Превенция и рекет с радари, камери и светофари

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Рекет с помощта на радари, камери и светофари

#106 Непрочетено мнение от The Stig » 04 фев 2011 11:51

Офтопик:
Мерси dsuzunov, определено ще го ламинирам... :)
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Рекет с помощта на радари, камери и светофари

#107 Непрочетено мнение от ogi » 04 фев 2011 12:21

Моя съм го ламинирал от години насам, да не му изпадат точките, ама не помага...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превеция и рекет с радари, камери и светофари

#108 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 фев 2011 00:05

Изображение



От понеделник пращат снимки от радари за глоба по пощата

24chasa.bg написа:Електронният фиш за нарушения, заснети от камери на КАТ, ще се праща на шофьорите от понеделник.

Това съобщи за "24 часа" зам.-началникът на Охранителна полиция Алекси Стратиев.

От другата седмица вече съобщението за глобата за превишена скорост ще пристига в бял плик по пощата с обратна разписка на всички, сгазили закона след 5 февруари. Писмото няма да има отличителен знак, по който да се познае какво съдържа. Ако не се разпише човек на пощальона, защото го е нямало два пъти, по закон се приема, че не е посочил коректен адрес, и глобата пак трябва да се плати.

Във фиша всеки нарушител ще може да прочете кога, къде и с колко е превишил скоростта. Вътре ще са описани и точният член и алинея от наскоро приетия Закон за движение по пътищата, според които е наложена глобата. Освен фиша в писмото ще има и черно-бяла снимка с нарушението. Реално този фиш със снимка ще се получава около 2 месеца, защото цялостната система ще се забави.

След това шофьорите пак ще получават почти същия документ, но без снимка с допълнение на кой линк ще могат да видят фотоса с нарушението си.Например, ако шофьор е карал с 64 км в час при ограничение 50 км, той дължи глоба от 50 лв.

Във фиша обаче ще е изчислена и глобата с 30% отстъпка. Ако нарушителят я плати в 14-дневен срок - в конкретния пример вместо 50 ще даде 36 лв. Върху самата снимка ще има и информация за нарушението.

До 14 дни шофьорите трябва да посочат и кой е карал техния автомобил. По новия закон те ще дават освен декларация и копие на шофьорската книжка на съответния водач. Глобата може да се плати както по банков път, така и по интернет, обясниха още експертите.

"Възможно е да има по-голяма агресия към камерите на Пътна полиция след въвеждането на електронния фиш", коментира Стратиев. Той обясни, че камерите са свързани със СОТ и повечето от тях са под обхвата на видеонаблюдението.

"Надявам се да се съберат достатъчно пари и може би до две години ще имаме съвременна система за контрол на пътя", коментира Стратиев.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превеция и рекет с радари, камери и светофари

#109 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 фев 2011 15:45

Водачи са получили глоби от КАТ подписани от мъртъв полицай или от призрака му

Изображение

Били ли сте някога глобени от служител на КАТ, който отдавна е мъртъв? Най-вероятно не! Все пак, ако смятате, че този случай е нереалистичен, грешите.

В американския град Балтимор около две хиляди шофьори получили призовки, подписано полицай, който е бил вече мъртъв. Те са били засечени с висока скорост от пътни камери, а след това започва най-интересното. В САЩ, преди да се изпрати глоба от камерата, изображението се разглежда от полицая отговарящ за дадения участък, след което той поставя своя подпис, с което потвърждава, че протоколът не е съставен по погрешка. По този начин в Балтимор са получени глоби на водачи с подписани от вече мъртъв служител.

Както се е случило, и кой всъщност се е подписвал вместо полицая не е ясно. Все пак, ако мислите, че тази история е приключила с отпадането на глобите - грешите. Градските власти са заявили, че снимките "добре проверени преди изпращане" и "грешки не може да има". Подобни твърдения са, разбира се, не устройват водачите и най-вероятно в близко бъдеще, съдилищата на Балтимор ще затънат в производствата по тези случаи.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#110 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 фев 2011 18:48

КАТ глобява с незаконни камери

Изображение

Изображение

Изображение

в.Труд написа:15-те снимащи радара у нас - гордостта на КАТ, са незаконни. Това научи “Труд” от свои източници, а информацията бе напълно потвърдена от Българския институт по метрология (БИМ).

В България има 16 стационарни и 53 мобилни радара с камери. До 31 януари т. г. 15-те устройства, получили лиценз от края на 2009-а и началото на 2010 г., е трябвало да бъдат проверени отново. Оказало се, че за тестовете е нужна допълнителна апаратура за 5000 евро. Докато тя не бъде купена, снимките могат да бъдат обжалвани пред съда. По тази причина и повечето от радарите в момента са спрени.
Радарите на КАТ да плашат гаргите

15-те стационарни радара с камери в страната - гордостта на КАТ, са незаконни и повечето от тях от няколко седмици не работят. Ако все пак някъде са пуснати, снимките им нямат никаква доказателствена стойност пред съда. Информацията, която "Труд" научи от свои източници, бе изцяло потвърдена от Българския институт по метрология (БИМ).

В България има общо 69 снимащи радара - 16 стационарни и 53 мобилни. Причината близо 22 % от тях да са извън строя е в това, че през януари т.г. е изтекъл срокът, в който устройствата от типа "Ситрафик линк спийд ERS 400", производство на концерна "Сименс", е трябвало да минат на задължителна техническа проверка. Всички тези 15 радара са одобрени и вписани в Държавния регистър на средствата за измерване в периода декември 2009 - януари 2010 г. Съгласно Наредбата за метрологичен контрол, ако до 1 година не им бъде извършена повторна проверка по 4 показателя (съгласно член 764), техните данни се считат за неверни.

Какво се получава? Ако шофьор не закара своята кола на годишен технически преглед, КАТ го глобява с 50 лв. А ето че самата "Пътна полиция" не е направила задължителния тест на радарите си. Разбираемо е, че от КАТ отказаха коментар по темата. Дори и да не работят, само с вида си, кутиите от радари край шосетата стряскат шофьорите и ги карат да намалят скоростта. Цели се ефектът "бостанско плашило", въпреки че в момента прехвалените устройства могат да плашат само гаргите.

Блокирането на 15-те снимащи радара става точно в дните около 5 февруари, когато влязоха в сила поправките на Закона за движение по пътищата, вдигащи двойно някои от глобите за превишена скорост. Според промените за всяка снимка от радар ще се издава електронен фиш на собственика на засечения автомобил. В понеделник от "Пътна полиция" дори се похвалиха, че в страната по пощата са изпратени първите 300-400 такива "честитки".

Ако някой получи подобно писмо, в което се сочи, че колата му е снимана с техническо средство "Ситрафик... ЕRS 400" след датата 5 февруари 2011 г., той може да обжалва в 7-дневен срок пред шефа на Областната дирекция на МВР. Основанието - снимката е правена от техническо средство, което не е проверено от БИС. При отхвърляне на възражението, до месец електронният фиш трябва да се плати, иначе автоматично става наказателно постановление. То може да се атакува в съда. Когато решава делото, съдията е длъжен да провери годността на радарното устройство, като изиска справка от юрисконсултите на КАТ дали уредът е в регистъра на БИМ и дали е минал на технически преглед.

От всички стационарни радари у нас в момента работи само един - на "Цариградско шосе" до Орлов мост. Уредът се нарича "Сенсис ... RS 240" и е шведски. Вписан е в регистъра на БИМ през април 2010 г. и повторната му проверка трябва да е тази пролет. В нощта срещу 12 януари т.г. стълбът, на който е поставен, бе взривен, а захранващият кабел - прекъснат. Техници от фирмата, които пристигнаха да го ремонтират, извадиха цялото съдържание от бронираната кутията и видяха, че скоростомерът и камерата не са засегнати. Дупката на стълба бе закърпена с парче ламарина, а съдържанието - върнато обратно. На 10 февруари на 30-40 метра пък избухна бомбата пред в. "Галерия". Нито след ремонта, нито след втория взрив, уредът е бил тестван от представители на БИМ. Ето защо и снимките от този радар могат да бъдат оспорени в съда.

Договорът за 15-те радара на "Сименс" бе сключен в края на 2008 г. по времето на вътрешния министър Михаил Миков. Устройствата бяха купени с около 1 млн. лв., събрани от "Гаранционния фонд" по застраховка "Гражданска отговорност". Заедно с тях бяха взети и монтирани по пътищата 30 кутии. Разчитало се, че радарът с камерата може да се мести от една кутия във втора. То е възможно, но след всяко подобно упражнение трябва да се вика представител на БИМ, който да тества уреда, обясниха от института. Такъв опит досега е бил правен само веднъж във Варна, но той завършил с провал - в новата кутия уредът мерел грешно.

За да се извърши годишната проверка на снимащите радари и те отново да заработят, трябва да се формира мобилна група от служители на БИМ, КАТ и фирмата производител. Тя трябва да получи апаратура за тестване, струваща около 5000 евро, която явно не е била доставена като част от договора за покупка на радарите. Нужно е групата да обиколи всички радари из страната и да направи измервания. Никой не знае кога ще стане това. В момента в КАТ умували откъде да намерят парите, необходими за тестовете.
Борис Гаврилов, шеф на Българския автомобилен съюз: Снимките не са 100% доказателство

"Съветваме всички, които получат наказателни постановления или електронни фишове със снимки за превишена скорост, да пускат възражения и да обжалват пред съда. Това не са 100-процентови доказателства", убеден е шефът на Българския автомобилен съюз Борис Гаврилов.

"Преди да е създадена единна компютърна система за отчет на данните от стационарните радари, служителите на КАТ взимат тази информация с флашки или лаптопи. Според мен това създава условия за манипулации. Кое гарантира, че те ще изготвят електронен фиш на депутат, на министър, или на някой, който си е платил, за да изтрият данните му. Не вярваме също, че един стационарен радар може да засича вярно, ако го прехвърлят от едно място на друго. Ако съдът приеме тези основания, може да отмени санкциита", смята Гаврилов.
150 000 души глобени незаконно от мобилни камери

Около 150 000 българи са били заснети по пътищата, а вероятно и глобени за превишена скорост от един вид мобилни камери, които КАТ е използвал, без да са одобрени от Българския институт по метрология. Към края на 2008 г. КАТ се сдобива с 30 радара с камери, които се монтират в автомобили. Устройствата се наричат TFR1-M и са българско производство. Те се състоят от стандартен радар TR 4D, към който е свързано и снимащо устройство. Слагат се най-често в коли без надписи "Полиция" (в повечето случаи чисто бял "Опел Астра"), които се движат или спират край пътя. Уредът е на прост принцип - когато радарът засича, камерата снима.

TFR1-М получава одобрение и е вписан в Държавния регистър на средствата за измерване на 24 февруари 2010 г. Това означава, че повече от година снимащите радари са работели незаконно.

Любопитен факт е, че през въпросния период 2008 - 2009 г. Българският автомобилен съюз (БАС) води дела по обжалване на снимките с това устройство, но ги губи в съда.

В почти всички случаи магистратите приемат като техническо средство радарът TR 4D, който от години е сертифициран. Но не обсъждат TFR1-М като цялостна система за видеоконтрол, затова и отхвърлят жалбите като неоснователни.

"Съдиите не можеха да допуснат, че пътната полиция, която е държавен орган, използва незаконна техника", пояснява шефът на БАС Борис Гаврилов.

След като TFR1-М е вписана в регистъра на Българския институт по метрология (БИМ) като средство за видеоконтрол, КАТ се въоръжава с още 21 такива системи. Но проблемите продължават. Оказва се, че софтуерът при обработката на снимките позволява 6 различни коли да излизат на една и съща снимка със засечените данни за нарушението. Едва наскоро софтуерът е напълно сменен. В съда вече от КАТ няма да представят единични изображения със засечени автомобили и данни за тях, а 4 или 9-кадрови снимки , на които колата се вижда преди, по време и след засичането.
Само 2,4% от глобените шофьори обжалват в съда

121 510 наказателни постановления са издадени от КАТ-София през 2010 г. В Софийския районен съд са били разгледани 3004 жалби на глобени шофьори, което прави 2,4 %. През м.г. са потвърдени 2144 санкции, а са отменени 634. 516 от отменените решения са влезли в сила, а останалите са стигнали до по-горна инстанция.

Данните съобщи за "Труд" Христина Маркова, главен юрисконсулт на КАТ-София. Тя и двете й колежки Йонетка Гешева и Красимира Чакова понякога се явяват и по 10 дела на ден. "Най-често се обжалват глобите за липсваща застраховка "Гражданска отговорност", за алкохол и за превишена скорост - нарушения, за които се отнема свидетелството за правоуправление за някакъв срок. Досега нямаме изгубено дело за снимка от видеоконтрола", разказва Маркова.
С какво ни засичат по пътищата

КАТ разполага с 490 броя от класическите радари TR-4 и тяхната модификация TR-4D, с които униформените застават край пътя. Радарите се слагат на магнитна стойка на предния капак или на тавана на колата. Лицензирани са още от 1997 г. Имат памет, на която се записва часът и датата, а при ТR-4D и посоката на засечения автомобил.

Преди седмица Фикрет Реджебов (60 г.) от разградското село Самуил се оплака, че е бил глобен край Елхово в час, в който би трябвало да се намира в Турция. Според експерти това е учебникарски случай на катаджийска измама с радар TR-4D. Полицаите са засекли с уреда друга кола, но или не са дали зор да я спрат, или шофьорът е дал "за по едно кафе". Тъй като данните са запаметени, униформените са спрели Фикрет и по същите показатели са му съставили акт.

Снимащите радари изключват подобни практики. Освен стационарните "Ситрафик" (15 бр.) и "Сенсис (1 бр.), нашата "Пътна полиция" има общо 53 мобилни системи. 51 от тях са TFR1-М. През 1982 г. у нас е внесен швейцарският радар с лентов фотоапарат "Мултинова", работещ без грешка и досега. Ченгетата снимат и с една система "Аутовижън дигитал", произведена в Англия.

За територията на страната са нужни 400 стационарни радара. Лицензирани.

Устройствата бяха купени с около 1 млн. лв., събрани от "Гаранционния фонд" по застраховка "Гражданска отговорност".
А аз се чудех за какво отиват тези 5-6 % от застраховката, които внасям всяка година, при положение, че, ако Гаранционния фонд изплати щети на пострадал водач, после си ги взима от виновното лице, което няма валидна застраховка "Гражданска отговорност". (boi)

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#111 Непрочетено мнение от Izparitel » 24 фев 2011 19:19

КАТ: Няма глоби от незаконни радари
в.Труд написа:До момента няма глоби за превишена скорост на основание на показанията на уред, който не отговаря на всички изисквания на нормативната база в България. Това съобщиха от пресцентъра на МВР.

По информация на Главна дирекция "Охранителна полиция"(ГДОП) всички технически средства имат официален сертификат, издаден от Българския институт по метрология, се казва още в съобщението.

В момента "Пътна полиция" разполага със следните технически средства, които заснемат нарушения за превишена скорост на пътя:
• 51 системи за видео контрол на нарушенията TFR1-M - българско производство;
• 15 стационарни установки "SITRAFFIC ERS 400" на "Сименс"
• 16 системи за видео контрол Radar Aytov:s:on D:gital - mph-BEE-ІІІ - английско производство.

Всички те имат необходимите „Удостоверения за одобрен тип средство за измерване", издадени от компетентния орган у нас - Българския институт по метрология - със срок от 10 години.

Същевременно всички уреди са преминали през първоначална метрологична техническа проверка в института, чиято валидност е за срок от една година. Този срок действително е изтекъл за стационарните установки и 16-те мобилни уреда английско производство, но те не са експлоатирани извън периода на валидност. Именно затова до момента няма и издаден документ за наказание от този тип уреди, заявяват категорично от полицията.

Още през декември миналата година ГДОП писмено е уведомила института по метрология за необходимостта от новото замерване на тези системи. Проведени са и срещи, за да се ускори техническата проверка.

ГДОП заявява още, че при издаване на документи за допуснати нарушения, правата на гражданите са защитени и припомня, че всяко забавяне на плащания на глобите ги отдалечава от възможността да се възползват от 14-дневния срок, в който могат да заплатят 30% по-ниска глоба.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#112 Непрочетено мнение от Izparitel » 12 мар 2011 00:37

Без катаджии с радар в храстите

Катаджиите с радари, които дебнат шофьорите в храстите, изчезват от шосетата у нас до 1 г.

До пролетта на 2012 г. КАТ ще извади напълно от употреба ръчните уреди за установяване на превишена скорост и ще ги замени с модерни радари с камери, съобщи за “24 часа” зам.-шефът на Охранителна полиция комисар Алекси Стратиев.

"Така ще се спре напълно възможността за корупция на пътя, а и модерните заснемащи радари ще ловят напълно безпристрастно всички нарушители, както е навсякъде в Европа", категоричен е комисар Стратиев.

Из страната в момента се използват 340 радара от старите модели, а около 100 са в ремонт. От Главна дирекция "Охранителна полиция" вече са разпоредили на всички звена на КАТ в страната да пресметнат колко заснемащи радари ще могат да заместят ръчната техника. Уредите ще бъдат подменени с пари от гаранционния фонд на застрахователите, които до април т.г. ще дадат 1 млн. лева.

Останалата част от финансите за модерните радари се очаква да дойде от новия фонд за безопасност на движението, в който ще се събират парите от глоби, наложени по снимани нарушения. Повече от 3200 шофьори бяха платили до вчера санкции, наложени им с новите електронни фишове. Над 30 хил. лева вече били събрани от заснетите нарушения.

Все още Института по метрология не е издал разрешение за работа на 15-те стационарни радара през 2011 г., съобщиха още от Пътна полиция. Когато уредите заработят отново, от службата очакват броят на глобените по снимка да скочи поне 10 пъти. В момента из цялата страна нарушители заснемат мобилните камери на КАТ, които са монтирани в автомобили на службата.

Изображение
Столични пътни полицаи направиха т.нар. широкообхватен контрол на водачите по модел на холандските им колеги. Масовата проверка бе извършена на пътя София-Перник от 14 до 16 ч. Идеята е за кратко време да се проверят всички преминаващи по трасето за различни нарушения, обясниха от КАТ. СНИМКА: ГЕРГАНА ВУТОВА

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#113 Непрочетено мнение от Izparitel » 09 апр 2011 00:07

Бирници събират глобите на КАТ
24chasa.bg написа:Глобите на КАТ ще бъдат събирани от частни съдебни изпълнители, след като изтече 30-дневният доброволен срок на плащане. Това съобщи заместник-началникът на Охранителна полиция комисар Алекси Стратиев пред Дарик радио вчера.
Вече има водачи, които са били потърсени от съдебни изпълнители, за да заплатят своите глоби към КАТ, допълниха още от Охранителна полиция. В момента схемата за събиране на задълженията е тромава и НАП не прибирала ефикасно парите. Затова вече били водени разговори между ръководството на КАТ и Камарата на частните съдебни изпълнители. Така, ако водачът не плати глобата си направо, ще бъде даван на съдебния изпълнител, който да я събере по принудителен начин...
(24часа)
Впрочем имам една позната, синът на която непрекъснато сменя мотоциклети и коли. Наскоро разбрах, че никога не е имал книжка, въпреки, че бил изкарал курсовете. Просто нямало никакъв шанс да успее да си плати огромния брой глоби дето е натрупал докато кара без книжка за да успее да си получи свидетелството за правоуправление. Не знам как ще се почувства сега майката /отрудена жена/, ако изнесеното е вярно, като се има предвид, че синчето отдавна е без работа.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#114 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 май 2011 15:41

Глобиха “паяка” в Търново
Спипаха “паяка” във Велико Търново в нарушения. Навръх Гергьовден служители на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) проверили машината, която усилено кръстосвала центъра и прибирала кола след кола. “Беше спрян от служителите на ДАИ на наказателния паркинг”, разказаха пред “Труд” очевидци на инспекцията. Оказало се, че камионът с платформата е без тахошайби, които отчитат извършените курсове, а глобата за това нарушение е 1500 лв. Служителите на ДАИ констатирали и че возилото е без лиценз от автомобилната инспекция.
Заради множество сигнали и жалби от граждани Окръжната прокуратура проверява обособените сини зони, “паяка” и санкциите, които се налагат. Брожение сред шофьорите избухна, защото няма къде да спират автомобилите си. Сините зони са без почивен ден, а обхватът им непрекъснато се разширява. Според решение на общинския съвет зоните трябва да се въведат от 2012 г. “Кметът д-р Румен Рашев намери вратичка в Закона за движение по пътищата, която му дава възможност с административен акт да създаде сини зони. Така бе сформирана комисия и проведен търг”, каза съветникът от БСП Мирко Робов.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#115 Непрочетено мнение от The Stig » 08 юни 2011 16:55

http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/ar ... adjii.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Операция "Палките"... :lol:
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#116 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 юни 2011 19:08

Ето нещо добро като идея, пък какво ще стане - ще видим:
24chasa.bg написа: Три полицейски автомобила в София от утре ще бъдат оборудвани с видеокамери, които да заснемат проверките, извършвани от пътните полицаи, съобщи Агенция „Фокус".
От КАТ искат да разберат как видеозаснемането на полицейските проверки ще бъде прието от обществото. Камерите ще следят както за сигурността на полицаите, така и за тяхното поведение, уточни началникът на КАТ-София Богдан Милчев.
В оборудваните автомобили няма да работят едни и същи полицаи. Повече от 80 % от служителите на КАТ-София са дали писмено съгласие да бъдат снимани.
Всяка една проверка на пътя ще се извършва пред камера. Гражданите могат да откажат да бъдат снимани като в тези случаи ще се състави протокол за отказа.
Видеокамерите са висок клас. Записът ще е непрекъснат. Има възможност чрез тях да се наблюдава онлайн ситуацията на пътя от центъра на КАТ, обясни Иво Писанов, началник на сектор „Видеонаблюдение" в СДВР. Полицейските автомобили ще бъдат с обозначения за наличието на видеокамери.
Работна група в КАТ-София подготвя предложения за промени на организацията на движение в столицата, обяви още Богдан Милчев. Предложенията ще бъдат внесени за обсъждане в Столична община. Част от тях включват осигуряване на зелени вълни по големите и натоварени булеварди в града.
Началникът на КАТ-София даде пример със зелена вълна, която е била осигурена от жк „Люлин" до центъра от 17 пътни полицаи, на 17 възлови кръстовища. Така от тунела в жк „Люлин" до центъра се е стигало за 4 минути. Следващия понеделник предстои подобна организация на движение да бъде създадена и по бул. „Александър Малинов" в жк „Младост".
„Оказа се, че огромна част от водачите на автомобили не познават сигналите на регулировчика", коментира Богдан Милчев.
В КАТ-София е създадено специално звено за борба с вътрешната корупция. Назначен е началник на звеното, който е цивилен.
„Ще разширим и интернет услугите", обеща Богдан Милчев. Той уточни, че се разработва начин за плащане на глобите по електронен път.

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#117 Непрочетено мнение от The Stig » 11 юни 2011 14:04

Арестуваните катаджии манипулирали показанията на радара с iPhone

1500 лева за един работен ден са си делили двама от десетимата полицаи, работили на автомагистрала "Тракия", които бяха арестувани тази седмица в операция „Палките”, съобщи bTV. Според вътрешният министър Цветан Цветанов само в почивните дни около Великден групата е изкарала 4500 лева.

Според запознати със схемата тя е действала повече от 2 години. По време на разследването агенти на Вътрешна сигурност на МВР карали нарочно в нарушение, за да бъдат спрени и документирали предложенията за почерпки.

Оказало се, че 10-тимата полицаи имат телефони iPhone, в който имали записан специален сигнал, с който манипулирали показанията на радара. Чрез него, ако шофьор карал със 100-120 км в час, които са разрешени на магистралата, при пускането му радарът отчитал 150 км в час.

Катаджиите имали и специални винтове на полицейските палки, в които са закрепвали получените от рушвети пари. Засега разследващите не казват дали организаторът на групата е сред задържаните, но според източници на bTV той все още е на свобода.

Припомняме, че в средата на седмицата служители на дирекция „Вътрешна сигурност” задържаха група от 10 автоконтрольори от групи „Престъпления по пътищата” в рамките на операция с кодовото име "Палките". Всички те са работели на автомагистрала „Тракия”, като осем от задържаните катаджии са от Пазарджик, а двама са от Пловдив. Действали са като организирана група с цел изнудване и въвеждане в заблуждение на водачи, искане и получаване подкупи. Обикновено вземали рушвети между 20 и 50 лв.

Източник: Cars.bg

:swear:
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#118 Непрочетено мнение от Izparitel » 11 юни 2011 15:20

Май начина на "манипулиране" е бил по-различен. Просто са запаметявали едно замерване на по-висока скорост и с него са цакали останалите водачи. Поне това прочетох от друг източник и ми се вижда реално изпълнимо.
Това с мелодията на мобилния телефон нещо не мога да си го обясня как ще стане.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#119 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 юни 2011 12:13

Ако това се въведе у нас доста хора ще го ненавиждат:

Ще засичат пияните от разстояние!

Изображение
Руската пътна полиция скоро ще получи нов инструмент, който може да идентифицира пияни шофьори от разстояние. Според заместник-министъра на вътрешните работи на Русия Сергей Герасимов, нов алколазер е един от най-интересните устройства, които са били разработени през последните години.
И той няма чужди аналози. Разбира се, устройството не може да определи водачът е бил пиян или не. Неговата мисия е да разкрие наличието на пари от алкохол в колата, и да информира пътната полиция. А КАТ ще трябва да разбера, които е пияния в колата - водачът и пътниците му.
"Според експерти устройството ще открие наличие на алкохол пари в колата по време на движение, и ще даде възможност за подбор на потенциалните опасни участници в движението" - каза Герасимов
За българските условия в съответствие с традициите на видеоконтрола у нас с него може да се предприемат и по-радикални мерки. Например - да се монтира до стационарните камери и, ако засече пари от алкохол в купето водача да подлежи на санкция, като едва след като си заплати глобата и си излежи наказанието да има право да посочи точно кой в купето е бил пил, за да може и той да си понесе последствията. :uraa:

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Превенция и рекет с радари, камери и светофари

#120 Непрочетено мнение от Izparitel » 30 юни 2011 15:41

2700 кухи акта лежат в търновския КАТ
автор: Веселина Ангелова

Изображение
trud.bg написа:Хаос в наказателната дейност на великотърновския КАТ откриха шефовете на областната полицейска дирекция. Укрити били над 2700 наказателни постановления от 2009 г. до миналия юни, когато нов екип пое ръководството. Служители от полицията и КАТ съставяли актове на шофьори за пътни нарушения. Оказало се, че пишели само за да отчитат някаква дейност. По тях не били връчвани наказателни постановления и следователно водачите нарушители не плащали никакви глоби.
“По този начин е била причинена значителна вреда на държавната хазна, защото НАП не е била уведомена”, обясниха от полицията. Става дума за 117 000 лева.
“Служителите от Пътна полиция 5 месеца работят като пчелички, за да изровят тази купчина тор. Всички резултати преди са се отчитали само на базата на съставени актове, което е една хартийка”, коментира началникът на Охранителна полиция Иван Каназирски. - В Горна Оряховица пък наказателните постановления се оказаха в пъти по-малко от съставените актове. Някой е отчитал куха дейност. Само при влизане в сила на наказателно постановление може да се отнеме книжка.”
Престъпна небрежност е засечена и при полицейската регистрация на кримиконтингента. Оказало се, че хора с три присъди, лежали в затвора, са без полицейска регистрация, без досие, чисти като момина сълза. Тези, които имат полицейска регистрация, не били въведени в автоматизираната система.
“Това означава, че ако един престъпник от 20 г. върши безобразия и не е с дактилоскопия (пръстови отпечатъци - б. а.), няма как да бъде издирван. Миналата седмица изгоряхме с две престъпления заради това безобразие на нашите предшественици. Имаме на местопроизшествието следа, но я няма в базата данни и няма с какво да я сравним. Миналата година, като разбрахме за какъв хаос става дума, напънахме служителите от Научно-техническата лаборатория да въвеждат, да регистрират данни и пръстови отпечатъци. Началникът обаче се разсърди и напусна”, възмущава се заместник-директорът на великотърновската полиция Иван Янакиев.
Впрочем в ОДМВР Велико Търново май ври и кипи не само в КАТ.

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”