GM - банкрут? А след това?

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: GM - банкрут?

#61 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 окт 2009 21:10

Малко по малко ще се научат да правят и коли китайците :@
Навремето и компютрите им бяха 'китайски', ама сега виж докъде стигнаха...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#62 Непрочетено мнение от Izparitel » 04 ное 2009 22:43

GM отменя продажбата на Опел
Американският автомобилостроител GM съобщи, че бордът на директорите на компанията е решил да задържи Опел, отказвайки се от дълго отлагания план да продаде европейския си филиал, предаде АФП. GM посочва в изявление, че бордът е взел решението поради "подобрената бизнес среда за компанията през последните няколко месеца и важността на Opel/Vauxhall за глобалната стратегия" на автомобилния гигант. Посочва се също, че бордът на GM е решил да задържи Опел и ще започне сериозното реструктуриране на европейските си операции. Компанията оповести планове да продаде 55 % от Опел на канадската "Магна" и на руския й партньор Сбербанк. Въпреки, че GM се съгласи с продажбата, Европейската комисия изрази загриженост, че обещаната от Германия помощ в размер на 4,5 милиарда евро е достъпна единствено на "Магна". Сагата с продажбата на известната марка автомобили се проточи от февруари, засягайки поне 10 500 работещи в Европа за нея от около общо 50 000. /БГНЕС /

Решението на GM за "Опел" предизвика гняв

Ех, колко приказки, преговори, гаранции и накрая - пак всичко отива в изходна позиция. Язък дето германците обещаха държавна помощ за Опел на бъдещите нови собственици с цел запазване на работните места. Сега ще я лапнат янките.


General Motors иска да съкрати 10 000 работници на Opel
General Motors, която се отказа от плановете си за продажба на Opel, планира да съкрати 10 000 работници на автопроизводителя, съобщава gazeta.ru

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#63 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 ное 2009 12:56

General Motors започва да изплаща дълговете си
Изображение
autotrend.bg написа:Бившият най-голям автомобилен концерн GM, започва да изплаща своите дългове (6.7$ милиарда) в САЩ, дори малко преди уговорения срок. Според "Detroit News" GM ще направи вноска от 1 милиард долара до 31 декември и още един 1 милиард през 3 месеца до 2010г. По-принцип заложената крайна дата е 2015г, с които си действия GM доста изпреварват сроковете.

Освен това, General Motors ще започнат да изплащат своите дългове и към кандадското правителство в размер на 1.4$ милиарда. Детройтският автопроизводител ще изплаща вноски по 200 милиона долара на всяко тримесечие.

Към момента мажоритарен собственик на GM е американското правителство. От компанията се надяват да възвърнат частна собственост някъде по средата на 2010г.

Това са добри новини, тъй като GM (компания която само преди броени месеци беше се изправила очи в очи с фалита) започва да се възстановява. От друга гледна точка, сметката за загубите от 2004г до момента показва точно "88 милиарда долара"

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#64 Непрочетено мнение от Izparitel » 02 дек 2009 22:34

GM може да се кани да прави съкращения в заводите на Опел в Европа, но за сметка на това започва производството на Опел Астра в Санкт-Петербург.
Завода GM в Санкт-Петербург е започнал пробно производство на новата Opel Astra

По настоящем GM произвежда в Санкт-Петербург три модела – Chevrolet Captiva, Opel Antara и новия седан С-клас Chevrolet Cruze.


Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#65 Непрочетено мнение от Izparitel » 10 дек 2009 20:43

Планът за преструктурирането на Opel ще е готов през януари
Новият ръководител на General Motors Europe Ник Райли заяви, че има нужда от повече време, за да представи плана за преструктуриране на Opel, посочвайки в съобщение, че това най-вероятно ще стане през януари следващата година, предаде АФП. "Както казах по-рано, планът ни ще бъде готов до края на годината. Но решението за това може да се отложи до януари", посочва Райли в личния си блог. "Това не е нарушено обещание. Това е ангажимент за правилното свършване на една работа", подчерта той, като обясни, че изглежда е необходима повече работа и няма да се избързва с по-нататъшните консултации. GM Europe се намира под натиск от европейските правителства и работещите за допълнителна информацията около плановете за преструктуриране на Opel и Vauxhall, в които работят около 50 000 служители. Групата има нужда от 2,7 милиарда евро държавна помощ, за да възстанови печалбите в дъщерните си компании, след решението да не продава своя мажоритарен дял в Opel на канадския автомобилен производител Magna International и на руската банка „Сбербанк“. Общият план за преструктуриране на компанията ще струва 3,3 милиарда евро, а GM ще се нуждае и от одобрение от страна на Европейската комисия (ЕК) за предоставяне на държавна помощ. /БГНЕС

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#66 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 яну 2010 19:20

GM не се предават, а се готвят да произвеждат коли в Китай.
Автомобилът Chevrolet New Sail е съвместна разработка на General Motors и Shanghai Automotive Industry Corporation.

Изображение

New Sail може да се оборудва с два типа двигатели: 1,2-литров S-TEC II и 1,4-литров S-TEC III. За двигателя 1,2 расхода е 5,7 л/100 км. Цената на базовата модификация Chevrolet New Sail ще бъде около 60 000 юана ($8 800).

Само да не решат и другите си модели да произвеждат там за по-евтино и после да ги изнасят за Европа!

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#67 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 апр 2010 21:41

На Хамъра май няма да му се размине балтията.
GM са започнали да продават последните бройки с отстъпка само и само да се отърват от тях. Сага е момента някой колега да се сдобие изгодно с някой от последните Хамъри! :)
GM разпродава последните Хаммъри с отстъпка

За сметка на това почитателите на марката се опитват да я спасят. Почитателите на Hummer се опитват да спасят производителя Организаторите възнамеряват да поканят топ мениджърите на General Motors и Hummer за да се обсъдят възможностите за спасяване и запазване на работните места. Към закриването на марката се върви след като китайския купувач на марката не получи одобрението на китайските власти.

Това нещо взе да ми напомня за сагите със спасяване на футболните отбори в Зарата и Филибето.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут?

#68 Непрочетено мнение от Izparitel » 22 апр 2010 21:22

Май заглавието на темата става неактуално!
Концерна GM напълно изплати дълговете си.
Концерна General Motors е превел на правителствата на САЩ и Канада последния транш в размер на 5,8 милиарда долара и напълно погаси дълга си пред държавите-кредитори. Това заяви генералния директор на GM Едуард Уайекър по време на посещение на завода на американския автомобилен гигант в Канзас, съобщава агенция Bloomberg.
След равносметка на продажбите за 2010 год. компания е показала значителен ръст на своите основни пазари в САЩ и Китай в сравнение с Март 2009 год. — съответно с 21 и 68 %.

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: GM - банкрут?

#69 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 04 юни 2010 04:12

Американската автомобилостроителна компания "Дженерал мотърс" (General Motors) обяви днес, че продажбите й през май са се увеличи със 17% благодарение на силните продажби на нови коли и голям договор с правителството за попълване на неговия автопарк.

Продажбите на автомобили от четирите основни марки на компанията - Буик (Buick), Джи Ем Си (GMC), Шевролет (Chevrolet) и Кадилак (Cadillac) - са се увеличили с 32% на месечна основа.

В процеса на преструктурирането си Дженерал мотърс се отказа от Понтиак (Pontiac), Сатурн (Saturn) и Хамър (Hummer) и Сааб (Saab), припомня АП.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут? А след това?

#70 Непрочетено мнение от Izparitel » 04 май 2011 00:28

"Дженерал мотърс" е на път отново да стане лидер по продажби

Изображение
dnevnik.bg написа:Американският гигант "Дженерал мотърс"(GM) е на път да върне лидерската си позиция по продажба на автомобили в глобален мащаб само 2 години след като премина през процедура на контролиран банкрут, пише агенция "Блумбърг". Сегашният лидер на пазара "Тойота" загуби част от доверието на потребителите и освен това се бори с последиците от опостушителното земетресение на 11 март.
Американската компания обяви, че ще инвестира поне 5 млрд. долара в Китай, за да удвои продажбите си в страната до 5 млн. автомобила до 2015 г. Дружеството предприема тази стъпка след години на спад в търсенето на моделите му в САЩ.
Това може да помогне на GM да възвърне лидерската си позиция, която изгуби през последните години. Компанията получи 30.9 млрд. долара от правителството на САЩ и премина през контролиран банкрут, а "Тойота" отчиташе рекордни продажби.
Репутацията на японската компания обаче пострада, след като й се наложи да изтегли над 10 млн. автомобила от световните пазари. Освен това производството й в Страната на изгряващото слънце няма да бъде напълно възстановено до ноември.
"Можем да кажем, че "Дженерал мотърс" възвръща позициите си в развитите държави и расте бързо в развиващите се", коментира Джеф Шустер, анализлатор от J.D. Power & Associates. "В същото време проблемите пред "Тойота" са големи", допълни той...

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут? А след това?

#71 Непрочетено мнение от Izparitel » 13 ное 2011 21:10

dnevnik.bg написа:Американският гигант "Дженерал мотърс" е на път да си върне от "Тойота" титлата най-голям производител на автомобили в света, съобщи агенция "Блумбърг". Компанията носеше тази титла до 2008 година, когато японците взеха лидерството.
Според анализаторите за промяната на върха допринасят редица фактори, като поредицата отзовавания на автомобили от "Тойота" и проблемите с производството, заради земетресението в Япония
Към края на септември "Дженерал мотърс" са продали 6.79 млн. нови автомобила от своите марки. Това е с около един милион повече от "Тойота", които се сриват на трето място. Вторият по-големина производител на коли в света е "Фолксваген" със 6.17 млн. продажби.
Според професора от "Харвард Бизнес Скуул" Уил Шиш ситуацията в индустрията е допринесла за бързото възстановяване на "Дженерал мотърс" от тежката ситуация, в която бяха изпаднали. Той е на мнение, че предвид станалото в "Тойота" ще размислят дали стремежът да бъдат лидер е бил мъдър ход.
По последни данни през тази година глобалните продажби на GM са нараснали с 9.2%. В същото време се очаква в края на 2011 г. приходите да са най-високите от двадесет години насам. През миналата година "Дженерал мотър" отчете постъпления от 6.17 млрд. долара, до края на септември тази година те са 8.47 млрд. долара.

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: GM - банкрут? А след това?

#72 Непрочетено мнение от stinbg » 13 ное 2011 22:06

Интересно, след като в признак на истинска капиталистическа система базирана на равен старт и честна конкуренция Американското правителство наля над 80 000 000 000 $ в GM ( около 50 000 000 000 са дълговете на компанията към американците в момента ), компанията може да се окаже най-голямата задминавайки Тойота ( на която никой нищо не е подарил ) и Фолксваген ( и на него не са му подарили нищо ). Не мога да разбера с каква наглост Американците гледат света и упрекват Китай в нелоялна конкуренция и подбиване на пазари - че то няма голяма Американска компания дето да не е дотирана по един или друг начин от правителството.
Но какво значение има всичко това - в очите и ушите на света ще остане само колко велики са GM и колко бързо опухаха конкуренцията :c37 . Честито на победителите!
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут? А след това?

#73 Непрочетено мнение от Izparitel » 14 дек 2011 00:17

auto-press.net написа:Вице-президентът на GM Стив Гирски и председател на надзорния съвет на Opel, заяви, че планът за развитие на Opel, съгласно който марката тази година трябваше да спре да носи загуби, не е бил реализиран, съобщава Reuters. Сега ръководството ще трябва да подготви нов план, който не е известно как ще се отрази на бъдещето на старата немска марка.
Преди две години, когато стана ясно, че финансовите проблеми са много сериозни, GM обяви решението си да продаде Opel, и главен претендент за покупката беше руската Сбербанк в съдружие с канадската Nagna. Сделката беше обявена като практически приключена, но бе много изненадващо отменена. По официалната версия, руската страна е претърпяла загуби от решението и GM изплати на Сбербанк компенсация в размер на 13 млн. евро. Но причината за развалянето на сделката в самия край, така и не стана ясна.
Смята се, че с постепеnното излизане на световната икономика от кризата, GM е видял нови изгоди в запазването на Opel в своя собственост, и именно заради това се е отказал от продaжбата. Днес се вижда, че надеждите за оправяне на марката не са се оправдали - Opel донесе загуби от $1.6 милиарда миналата година и само за третото тримесечие на тази година $300 мiлиона.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: GM - банкрут? А след това?

#74 Непрочетено мнение от Izparitel » 19 дек 2011 17:46

dnevnik.bg написа:Шведският производител на автомобили "Сааб" ще обяви фалит, след като бившият собственик на компанията и основен доставчик - General Motors (GM), обяви, че не подкрепя плана за спасение на фирмата, предаде "Ройтерс". Той предвиждаше "Сааб" до продаде акциите си за 100 млн. евро на консорциум от китайските "Панг Да" и "Янгмен".
През уикенда от GM обявиха, че планираната сделка с китайските инвеститори "не се отличава значително от досегашните предложения" и това е причина тя да не бъде одобрена. От американската компания са категорични, че всяко пряко и косвено прехвърляне на управлението и собствеността на "Сааб" ще има негативен ефект върху GM и нейните акционери.
"Становището на GM изключва реализацията на сделката за "Сааб аутомобайл" и финансирането на реорганизацията на компанията", се казва в официално становище на собственика на шведската автомобилна фирма Swedish Automobile (Swan). В него се добавя, че ръководството на "Сааб" е стигнало до извода, че без външно финансиране компанията няма да може да разплаща задълженията и това налага да се задейства процедура по банкрут в защита на кредиторите на фирмата.
От SWAN очакват в най-скоро време съдът да назначи прокурист на дружеството и смятат, че за акциите си в "Сааб" едва ли ще получат някакви пари. Така вместо днес да бъде поискано излизане на компанията от процедура на фалит и защита от кредиторите, бяха подадени документи за контролиран банкрут-
Фалит ще обявят и дъщерните компании на "Сааб" - Saab Automobile Tools AB и Saab Powertrain AB.
Не знам защо, но ми се струва, че GM се държи като мащеха спрямо европейските си марки. Първо с Опел, сега със СААБ...

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: GM - банкрут? А след това?

#75 Непрочетено мнение от stinbg » 19 дек 2011 19:25

GM никога не са били автомобилопроизводител - не и в смисъла на реална конкуренция и свободен пазар. Американците си произвеждат американските москвичи с 5 литрови двигатели и си ги продават на вътрешния пазар при това успешно, поради протекционизъм от правителството на родното производство и поради факта, че Америка "вървеше" добре завличайки света в поредната криза. Сега за всички е ясно, че ако не започнат да произвеждат истински конкурентни коли ще фалират въпреки Американското правителство, което освен че налива свежи пари, прави и огромни поръчки за да "спаси" Американския автомобилопроизводител. На практика си имаме социализъм в Америка на който там му викат "капитализъм" - сега обаче парите свършиха и долари никой не иска, така че само с печатане не могат да се спасят - трябва да навлезем в истинския капитализъм, но нямаме ни "акъл ни образование" - това е причината лично за мен американските коли да не са конкурентни, а подопечните (Опел и СААБ) да бъдат зарязани. Докато има пари ще "вървят" някакви Шевролети с много по-ниски цени от конкуренцията и така докато свършат поредните милиарди подарък ...
Life's a journey, not a destination

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”