Хубавото на атмосферния двигател е, че може да се правят експерименти с каране на ниски обороти и висока предавка, за съжаление при моторите с принудително компресиране на въздуха, това води до други проблеми (зацапване и лаг на геометрията на турбото, зацапване на каналите за интеркулера (ако има) и турбо-пътищата + ЕГР, честа необходимост от ДПФ-регенерация (ако има) и др.).
Круз-контрола в Бг е почти неприложим, а при добро познаване на автомобила би повишил разхода, спрямо шофиране без него.
Не съм съгласен и с "Потеглете възможно най-скоро след стартиране на двигателя." По-добре е при зимни условия двигателя да разбие и превърти малко маслото (поне 1-1/2 мин на място, поне аз така правя винаги), отколкото веднага да се подложи на натоварване с потегляне и с цялата замръзнала трансмисия.
За моторната спирачка съм съгласен, откак съм почнал да карам си ми е навик, при дизела и при голям мотор е особено ефективна, а при малки мотори и каране с карбураторна АГУ - почти няма смисъл.
За калта под калобраните и другите подобни ми се струват глупости, може би само заради ръждата има смисъл...
Икономия на гориво!
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Икономия на гориво!
Много често карам с темпомат дори в града... Иначе се унасям и току ме спрат...ogi написа: Круз-контрола в Бг е почти неприложим, а при добро познаване на автомобила би повишил разхода, спрямо шофиране без него.
Иначе за разхода - и аз така си мисля...
Re: Икономия на гориво!
http://vbox7.com/play:655538dc07slowtraveler написа:Познати пробваха с такава клетка (браунов газ генератор) - полза - 0%....
А почти 50% икономия оня ден реализирах, като карах по-бавно...
И на магистралата вместо около 12л/100км ми изгори около 7л/100км..
Този клип (първите 10 мин.) потвърждава думите на slowtraveler
Lanos 1.4 SE SOHC