкельман в главния офис за Азиатско-тихоокеанския регион отговарящ Китай, но и там проблема не бил решен. Собственикът е преценил, че правата му като потребител са нарушени. Така той решава, че най-добрият начин за привличане на внимание, е да унищожи колата му на 15 март, когато е Световния ден на потребителите. Той наел хора публично да унищожат колата му с чукове. Действието е направено за предизвикване на обществена подкрепа и насърчаване на производителите да спазват правото си на потребителя. Също така е интересно да се отбележи, че в Китай, поради протекционистки мерки, Lamborghini Gallardo струва от $ 529 000 за $ 757,000 в зависимост от конфигурацията.
Собственикът:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Китайците не спят
Дааа, китайците нямат равни....
На времето ми бе попаднало дъно с кеш, който се саморазглоби...
Оказа се, че чипа представлява ламарина, оформена като 4 гребена със стърчащи от корпуса краченца, и два пластмасови капака с надпис на чипа, които се защипват на щипки една към друга...... За съжаление не му направих снимка, а някъде съм го забутал при пренасянето....
Чипа бе от този вид:
На времето ми бе попаднало дъно с кеш, който се саморазглоби...
Оказа се, че чипа представлява ламарина, оформена като 4 гребена със стърчащи от корпуса краченца, и два пластмасови капака с надпис на чипа, които се защипват на щипки една към друга...... За съжаление не му направих снимка, а някъде съм го забутал при пренасянето....
Чипа бе от този вид:
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Китайците не спят
Явно времената се променят щом "Една четвърт от немците готови да сменят колата си с китайска" според Automotive News.
Какво ли ще стане като се намесим и ние на пазара със сглобените у нас китайски возила?
Агенция Speed-PressАгенция Speed-Press написа:Една четвърт от немците готови да сменят колата си с китайска
75% от тях все още подлагат на съмнение качеството на автомобилите от Китай.
Една четвърт от немците е готова да смени автомобила си с китайски, сочи проучване на маркетинговата компания Plus.
При това около 28,9% от жителите на Германия на възраст до 30 години с удоволствие биха станали притежатели на коли, произведени в най-населената страна в света. Над подобна възможност са се замислили и 40% от собствениците на азиатски коли.
75% от немците обаче все още не са готови да седнат зад волана на такъв модел, тъй като се съмняват в качеството му. 43% от респондентите в допитването се съмняват, че в Германия има достатъчно сервизни центрове за китайски марки. Една трета пък не е доволна от външния вид на китайските автомобили.
В момента на немския пазар присъстват две марки от тази страна. Това са Brilliance и Great Wall. От юни ще се появят и първите шоурумове на Landwind."]
Какво ли ще стане като се намесим и ние на пазара със сглобените у нас китайски возила?
Re: Китайците не спят
Ще станем водеща сила в ЕвропаIzparitel написа: Какво ли ще стане като се намесим и ние на пазара със сглобените у нас китайски возила?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Китайците не спят
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... bytE_FAZuA" onclick="window.open(this.href);return false;