Страница 1 от 2
Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 08 сеп 2008 20:49
от dsuzunov
Пиша тук,понеже темата беше в друг раздел,а е добре това да се знае от повече хора.
Превключване с "двойно амбриране и междинна газ" се е използвало при автомобили,произвеждани до средата на миналия век.В скоростните кутии на тези автомобили не са поставяни синхронизатори за плавно превключване или са поставяни само на някои предавки. Пример: ГАЗ-51 (Молотовка) е с 4-ри степенна ск.кутия без синхронизатори,а на ГАЗ-53 са синхронизирани само 3-та и 4-та предавки.
А сега: как се превключва на по-ниска предавка с "двойно амбриране и междинна газ":
...движим се,примерно,на 4-та ск. и искаме да превключим на 3-та...
-натискаме съединителя и изключваме от скорост
-пускаме съединителя и подаваме за момент "газ"
-натискаме отново съединителя и включваме на по-ниската предавка
Този метод за превключване не се научава от първия път...необходима е много практика.
"Междинната" газ се подава в зависимост от скоростта на движение или предавката на която искаме да превключим и само при преминаване на по-малка скорост.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 08 сеп 2008 20:54
от ogi
Откак карам - 99% така превключвам на по-ниска предавка - дори и на съвременен автомобил се усеща колко по-леко влиза скоростният лост, само че аз подавам "междинна" при натиснат вече съединител (без двойно амбриране). Важни са оборотите на двигателя към следващата предавка.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 08 сеп 2008 21:08
от dsuzunov
В скоростната кутия,при превключване се зацепват две зъбни колела,(образно казано)-
ВОДЕЩО и
ВОДИМО.
Водещото колело е свързано с мотора,а водимото с колелата.За да се зацепят е необходимо,оборотите им да са равни.Изравняването го върши синхронизатора.А когато няма време-"междинната газ".Оборотите на водимото зъбно колело не могат да се променят (свързано е с колелата) и за това се променят оборотите на водещото (чрез двигателя).
Не зная дали успях да го обясня така,щото да стане ясно,но все пак се опитах.
п.п....зъбните колела в скоростните кутии са постоянно зацепени по между си,а са свободно поставени на валовете.При превключването се свързва вала със зъбното колело чрез синхронизатора....абе...сложна материя...даже и за мен.

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 08 сеп 2008 21:22
от mi6ko_pi
а има ли изобщо полза в това и каква е тя ако има ?
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 08 сеп 2008 21:39
от Izparitel
Карай да върви! Мисля, че притежателите на Деу и Шевролет ще се оправят и без да са наясно с тези техники.
Аз съм благодарен, че онзи ден не ми се наложи да се прибирам към Сф без съединител. Така съм се прибирал със служебната и сърцето ми се късаше. Мисля, че няма да е лошо да го знаят колегите за всеки случай:
Ако съединителят не може да отдели, двигателят се пали при изключена предавка и се загрява за да пали по-лесно после.
При загасен двигател се включва се на 1-ва и се дава на стартер. Колата почва да подскача и пали /или поне се очаква да запали/. После се ускорява и нататък предавките се сменят без съединител чрез изравняване на оборотите. По възможност не се спира, защото паленето на стартер при включена 1-ва скорост съкращава яко живота на стартера, акумулатора и кой знае какво още.
Ако има други тънкости, запознатите да ги споделят, защото човек не знае в каква ситуация може да попадне.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 08 сеп 2008 22:13
от ogi
mi6ko_pi написа:а има ли изобщо полза в това и каква е тя ако има ?
По принцип ако спазваш поне правилото за междинна газ и зацепването за задна (първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна) ще ти е по-лесно и гладко превключването на скоростите (ако си свикнеш на тези чалъми, без да ги мислиш), после това удължава живота на скоростната кутия.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 00:51
от Ilyan
ogi написа:...(първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна)
Сигурен ли си в това. Аз не го правя. Натискам "съеденителя", изчаквам малко, и тогава включвам на задна без "хъркане".
За мен това, което казваш, го правят хора, които не искат да им върви назад - винаги тръгват напред.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 00:56
от ogi
FORMULA1 написа:ogi написа:...(първо на първа скорост с нещо като опит за потегляне и после задна)
Сигурен ли си в това. Аз не го правя. Натискам "съеденителя", изчаквам малко, и тогава включвам на задна без "хъркане".
За мен това, което казваш, го правят хора, които не искат да им върви назад - винаги тръгват напред.
Това, за което говориш, е суеверие

Аз го знам това от професионални шофьори и така са ме учили. Иначе си прав - може да превключиш задна като изчакаш синхронизатора - разликата в методите е 1-2 секунди.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 19:09
от sasho
Аз се чудех,защо на Нубирата задната винаги влиза с хъркане

Не знам при Рейсъра нямах подобни проблеми,но наистина при Нубирата като зачакам 2-3 секунди с натиснат съединител не хърка..Интересно..

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 19:17
от dsuzunov
Нубирата задната винаги влиза с хъркане
Възможно е това да се получава от не докрай натиснат педал на съединителя.
При мен е често срещано явление. (от мързел)
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 19:33
от sasho
Абе да ти кажа и аз си мислех,че може да не натискам хубаво,но 1 ден викам ,чакай да видя ще натискам яко до доло, да видя ще хърка ли..Пак хърка!Не знам странно..
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 19:54
от Izparitel
И при мен похърква на задна дори с натиснат до ламарината педал, но като изчакам малко влиза тихо. Ще пробвам за идеята и номера с 1-ва.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 09 сеп 2008 19:54
от mi6ko_pi
И при мен се случва , много рядко но се случва . Като вклуча на задна , уш съм включил а не мърда , само пестъргва като дам газ . Не е суеверие . Един познат ми го каза , но аз не му повярвах докато не го пробвах

Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 10 сеп 2008 01:05
от авео
Явно,този ефект се среща при всички Деу-та и продължава при Шевролет. И при Калос и при Авео задна хърка. Само ,когато е студена,задна влиза перфектно.
Re: Превключване на предавките по "камионаджииски"
Публикувано: 16 сеп 2008 21:41
от Marky
При мен съм забелязал , че задната понякога влиза трудно. Милсех си че не съм натиснал педала до края, но не е така. Просто не влиза един два пъти и след това чак. Да ли и при други с авео е така? Мисля като ходя на ТО2 в края на септември да я погледнат.