Не виждам споменати модели на Шевролет, а дори Астра е спомената измежду автомобилите устойчиви на ръжда. Явно GM вече не произвеждат автомобили, които, "ако е тихо, направо се чува как гният". Учудвам се обаче, че вездесъщите японци са споменати в недобра светлина покрай праговете на Мазда 6.Automedia.bg написа:Изследването е на шведски научен институт
Есента настъпва и с нея идва дъжда и по-високата влажност, които водят до поява на ръжда по автомобилите. Специалисти от Шведския институт по корозия на металите проведе свое изследване, като избра 30 автомобила, използвани в държави със северен климат. И определи кои машини са склонни към поява на ръжда и при кои рискът е минимален. Резултати бяха публикувани от изданието Autonews.
Изследвани са били модели, произвеждани в периода 2002-2005 г., като за анализ са взимани вратите, капаците, калниците, праговете и други части, изложени на пряк контакт с атмосферните условия. Машините са карани по пътища, покрити с антизаледяващи препарати, които увеличават риска от поява на корозия. Резултатите са сравнени с предишно изследване - на машини, произведени през 1998-2001 г. и показват, че благодарение на редица нововъведения производителите правят все по-устойчиви на ръждясване моделите си.
От всички изследвани машини се оказва се, че най-малко склонни към корозия са Audi A4, Volvo 70-series, Volkswagen Golf (2002-2003 г), BMW 5-Series, Nissan Micra, Volvo 40-series и Renault Megane (2004-2005 г). На обратния полюс пък са Mazda6 и Ford Focus (2002-2003 г), Hyundai Santa Fe, Kia Picanto и отново Ford Focus (2004-2005).
Ето и пълният списък по години:
Най-устойчиви на ръжда модели 2002-2003 г.
Audi A4, Volvo 70-series, Volkswagen Golf, Mercedes C-class, Opel Astra, Renault Megane, Volvo 40-series, Volkswagen Passat, Mitsubishi Carisma, Skoda Octavia, Nissan Micra, Peugeot 307, Citroen C5, Saab 9-5.
Податливи на ръжда модели 2002-2003 г.
Mazda6, Ford Focus, Seat Ibiza, Ford Mondeo, BMW 5-Series, Mercedes E-Class, Toyota Corolla, BMW 3-Series, Saab 9-3, Fiat Punto
Най-устойчиви на ръжда модели 2004-2005 г.
BMW 5-series, Nissan Micra, Renault Megane, Volvo 40-series, Ford Mondeo, Peugeot 307, Saab 9-3, Fiat Punto, Volvo 70-series, Opel Astra, Saab 9-5, Skoda Octavia, Citroen C5, Volkswagen Golf.
Податливи на ръжда 2004-2005 г.
Hyundai Santa Fe, Kia Picanto, Ford Focus, Hyundai Tucson, Toyota Corolla, BMW 3-Series, Volkswagen Passat, Mercedes A-class
Любопитното е, че някои производители сами разбират проблема с корозията. BMW 5-Series, например, бързо поправя ситуацията, след като моделът от 2002-2003 г. показва склонност към ръждясване. Сходно е положението при Saab 9-3 от 2003 г. и при Mercedes E-Class от 2004 г.
Най-много критики шведските експерти отправят към Ford Focus заради ниското качество на праговете и неравномерното обработване на частите с антикорозионни материали. Проблеми с това имат още Mazda6 - отново с праговете, както и Hyundai Santa Fe - с вътрешната страна на вратите.
Кои автомобили ръждясват най-бързо?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Кои автомобили ръждясват най-бързо?
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Mazda 6 има проблем не само с праговете, но и с калниците. Японците обаче реагират доста адекватно и моделите след 2005 вече не гният - не знам защо не е упоменато.
Life's a journey, not a destination
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Няма какво да се чудиш - фактите са си факти.Izparitel написа:... Учудвам се обаче, че вездесъщите японци са споменати в недобра светлина покрай праговете на Мазда 6.
Проблема там бе заради неправилно покритие на праговете зад предните колела...
Там, където бият камъчетата, вдигнати от колелата нямаше битумно или някакво друго удароустойчиво покритие, а бе със стандартна боя (макар и малко по-дебела)...
Съответно имаше сервизна кампания. Обаче тя не бе задължителна - просто гаранционно оправяне на проблема ако се обадиш в сервиза (приятел премина тази процедура след като се олющи боята точно на тези места)... И затова на доста автомобили това място бе наранено. А наранено незащитено (с паднала боя) желязо ръждясва...
Сега всичко отдолу е боядисано и освен това - покрито с пластмаса...
Това е прогреса - учене от грешките...
Re: Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Това, е лично мнение, по лични наблюдения:
Японските коли ме печелят с мотори, но губят с ергономия в интериора и РЪЖДАТА! /все пак говоря за дърти коли 7г.+/
Много ръждясват тия японски автомобили, така исках след нубирата да си взема японска кола, та даже и преди нея и на 2-та пъти ме спряха горните 2 негатива.
Другите ръжделници са фордовете около малко след 2000...но и Мерцедес! Вече няколко пъти виждам супер скъпи и луксозни ес-класи след 2002-ра, на които около лайсните се вижда кафяво, а не знам ако се загледам отблизо какво ще видя... Направо нечувано, как може коли за по над 100 хиляди лева и совалки откъм технологии, да си позволят такава излагация... Учудващо, но при италианските марки рядко виждам гниене, корейските също се справят добре, без ранните години.
Да бъда верен на себе си - тая ми кола я взех с одрана част на калника до ламарина, карах я така няколко месеца през зимата - все така си остана сива, на задните калници отпред има фабрично и нещо като фолио, явно допълнителна защита за камъчета. Естествено косурите пък за сметка на това са други
Японските коли ме печелят с мотори, но губят с ергономия в интериора и РЪЖДАТА! /все пак говоря за дърти коли 7г.+/
Много ръждясват тия японски автомобили, така исках след нубирата да си взема японска кола, та даже и преди нея и на 2-та пъти ме спряха горните 2 негатива.
Другите ръжделници са фордовете около малко след 2000...но и Мерцедес! Вече няколко пъти виждам супер скъпи и луксозни ес-класи след 2002-ра, на които около лайсните се вижда кафяво, а не знам ако се загледам отблизо какво ще видя... Направо нечувано, как може коли за по над 100 хиляди лева и совалки откъм технологии, да си позволят такава излагация... Учудващо, но при италианските марки рядко виждам гниене, корейските също се справят добре, без ранните години.
Да бъда верен на себе си - тая ми кола я взех с одрана част на калника до ламарина, карах я така няколко месеца през зимата - все така си остана сива, на задните калници отпред има фабрично и нещо като фолио, явно допълнителна защита за камъчета. Естествено косурите пък за сметка на това са други
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Аз направих подобно нещо. Колата я взех одрана от ключове по цялата дължина, като на един участък около 30 см е до метал и имаше лека ръждичка. Не съм я взел да и се радвам, а да ми върши работа. Оставих я и сега 4 та година си седи лека ръждичка, без да гние.ogi написа: Да бъда верен на себе си - тая ми кола я взех с одрана част на калника до ламарина, карах я така няколко месеца през зимата - все така си остана сива, на задните калници отпред има фабрично и нещо като фолио, явно допълнителна защита за камъчета. Естествено косурите пък за сметка на това са други
Като си махах радиаторчето за парното и разкачих таблото се изненадах, че метала на колата е като нов, а тя е 98г.
Re: Кои автомобили ръждясват най-бързо?
Явно традицията повелява при Мазда... Мислех си, че при последните модели е преодолян този проблем, но уви...